Tak sem dostal bleskovou odpověď od Anta (pro přehlednost kopíruji i s dotazem, jak jsem ho formuloval):
> Dobrý den,
>
> měl bych pár dotazů ohledně theurgova mentálního souboje.
>
> 1) Nedávno na Lopochu vyvstala otázka, zda může theurg mentálně
> zaútočit sám na sebe, získat na sebe průnik a tento pak použít na
> nějakou mentální praktiku. To je v zásadě jádro mé otázky.
>
> Během diskuze jsme dospěli k různým závěrům a nejasnostem ohledně
> pravidel. Víceméně jsme se shodli, že by to kvůli vyváženosti
> pravidel spíše jít nemělo. Ale zajímalo by nás proč. Kvůli kterým
> konkrétním pravidlovým mechanismům.
Tohle je dokonce postizeno pravidly:
"""
Jedním z omezení, které theurg nedokáže překonat, je zasahování do své
vlastní duše. Duše se brání jakýmkoli výpadům za své hradby a je zároveň
reprezentantem theurgovy vůle, takže je pro ni relativně jednoduché
jakoukoliv theurgovu snahu o zásahy do sebe sama omezit v zárodku.
"""
Dusevni svet / Mentalni praktiky / Mentalni souboj / Prunik do duse
V edici B str. 27/I, dole
Na druhou stranu, Theurge Anja Alsson ma na strane 57 citat:
"""
Ti nejlepší jsou schopni stát se terčem svých vlastních
mentálních útoků. Schopnost abstrahovat od čehokoli, včetně
vlastní identity, je u nich natolik rozvinutá, že přestávají
být lidmi. Váder Shaime tomu říká Princip korupce.[...]
"""
Ktery ukazuje, ze existuji experimentalni vysledky ktere tomu pravidlu
odporuji :)
Napada me ze nevim jak to vychazi ciselne. Mam pocit ze mentalni souboj
byl staveny tak, ze utok roste pomaleji nez obrana. Jestli to nakonec
nevyjde tak, ze theurg od urcite urovne sam sebe nedokaze porazit, i
kdyby ten prvni odstavec, ktery to vyslovne zakazuje, neplatil.
Existuje jedno schema, nad kterym jsem kdysi uvazoval: duse je schopna
sama na sebe utocit, pokud nevi, ze je nositelem utoku. Toho vyuziva
Mentalni Krysa z theurgickych motextu.
> Protože kdyby to jít mělo, tak theurg na sebe může získat průnik
> poměrně rychle a snadno. Vzhledem k tomu, že mentálně útočí (jedno na
> koho, tedy i na sebe), má status mentálního útočníka, tedu se
> neuplatní desítkový postih na získávání průniku. Navíc pokud by byl
> na vyšší úrovni a použil by fingování, tak průnik získá mnohem
> rychleji. S takto získaným průnikem by pak mohl na sebe použít např.
> mentální praktiku Vytvoření vazby k odrazu těla nějakého mladíka
> (kterého předtím nebo i potom zbavil jeho duše) a takto si získat
> defakto nesmrtelnost. Kvůli tomuhle příkladu se vlastně celá debata
> rozjela.
Dobry napad. Byt PJ, klidne bych podobneho "hacku" vyuzil pro dulezitou
vedlejsi postavu. Nebude to potom pravidlovy theurg, ale osobne si
myslim ze dulezite vedlejsi postavy nemusi byt tak docela podle knizky.
> Takže by mě (i mé spoludiskutéry) zajímalo, zda je toto možné, či
> nikoliv. A pokud to možné není, tak proč.
>
> V zásadě se nabízí "argument" že by tomu zabránila sama duše, která
> se bude bránit škodlivým vlivům na sebe samu, ale takovou
> nesmrtelnost přece za škodlivou nemůže považovat žádná duše
> inteligentního tvora :-) A i kdyby ano, tak proč duše na sebe nechá
> získat průnik cizímu mágovi během fingování, které theurg podle
> pravidel neoddiskutovatelně umí, a sama sobě by v získání průniku na
> "prospěšnou praktiku" bránila?
Duse se brani sobe same, tomu se ubrani dost snadno. Ubranit se nekomu
cizimu je tezsi, nemas ho pod kontrolou. Treba Seppuku z donuceni je
myslim priklad toho, ze to jde: je to vedomy akt, ritualni, zadna
sebevrazda v pominuti smyslu. Takze ano, dovedu si predstavit nejake
ezotericke dusevni cviceni, pomoci ktereho lze dosahnout sebeposkozeni
nebo sebemodifikace (hmm, mozna by se to mohlo nazyvat Reflexe). Otazka
pak je, jestli by se to melo dostat do rukou hraci, a jaka je cena,
kterou za tuto znalost nositel zaplati :) (Tj. co je onou "korupci" z
citatu. Silenstvi?)
> 2) S tím souvisí i vedlejší dotaz ohledně toho, jak vlastně funguje
> fingování. DOstali jsme se do sporu, zda fingování je automatickou
> činností, jejíž jedinou podmínkou je probíhající mentální souboj (a
> tedy i soustředění se na vnímání duševního světa), nebo zda je k tomu
> potřeba se soustředit víc. Já si myslím, že jde o první případ,
> protože v opačném případě by fingování vůbec nešlo použít během
> mentálního souboj (ten totiž vyžaduje plné soustředění a k tomu lze
> podle pravidel vykonávat jen automatické činnosti).
Rekl bych ze Fingovani je automaticka cinnost.
K tomu pak ještě dodatek:
> Napada me ze nevim jak to vychazi ciselne. Mam pocit ze mentalni souboj
> byl staveny tak, ze utok roste pomaleji nez obrana. Jestli to nakonec
> nevyjde tak, ze theurg od urcite urovne sam sebe nedokaze porazit, i
> kdyby ten prvni odstavec, ktery to vyslovne zakazuje, neplatil.
Ackoli vlastne muze fingovanim sam sobe snizit obranu, takze nastaveni
mentalniho souboje to neovlivni. Hmm... v tomto kontextu je videt ze
fingovani je nesystemova schopnost. |