Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 30.11.2007 17:46  2280
irigi [2279]: 1) Theurogva duše bude určitě řídit vlastní tělo, protože ho má déle. Otázkou je, jestli to druhé tělo bude řídit také ta původní duše, byť slabší než cizí theurgova, nebo nebude tělo ovládat žádná (protože podle preference síly vazby by měla mít přednost theurgova duše se silnější vazbou, ale ta je zaneprázdněna řízením vlastního těla).

2)IMHO theurg může na pozadí vnímat vjemy přicházející ze smyslů všech těl najednou, ale pořádně vnímat může jen v tom těle, na které se soustředí. Mezi těly může imho libovolně přepínat. Je to podobné, jako bys poslouchal puštěná rádia ze tří pokojů na jednou, nejvíc budeš vnímat patrně to ve vlastním pokoji, ale uslyšíš i zvuky těch ostatních, ale spíš jenom jako ruch na pozadí. Pokud se ovšem soustředíš můžeš potlačit ostatní a vnímat jenom to jedno.
irigi 30.11.2007 16:08  2279
Další otázka mimoZ pravidel je známo, že pokud jsou na tělo vázány dvě duše, tělo řídí vždy ta, která má k němu silnější vazbu, potažmo ta starší. Zároveň ale jedna duše může řídit jenom jedno tělo. Pokud bych měl (teď je jedno, jak toho dosáhnu) theurga, který má vazbu ke dvěma tělům - ke svému a k cizímu, v němž je duše se slabší vazbou na toto tělo, může si vybrat, které tělo bude řídit, nebo vždy řídí jen to, které je k němu vázáno silněji/déle? (to se v pravidlech tuším neřeší..)

Dále: Pokud je má duše vázána k tělu, na které je vázána jeho původní duše stejnou silou, nemohu ho ovládat, ale mohu vnímat, co se s tělem děje, jsem "pasivní divák". Co když jsem ale vázán na více těl? Mohu vnímat, co se v nich děje ve všech najednou, nebo vždycky vnímám jen jedno najednou? Můžu si vybírat, nebo je to tělo, k němuž jsem vázaný nejsilněji/nejdéle?

Díky za odpovědi!
layath 30.11.2007 16:06  2278
irigiOsobně sem toho názoru, že Světlo má trochu nevyváženou Dobu trvání - pokud jde o základní Světlo, bez modifikátorů - uvědom si, že jakákoli úprava (modifikace) téhle formule drasticky snižuje její trvání - navíc, záření nevyžaduje (když už jsme u tý fyziky) takovou energii, jako například hoření u Ohně. Tudíž to není ani tak bug, jako spíš ukázka toho, že se ze základního blooku magie u formule Světlo dá hodně snadno sestavit formule s Dobou trvání v řádu desítek hodin...
dajen 30.11.2007 15:44  2277
Davec [2276]: Asi tak nějak :-) To je k tomu, že se dekorius podivoval, že s polovičním bonusem se pak bez převodu pracuje jako s hodnotou.
davec 30.11.2007 15:35  2276
DajenOno to pravděpodobně bylo upraveno na KZ = Síla/2 protože jen KZ = Síla bylo moc silné a pokud by se to ještě přepočítávalo podle tabulky zranění, bylo by ještě silnější.
dajen 30.11.2007 15:29  2275
dekorius [2271]: Hm, jsem zvědav :-))

dekorius [2272]: U té KZ bariéry - v odpovědi na jeden dotaz (ještě za dob edice A, kde KZ se rovnala Síle) mi bylo řečeno, že KZ=Síla je chyba, že to mělo být tak, že Síla se převede přes tabulku zranění a tím dá výslednou hodnotu Ochranu zbroje. protože Ochrana zbroje je hodnota nikoli bonus, jak správně podotýkáš.

Do edice B pak ale bylo očividně zvoleno jiné řešení a sice KZ= Síla/2. Určitě to nebylo jen tak. Kdyby vyhovolo řešení, že KZ=hodnota(Síla), tak by ho tak pravděpodobně nechali v edici B.
dajen 30.11.2007 15:24  2274
irigi [2268]: Já bych osobně řekl, že u toho světla je to záměr, aby Světlo bylo co do trvání použitelné, jako relativně dlouhodobý zdroj svícení. Kdyby šlo světlo reálně vytvořit jen na pár (i desítek) kol, tak je to celkem k ničemu.
davec 30.11.2007 14:49  2273
dekoriusPěkné, výstižné a elegantní. Pro mě tam ten rozpor mizí. Uvidíme, co tomu řeknou ostatní.
dekorius 30.11.2007 14:32  2272
Bariéra jako zbrojJeště si dovolím předložit svoje "řešení" Síla Bariéry vs. Ochrana zbroje...

Z definice Bariéry jsem si pro sebe odvodil závěr, že pro "statické" odolání se využije Síla, kdežto pro "dynamický" účinek Síla/2. Sek mečem je tedy dynamický účinek a proto se Síla dělí. Nesedí mi ale míchání bonusů a hodnot, vždyť síla Bariéry je bonus a Ochrana zbroje je hodnota (proč v systému bonusů se bonus dělí (konkrétně dvěma), měl by se odečíst postih (konkrétně -6). Potom by se dosáhlo porovnatelných čísel.

Chci-li mít pomocí Bariéry kroužkovou zbroj, musím její hodnotu (Ochrana zbroje 6) převézt na bonus (dle Tabulky počtu dostávám bonus +15) a použiju-li dělení dvěma jako postih -6, je výsledná hodnota (zjišťuji Sílu Bariéry a vlastně násobím, přičítám bonus) 21. Nebo opačně, Síla Bariéry 21, pro dynamický účinek je poloviční (21 - 6) 15 a to převedeno na hodnotu je 6.

Tedy na kroužkovou zbroj potřebuji Sílu Bariéry 21 a tato odolává statické hmotnosti 110 kg. Čili malá úprava tkví v:
- nahrazení dělení odečítáním postihu
- převádění bonusů na hodnoty a naopak
Nevýhodou by bylo, že Bariéry se Silou menší než 6, nejsou pro imitaci zbroje použitelné. Ovšem lze to vysvětlit tím, že takto silné, nejsou schopné odolat dynamickému účinku.
dekorius 30.11.2007 14:24  2271
Lepidlo / PoutačDavec: abych dostál slibu, že budu reagovat na rychlost u modifikátoru Lepidlo; dle mého tam nějaká podobná "pojistka" musí být, aby nevznikaly mega ohnivé koule s explozí navázané na střely z katapultů (jak už se někdo kdysi v podobném duchu zmiňoval).

xKiv: (asi trochu omluva) až o něco později jsem si pořádně přečetl Tvůj návrh Poutače a zjistil jsem, že Lepidlo je docela podobné. Ale fakt jsem nevytěžoval. Uvažovali jsme "stejným" směrem.

Dajen: přemýšlel jsem o té "naváděné" ohnivé kouli, co ses o ní zmínil. Sice mám myšlenku, ale víc napíšu příští týden. Musím to nechat uzrát. A taky ten čas... tlačí, mrcha.
xkiv 30.11.2007 13:45  2270
Davec, iriginevidim rozpor mezi nosnou a zastavovaci silou - a uz jsem tady i nekolikrat ventiloval proc.
irigi 30.11.2007 13:26  2269
Davec 2267> Trochu mě mrzí, že jindy tak přírodovědně exaktního xKiva nechává ten rozpor v nosné a zastavovací síle Bariéry chladným. On je totiž na rozdíl od mne schopen to převést do řeči čísel.

To je pro mně taky nepochopitelné - je to daleko důležitější a evidentnější rozpor než ty spory o "nosnost KZ", ale beru to tak, že je to asi plus pro vyváženost systému a mínus pro logiku, "z řeči čísel" mi vyšla nosnost = Síla +14, nebo tak něco, ale asi pravidlo nosnost = Síla vezmu jako dogma, které vyvažuje hru.. přesvědčený nejsem taky.
irigi 30.11.2007 13:19  2268
SvětloZdravím! Chtěl jsem se zeptat mimo bariérovou diskusi: považuje se parametr Doba trvání 1/+6 u formule Světlo za bug, který se bude opravovat, nebo je to záměr autorů?
davec 30.11.2007 13:01  2267
Potěšilo mě, a přesvědčilo o theurgické povaze lidí se kterými se od včerejška přu, že tu nezazněl ten argument nejargumentovatější a to, "Co se divíš, je to přece magie, ta si přece může dělat co chce". :-)

Trochu mě mrzí, že jindy tak přírodovědně exaktního xKiva nechává ten rozpor v nosné a zastavovací síle Bariéry chladným. On je totiž na rozdíl od mne schopen to převést do řeči čísel.

Nicméně, nepřesvědčili jste mě, leč vzdávám se.
envec 30.11.2007 12:32  2266
Pecka123aby pak na počítaní bariéry nebyl vzorec přes 2 řádky :-D

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt