Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
irigi 14.11.2007 20:53  2092
Gran [2091]No jo, ale zvýšením Poloměru zvyšuji i kvalitu i kvantitu (roste jak poloměr kouzla tak SZ) a navíc levněji, než kdybych zvyšoval jen kvalitu (Sílu). Uvedu příklad: pokud si mohu dovolit Velký mord náročnosti 30 a nechci zvyšovat čas (tím se teď nezabývám), daleko raději postavím

Velký mord:
Náročnost: +30
Poloměr: +54 (!)
Doba trvání: +4
Síla: +6
Transpozice: +20
SZ = +6 +54 + Čas - Počet osob

než

Velký mord:
Náročnost: +30
Poloměr: +6
Doba trvání: +4
Síla: +42
Transpozice: +20
SZ = +6 +42 + Čas - Počet osob

To bych byl hloupý :) Zvýšit poloměr má prostě všechny výhody, což je divné taky proto, že zranit Velkým mordem je levnější než Výbojem a jinými kouzly (OK - to není nutně špatně, Výboj zas můžu zacílit). Ale možná není cílem všechno perfektně vyvážit, jenom se nad tím pozastavuju.
gran 14.11.2007 19:32  2091
irigiMožná ti nerozumím, takže tento argument možná nebude úplně ten pravej. Každopádně, platí poučka, že zvýšit kvantitu je snažší než zvýšit kvalitu.
irigi 14.11.2007 17:54  2090
Ještě Velký mordPořád mne ale zaráží, že můžu SZ Velkého mordu zvyšovat levněji než u ostatních formulí jednoduše zvyšováním poloměru. Pokud zvyšuji Sílu při ceně 2/3, dělám hloupost, protože pro stejný účinek stačí zvýšit poloměr za cenu 1/2, není to zvláštní? (myslel jsem, že SZ je pro všechny kouzla kde se nehází na ochranu proti magii zhruba stejně drahá...)
layath 14.11.2007 17:10  2089
SouhlasVíce méně mě Velký mord moc neoslovil, je to jedna z mála formulí, kterou se asi vůbec nebudu učit - jak psal Gran, je to málo upravitelné kouzlo :(
To Klimbing: Ale to je otázka na PJ, ne na theurga - Démon hazardu je pod vlivem PJ a ten rozhoduje, zdali neúměrně riskuješ, či ne. A má-li váš PJ dost dobrý smysl pro černý humor, asi ti to neuzná - ale ty se to dozvíš nejspíš pozdě :)))
dajen 14.11.2007 15:17  2088
GranMyslím, že tvůj pocit je oprávněný. Velký mord je opravdu už hodně specializovaná formule. Dokonce má v sobě i obsaženu nějakou základní Transpozici. Takže dost dobře se dá hýbat jen tvarem.
klimbing 14.11.2007 15:10  2087
Berserk a Démon hazarduTaková otravná otázečka: Mohl by theurg vyvolat nějakýho dobrýho démona hazardu, ale reálně vyvolatelného. Pak by si trošku zariskoval a s pomocí tohoto démona by vyvolal démona hazardu z hodně vysoký sféry. No a nakonec pomocí toho natuněnýho vyvolal nějakýho masáka třeba berserka. Tím by se dalo přiblížit (dosáhnout asi ne) těm 106, což připomínám je nár. berserka z 21. sféry. Co vy na to?
gran 14.11.2007 14:39  2086
Nekoukám teď na Velký Mord a nikdy jsem ho nestudoval, nesnažil se ho modifikovat, zkrátka nic, ale mám z něj pocit, že to je formule, která nejvíce ze všech formulí odpovídá "kouzlům" (hodně konkrétnosti, málo možností úprav).

Možná si najdu čas a něco s tím udělám... hmm, píšu si ;)
dajen 14.11.2007 10:52  2085
layathO účinnosti výboje vím taky svoje (zvlášť od té doby, co jsem nešťastnou náhodou jednomu jednoho darebáka, co nás přepadl, dekapitoval). Ale pořádný výboj už pak leze dost do náročnosti a tím víc, když je potřeba ho ještě dělit na štěpy.

Mno Velký mord vypadá jako poměrně špatně modifikovatelné kouzlo, ale jen na první pohled. Malou úpravou tvaru a rozsahu se z něj dá udělat bezva ochranné kouzlo. Které blázen by se pokoušel projít velkou "stěnou" vibrujících ostrých šutrů? :-)

Mno jednoduché... jednak takové štěpy budou minimálně účinné. A seslat patrně půjdou, ale jen v nějakém rozumném úhlu. Určitě theurg nesešle jeden dopředu a druhý opačným směrem. Resp. pokusit se může, ale dal bych mu pořádný postih k hodu na trefení.
layath 13.11.2007 21:21  2084
DajenNakonec asi stejně zůstanu u Výbojů - ber to tak, že je snažší je seslat (i na nižších levelech) a účinnost proti jednotlivci je zničující. Navíc se dá vtipně modifikovat, což se o Velkém Mordu říct snad ani nedá. Mixéry nemám rád :) A sedm jednou ranou? Hm, to mi připomíná...

Pokud mám Výboj, délka +12 (4m), modifikovaný kladivem se ZZ +6 a taky Uvolněním, kterým vytvořím tři rovnocenné (stejně silné ve všech ohledech) štěpy - co se stane? Podle pravidel by měly vzniknout tři Výboje délky +4 se ZZ +2 (vše se dělí 3x).
Tady mi ale vrtá hlavou: je to opravdu tak jednoduché? Lze seslat všechny 3 štěpy na 3 různá místa (cíle)?
dajen 13.11.2007 18:43  2083
layath slušná zásoba Výbojů zvládne víc...
Mno jak kdy... někdy holt potřebuješ: "jednou ranou sedm zabil" :-))
A aspoň ze začátku theurg nemá dost volných slotů aby mohl mít "zásobu Výbojů"

Ptám se proto, že se bonus pro Čas velice liší, podle toho, jak to vezmete - pokud to spočítáte pro jedno kolo (každé zvlášť) dostanete jiný údaj, než když tam dáte čas celkový... Navíc, kdy pak ti dva skřetí lučištníci (z mého příkladu) zemřou?

Mno je pravda, že ty hodnoty se můžou lišit. Já osobně to řeším tak, že výslednou SZ převedu na křížky a ty vydělím počtem kol a výsledek zaokrouhlím. Když nevychází celé čísla, tak v posledním kole budou zraněni za ten zbytek (ať už je větší nebo menší než zaokrouhlené zranění za každé kolo).
layath 13.11.2007 18:03  2082
xKivDíky za podporu, chápu-li totiž správně systém bonusů, jak říkáš irigi, tak taky dost dobře chápu, že to podle tabulek tak trochu nevyjde úplně stejně v obou případech - nevěříš-li, pošli mi ilustrační příklad, a sám si to spočítej...
xkiv 13.11.2007 17:58  2081
irigi
> pokud to spočítáte pro jedno kolo (každé zvlášť) dostanete jiný údaj, než když tam dáte čas celkový...

To právě není pravda!


Ale je, protoze tabulky zaokrouhlujou (obcas docela dost drsne).
irigi 13.11.2007 17:51  2080
[2079]> pokud to spočítáte pro jedno kolo (každé zvlášť) dostanete jiný údaj, než když tam dáte čas celkový...

To právě není pravda! Klidně můžeš použít SZ = Síla + Poloměr - Počet osob (bez času), potom je to zranění v jednom kole, kdy je bytost v oblasti. Pokud totiž správně chápeš systém bonusů, pak je Ti jasné, že když k SZ přičteš čas, je to jako bys zranění časem vynásobil, takže to musí vyjít stejně..

> Zase ta matematika... Tohle nenji matfyz lidi :)
DrD+ je matematicky dobře vyvážené, takže se občas vyplatí se na to podívat i matematicky ;) (viz ten čas) I když samozřejmě kde to není potřeba, tam je lepší všechno řešit jednoduše,..
layath 13.11.2007 17:37  2079
Dodateček:Ptám se proto, že se bonus pro Čas velice liší, podle toho, jak to vezmete - pokud to spočítáte pro jedno kolo (každé zvlášť) dostanete jiný údaj, než když tam dáte čas celkový... Navíc, kdy pak ti dva skřetí lučištníci (z mého příkladu) zemřou? To nikdo neví...
layath 13.11.2007 17:34  2078
Velký Mord a Berserkři...Ahoj lidičky :)
To Klimbing: Myslím, že tady je hazardování namístě :)))
To Dajen a irigi: Velký Mord je vesměs dost těžkopádné kouzlo s prima silou, ale pramalým využitím - osobně ho nepoužívám, slušná zásoba Výbojů zvládne víc...
Co se ale týče oné síly kouzla, docela bych souhlasil s vaším výkladem, kde:
SZ = Síla + Poloměr + Čas - Počet osob, kde časem se skutečně rozumí čas strávený v zasažené oblasti
Pak se aleptám - co když mám VM, který během 6 kol způsobí v zasažené oblasti paseku - zabije třebas dva skřety ze tří. ALE, ti na mě budou během trvání VM útočit luky. Jak mám zjistit, ve kterém kole konečně zemřeli?
(Údaj o tom, že šest kol nepřežijou je totiž dost zavádějící, když tě oni můžou během těch 6 kol třeba taky dostat, chápeš?)
To xKiv: Zase ta matematika... Tohle nenji matfyz lidi :)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt