Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 22.3.2006 11:17  124
BouchiAle tady nejde o artefakty v původním smyslu toho slova. Ostatně to nebyly ani artefakty v DrDo. Tady jde o to, vymezit "Artefakt" jako pojem DrD+ a náležitě ho popsat mechanismy. To, co si ten který člověk předstvavuje pod pojmem artefakt, je v tuto chvíli vedlejší. Přičemž tento přístup není Drd+ cizí - viz různé diskuze nad vzhledem a parametry různých zbraní či příšer. Tam se taky argumentovalo tak, že je to prostě představa autorů o té které zbrani či bytosti a hotovo.

Takže pokud se řekne, že Artefaktem je pouze předmět neobyčných schopností, zpracování, stáří.....bla bla bla, prosím, proč ne, ale bylo by vhodné to alepsoň základně upravit pomocí mechanismů.

A já (narozdíl od tebe) opravdu upřednostňuji trvalé magické schopnosti před třeba výjimečným zpracováním. Takže ano, i "prachobečjný meč" s démonen s neomezenou výdrží pro mě bude artefaktem spíš, než nádherně zdobené a staré cokoli, které nic neumí. :-)
apexx 22.3.2006 08:35  123
Hmmm, a nebo bysme zkusit ty predmety rozdelit a vyjadrit se co si o nik kdo mysli. A z kama čerpají "naklonost, magenergiii..."
Treba takto:
1) Predmet ktery nema zedne mag. schopnosti, ale je uznavany jako artefakt. (legendární Bouchiho meč (je velice ostry,pevny,...)
2) Trvale magicke predmety s demonem ktere nejsou nijak známé. Naklonost cerpaji od tvurce, po jeho smrti pretrvavaji, jdou pomerne jednoduse znicit.
3) Trvale magicke predmety s demonem "artefakty" casto s velice silnou schopností, nebo více schopnostma. Naklonost cerpaji od tvurce, po jeho smrti pretrvavaji, a jsou treba bez vyhnani demona neznicitelne (prezitek DRDold?)
4)Knezske artefakty magicke, naklonost cerpaji z vericich potazmo boha.

raistlin 22.3.2006 08:21  122
ArtefaktArtefakt je IMHO jakykoli predmet, který je vyjimečný nejen svymi vlastnostmi, ale může to být i vzhledem, zpracováním, pouzitou technolgii atd.
Pokud je to predmet nemagický (bez demona) stává se artefaktem právě díky výše zmíněnému a navíc pak záleží na stáří předmetu.
Viz realita - artefaktem je nazván Relikviář sv. Maura uložen na jednom zamku (myslím že Bečov) v západních čechách, který je naprosto vyjimečný svým zpracováním a starý několik set let. Že by byl v něm nejaký démon pochybuji, přesto je to artefakt.
Pokud je v předmětu jakkoli slabý démon, stává se předmětem magickým a tudiz artefaktem, jelikož oproti jinému jsou jeho vlastnosti vyjimečné
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 08:11  120
No, v tom pripade ale budu pouzivat v teto diskusi pojem "artefakt" jen s velkym sebezaprenim a s vedomim, ze jde pouze o terminus technicus pro ucely teto diskuse, ktery se s mym chapanim tohoto pojmu neshoduje (protoze ja bych naopak mezi artefakty byl ochoten zahrnovat i predmety, ktere nemaji s demony ci se sesilanim kouzel nic spolecneho).
apexx 22.3.2006 07:45  119
Tady ale bude asi naprosto neresitelne definovat, co jsou pouze prachobycejne vlastnosti predmetu s prachobycejnym demonem, a co jsou vyjmecne magicke vlasnosti predmetu. Vzhledem k tomu co resime, bych moc mezi nimi nerozlisoval. Proste jsou to trvale mag. predmety, a je opravdu pouze nutne specifikovat z ceho teda bude cerpat naklonost.

Ted me jeste treba napada priklad.
V jednom FS svete, v jedne male vesnicce maji v chramu ulozen artefakt ktery vsichni lide povazuji za cosi naprosto eno nuno artefakt. A pritom je to pouze tretka ktera muze jednou dene "zakouzlit" kouzlo svetlo. Ve velkem meste po takovem "artefaktu" nestekne ani pes.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 07:34  118
Gran [116]: No neni podstatne na cem se tu shodneme my, konecne oficialni slovo ma autor. Navic prece problemem, ktery hlavne potrebujeme vyresit, je zda sfery povoli po smrti theurga ten dluh navysovat (za obnovovani formuli).

Dajen [117]: Pak je ovsem pro tebe artefaktem i prachobycejny mec s prachobycejnym demonem utocnikem v zakladni, nejmene narocne variante, akorat vyvolanym s neomezenou vydrzi. Coz pro me tedy neni. Kdyz uz, tak by mel artefakt mit _vyjimecne_ magicke vlastnosti (jednou, ovsem nikoli jedinou, bude ta velmi dlouha trvanlivost).
dajen 22.3.2006 00:45  117
Bouchi [110]: Pro mě je artefaktem předmět, který si podrží své neobyčejné (rozuměj magické) vlastnosti po nekonečně dlouhou dobu (nebo aspoň hodně dlouhou dobu - několik generací). Což uznávám není o nic lepší "definice", ale řekl bych, že je pro mechanismy použitelnější než ta prvá.
gran 22.3.2006 00:18  116
Trvanlivost artefaktuTakže abych to shrnul:
Shodli jsme se na tom, že artefakt bude odečítat Náklonnost i zesnulému Theurgovi, jehož duši nechají sféry bloudit tak dlouho, dokud po něm budou mít co vymáhat?
gran 22.3.2006 00:14  115
Nigun + BouchiAno, samozřejmě to nejsou démoni útoční a obranní. =)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 00:13  113
Gran [111]: Cituji:
Ustipnuti konce magicke hulky tedy neni fatalni, ale kdyz ji nekdo zlomi, demon prchne.

A s tim mecem to nebude fungovat. Aby mohl demon (treba obranny nebo utocny) mec ovladat, musi sidlit v _celem_ meci.
Samozrejme pokud by slo o demony, kteri nemaji s mecem manipulovat, klidne muze byt kazdy zaklety do nejakeho drahokamu (schopnym theurgem)a temi se pak posazi jilec.
nigun 22.3.2006 00:09  112
GranDémon, kterej je jen v hlavici nedokáže meč ovládat celej. Musí být po celý dýlce. Už je to tu myslim někde napsaný...
A ano, hůlku stačí jen zlomit (ale nestačí uštípnout kus konce). Je to víc popsaný v pravidlech.
gran 22.3.2006 00:03  111
A nebo třeba jednoho démona dáme do hlavice, druhého do rukojeti a třetího do čepele a pak bác, máme ultramegasuper sword =))

Ha, a to jsem se chtěl zeptat:
Když je démonovo tělo zničeno, odchází do sfér, že?
Ale co se představí pod pojmem 'zničeno'? Třeba když démona zakleju do klacku... stačí ten klacek zlomit?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.3.2006 23:28  110
Wolfi [108]: Ne, je to trochu jinak. Theurg zaklina demona do predmetu, ktery se stane jeho "telem". Dobry theurg to zvladne do libovolneho predmetu (treba Crona do stare boty), prumerny musi opatrit takovy, v nemz se demonovi bude libit. Z nekterych "tel" se pak treba da poskladat jiny predmet. Napriklad dobry theurg, ktery dokaze libovolneho demona (u nejz to ma smysl, tedy ne napriklad demona utocnika) do kovoveho krouzku, muze pak mit hul s nekolika navlecenymi kovovymi krouzky a v kazdem jednoho demona. Pak ale, pokud by takova hul splnovala podminky pro oznaceni za artefakt (zatim jsme se na nich nedohodli), by u ni neexistovalo zadne "srdce artefaktu" - tedy jedna jedina jednoznacne definovana cast, ktera by byla zdrojem magickych vlastnosti hole.

Dajen [109]: No tak navrhni, jake vlastnosti by mel mit predmet, aby byl nazyvan artefaktem.
dajen 21.3.2006 22:53  109
Bouchi [107]: Bouchi [107]: AD Vojtano 104 - matoucího na tom není nic, ale uznej, že jako definice je to příliš vágní a nic neříkající věta.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 21.3.2006 22:52  108
Bouchi 107Podle odpovědi na Granův dotaz si myslím, že tomu tak není, theurg zaklíná démona do části věci (resp. celku, pokud to není neoddělitelné na součástky, pak je "srdcem" celá věc)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt