Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
klimbing 9.10.2007 12:06  1632
Vstup do sférJeště může theurg získat bonus za techniku jakou se do sfér dostává. To není vůbec zanedbatelný, pac mu to může dost pomoct. A ještě jedna věc:ne na všech místech na světě je stejná šance se do sfér dostat(ale tohle tu rozpiplávat nebudu, to patří do klubu pro PJ).
peca_007 9.10.2007 11:27  1631
Dajen [1630]: Vubec neni potreba (muj nazor), aby motexty odpovidaly pravidlum. Primarni cil motextu byl zvysit ctivost pravidel tim, ze se mezi suche mechanismy zamicha ilustrativni text, nejaky pribeh. Motext = motivacni text, ci-li text, ktery udrzi pozornost, vtahne ctenare a navodi nejakou atmosferu. Krom toho jsou v pravidlech jeste tazv "dotexty" = doplnkove texty, ktere uvozuji nektera pravidla. Myslim, ze v tomto pripade konkretne se jednalo prave o takovyto text. Ovsem ani s tim bych nehybal. Jak pisu, moje chyba je, ze jsem si toho vsimnul po vytiteni prirucky, ne pri kontrole, kdy se to dalo diskutovat. So, blame me.
dajen 9.10.2007 10:47  1630
Gran 1625: Jo to je přesně ono. Pokud to hráč neplánuje od začátku, tak potom už to horko těžko dohání.

Gran 1627: Naprostý souhlas.

Peca 1628: Jo tak nějak to Bouchi zdůvodňoval. Ale to je podle mě naprosto chybný přístup. Aby se vyhovělo jedné větičce v motextu, tak se místo toho celá jedna oblast theurgovy působnosti učiní takřka nepoužitelnou. Chápu, že cílem bylo "zabránit" i největším nadupancům dostat se do 21. sféry pro démona, kterážto událost se v herním světě uděje jednou za kdovíjakdlouho (jestli vůbec kdy), ale že se tím všem ostatním běžným theurgům démologům, kteří si třeba vystačí i jen s vazbochyty, vpodstatě znemožní účinné vyvolávání démonů, to už nikoho nezajímalo. Pěkně jste vylili vaničku i s dítětem.
Jaký byl problém místo toho příslušně upravit ten motext :-(
dajen 9.10.2007 10:36  1629
Gran 1621Tohle je o něco lepší. Nechci pořád prudit, ale máš tam ještě jednu chybu. Na druhé úrovni si nemůžeš vzít Skládání formulí II, když si teprve na této úrovni vzal Mystiku II. Napřed musíš zažít Mystiku, abych sis zvýšil skládání. Takže se ti to o jednu úroveň posune. :-))
peca_007 9.10.2007 09:26  1628
Gran [1627]: Presneji by vedel Bouchi, ale on to myslim tenkrat (pri oprave na edici B) zvedal, aby to odpovidalo motextum, kde se pise neco o tom, ze jeste zadny theurg nevytahnul demona z 21. sféry. Nebo tak neco. Me osobne se ta uprava nelibi a co jsem se bavil s Antem, tak jeho nazor je, ze rozdil mezi "chytrou" formuli a "blbym" demonem je prakticky nulovy. Ci-li, ze se mu rozdilna cisla pro vstup take moc nelibi, ale nema napad na jine reseni. A protoze jsem to resil az s krizkem po funuse, tak s tim stejne neslo uz nic delat, mel jsem si toho hledet vcas.
Proto taky vzniklo ono "moje domaci pravidlo" pro vstup do sfer s prodluzovanim casu a proto ho tak vsem cpu. Treba, az nekdy, mozna, nejaka dalsi edice,...
gran 9.10.2007 08:37  1627
A i když si ji naplánuje, tak je to hodně o štěstí.

Ale myslím, že taková jemná úprava by to hned vylepšila.

Třeba kdyby úplný úspěch nebyl sféra+27, ale sféra+21... hned by to šlo mnohonásobně snáze.
gran 9.10.2007 08:36  1625
Přesně tak. Pokud si někdo cestu předem nenaplánuje a rozhodne se pro démony až tak na 5. levelu, dosáhne pořádných výsledků až tak na 10. úrovni.

Když uvážím, že jsem odehrál 220-ti hodinové tažení, které začínalo na 1. úrovni a jedna jediná postava dosáhla úrovně 10..... mno, chm.
peca_007 9.10.2007 08:11  1624
Gran [1621]: Dik. Musim rici, ze s demony to je pomerne slabe. Theurg demonolog ma tezkou a narocnou cestu, kterou je treba dopredu dukladne naplanovat.
gran 9.10.2007 07:51  1623
Původní verze smazána, aby nemátla.
gran 9.10.2007 07:46  1621
Opravená verzeDobře, beru do ruky příručky Edice B bez jakýchkoliv errat a jdu počítat. Projdeme si to hezky krok po kroku (budu ale počítat jen to důležité).

Bude to Theurg, který není namaxovaný na vyvolávání démonů. Aby se mohl vůbec dostat na vyšší úrovně a byl k něčemu, bude mít nějaké obecné dovednosti, bude umět dvě formule a bude je umět modifikovat.
Počítejme s tím, že podmínky budou vždy ideální (tj. bez postihů), stejně jako tělo pro démona připravené.

Ještě než začnem, připomeňme si několik vzorečků a hodů.

Vstup do astrálu (VA) = Chr + Astrální vcítění + Mystika + Vrcholné soustředění

VA + 2k6+:
méně ~ fatální neúspěch
sféra + 6 ~ neúspěch
sféra + 15 ~ částečný úspěch
sféra + 27 ~ úplný úspěch (Démoni, tohle chceme)

Kvalita obrazce = Kreslení magických obrazců + Démonologický obor + Démon + Malování/3

Vyvolání démona (VD) = Int + Vyvolávání démonů + Démonologický obor + Démon

VD + 2k6+:
méně ~ fatální neúspěch
Nár - 6 ~ neúspěch
Nár ~ úspěch

Svázání démona
Theurg = Vol + 2k6+ + Kvalita obrazce
Démon + Vol + 2k6+ + Sféra (+ bonus za tělo, ten je ale v našem případě roven nule)
Nadvláda = Theurg - Démon:
méně ~ démon se uvolnil
-6 až +6 ~ remíza
+7 a více ~ theurg démona svázal

----------------

Tak jedem.

Jméno: Samoner
Povolání: Theurg
Rasa: Člověk

Máme nulové vlastnosti. Int a Chr se nám zvyšuje o jedna. Dáme si kombinačku a rozhodnutí - jak Int, tak Chr si zvýšíme o jedna. Dva pak hodíme k Vůli a dva někam pryč.
Hodíme mu Malování na III. (+9, ale do kreslení obrazců bereme pouze třetinu, tj. +3), obrazce budeme potřebovat.

1. úroveň
Vol = 2
Int = 2
Chr = 2

Mystika I. (+2)
Astrální vcítění I.(+1)
Skládání formulí I. (+2)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců I. (+2)

VA = 2 + 1 + 2 + 0 = 5

2. úroveň
Vol = 3
Int = 2
Chr = 3

Mystika II. (+4)
Astrální vcítění I. (+1)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců I. (+2)

VA = 3 + 1 + 4 + 0 = 8

3. úroveň
Vol = 3
Int = 2
Chr = 4

Mystika III. (+6)
Astrální vcítění I. (+1)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců I. (+2)
Vrcholné soustředění I. (+2)

VA = 4 + 1 + 6 + 2 = 13

4. úroveň
Vol = 4
Int = 3
Chr = 4

Mystika III. (+6)
Astrální vcítění II. (+2)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců I. (+2)
Vrcholné soustředění I. (+2)
Práce s vazbochyty I. (+2)
Vazbochyt I. (+3)

VA = 4 + 2 + 6 + 2 = 14

5. úroveň
Vol = 4
Int = 4
Chr = 4

Mystika III. (+6)
Astrální vcítění III. (+3)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců I. (+2)
Vrcholné soustředění I. (+2)
Práce s vazbochyty I. (+2)
Vazbochyt I. (+3)
(jeden bod si schováme)

VA = 4 + 3 + 6 + 2 = 15

Uvádím obecně "vazbochyt", protože na každé úrovni od teď předvedu několik možností - podle toho, jakého démona jsme se to vlastně naučili.
Každopádně, základní vazbochyti jsou z 1. sféry. Abychom se do ní úplně dostali, potřebujeme hod 28.
Naše VA je 15. To znamená, že nám musí na 2k6+ padnout 28-13=13. Protože je to mimo rozsah klasických dvou kostek, prohlásíme tuto šanci za nehodnou naší pozornosti.

6. úroveň
Vol = 5
Int = 4
Chr = 5

Mystika III. (+6)
Astrální vcítění III. (+3)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců II. (+4)
Vrcholné soustředění II. (+4)
Práce s vazbochyty I. (+2)
Vazbochyt I. (+3)
Vyvolávání démonů I. (+1)


VA = 5 + 3 + 6 + 2 = 16

Tak, už stačí, když nám padnou dvě šestky. Řekněme, že už to je reálná šance - podívejme se tedy dál.
Vezmeme Správce s Náročností +15.
Vyvolání démona = 4 + 1 + 2 + 3 = 10

Potřebujeme hodit 5. To by není příliš obtížné... a pokud nepůjdeme se svým hodem do záporu, fatální úspěch nás nečeká.
A teď svázání démona.

Kvalita obrazce = 4 + 2 + 3 + 3 = 12
Theurg = 5 + 12 = 17
Démon = 1 + 1 + 0 = 2

Tady bychom museli být opravdu smolaři, aby se nám démon osvobodil, ba aby došlo k remíze.
Prvosféroví vazbochyti jsou tedy naši.
Zvládli bychom i silnější démony - ale do vyšší sféry se dost dobře nedostaneme.

7. úroveň
Vol = 5
Int = 4
Chr = 6

Mystika III. (+6)
Astrální vcítění III. (+3)
Skládání formulí II. (+4)
Formule #1 I. (+3)
Formule #2 I. (+3)
Kreslení magických obrazců II. (+4)
Vrcholné soustředění II. (+4)
Práce s vazbochyty I. (+2)
Vazbochyt I. (+3)
Vyvolávání démonů I. (+1)
Práce s nižšími démony I. (+2)
Nižší Démon I. (+3)
Pokročilé astrální praktiky I. (+2)
Hospodaření s vazbami (6/3)

VA = 6 + 3 + 6 + 4 = 19

Na dvě šestky se dostaneme nyní až do 4. sféry. Do sféry 1. se dostaneme, pokud nám padne alespoň 9.
Nejsilnější Cron ze 4. sféry bude mít Náročnost +29.
To je o 14 více než v příkladě o úroveň níž. To znamená, že tohoto démona dáme pouze s velkým štěstím.
Crona o něco slabšího ale zvládneme. Takový Cron může mít například Výdrž 20 a a kapacitu třeba 10 - odhadem, je možné, že ještě více. A to není k zahození.

Ale když už jsme se naučili nějakého toho Nižšího démona, zkusme si vyvolat třeba... Démona útočníka.
Podívejme se, jak je prezentovám. Třikrát nám může na hodinu zvýšit Útočnost zbraně o 1. Necháme ho tak, jak je - s Náročností 23.

Na vstup do 3. sféry potřebujeme hodit 11.
Teď vyvolání:
Vyvolání démona = 4 + 1 + 2 + 3 = 10

No, to je špatné. Potřebujeme hodit 13. Kdybychom měli Práci s nižšími démony na II. stupni, potřebovali bychom opět 11. V takovém případě bysme si ale museli odpustit třeba jednu formuli a třeba toho vazbochyta.
Tak řekněme, že jsme dvakrát za sebou hodili 11.

Kvalita obrazce = 4 + 2 + 3 + 3 = 12
Theurg = 5 + 14 = 17
Démon = 4 + 3 + 0 = 8

Svázat ho by nám nemělo dělat problém.

-----

Dál se mi to nějak nechce počítat (kdyby někdo chtěl, udělat to můžu).
Udělejme si závěr:

Theurg na 7. úrovni, který nemá přísnou specializaci na démony, zvládá bez problému vazbochyty. S nžišími démony má problém u jejich vyvolávání.
Je tu ale jedno velké ale - a to u vstupu do sfér. Ten je pro Theurga velice obtížný, většinou potřebuje čísla vyšší jak 10.
Na druhou stranu, fatální neúspěch mu téměř nehrozí.

Takže Theurg na 7. úrovni obrněný trpělivostí a s dostatkem času neustále opakovat pokusy o nejlepší návštěvu sfér může vyvolávat démony dle na poměrně slušné úrovni - a k tomu bude ovládat i nějakou tu formuli, aby se uplatnil i jinde.
S každou další úrovní se navíc bude ve VA zlepšovat - zvyšováním Chr a Vrcholným soustředěním.
Navíc, na 8. úrovni se bude moci naučit Velký astrální cyklus, který mu vyvolávání usnadní.
gran 9.10.2007 07:40  1618
Ha, vidíte. Jsem si řekl, že když mám Mystiku I. automaticky, můžu si ji hodit na II.
Jenže nemůžu.
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 9.10.2007 05:16  1614
Dajen [1613]: Mám za to, že Mystika II na 1. úrovni je pouze překlep.

Gran [1610]: Dovoluji si vyslovit poděkování za vyčerpávající rozbor.
Děkuji.
dajen 8.10.2007 23:44  1613
GranDík, že sis s tím dal práci. Jednak jsi mi potvrdil moji domněnku, a sice, že největší problém, je dostat se do příslušné sféry.

Dál bych tě chtěl upozornit, že na 1. úrovni nemůžeš mít Mystiku II, takže se ti to celé o úroveň posune. A druhak i k vyvolání vazbochyta potřebuješ mít Vyvolávání démonů I, takže nejdřív se o to můžeš v tvém příkladu pokusit na 6. (resp. po posunutí 7. úrovni).

A konečně jaksi nemohu souhlasit s tvým závěrem, cituji:
"Takže Theurg na 7. úrovni obrněný trpělivostí může vyvolávat démony do haleluja - a k tomu bude poměrně schopný i v oblasti formulí, ač specializovaný.

Já bych rozhodně theurga se 2 formulemi na I. stupni bez vyšší náklonnosti, Vyvolávání formulí a hlavně bez Hospodaření s vazbami nepovažoval za "poměrně schopného v oblasti formulí".
didierro 8.10.2007 21:43  1612
Vyčerpávající O.O
gran 8.10.2007 20:56  1611
Omlouvám se za případné překlepy či nepřesnosti (připouštím, že jsem se ve výpočtech mohl o nějakou jednotku seknout).

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt