Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gran 27.10.2007 20:23  1889
DavecAle poslyš, tady nejde o tu trajektorii. Tady jde o rychlost následování. Tu musíš zavést.

Představ si, že vezmeš šíp a navážeš na něj ohnivou kouli. A ten vystřelíš... víš, jakou paseku nadělá ohnivá koule s takovouhle rychlostí?
gran 27.10.2007 20:22  1888
DajenNo dobře, ten DS jsem zrovna uznal .) Teda že se nejedná o "družinovou schopnost". A má snad? Jsou i jiná povolání, co mají něco takového.

A co se týče démona: Sakra, omlouvám se. Spletl jsem si řádek. Skutečně, chce to štěstí... ale tak theurg má nekonečně pokusů, ne? A proč by nemohl den strávit pokoušením se toho démona vyvolat, že?
Nehledě na to, že to, že je démonologie až pro vyšší levely, IMHO _není_ špatně.

Každopádně, myslím, že po zavedení mých doplňků a home-rules, ať už hotových či slibovaných, bude vše mnohem lepší, než předtím.

Každopádně, i v Theurgových formulích spočívá velká síla - a tou teď nemám na mysli ZZ.
davec 27.10.2007 20:21  1887
Dajen: Právě o to u toho Poutače, že je jiný než Pohyb a démon Pohyb. Zatímco u Pohybů nastavuješ trajektorii ty, jako theurg, U toho poutače jde o to že trajektorii určuje cíl.

Apropo, jak děláš ty odpovědi odkazující na přímo na přízpěvek?
dajen 27.10.2007 19:58  1886
Gran [1884]: No tam jsi se s těma důvodama moc nevypořádal.

ad 1)Bohužel vše co se týká duševního světa se příliš nehodí pro družinovou hru, a netýká se to jen Theurga.
Tohle je pravda. Duševní svět je super, když se PJ může věnovat jen theurgovi, ale při skupinové hře je opravdu hodně zdržující. To není chyba systému, tak je fakt.

ad 2 a 3) a co se týče Démona pohybu, tak ano s tvou úpravou (všimni si, že už se jedná o homerule, o kterém Davec píše) ho možná vyvolá na 7. úrovni (když bude mít štěstí). Ale bude to démon maximálně s 1.sféry a jako takový může držet formule taky maximálně s první sféry. A oba víme, že v prví sféře nepostavíš ani pšouk, natož nějakou rozumnou formuli. Čímž tedy opět použitelnost démona pohybu (jakož i ostatních vazbochytů) pokulhává.
dajen 27.10.2007 19:50  1885
Davec [1883]: Bez parametru rychlost je to ovšem velice silné, až moc bych řekl. Vlastně na takovém principu nefunguje ani modifikátor Pohyb ani Démon pohybu. Jen tak lusknutím prstu zařídit, že se epicentrum kouzla bude pohybovat zároveň se seberychlejším objektem je hodně silné.

No chápu, že to funguje na principu vazby k odrazu toho objektu, ale nedovedu si představit, jak takovou vazbu chceš prakticky vytvořit jinak než při skládání (Modifikování) formule.
gran 27.10.2007 18:39  1884
DajenV tom případě nesouhlasím i s tebou, důvody nebudu opakovat (viz. 1876).
davec 27.10.2007 17:51  1883
Dajen [1882]: parametr rychlost tam právě být nemůže, protože Poutač připoutává epicentrum formule k nějakému objektu, a s ním se potom daná formule pohybuje (jeho rychlostí)až do vypršení parametru "Doba trvání připoutání epicentra". xKiv tehdy říkal, že je to nejspíš připoutání k odrazu daného objektu v duševním světě, takže i podle mechanismů DRD+ by to mělo sedět. A z každé formule udělá přímé kouzlo, protože u postav je to jasné (ty si háží na odolání)a u předmětů je to jedno :-)
A samozřejmě se aplikuje jako každý modifikátor při modifikaci (vlastně skládání, ale když tam nepoužíváš Skládání formulí, ale Modifikování formulí...).
dajen 27.10.2007 17:32  1882
Gran [1873]: Naopak si myslím, že to Davec shrnul dost přesně, což je na tom nejsmutnější. :-(

Davec [1881]: Hmm, to zní vážně docela zajímavě. Ale ještě vám tam chybí parametr rychlost, kterým se bude epicentrum pohybovat.
Dál bych mezi formule, na které se dá aplikovat zařadil určitě i Dým a možná i Tok času.
A předpokládám, že přímé kouzlo se z nepřímého stane, jen je-li sesláno na osobu. U předmětu by to nedávalo smysl.
A jak se bude určovat ten objekt? Při sesílání nebo při skládání formule? Na jakém principu by to fungovalo?
davec 27.10.2007 16:42  1881
No tak jsem si tu tehdejší diskusi četl a pro přesnost - s myšlenkou přišel xKiv a já to potom zpracoval do této podoby:

Sféra: II.
Náročnost: +3
Doba trvání připoutání epicentra: +1/+3
Formule: Bariéra, Iluze, Oheň, Světlo
Popis: Použitím modifikátoru se z nepřímého kouzla stane kouzlo přímé. Po dobu trvání je epicentrum kouzla připoután ke zvolenému objektu, který má svůj odraz v duševním světě. Pokud má kouzlo delší trvání, než modifikátor Poutač, zůstane jeho epicentrum po zbytek svého trvání na místě, kde trvání Poutače skončilo.

Myslím, že se tu potom vyskytly další návrhy i pod jinými jmény, takže by mohl být problém je dohledat pro posouzení...
gran 27.10.2007 16:08  1880
Až dostanu příručku, vrhnu se na to. S tvým dovolením to pak zveřejním jako ostatní své doplňky pod hlavičkou Orbu (samozřejmě zveřejním, že prvotní nápad jsi měl ty).

Zatím vyšlé doplňky ode mě k Theurgovi apod. můžete najít na stránkách Orbu (které jsou, co se ostatních sekcí týče, poměrně neaktuální, protože se celý projekt poněkud překopával a ještě se nestihly nové práce zveřejnit) v sekci Doplňky.
davec 27.10.2007 14:58  1879
Jo, ten Poutač jsme před dlouhou dobou (moje verze je v příspěvku 816) nějak tvořili s xKivem, ale jestli to někdo používal a testoval... Ale nepřipadalo mi to tehdy jako špatné řešení.
gran 27.10.2007 14:43  1878
Hmm, koukám, že v mém "theurgickém vývojářském bločku" se začínají hromadit věci. Měl bych na něčem taky trochu zapracovat .))

EDIT: Si ale budu muset počkat, až mi jeden týpek vrátí moji příručku Theurga =/
gran 27.10.2007 14:35  1876
S mou úpravou, kterou jsem navrhoval, si démona pohybu uděláš klidně už na 7. úrovni. Sám jsem to přece počítal .) Takže myslím, že s pohybem pohoda - holt ano, nedokáže to žádnej začínající theurg, ale 7, to je přece třetina z celkových jednadvaceti úrovní .)

Myslím, že "dokážu formulí Oheň zapálit klacek" je jasné. I základní Oheň, tak, jak ho vezmeš, ti ten klacek zapálí.
Jestli to bude pochodeň je něco jiného. V takovém případě už ale nespočívá problém ve způsobu zapálení, ale v druhu klacku.

Každopádně, píši si do svého "theurgického vývojářského bločku", abych checknul ten modifikátor Poutač, který by spoustu věcí s pohybem vyřešil.
Samozřejmě bych ho dělal tak, aby byl podobně náročný, jako démon pohybu, jen holt by měl svou praktičnost - a člověk by ani nemusel být démonolog.

Jinak ano, myslím si, že všechna povolání, která neumí vnímat Duševní svět, do Plusek nepatří a jen kazí celkový dojem z této hry =P xD ;))
davec 27.10.2007 14:12  1875
No, příručku mám myslím nastudovanou slušně a theurga jsem přestal hrát nějakou chvíli potom, co vyšla edice B.
Moje představa theurga pracujícího především s formulemi byla asi taková:

Dokáže pomocí modifikátorů a rysů udělat z formule spoustu užitečných věcí, a od cca 6-7 úrovni používá vazbochyty. Problém je v tom, že je sice teoreticky schopen dělat úžasné věci, ale prakticky to nedokáže kvůli omezením plynoucím z náročnosti formule/úrovně sféry. A jakéhokoliv démona si opravdu nevyvolá hooodně dlouho (sám jsi to přece počítal). Takže ze starostí typu "Chce se mi jet na ples na zámek kočárem, nebo si tam udělám portál?" se theurgovy problémy zredukovaly na: "Dokážu formulí Oheň zapálit klacek abych měl pochodeň?"

A ohledně toho, že pokud bys měl v družině víc theurgů (pokud možno aby všichni byli theurgové), tak by byla úžasná skupinová hra v duševním světě, tak s tím se dá jen souhlasit. Takže problém je vlastně s těmi povoláními, které do duševního světa nemohou, čímž hru v duševním světě sabotují...
gran 27.10.2007 13:30  1874
Skupinové hraní Duševního světaJá Duševní svět mám ve svých hrách takový, že kdybych měl v družince víc jak jednoho Theurga, byla by to kua skupinová hra ;)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt