Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
beorn 4.12.2007 14:54  2296
irigi:Hm, četl sis to celé, nebo jen první tři řádky?? Já jsem to zároveň omezil tím, že lze navyšovat přesah jen 9 kol. Tím se IMHO umožní snadné provedení jednoduchých praktik a zabrání provádění silných praktik se stejnou obtížností jen za 4x delší dobu.
irigi 4.12.2007 14:49  2295
beornJá si myslím, že postih -10 je adekvátní, rozhodně nevidím potřebu to posilovat. Už takto s tím jdou dělat neskutečné vylomeniny: třeba minulé dobrodružství jsem díky tomu pomocí proniknutí do smyslů koňům odhalil polohu nepřátelské bandy, a to podotýkám, že jsem theurg na 3. úrovni..

Mj. uvědomuješ si, že s postihem -2 bych jako theurg na 6. úrovni odrovnal v pohodě válečníka na 14. úrovni a ani bych se na něj nemusel podívat? :) Neudělal by proti tomu naprosto nic..
xkiv 4.12.2007 14:49  2294
irigiJo, to uz jsem taky pocital.

IMO by mel mentalni souboj mit podstatne jine mechanismy, ten system jak je udelany ted zaplatuje jeden extrem druhym, kdyz dosahnu na nejnizsi praktiky (krome tech *uplne* nejnizich - theurg narozdil od carodeje ma praktiky v dosahu castecneho presahu - taky BUG) tak na ty nejvyssi taky (za cenu, ze to bude trvat cca 4-krat dyl, pokud nechci pouzivat docasny prunik - a pokud chci provadet vic praktik po sobe, tak je mi docasny prunik extremne na nic)
...

Uz jsem navrhoval i nakolik (zatim nezavislych) zhorsovaku ve stylu
- sila kontaktu neovlivnuje pocatecni prunik, ale kazdy hod na utok
- vyssi mentalni praktiky maji v podminkach uspesneho spusteni nejen potrebny prunik, ale taky "aktivacni presah" (musim hodit dost na utok - a tady se taky da aplikovat postih za neutociciho obrance)
- resit dlouhodoby MS pausalni hodnotou z nejake tabulky (podle rozdilu MU-MO a toho, jestli jde o utok na aktivniho/pasivniho obrance) a prenasobit poctem kol [ cili bonus z tabulky + bonus za cas, prevest na hodnotu ]

...
stejne to nebude ono
beorn 4.12.2007 14:45  2293
irigi, Noir:Já jsem si z tohoto důvodu vymyslel vlastní homerule, ale ještě není číselně zcela domyšlené, ani vyzkoušené. Nicméně dávám na zvážení.

Aby byl mentální souboj v praxi využitelný, oddělal jsem ten brutální postih -10 při trvalém navyšování přesahu. Takto je možné docílit mentální praktiky i třeba během souboje.
Nicméně aby to nebylo všemocné, omezil jsem dobu navyšování přesahu na 9 kol. Po devíti kolem musí theurg/čaroděj provést ment. praktiku, na kterou zatím dosáhl, nebo souboj ukončit.
Pokud theurg navyšování z jakéhokoliv důvodu ukončí a nedosáhne přitom ani na nejjednodušší praktiku, nemůže už tento den na dotyčnou osobu útočit.

I takhle mi to ovšem vychází moc silně, takže uvažuju o nějakém dalším omezení. Buďto bych dal na trvalé navyšování přesahu postih. Ne však -10, ale třeba -2. Nebo by jej navyšování přesahu unavovalo jako sprint, nebo tak nějak...
davec 4.12.2007 14:34  2292
NoirAmen.
noir 4.12.2007 14:27  2291
Hm, a teď mi někdo vysvětlete, čím je tohle zajímavé pro hru.
"Sedím si tak doma a 360krát si hodím na útok! Juj, to zase dneska byla zábava!"
IMHo jsou takovéhle mechanismy pro hru naprosto nesmyslné, narušují ji, ničím jí neprospívají a měly by být co nejrychleji zrušeny nebo napraveny...
irigi 4.12.2007 13:58  2290
Asymptotika mentálního soubojeZamýšlel jsem se nad tím, co všechno s mentálním soubojem zvládne theurg, pokud se ho rozhodne používat řekněme 300 kol, tedy sedí v obýváku, provede souboj a jde se rovnou prospat. Kupodivu docela dost.

Trvalý průnik se navyšuje s postihem -10, za těchto podmínek je střední čas získání průniku +57 při daném rozdílu SM a PM udaný tabulkou zde:

http://irigi.wiki-site.com/index.php/Asymptotika_ment%C3%A1ln%C3%ADho_souboje
http://irigi.wiki-site.com/index.php/Asymptotika_mentálního_souboje

Hodnoty v tabulce mají směrodatnou odchylku cca 40% své hodnoty. Z toho mi mj. vychází, že kdybych udělal theurga krajního specialistu na práci s tělem, který by měl na šesté úrovni práci s tělem na třetím stupni, dokáže z křesla svého obýváku s trochou štěstí za 360 kol zlikvidovat válečníka na stejné úrovni. Postavy o dvě úrovně níž jsou už jistotou.

Na vyšších úrovních je složitější zabít postavu srovnatelné úrovně, protože PM roste vždy rychleji než SM. Přesto si myslím, že mentální souboj je jednou z hlavních schopností theurga..
davec 3.12.2007 16:25  2289
xKivTak to jo :-)
irigi 3.12.2007 15:15  2288
2284To je v pohode, vzdyt vime, ze je to "az na konstantu" a zaklad je v DrD+ jenom jeden :)
xkiv 3.12.2007 15:02  2287
DavecV Brne jsem byl jednou, zhruba pred 15 rokama, na velmistrovstvi CR v programovani (skoncil jsem tehdy tusim predposledni z 15).
A tech par pribuznych co tam mam se mi nepodoba.
davec 3.12.2007 14:33  2286
xKivZ jiného soudku. xKive, odkud ty seš? V pátek jsem měl pocit, že jsem někoho velice podobného té fotečce co máš tady potkal v Brně u strýho Tesca...
xkiv 3.12.2007 13:57  2285
WolfiStejnak to bude jeste o nejakou konstantu kvuli "nulovym" (zakladnim) hodnotam tabulek, takze ten zaklad logaritmu bude jeste jiny
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 3.12.2007 13:53  2284
xKivJen technická, log svádí k použití dekadického logaritmu, možná by bylo logičtější užívat ln ^^
xkiv 3.12.2007 13:44  2283
dekorius
Nesedí mi ale míchání bonusů a hodnot, vždyť síla Bariéry je bonus a Ochrana zbroje je hodnota (proč v systému bonusů se bonus dělí (konkrétně dvěma)


Deleni bonusu dvema odpovida odmocneni hodnoty
pouziti bonusu jako hodnoty odpovida logaritmovani hodnoty

Takze je-li F hodnota odpovidajici (bonusu) Sile Bariery
a O=ochrana bariery = Sila Bariery / 2,
tak plati (az na nejakou konstantu)
1) log(F)=Sila
2) 2*O=Sila=log(F)
3) ochrana = log(sqrt(F)) [logaritmus druhe odmocniny], nebo naopak
F=exp(ochrana)^2 [druha mocnina "e na ..."]

Jestli to ma nejaky realny vyznam - absolutne netusim.
Ale matematicky je to OK.

dajen 1.12.2007 18:06  2282
irigi [2281]: Jedna duše zásadně dokáže řídit jen jedno tělo. V případě více těl na jednu duši se vždy rozhoduje o tom, které tělo to bude, podle síly vazeb k těmto tělům. A pokud jsou vazby stejně silné nastupuje jako rozhodující kritérium doba, po kterou už některé z těl duše řídila. Takže theurg by dokázal IMHO řídit cizí tělo, jen pokud by měl vazbu k vlastnímu tělu slabší než k tomu cizímu.

ad P.S.) Podívej se do klubu Lopuší user scripty, tam najdeš návod, jak na to.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt