Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 11.10.2007 10:33  1676
Kos_Bos 1672Ano je to tak, jak píšeš.

Gran 1675: Souhlas, přesně tak to hrajem taky. Představuju si to, že duše je takový plovoucí obraz tváře člověka a právě podle duše lze určit identitu člověka. Naopak odraz těla si představuju spíš jenom jako obrys nebo siluetu bez tváře, ze které člověk jenom pozná, že jde o člověka (narozdíl od obra, psa, jelena, hada, stůl apod.).
gran 11.10.2007 09:48  1675
Když stojíš na odrazu duše, tak zjistíš, o koho jde. To znamená, že když pak se přestaneš soustředit na duševní svět a potkáš toho člověka, tak ho _poznáš_. Je to jakoby ses mu podíval do tváře.
kos_bos 11.10.2007 09:41  1674
Mimochodem an to navazuje otázka:
3)Co všechno se dá zjistit z odrazu duše?
gran 11.10.2007 09:39  1673
Kos_Bos 1672Řekl bych, že máš docela pravdu.
kos_bos 11.10.2007 09:31  1672
Díky za odpověď, nicméně k bodu 2) je v pravidlech ještě napsáno:

"U každého navštíveného odrazu navíc uvidí vazby, které z něj nebo k němu směřují. Vidí také odraz, ke kterému, nebo od kterého ta která vazba vede. Čím je vazba silnější tím lépe to pozná."

Mně to připadá, že když jsem na nějakém odrau ke kterému směřuje silná vazba (+0) tak aniž bych se na odraz ze kterého vazba přichází tak ho "trochu" vidím ("Je to člověk, muž"). Pokud bude vazba slabší, tak musím odraz navštívit...

...kdyžtak mě opravte.
dajen 11.10.2007 09:15  1671
MerwinAD 1) On se Kos_Bos ptá na specifickou situaci. Když se úplně na začátku ponoříš do duševního světa, ocitneš se na své duši. A potřebuje znát bonus za vlákno, když se tady na své duši chceš rozhlédnout. Tady ještě žádně vlákno za sebou netáhneš (ještě jsi na jiný odraz necestoval), nemáš tedy podle čeho ten bonus určit. Tak prý se tady v této situaci bere bonus jako bys měl vlákno o síle +6.

AD 2) No však oba píšeme o tom samém, jen trochu jinými slovy. :-)
merwin 11.10.2007 09:06  1670
DajenTak v jedničce jsem se spletl (četl jsem to opravdu už dávno), dvojku si ještě jakš takž pamatuji :)
merwin 11.10.2007 09:04  1669
Kos_Bos1)
Nepletu-li se (příručku theurga teĎ u sebe nemám a dlouho jsem se tím nezabýval), tak při přechodu z těla na duši má vlákno sílu 0 (to tam ale mylsím někde napsané je). V ostatních případech by ti jeho sílu měl říct PJ.

2)
Tohle jsme hráli tak, že theurg viděl vždy jen další vazby (od těch nejsilnějších) a věděl k čemu směřují ... zbytek si musel domyslet sám (nebo po některé vazbě pokračovat k některému z odrazů, aby zase viděl další vazby a upřesnil si ten odraz atd.)
Možná to ale není správně.
dajen 11.10.2007 09:02  1668
Kos_BosAD 1) Na podobný dotaz jsem se kdysi taky ptal. Pokud si dobře vzpomínám, tak při prvním hodu se za vlákno bere +6 - stejně jako síla vazby mezi duší a odrazem těla.

AD 2) Moc podrobný ne. IMHO by to bylo něco mezi - zhruba "je to ozdobná dýka posázená kameny".
Theurg nevidí skrz vazby. Theurg si může prohlížet odrazy a vazby, která z něj/k němu vedou. Takže uvidíš odraz dýky a XY vazeb vazeb vedoucích k/od odrazu. Pokud po nich půjdeš, nebo se jen podíváš na odraz ke kterému vedou, tak zjistíš např. že je tam jedna strukturální vazba na odraz člověka (který dýku asi patrně právě drží) pak je tam třeba další citová vazba z duše jiného člověka (žeby původní majitel, který má dýku rád?) atd. Pokud si budeš chtít tyto odrazy detailněji prohlédnout, budeš se na ně muset podél těch vazeb přesunout.
kos_bos 11.10.2007 07:45  1667
Ahoj, mám nějaké dotazy k Theurgovi, které sice moc nezapadají do rozjeté diskuse, ale mě jako začínajícího theurga celkem trápí:

Duševní svět:
1)Když se začnu soustředit na duševní svět a vstoupím na odraz svojí duše, jak si mám hodit které vazby vidím? V pravidlech je: Chr+Mentální vcítění+VLÁKNO+2k6. A právě ono VLÁKNO mně v okamžiku vstupu do vlastní duše není jasné.

2)Nevím jak podrobný popis by měla postava získat při vstupu do odrazu těla (čehokoli). (např: "Je to nůž", nebo "zlatá dýka posázena diamanty, právě leží na obřadním stole velkého chrámu a ještě z ní odkapává krev")
Stejně tak co všechno vidí theurg "skrz" vazbu (např: pokud ukradnu meč, vstoupím do jeho odrazu a vidím že k němu směřuje několik vazeb - asi majitel a další zloději - co všechno budu vědět o jejich duších?)

Díky
dajen 10.10.2007 22:09  1666
peca_007 [1665]: No jelikož se změnila jen 2 (zásadní) čísla v tabulce, tak doprovodný text nebyl žádný. Jak říkám, šlo o jednoduché, ale nikoli dobré řešení. Řekl bych, že poněkud unáhlené vzhledem k dopadům, jaké mělo.

Sem zvědav, jak dopadne to srovnání, které Gran slíbil.
peca_007 10.10.2007 21:36  1665
Dajen [1661]: Dovolím si nesouhlasit. Úprava vzorce na vstup do sfér byla zvolena jako nejjednodušší a snejmenším potřebným doprovodným textem. Například alternativa se dvěma oddělenými hody (tabulkami) už by se bývala nevešla, a ani by nevypadala lépe. A pokud to chápu dobře, pak šlo obecně o démony (případně superformule, protože mezi démonem a formulí je rodíl jenom v jakémsi evolučním stupni), ne jenom bersekra (to sis muj výklad značně zjednodušil).
gran 10.10.2007 21:21  1664
Tak jo. Rozhodl jsem se, že toho Samonera dotáhnu až na 21. úroveň. Ukážu vám, jak na tom je podle současných pravidel, jak na tom byl předtím a jak by na tom byl po případných úpravách (takto budu zachycovat jen 21. úroveň, ne všechny).
Protože mám ale také jiné věci na práci, než jen počítat Theurga, a hoří mi pár projektů, udělám to a pošlu sem až v neděli (ledaže bych to zítra či pozítří stihl obzvlášť rychle a měl čas to tedy spočítat dřív).

Takže vydržte, Váš Astrální Brácha vám přinese podklady pro vaši diskusi ;)
dajen 10.10.2007 21:16  1661
peca_007 [1660]: No jo, ale ono je rozdíl vyvolat z 21. Berserkra nebo Správce. Jestli byl záměr tohle, tak se mělo jít spíš cestou zvýšení náročnosti Vyšších démonů.

Pořád mi to připadá, že se vylévá s vaničkou i dítě. Aby se "napravila situace", ke které bude řádově docházet v minimálním počtu případů, tak se defacto znehodnotil celý systém démonologie.

Spíš bych řekl, že to bylo nejrychlejší řešení. Ale nikoli nejméně špatné. Sesmolené na koleně, aniž by si kdokoli dal práci a kromě nejvyššího extrému spočítal i běžné použití.
peca_007 10.10.2007 20:50  1660
Takze jsem si dal tu praci a dohledal to v mejlech, aneb proc je dobre nemazat starou postu, presto ze uz ma nejake to gigo:

Zkrátím to a shrnu do závěru, že se na to narazilo při úpravě náročností a při odpovídání nějakých dotazu z dotazníku. Důvod konkrétního řešení byl v tom, aby bylo co nejjednodušší a vešlo se do stávající příručky (přidat stránku prostě nešlo, vždy se přidává celá taková složka snad o 16 stránkách) Poslední slova, které kolem toho padla byla:

Bouchi: Kdyz jsem si znovu procital theurga, objevil jsem pasaz, ve ktere se pravi, ze neni znamo, ze by se nekomu podarilo vyvolat demona z nejvyssi sfery. Takze mas pravdu, je naprosto v poradku, kdyz toho Berserka z 21. sfery nepovolaji ani za zivotni Naklonnost.

ANT: No, tohle byl zamer. Pripada mi OK, ze ani nejlepsi z nejlepsich theurgu neni schopen vyvolat Berserka (ci jineho demona) z 21. sfery -- leda by mel mimoradne stesti. Zkratka existuji limity, ktere jsou dobre zdokumentovane, ale na ktere hraci nedosahnou, aspon podle pravidel ne. To je, rekl bych, dobre. PJ to dava moznost zatahnout do hry vic roleplayingu, zlate stezky, mysticka mista, atd. Taky to dava moznost ilustrovat mocnou cizi postavu. Theurg, ktery si na obojku vede pantera, z nejz se vyklube berserk na jedenadvacate (vyvolany do tela, jez nechce), vysila postavam dost jasnou zpravu: don't mess...


Takže ano, byl to záměr. Případné odladění do edice C se dočkáte, pokud někdy nějaká vyjde (prodá se edice B) a podaří se to nějak sladit s čase zainteresovaných lidí a místem v příručce.

Já bych moc nerad, aby to vypadalo, že někdo někde něco zvoral. Tak to není. Zpětně, když jsem koukal do pošty, to bylo asi nejdostupnější schůdné řešení. To, o kolik se to hnulo na nízkých úrovních jsem sice aso mohl a možná i měl zachytit včas, ale já taky nemám vždycky možnost sednout a počítat, kdykoliv se namane.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt