Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 8.10.2008 23:19  388
WolfiTřeba si to jen myslíš, protože mu to šlo dobře. Mám někdy pocit, že u nás jsou takoví všichni :-D. Včetně PJ.
dajen 8.10.2008 13:35  387
KOUBA [384]: Hehe, jednoho takového, který tohle občas udělal, jsem znal. Shodou okolností se jmenoval úplně stejně, jako mám já nick na Lopuchu :-)))
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 8.10.2008 13:23  386
Takoví jsou nejlepší. Já nikdy neměla v družině vychytralou svini a občas jsem toho litovala :)
jena 8.10.2008 13:19  385
KOUBAProstě kamarád, co? :-))
kouba 8.10.2008 13:17  384
Já bych klidně ocenil, aby mi PJ řekli informaci (tak aby ji ostatní neslyšeli) a moje postava to pak může zahrát. Vzít jádro, něco přilepši, prohodit něco o pokladu, zatajit toho pekelného démona atd.
dajen 8.10.2008 10:05  383
Davec [381]: No ono je to, jak jsme říkali, záleží, jestli hráč ty informace chce tajit, nebo by je beztak hned řekl ostatním. Pokud mu na utajení nezáleží a nejde o nic důležitého, tak se říkají veřejně. A je to v našem případě většina.

Pecka123 [382]: No to často nejde, protože nevíš, jak se události vyvinou. Ale samozřejmě nejdůležitější věci, které se "prostě stanou" má PJ připravené předem.
pecka123 8.10.2008 09:57  382
Ono je docela šikovné mít tz papírkz připravené předem (ty, které nejspíš budou potřeba). Má to pak uhlazenou formu, větší informační hodnotu a nezdržuje to.
davec 8.10.2008 08:56  381
Jena, DajenNo, mě jde taky spíš o informace přístupné jednomu (či více hráčům), ale nepřístupné jiným. Stopování, aury, duševní svět, vycítění magie, věci vyplývající z obecných dovedností jako třeba cizí jazyk, bájesloví, historie atd. atd.
Na druhou stranu je to zacpávání uší asi nejlepší možná metoda. V neděli ozkoušíme... :-)
pecka123 7.10.2008 19:46  380
změna principůTak jsem si uvědomil, že jsem asi špatně pochopil, co jsi před tím říkal. Takže teď možná budu nekonzistentní.

Myslím si, že by se měla vyskytovat mezi kněžími stejného boha rozdílnost zastoupení principů. Ale nemyslím, že by pro kněze by mělo být možné přejít od jedné skupiny ke druhé. Myslím, že výklad boha je pro kněze otázkou víry. Tudíž změnit jeho nazírání na boha by podle mě mělo být srovnatelně obtížné jako vzdát se víry. Kněz se musí vzdát části toho, v co věřil a přijmout něco nového. Pochybování o "své pravdě" pak nutně vyvolává oslabení vlastích schopností.

Tudíž by to podle mě mělo být těžké a navíc by tím měly utrpět schopnosti kněze.
jena 7.10.2008 12:59  379
DavecJak píše Dajen. Ono ani nejde o tajeni schopnosti (z 5ti hráčů jsme 4 střídající se PJové, takže stejně každý skoro všechno ví - kromě mně o knězi, kterého, ač dělám PJ, nemám v příručce přečteného:-)).
Spíš když jde o informace soukromějšího rázu, které pak hráč může použít s vhodným RP. Zejména třeba vizi z Jasnozřivosti by bylo dost hloupé popisovat nahlas před ostatními hráči.
Ono vždycky záleží na situaci. Pokud je to nějaká rutinní záležitost, tak říkáme věci nahlas, zejména pokud má PJ pocit, že by je hráč stejně hned po něm převyprávěl ostatním. To se týká všech povolání - často něco zkouší zloděj či theurg nebo čaroděj.

Někdy se PJ rovnou hráče zeptá, jestli to chce řešit soukromě nebo mu nevadí, když to bude veřejně. Protože se samozřejmě snažíme běhat za dveře co nejmíň to jde. Ostatní totiž, když nemají zrovna co dělat, tak začnou svádět cvičné souboje mezi sebou (opravdu jen jako hráči, nikoliv postavy) a pak si nemůžou zapomenout, že se navzájem zabili:-)
dajen 7.10.2008 10:13  377
DavecAni ne. Jak už tady padlo níže, jsme s hraním našich postav tak daleko, že už nemá moc smysl tajit schopnosti, které používáme.
shako 7.10.2008 09:42  376
Gonzales:
Spoil: zničit, zkazit, zpustošit

A neni to skoda? Todle neni prece pro PJ, kteri maji v druzine kneze? Todle je forum pro hrace kneze, tak by jsem se treba mohli snazit nekazit tu atmosferu.

Dobra. Ohrazuji se proti spoilovani. Uz tak vim o dost vic nez potrebuju vedet.;-)

No, nevim, jak to chces jinak vyresit. Vypisovat jim neco delsiho je strasne zdlouhave.. a pripravovat to predem to asi nejde. Takze jit za dvere a vyresit to je to nejkratsi mozne reseni. Zbytek druziny si muze mezitim prohodit par RP hlasek, at se nenudi.;-)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 7.10.2008 09:36  375
To spoil = zkazit, zničit, pokazit

V přeneseném slova smyslu se to používá tak, že někomu prozradíš něco, co by neměl vědět, o filmu, hře, knize,... (a tím mu "zničíš" zážitek z (ne)objevení dané věci)
gonzales 7.10.2008 09:34  374
Shako
Nic mi nedává to právo, byť je tahle diskuse prakticky samej spoil - jen tak mimochodem co to SPOIL přesně znamená?

Já se tim nehájim pouze konstatuji, že se proti tomu "spoilování" nikdo neohradil.

Změna principu za pochodu je takové krajní řešení.
V příkladu je tam psáno vybereme hlavní princip.

Já třeba vodim hráče za dveře a ostatní to občas pěkně štve...
Posílání lístečků jim nevadí, ale zase je to zdlouhavé a většina hráčů spíš používá bloky na tyto informace, jako náčrtníky a kreslí si v nich...
shako 7.10.2008 08:30  373
Gonzales: A co ti dava pravo v takove diskuzi pokracovat? Jinak v 354 jsem se vyjadril, ze se s mentalnim soubojem a podobnymi teoriemi, o kterych hrac kneze nema ani tuseni mate presunout jinam.. takze je trosku paradox, kdyz tu asi 5 prispevku potom zacne nekdo "spoil" a za dalsich 5 prispevku se nekdo haji tim, ze to tady nikomu nevadi... ehmm...takze to zkusim jeste jednou: nechcete zacit poradne cist nazev diskuze a ty ostatni prispevky, nez zacnete odpovidat, lepe receno spoilovat?

Principy kneze: To, ze se kazdy knez muze divat na sveho boha jinak je snad pochopitelne. PJ by samozdrejme mel mit ramcovou predstavu, ceho se ktery Buh tyka (asi tak na urovni teologie I:), mozna krapet vice). Takze pokud uz nekdo hral kneze urciteho boha a ted chce jiny hrac hrat kneze stejneho boha, tak neni duvod mu vnucovat principy, jiz vytvorene... Knez sam si vybira, jakou cast uceni daneho Boha by rad kazal.;-)

Zmena Principu "za pochodu": Prijde mi to trosku hekticke, prave diky tomu, ze knez uz ma naucene nektere zazracne schopnosti (pripadne ma strategii, jak se je hodla naucit...)... reseni nabizene v odkazu mi neprijde moc dobre. Rovnez netusim, jak se pozna hlavni princip. Ku prikladu muj knez ma principy rozlozene na 1,2,2,1 a z toho tedy neni moc jasne, ktery z tech dvou je tedy hlavni. Takze kdo o tom ma rozhodovat? Dale k tomu absulutne nevidim duvod, pokud dobrodruzstvi probiha relativne za normalnich okolnosti.
Vyjimku bych videl, pokud se po par sehranich zisti, ze dane principy kneze jsou "spatne definovane" ci proste "nepouzitelne", ale hrac se zaroven odmita vzdat postavy(treba kvuli precizne vytvorenemu charakteru) a vytvorit novou s "lepsimi" principy. Otazkou je, zda po prvnich sezenich nema kazdy hrac pocit, ze jeho knez je na houby?:D Nebo snad nekdo hned po precteni prirucky kneze a vytvoreni postavy perlil se svym novym knezem na prvnim dobrodruzstvi? Jestli jo, tak se, prosim, pochlubte;)
Dalsi vyjimkou by mohl byt nejaky opravdu silny zazitek, diky kteremu je nutny vyrazny zasah do charakterniku a tedy by bylo i mozne pozmenit knezuv vyklad daneho Boha.
Ale za "standardnich" okolnosti jsem proti zmene rozdeleni bodu v principech!! Ikdyz uz jsem o to nejednou sam uvazoval, ze by se mi hodilo to nejak prehodit..ale za par dni zase prijdu na to, ze takhle je to proste dobre, protoze.. a pak zase mam pocit, ze bych potreboval zmenu.... No, proste bych si mohl neustale prehazovat principy podle toho, co zrovna potrebuju a to by preci nemelo byt mozne.

U nas v druzine se "listeckuje"... Pokud jsou to delsi pasaze (nejen kneze) pouzivame vedlejsi mistnosti - kuchyn, chodbu atp... Z pocatku jsem psal na papir, co delam a PJ odepisoval. Kdyz se trosku "proflaklo" do druziny, co tak knez umi, tak jsem to zacal rikat verejne, ale tak aby rozumel jen PJ (napr. "jednokolove ecko na Straze"). Po asi 10 dobrodruzstvich uz je temer zbytecne tajit, ze knez pri setkani s neznamou osobou zkousi ziskat vliv pomoci prvniho dojmu, takze to rikam otevrene jako "Nahod mi tam prvni dojem". Stejne tak nema cenu tajit, ze Theurg umi... nebo Zlodej zase todle... Nechavame tomu volny prubeh a zatim nam to funguje. Stejne ti ostatni nevi, jak to vlastne ten Theurg dela, ze... a co jeste zlodej vidi, kdyz rika, ze ....nebo co pak knez bude delat s tim vlivem, kdyz ho tedy nabere prvnim dojmem.

Davec: Dobra poznamka, ikdyz zase trosku mimo tema.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt