Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
marcus 19.3.2007 10:54  1363
DajenTo máš pravdu, létající koule je na nic. Ale mám třeba člověka, a za ním obraz na stěně. Když minu člověka, je možnost, že trefím obraz, popř. že trefím člověka za 1/2 (1/4, ...) a různou měrou při tom ožehnu obraz. Toto žádný mechanismus neřeší ani trochu.
A další věc: Mám kouli o dostatečném poloměru (třeba 2 metry a víc) a chci tím trefit nikoli člověka, ale skupinu lidí, tudíž neútočím na člověka ale na nějaké "místo" mezi nimi. Jak určím obranu "místa"? A nakonec nemusím útočit na lidi, ale na jakékoli předměty (třeba je chci bez exploze zapálit apod.)
dajen 18.3.2007 23:22  1362
Marcus [1361]: No to jistě. Ale to bych nechal plně v kompetenci PJ. Ať si třeba podle rozdílu hodů na zásah a na uhnutí vyhodnotí, jak moc se theurg minul.

Navíc u ohnivé koule (té theurgické) se IMHO ve větším počtu případů bude jednat o statickou kouli, která se objeví na místě, kam se theurg strefuje, takže zapálení předmětů po cestě či za terčem tím odpadá.
Může se samozřejmě objevit i modifikovaná koule, která se bude pohybovat, ale vzhledem k vyšší náročnosti a menší výhodnosti to imho nebude tak častý případ jako statická koule.
marcus 18.3.2007 21:17  1361
Nezlob se, ale trifit vedle šíp (řádově centimetry) a trefit vedle ohnivou kouli (řádově metry) mi přijde jako velký rozdíl.
Poud jsou okolo lidé, může šíp DUPJ i někoho trefit. Ale pokud okolo nejsou, nic se asi nestane. Ale u ohnivé koule se IMHO může stát o hodně víc věcí (neco zničí, zapálí,...) Proto je podle mě třeba detailnější řešení než mine/trefí
marcus 18.3.2007 21:16  1360
GranNezlob se, ale trifit vedle šíp (řádově centimetry) a trefit vedle ohnivou kouli (řádově metry) mi přijde jako velký rozdíl.
Poud jsou okolo lidé, může šíp DUPJ i někoho trefit. Ale pokud okolo nejsou, nic se asi nestane. Ale u ohnívé koule se IMHO může stát o hodně víc věcí (neco zničí, zapálí,...)
dajen 18.3.2007 16:19  1359
Gran [1358]: No jo, ale tam není co řešit. Prostě se netrefil.
gran 18.3.2007 15:44  1358
DajenNo dyť to mám na mysli. Stejně tak je to, když se netrefí se zaklínadlem, ne?
dajen 18.3.2007 15:31  1357
Posuvání začátku/konce umělé vazbyJak si tak pročítám kapitolu o práci v Duševním světě, narazil jsem na odstavce o posunování začátku a konce umělé vazby. V pravidlech se píše, že vlastní umělou vazbu lze posouvat mimo jiné i podél jiné (vlastní) umělé vazby. Umělé vazby jsou jednosměrné. Posunutí začátku po směru jiné vazby sníží její sílu o 3.

Platí to i pro posouvání podél vlastních umělých vazeb, které jsou z podstaty věci vždy jednosměrné, vedoucí od theurga (tedy theurg se po nich vždy pohybuje po směru)?

Pokud ano, tak by z toho vyplývalo, že např. pro účely mentální praktiky Podsunutí nového citu by theurg nebyl schopen vytvořit silnější cit než -3. Vycházím z předpokladu, že nejsilnější umělou vazbu si theurg může vytvořit +0. Během mentálního souboje může svou jinou umělou vazbu (taky +0) posunout jedině podél této své umělé vazby, s níž útočí. A jelikož je to po směru, bude přesunutá nová citová vazba mít sílu jen -3.
dajen 18.3.2007 15:20  1356
Gran [1355]: Pokud se theurg netrefí z luku, tak prostě mine. Případně může zasáhnout (náhodou) nějakou blízko stojící postavu (závisí na úvaze PJ). Tečka.
gran 18.3.2007 15:07  1355
Já tím neměl na mysli nějakou konkrétní schopnost - spíše střelbu obecně.

Když theurg vystřelí z luku a netrefí se, je to stejnej případ, jako když se netrefí pomocí Výboje, ne .))

Jenže právě těžko říct, zda lze ten Výboj potom přesměrovat. Já bych řekl, že klidně i jo .)
dajen 18.3.2007 12:41  1354
GranNo jenže hraničář má na přesné trefení speciální schopnost, pokud se nepletu. To bych do theurga vůbec nezaváděl. prostě se buď trefil nebo ne. Následky jsou plně na úvaze PJ.
dajen 18.3.2007 12:39  1353
VýbojVycházím z toho, co napsané v příručce Theurga (edice B str. 83/I odstavec Prodloužené trvání):
V případě že doba trvání Výboje přesahuje jedno kolo, bude výboj mezi sesilatelem (respektive epicentrem) a terčem vytvořen po celou dobu, nepřetržitě. Sesilatel musí potom výboj udržovat, kčemuž je zapotřebí volné soustředění.

Otázkou je, co se myslí výrazem "udržovat výboj". Jestli to znamená udržovat jej v chodu (v existenci) nebo udržovat jej na cíli. Z celkového vyznění věty bych se přiklonil spíš k první možnosti.

gran 18.3.2007 10:32  1352
VýbojJo, probíhající kouzlo zrušit nemůže, takže se na něj asi soustředit nemusí .) Což asi znamená, že ten můj nápad 1350 uskutečnitelný nejni .)

A co se týče trefení... to je to samé, jako když řešíš minutí hraničářova šípu .)
marcus 18.3.2007 00:37  1351
VýbojDajen napsal: "Nejjednodušší, co v takovém případě může udělat, je přestat se soustředit na výboj a nechat jej zaniknout předčasně." Znamená to, že pokud chce mít theurg výboj s delším trváním, než je 1 kolo, musí se na něj v dalších kolech soustředit? Já si spíš myslím, že theurg ten výboj "nechá ležet" tem, kde je. Vždyť theurg přece neumí zrušit svoje probíhající kouzlo, ne?
Jinak souhlas.
To s tím trefením jsem myslel obecně, např u ohnivé kouleje je to dost důležité (o kolik mine a kterým směrem). Klidně se totiž může stát, že o metr mine, ale způsobí stejné zranění...
gran 17.3.2007 21:19  1350
Tak mě napadá - s tím minutím by bylo velmi zajímavé, jak z Theurgovi srší výboj a jak Theurg ukazuje, snaží se zasáhnout uhýbající cíl.

Připomíná mi to akční filmy, kde hrdina uhybá laserovému paprsku .))
profa 17.3.2007 17:45  1349
To minutí by se mohlo řešit jako (byť upravená) hraničářova schopnost [spoil]Přesná střelba, s nižším limitem pro zvýšení útoku a menším bonusem.[/spoil] Ale to je jen spekulace.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt