Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 3.12.2007 14:33  2286
xKivZ jiného soudku. xKive, odkud ty seš? V pátek jsem měl pocit, že jsem někoho velice podobného té fotečce co máš tady potkal v Brně u strýho Tesca...
xkiv 3.12.2007 13:57  2285
WolfiStejnak to bude jeste o nejakou konstantu kvuli "nulovym" (zakladnim) hodnotam tabulek, takze ten zaklad logaritmu bude jeste jiny
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.12.2007 13:53  2284
xKivJen technická, log svádí k použití dekadického logaritmu, možná by bylo logičtější užívat ln ^^
xkiv 3.12.2007 13:44  2283
dekorius
Nesedí mi ale míchání bonusů a hodnot, vždyť síla Bariéry je bonus a Ochrana zbroje je hodnota (proč v systému bonusů se bonus dělí (konkrétně dvěma)


Deleni bonusu dvema odpovida odmocneni hodnoty
pouziti bonusu jako hodnoty odpovida logaritmovani hodnoty

Takze je-li F hodnota odpovidajici (bonusu) Sile Bariery
a O=ochrana bariery = Sila Bariery / 2,
tak plati (az na nejakou konstantu)
1) log(F)=Sila
2) 2*O=Sila=log(F)
3) ochrana = log(sqrt(F)) [logaritmus druhe odmocniny], nebo naopak
F=exp(ochrana)^2 [druha mocnina "e na ..."]

Jestli to ma nejaky realny vyznam - absolutne netusim.
Ale matematicky je to OK.

dajen 1.12.2007 18:06  2282
irigi [2281]: Jedna duše zásadně dokáže řídit jen jedno tělo. V případě více těl na jednu duši se vždy rozhoduje o tom, které tělo to bude, podle síly vazeb k těmto tělům. A pokud jsou vazby stejně silné nastupuje jako rozhodující kritérium doba, po kterou už některé z těl duše řídila. Takže theurg by dokázal IMHO řídit cizí tělo, jen pokud by měl vazbu k vlastnímu tělu slabší než k tomu cizímu.

ad P.S.) Podívej se do klubu Lopuší user scripty, tam najdeš návod, jak na to.
irigi 30.11.2007 21:28  2281
Dajen 2280Ad 1) Takže podle Tebe se v takovém případě, kdy má ke dvěma tělům silnější vazbu než tamní duše theurg "přelaďovat" nemůže?

P.S. jak prosím vložíš do příspěvku hypertextový odkaz? (jak zde bývá zvykem vkládat odkaz na příspěvek, který cituji), díky!
dajen 30.11.2007 18:46  2280
irigi [2279]: 1) Theurogva duše bude určitě řídit vlastní tělo, protože ho má déle. Otázkou je, jestli to druhé tělo bude řídit také ta původní duše, byť slabší než cizí theurgova, nebo nebude tělo ovládat žádná (protože podle preference síly vazby by měla mít přednost theurgova duše se silnější vazbou, ale ta je zaneprázdněna řízením vlastního těla).

2)IMHO theurg může na pozadí vnímat vjemy přicházející ze smyslů všech těl najednou, ale pořádně vnímat může jen v tom těle, na které se soustředí. Mezi těly může imho libovolně přepínat. Je to podobné, jako bys poslouchal puštěná rádia ze tří pokojů na jednou, nejvíc budeš vnímat patrně to ve vlastním pokoji, ale uslyšíš i zvuky těch ostatních, ale spíš jenom jako ruch na pozadí. Pokud se ovšem soustředíš můžeš potlačit ostatní a vnímat jenom to jedno.
irigi 30.11.2007 17:08  2279
Další otázka mimoZ pravidel je známo, že pokud jsou na tělo vázány dvě duše, tělo řídí vždy ta, která má k němu silnější vazbu, potažmo ta starší. Zároveň ale jedna duše může řídit jenom jedno tělo. Pokud bych měl (teď je jedno, jak toho dosáhnu) theurga, který má vazbu ke dvěma tělům - ke svému a k cizímu, v němž je duše se slabší vazbou na toto tělo, může si vybrat, které tělo bude řídit, nebo vždy řídí jen to, které je k němu vázáno silněji/déle? (to se v pravidlech tuším neřeší..)

Dále: Pokud je má duše vázána k tělu, na které je vázána jeho původní duše stejnou silou, nemohu ho ovládat, ale mohu vnímat, co se s tělem děje, jsem "pasivní divák". Co když jsem ale vázán na více těl? Mohu vnímat, co se v nich děje ve všech najednou, nebo vždycky vnímám jen jedno najednou? Můžu si vybírat, nebo je to tělo, k němuž jsem vázaný nejsilněji/nejdéle?

Díky za odpovědi!
layath 30.11.2007 17:06  2278
irigiOsobně sem toho názoru, že Světlo má trochu nevyváženou Dobu trvání - pokud jde o základní Světlo, bez modifikátorů - uvědom si, že jakákoli úprava (modifikace) téhle formule drasticky snižuje její trvání - navíc, záření nevyžaduje (když už jsme u tý fyziky) takovou energii, jako například hoření u Ohně. Tudíž to není ani tak bug, jako spíš ukázka toho, že se ze základního blooku magie u formule Světlo dá hodně snadno sestavit formule s Dobou trvání v řádu desítek hodin...
dajen 30.11.2007 16:44  2277
Davec [2276]: Asi tak nějak :-) To je k tomu, že se dekorius podivoval, že s polovičním bonusem se pak bez převodu pracuje jako s hodnotou.
davec 30.11.2007 16:35  2276
DajenOno to pravděpodobně bylo upraveno na KZ = Síla/2 protože jen KZ = Síla bylo moc silné a pokud by se to ještě přepočítávalo podle tabulky zranění, bylo by ještě silnější.
dajen 30.11.2007 16:29  2275
dekorius [2271]: Hm, jsem zvědav :-))

dekorius [2272]: U té KZ bariéry - v odpovědi na jeden dotaz (ještě za dob edice A, kde KZ se rovnala Síle) mi bylo řečeno, že KZ=Síla je chyba, že to mělo být tak, že Síla se převede přes tabulku zranění a tím dá výslednou hodnotu Ochranu zbroje. protože Ochrana zbroje je hodnota nikoli bonus, jak správně podotýkáš.

Do edice B pak ale bylo očividně zvoleno jiné řešení a sice KZ= Síla/2. Určitě to nebylo jen tak. Kdyby vyhovolo řešení, že KZ=hodnota(Síla), tak by ho tak pravděpodobně nechali v edici B.
dajen 30.11.2007 16:24  2274
irigi [2268]: Já bych osobně řekl, že u toho světla je to záměr, aby Světlo bylo co do trvání použitelné, jako relativně dlouhodobý zdroj svícení. Kdyby šlo světlo reálně vytvořit jen na pár (i desítek) kol, tak je to celkem k ničemu.
davec 30.11.2007 15:49  2273
dekoriusPěkné, výstižné a elegantní. Pro mě tam ten rozpor mizí. Uvidíme, co tomu řeknou ostatní.
dekorius 30.11.2007 15:32  2272
Bariéra jako zbrojJeště si dovolím předložit svoje "řešení" Síla Bariéry vs. Ochrana zbroje...

Z definice Bariéry jsem si pro sebe odvodil závěr, že pro "statické" odolání se využije Síla, kdežto pro "dynamický" účinek Síla/2. Sek mečem je tedy dynamický účinek a proto se Síla dělí. Nesedí mi ale míchání bonusů a hodnot, vždyť síla Bariéry je bonus a Ochrana zbroje je hodnota (proč v systému bonusů se bonus dělí (konkrétně dvěma), měl by se odečíst postih (konkrétně -6). Potom by se dosáhlo porovnatelných čísel.

Chci-li mít pomocí Bariéry kroužkovou zbroj, musím její hodnotu (Ochrana zbroje 6) převézt na bonus (dle Tabulky počtu dostávám bonus +15) a použiju-li dělení dvěma jako postih -6, je výsledná hodnota (zjišťuji Sílu Bariéry a vlastně násobím, přičítám bonus) 21. Nebo opačně, Síla Bariéry 21, pro dynamický účinek je poloviční (21 - 6) 15 a to převedeno na hodnotu je 6.

Tedy na kroužkovou zbroj potřebuji Sílu Bariéry 21 a tato odolává statické hmotnosti 110 kg. Čili malá úprava tkví v:
- nahrazení dělení odečítáním postihu
- převádění bonusů na hodnoty a naopak
Nevýhodou by bylo, že Bariéry se Silou menší než 6, nejsou pro imitaci zbroje použitelné. Ovšem lze to vysvětlit tím, že takto silné, nejsou schopné odolat dynamickému účinku.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt