Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
irigi 15.11.2007 14:15  2114
Ad BariéraI pokud byste brali větu s odvalováním ([2107]) jako spornou, dovolím si nabídnout několik málo výpočtů (a omlouvám se předem těm, kteří při slovu fyzika zatínají zuby..):

Bariéra je tenká dejme tomu půl centimetru. (každopádně tenká) Pokud by unesla 14 kg, pak na dráze půl centimetru vykoná touto konstantní silou práci nějakých směšných 7 joulů.

Když si vezmu v šermu třeba meč, který má cca 2.5 kg a dopadne na bariéru rychlostí cca 10 m/s (můj odhad, možná to upřesníte), tak dostanu jeho kinetickou energii 1/2 m v^2 cca 125 J. Aby ho bariéra na tom půlcentimetru nějak ovlivnila (byť meč projde), měla by na něm vykonat práci např. alespoň 60 J, proto ale musí působit silou 1200 N, která odpovídá zhruba 120 kg, což je vpodstatě to, co říká fakt, že "bariéra odvalí to, co postava s danou silu."

Pochopitelně můžete uvažovat tlustší bariéru, která vykoná stejnou práci na větší dráze - bude ji snazší "protlačit" a přitom meče ovlivní stejně. Velmi tenká bariéra naopak unese hodně, aby měla dost velkou sílu, aby na tak malé dráze mohla vychýlit meč.

Z obou úvah mi každopádně vychází (omlouvám se), že pravidlo

Síla = Hmotnost

bez dalšího bonusu je prostě divné.
davec 15.11.2007 14:06  2113
DajenHodně záleží na délce páky. Někdo kdysi tvrdil cosi o "dostatečně dlouhé" páce a "pevném bodu" a následném pohybu zeměkoulí :-))

A to to byl filosof, takže měl max tu sílu kolem +3 :o))
dajen 15.11.2007 14:01  2112
No a kolik je teda schopna odvalit postava se Silou +3?
dajen 15.11.2007 14:00  2111
xKiv [2105]: ad 1) No vidíš a pro mě jo, pokud se jedná o herní situaci, kdy si chci být poměrně jistý, že někdo neprojde mou Bariérou.

Ad 2) Ach jo, už jsem dneska asi přepracovaný... :-( Samozřejmě máš pravdu, v důležitých případech, jako je tenhle se háže na obou stranách.
davec 15.11.2007 13:51  2110
Odvalovali, odvalovali :-) Chvilku jsem makal ve fabrice an elektomotory do hlubinných čerpadel a zjistil jsem, že jsem schopný (opakovaně) zvednout (takřka při rozpažení - za dno a za hřídel) motor vážící 80 kg (sám vážím 72 kg). Odvalení balvanu kolem 100 kg pomocí nějakého sochoru mi nepřipadá jako větší problém :-)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 15.11.2007 13:41  2109
Souhlas, odvalovali jsme při stavbě domu o dost těžší balvany, než 100kg ^^
xkiv 15.11.2007 13:39  2108
Postava se Sil +3 *uzvedne* balvan vazici nejakych 80 kg (kdyz ho dobre chyti, ale takovy 80kg balvan je jeste docela mala vec, kdyz nebude mit nejake osklive rohy nebo hrany, tak si ho clovek nejak poda).
Odvali jeste podstatne tezsi, kdyz si muze pomoct oprenim o zem, tak je to paka ... no, nepocital jsem to, ale minimalne dvojnasobek to bude.
irigi 15.11.2007 13:38  2107
peca_007 [2102]> Z toho my vyplývá, že bariéra "unese" právě tolik, kolik vychází podle tabulky hmotnosti. Žádné +16, +21, nebo kolik.

To by mne potom zajimalo, jak vysvetlis vetu "Bariera odvali balvan pokud by to zvladla postava se silou stejnou, jako je Sila bariery", protoze zakladni bariera podle tohoto pravidla unese pouhych 14 kg, zatimco postava se silou +3 urcite odvali balvan, co ma alespon 80 kg. ..
xkiv 15.11.2007 13:35  2105
Dajen1) 97 pro me neni temer 100 ... pokud se mluvi o procentech a jistote
2) ale v tom pripade se nehaze ani za postavu.
V me momentalne pristupne verzi pravidel edice B je:
Sila predmetu: neprosel ~ Sila Bariery ~ prosel
takze proti postave se Sil 3 by na 100% jistotu stacila Bariera se Silou 4 (a kdyby mela Silu jenom 3, tak by postava prosla vzdycky)
dajen 15.11.2007 13:31  2104
peca_007 [2102]: Díky za odpověď. Přesně tohle jsem si myslel taky.
Takže udělat Bariéru coby výtah, jak jsem popisoval tady, je opravdu docela dost náročné.
gran 15.11.2007 13:02  2103
No, tak tohle bude sranda. O víkendu už budu mít příručku Theurga x)
peca_007 15.11.2007 12:32  2102
Dajen [2065]: Nakonec jsem to s ANTem neporesil, byl nejaky chory. Ale premyslel jsem o tom a v principu:

- Bariera nema nic jako "nalozeni", ktere by nejak ovlivnovalo jeji funkci. Například při větším zatížení, kratší doba působení.
- Bariéra lze "snadno" prorazit. Standardně se používá jako jakási forma zbroje a zbraně (pěsti) jí běžně projdou.

Z toho my vyplývá, že bariéra "unese" právě tolik, kolik vychází podle tabulky hmotnosti. Žádné +16, +21, nebo kolik.

----------

Pokud bychom chtěli dynamickou bariéru, která zadrží/unese přiměřené vyvýjené zátěži, mohla by se modifikovat nějak tak, aby se vzrůstající zátěží klesala doba trvání. Asi jako se ve sci-fi filmech vyčerpávají štíty :-)

To je, předpokládám, neodmítnutelná výzva pro Grana a jemu podobné. B-]
dajen 15.11.2007 11:23  2101
xKiv1) Ano, čekal jsem, že se ozveš právě ty s přesnými procenty. :-) Proto jsem psal téměř 100% jistotu.

2) Ne, hod na překonání Bariéry není hodem na porovnání. Bohužel za Bariéru se neháže. Past, kterou musí průchozí překonat, je pevně daná Silou bariéry.

3) Ech s tou +22, to je omyl. Nevím, na co sem myslel, chtěl jsem počítat hod 12, ale místo toho sem počítal 18 :-) Správně tam mělo být +16. To odpovídá 3(sil) + 12(2k6k+) = 15. A jelikož pro překonání Bariéry stačí past dorovnat, musí mít Bariéra Sílu alespoň o 1 vyšší, tedy +16.
xkiv 15.11.2007 10:38  2100
Dajentechnicka: hod 12 ma pravdepodobnost skoro 3% .. a jestli budou hazet obe strany (ma to fungovat jako soupereni postav, ne, takze 2k6+ proti 2k6+) tak jsou ty pravdepodobnosti jeste slozitejsi ..
Navic 22 neodpovida sile 3 a hodu 12, to odpovida tomu, ze postava mela hod 3(sil)+12(2k6+)=15 a bariera mela hod 22(zaklad)-7.

Nicmene z toho je videt, ze tech 22 uz je dost hodne silnych, aby se dalo mluvit o temer 100% jistote.
irigi 14.11.2007 23:57  2099
[2097]Jo, OK, beru :)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt