Jak by se vam libil paladin?Paladin – jaká by mohla být příručka
(jde o opis z klubu Draci doupe Plus}
V následujícím dokumentu se chci zaměřit jen na hrubý nástin dělení a zpracování příručky, případně náznak pravidel pro paladina.
Popis paladina
Úvod do příručky, který by měl nastínit, kdo to vůbec paladin v DrD+ je. Porovnání s historií, různými fantasy knihami, ale hlavně nový náhled. Například, že paladin může být hříšník podle našich měřítek, ale podle svého vnitřního kodexu je hrán správně.
Navíc by zde mělo být uvedeno, že paladin je RP povolání.
Aspekty ideálů
Nastínění ideálů (kněz jim říká principy boha či kněze). U paladina nebudou žádné hraniční pocity, ale každý bude někam spadat (každý hraniční bude připojen k určitému ideálu).
Bude zde nutno uvést, že je rozdíl mezi termíny ideál (princip chápání světa) a Ideál (nejvyšší meta, které se každý paladin skrze svou cestu snaží dosáhnout).
Legendární paladinové
6 hotových paladinů (i s náznaky jejich postupu po úrovních), kteří můžou sloužit pro PJ jako vodítko při tvoření paladinů na vyšších úrovních. Zároveň budou tito paladinové použiti v motextech a v příkladech.
Umístění takto na počátek pravidel má své opodstatnění – PJ i hráč mohou přemýšlet o různých druzích paladinů, než je začnou přímo tvořit podle mechanismů.
Atributy paladina
Atributy nejsou myšleny vlastnosti, ale předměty. Tyto předměty pomáhají a vůbec umožňují paladinovi používat své schopnosti. Proto v této části pravidel bude uveden i popis schopností – každá schopnost je vázána na jeden předmět (schopnost obrany na zbroj, schopnost zvyšování morálky na praporec, …). Žádný paladin nebude ani na 21.úrovni mít skrz žádnou svou schopnost větší bonus než +7.
Příklad: paladin života bude moci mít na 6.úrovni bonus k BČ +2 při boji se svou sžitou zbraní (s každým předmětem se totiž paladin musí nějakou dobu sžívat). Pokud se vydá cestou boje.
Dvanáct slibů
Tato část pravidel by měla hovořit, jak plavidlově tvořit vnitřní kodex paladina. Jak by měl hráč hrát, aby mu PJ mohl přidávat postupně určitá kréda – části kodexu. Pokud tato postupně přidávaná kréda nebude paladin dodržovat, tak jeho schopnosti nebudou fungovat přesně jak si přeje.Navíc přijde i o schopnosti Nebeského osvícení (viz.níž).
Ideál jako cesta
Cesta k Ideálu není lehká. Navíc během daného se může u paladina objevit vnitřní zrak – Nebeské osvícení. Záleží jen na tom, jak se paladin drží jedné cesty. Pokud mísí ideály Smrti a Života, tak téměř nikdy nemůže dojít k osvícení a nikdy nebude tím pravím paladinem. Bude vlastně všestranně k ničemu. Bude mít výhody ve všem, ale tak nízké, že jej ostatní povolání předstihnou.
Nebeské osvícení
Poslední kapitola by měla odhalit schopnosti čistě směrovaných paladinů. takový paladin dokáže od 6.úrovně sáhnout do astrálu (kterému říká Svět andělů a démonů). Od 12.úrovně dovede své schopnosti vetknout do svých atributů (jen jednou za život). A od 18.úrovně dovede jednat s démony a anděli (dušemi), které dokáže za určitých podmínek přivést na čas na fyzický svět – aby mu třeba pomohli v bitvě. |