Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
rianor 9.5.2008 23:29  331
Jasne, ale ja som mal skor na mysli to, ci vyvolanie novej zazracnej schopnosti nepotlaci potrebny pocit pre tu prvu zazracnu schopnost, cim by ta prestala fungovat.
Napriklad niekto ma na sebe neunavnost a teda ma tuzbu na nule. Potom mu knaz da na nulu aj radost, resp. nejaky iny pocit a zakuzli novu zazracnu schopnost, napriklad to liecenie. Lenze podla pravidiel by malo zoslanie zazracnej schopnosti sposobit zvysenie skrytosti vsetkych ostatnych pocitov, ktore pripadne boli na nule, na skrytost jedna. To by ale zvysilo skrytost tej tuzby na jedna a zrusilo neunavnost, ak tomu dobre rozumiem.
Cize takto som myslel svoju otazku, ci mozu byt na niekom dve zazracne schopnosti naraz, predtym som sa nepresne vyjadril.
xkiv 9.5.2008 22:46  330
RianorMusi vychazet ze stejneho pocitu.
Knez totiz musi nejdriv ten pocit dostat na nulu - teprve *pak* muze vubec zacit premyslet o seslani zazracne schopnosti.

No a pak se budou asi prebijet podle pravidel o prebijeni magie:
1) pokud vubec nedelaji totez, tak fungujou soucasne (priklad: rychlost + leceni)
2) pokud delaji totez (rychlost + jina rychlost, ale IMAO nejspis taky
zrychleni + zpomaleni), tak funguje mocnejsi magie/zazrak (seslany knezem na vyssi urovni)
3) pokud predchozi pravidlo nerozhodlo, tak funguje pozdeji seslana magie (ale ta drivejsi tam furt sedi a ceka - a pokud by nahodou mela dobehnout pozdeji, nez ta novejsi, tak se jeste projevi)
rianor 9.5.2008 20:16  329
Zaujimalo by ma, co sa stane, ak na niekoho, na koho bola predtym zakuzlena zazracna schopnost, bude nasledne zakuzlena este jedna. V pravidlach je, ze zazracne schopnosti zvysuju skrytost vsetkym ostatnym pocitom, a ked je skrytost pocitu nejakej zazracnej schopnosti zvysena nad nulu, tak schopnost prestava ucinkovat. Ale taktiez je tam napisane, ze ta zazracna schopnost zabranuje tomu, aby bola za beznych okolnosti skrytost tohoto pocitu zvysena :) Nie je mi teda jasne, ci dalsia zazracna schopnost tu predoslu zrusi, alebo nie. Co myslite?
celebrindol 21.4.2008 20:38  328
Pardgalen 323"Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.

Kdyby se to dalo tak jednoduše udělal, bylo by to dobré. Praxe je bohužel o něco jiná. Myšlenka to ale není špatná.
kouba 21.4.2008 19:08  327
Je to o spolupráci PJ a hráče Kněze. Bez tohoto to nejde a to je občas velký problém. PJ dokáže z kněze udělat nejlepší postavu, ale taky nejhorší a nezbytečnější
pecka123 21.4.2008 19:04  326
PardgalenOno by asi stálo za to, kdyby si PJ ty znamení předem promyslel a připravil. Svého času jsem akorát rozdával papírky s předpřipravenými sny (btw. celé družině) a mělo to docela úspěch....ale rozepisoval jsem se běžně tak na půlstránky.

Jinak si myslím, že dobrodružství, do kterých se má zapojit kněz by měly být koncipovány jako "kecací". Hlavní práce kněze je podle mě v Práci s jedincem a ne v nějakém kejklení a jiném provozování magie - od toho jsou jiní.

Podle mě by měl kněz svůj příděl zázraků prostě vyčerpávat pouze vyjímečně - s ohledem na to si musí vybírat nebezpečí a a s ohledem na to ho ostatní musí chránit.
nigun 21.4.2008 18:46  325
pardgalenSamozřejmě, že bonus v rozmezí +-3 za zahrání může využívat každý hráč (nakonec to stejně záleží na PJ, jestli bonus přidělí), ale vzhledem k tomu, že konkrétně vliv se získává tím, že kněz na někoho mluví, tak je to mnohem snažší nějak zahrát a podle toho případně stanovit nějakej bonus nebo postih. Když válečník vymyslí nějakej pěknej výpad, fintu, akci a ještě krásně popíše, jak to všechno provedl, jak máchal mečem a jak rozpáral toho lapku, tak si asi taky zaslouží, ale už z logiky věci má kněz mnohem víc možností jak s touto možností bonusu pracovat.

"Zkrze zázraky a schopnosti kněze může hrát hráč lépe svou postavu, protože jí má zcela ve své moci. " Mě se právě líbí, že hráč kněze svou postavu nemá scela ve svých rukou (stejně jako nemá postava kněze svůj život jen ve svých rukou, ale slouží svému bohu), ale že musí jaksi spolupracovat, spoluhrát s PJ, aby schopnosti kněze mohly být plně využity. Jak už jsem říkal, a nerad se tím znovu oháním, ale pokud ti tohle nevyhovuje, tak je pro tebe vážně lepší hrát třeba kouzelníka ("zaměstnáním" klidně kněze), kde si sám vybereš co kdy sešleš nezávisle na vůli boha či PJ. Ale tak samozřejmě klidně se můžete vymyslet vlastní homerule, který vám kněze posunou tam kam chcete, hlavně, když vás to bude bavit...

"Přitom stačí jenom aby hráč kněze řekl: "Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.
Žádné dohadování s PJ. Nic takového, hráč použije svou schopnost a prostě to tak je a je to fakt"
Počkat, tohle nechápu. Dejme tomu, že družina došla na rozcestí, PJ ví, že cesta vede na východ a ty najednou vyrukuješ s tim, že vede na západ, takže je to fakt? To se chudákovi PJ zhroutí vedení hry :-)
kouba 21.4.2008 18:03  324
Jen tak na úvod. Když si vezmete vztaz PJ-hráč-postava, vyjde mi z toho PJ= vyšší bůh, hráč=nižší bůh, postava=postava :-)

Hráč by měl mít i u kněze ve velké moci jeho schopnosti setejně jako ostatní povolání. Nebo alespoň skoro stejně.

Husy letící na západ. Jde to právě těmito 2 způsoby. PJ řekně, že husy letí na západ. To je jasný jak facka, když mu to nikdy neřekl a nad křižovatkou, kde čekají co a mu začne povídat o husách letící na ještě kromu světovou sranu. Na druhou stranu může poslat papírek cesta vede na západ a já bych si to jako kněz už nějak probral. Asi by mě nanapadly ty husy ale nějak bych to zahrál.

Včera jsem poprvé měl možnost hrát s knězem. Byl na 8. úrovni. 6 Jasnozřivost/2 Empatie. Začínal jsem s 2/3 max. přízně (po dohodě s PJ). Dostal jsem 2 zjevení, jednou mi bůh /PJ/ zachránil zadek před zřícením do 20 díry.Samo se to odečetlo z konta přízně. Hodil jsem si blbě na kostce. Nebyla možnost jak se skoku vyhnout (nebo ji alespoň jediná postava z družiny neobjevila). Víte, co mi zbude z Bodů přízně tímto tempem. Velké kulové. To jsme tam byly osm hodin. Když mi PJ řekl, jen tak pro moji osobní představu, tak jsem zjistil, že bych možná tak měsic ležel v hospicu abych si nic nevyplítval a pak bych možná dostal detailní vizi, která by odpovídala mému stupni Jasnozřivosti.

Co se týče "léčení", tak na 2 stp. hlubka 3. jsem vyléčil to co hraničář. Ty tam máme zrovna 2. Jen s tím problémem, že mě to stálo hromadu úsilí a dlouho to trvalo a já jsem to získával na elfovi s Vůlí +2. Takže to jakš takš šlo. Ono přinutit podle pravidel někoho s rozlámanými žebry k Radosti skrytost 0 není žádná prdel. Asi začnu fasovat nějaký drogy:-)
pardgalen 21.4.2008 17:22  323
Nigun"A co třeba bonus +-3 pro postavu za hru hráče při získávání vlivu? ten by se měl při důrazu na RP využívat u kněze téměř neustále."
Nemám teď pravidla, ale jak je to s úrovněmi? Na začátku může být takovýhle postih hrozně moc, ale na kanci už je to zcela jedno a nějaká +3 nehraje žádnou roli?
Nehledě na to, že tohle dělají všechna povolání. Není to jenom výsadou kněze a zkuste pak hráči říci, že jeho bojovník nedostane bonus k hodu za tu kchůl akci kterou vymyslel, protože není RP povolání. Já bych vám nacpal příručku do krku.

To co jsi řekl je sice pěkné, ale dá se to taky otočit. Zkrze zázraky a schopnosti kněze může hrát hráč lépe svou postavu, protože jí má zcela ve své moci. Nemusí dávat náznaky PJ a doufat, že to pochopí a udělá to tak jak si to on představuje.
Jenom ještě tahle věta: "Zázraky a jasnozřivost jsou čistě boží (PJské) věci a hráč do nich zasahuje právě jen skrze samotné hraní své postavy a pak už záleží čistě jen na PJ, jak daných okolností využije, aby to bylo pro bříběh a hru dobré a zajímavé." Tohle se mi právě nelíbí. Proč by to mělo být jenom na PJ? Já do toho chci taky mluvit a ne čekat až a jestli to PJ milostivě dojde.

Dám sem ještě příklad s Jasnozřivostí.
Teď dá PJ hráči nějaká vodítka. Sen, vidění, znamení. Hráč to možná pochopí možná ne. Možná tam dokonce proběhne i diskuze o tom jak to má skutečně být a jak to PJ zamýšlel, aby náhodou nedošlo k nějkým trapasům.

Přitom stačí jenom aby hráč kněze řekl: "Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.
Žádné dohadování s PJ. Nic takového, hráč použije svou schopnost a prostě to tak je a je to fakt. Samozřejmě to chce trošku jiný styl hraní, ale výsledky mohou být velmi, ale opravdu velmi zdařile a navíc to lépe vypadá.
dajen 21.4.2008 15:19  322
Rianor [320]: Jistě :-)
davec 21.4.2008 15:16  321
PatchesNa druhou stranu když už léčení, tak extrémní. Včera jsem se svým hraničářem léčil za 10-20 čtverečků (v závislosti na hodu) a to při systému, kdy mohu léčit zvlášť velká a obyčejná zranění je poměrně dost. Jen ta spotřeba obvaziva :-)
rianor 21.4.2008 15:14  320
Patches, DajenZjavne kolko druzin, tolko pristupov :)
patches Patches 21.4.2008 15:04  319
RianorMoj pocit je, ze drd+ je postavene primarne na rieseni problemov, casto bojom, kym rp ide az druhy.

Zajimave - mam presne opacou zkusenost. Vzhledem k tomu, ze boj je v DrD+ znacne nebezpecna cinnost (staci jeden dva slusny zasahy a i postava na vyssi urovni se rychle dostane do druheho radku mrizky zraneni) a zranreni se pomerne pomalu hoji (zvlast v prubehu delsiho a intenzivnejsiho dobrodruzstvi... a to ani nemluvim o pripadne absenci lecitele), tak u me mely postavy vzdycky spis sklony sahat k boji az jako k posledni moznosti reseni problemu...
Ano, muzeme polemizovat o tom, ze je to zalezitost jedne skupiny hracu, ale toto jednani vychazi prave z pravidlovych mechanismu...
dajen 21.4.2008 11:54  318
Rianor [317]: Chápu, že to tak můžeš vidět, ale já si to nemyslím.
rianor 21.4.2008 11:43  317
DajenNepresne som sa vyjadril. Taktiku som mal na mysli ako bojovu, tak i nebojovu. Moj pocit je, ze drd+ je postavene primarne na rieseni problemov, casto bojom, kym rp ide az druhy.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt