Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
irigi 4.12.2007 14:32  2302
beorn 23001) Já to řeším prográmkem, nebo svojí orientační tabulkou, viz níže. K ní se dá přičíst nebo odečíst počet kol za předpokladu, že rozdíl je gaussovský, tedy zhruba úměrný 2k6+. V praxi to jde udělat tak, že vezmu průměrný počet kol, který to trvá a k němu přičtu nějak přenásobený 2k6+ hod.. IMHO spíš technický problém než problém pravidel.

2) To je ale sakra rozdíl! Je to rozdíl mezi totálním vyčerpáním a trojnásobnou smrtí únavou :) Navíc počet kol pak už neúměrně roste, když je oběť na vyšších úrovních. Na každé úrovni budou tvorové, kterým se maximálně podívám do smyslů, ale nikdy je nezvládnu zabít, prostě díky jejich úrovni. A pokud jsem o pár úrovní výš já, pak mi nevadí, že je můžu pouze za čtyřnásobnou cenu zabít, když válečník na mojí úrovni by to zvládl daleko rychleji :)
xkiv 4.12.2007 14:23  2301
Abych byl trochu fer, kdyz dam na nejnizsi praktiku potrebny prunik 10, na nejvyssi 40, presah v kazdem kole 11 (-10 za trvale navyseni proti neaktivnimu) a v poslednim kole pouziju docasny prunik, tak to neni 4*, ale:
na nejnizsi staci 1 kolo (11 prunik vs. 10 zapotrebi)
na nejvyssi 30 kol (29 kol po navyseni o 1, posledni kolo o 11: 29+11=40)
to je 30x ... ale
- cim vyssi dam utok (nebo nizsi obranu), tim mensi relativni rozdil
- naopak, kdyz dam mensi utok (vetsi obranu) tak se nejspis nedostanu ani na tu prvni praktiku
- cim vic praktik po sobe chci provest, tim mensi rozdil, protoze docasny presah se vyplati pouzit jenom na posledni (na tech pretim ho stejne musim nejak anulovat - dalsim trvalym prunikem).

Jenze rozdil mezi 30x a 4x neni zas tak podstatny.
beorn 4.12.2007 14:15  2300
irigi:Mě taky nepřipadá, že by to bylo extrémně mocné, nebo na nic. Jenom mi jako Noirovi a xKivovi vadí, že:

1) Je při praktickém hraní neproveditelné házet 360x na útok a na obranu. Lze to sice vyřešit jednoduchým prográmkem, ale já na dobrodružství pokaždé notebook netahám :-/

2) Mezi "snadnými" a "obtížnými" praktikami není co do obtížnosti provedení žádný rozdíl. Jenom ty obtížné trvají 4x déle. Tzn. theurgovi v obýváku to neva, jenoj hráč musí házet ne 360x, ale 1500x.
irigi 4.12.2007 14:07  2299
xKiv, beornJá jenom chci říct, že mi současný stav ani moc nevadí - spíš na to upozorňuju jako na zajímavou možnost jak theurga hrát, ne jako na bug. Pokud by mě chtěl válečník na 6. úrovni rozsekat, taky to snadno udělá, nepřipadá mi to tak mocné, aby to potřebovalo nějaké další úpravy. A navíc docela dlouho trvá, než se vůbec theurg k těm praktikám dostane přes dovednosti, pokud zároveň nechce úplně zanedbat formule, a vstup do sfér.. takže na nízkým úrovních není skrz to nijak extra mocný.

Ale je to samozřejmě věc názoru :)
noir 4.12.2007 14:03  2298
Mě se obecně vzato nelíbí žádná schopnost, pro jejíž využití můžu sedět doma na zadku a likvidovat, poznávat svět, manipulova jím a ještě z toho mít prospěch. Takovou postavu bych použil maximálně tak jako NPC, ale pro hráče? Rozhodně ne, jen to narušuje hru, odvádí pozornost bokem, rozmělňuje příběh (tak počkejte 360 kol, theurg si něco zjistí), případně to rozhodí celou kampaň.
beorn 4.12.2007 14:02  2297
Tím se IMO zabijí hned tři mouchy jednou ranou:
1) Je to v praxi použitelné (nemusí se házet 300x na útok a na obranu)
2) Jednoduché MP jsou opravdu jednoduché (dosažitelné, i když útočíte na postavu na vyšší úrovni)
3) Obtížné MP jsou opravdu obtížné (nelze to protahovat do nekonečna)
beorn 4.12.2007 13:54  2296
irigi:Hm, četl sis to celé, nebo jen první tři řádky?? Já jsem to zároveň omezil tím, že lze navyšovat přesah jen 9 kol. Tím se IMHO umožní snadné provedení jednoduchých praktik a zabrání provádění silných praktik se stejnou obtížností jen za 4x delší dobu.
irigi 4.12.2007 13:49  2295
beornJá si myslím, že postih -10 je adekvátní, rozhodně nevidím potřebu to posilovat. Už takto s tím jdou dělat neskutečné vylomeniny: třeba minulé dobrodružství jsem díky tomu pomocí proniknutí do smyslů koňům odhalil polohu nepřátelské bandy, a to podotýkám, že jsem theurg na 3. úrovni..

Mj. uvědomuješ si, že s postihem -2 bych jako theurg na 6. úrovni odrovnal v pohodě válečníka na 14. úrovni a ani bych se na něj nemusel podívat? :) Neudělal by proti tomu naprosto nic..
xkiv 4.12.2007 13:49  2294
irigiJo, to uz jsem taky pocital.

IMO by mel mentalni souboj mit podstatne jine mechanismy, ten system jak je udelany ted zaplatuje jeden extrem druhym, kdyz dosahnu na nejnizsi praktiky (krome tech *uplne* nejnizich - theurg narozdil od carodeje ma praktiky v dosahu castecneho presahu - taky BUG) tak na ty nejvyssi taky (za cenu, ze to bude trvat cca 4-krat dyl, pokud nechci pouzivat docasny prunik - a pokud chci provadet vic praktik po sobe, tak je mi docasny prunik extremne na nic)
...

Uz jsem navrhoval i nakolik (zatim nezavislych) zhorsovaku ve stylu
- sila kontaktu neovlivnuje pocatecni prunik, ale kazdy hod na utok
- vyssi mentalni praktiky maji v podminkach uspesneho spusteni nejen potrebny prunik, ale taky "aktivacni presah" (musim hodit dost na utok - a tady se taky da aplikovat postih za neutociciho obrance)
- resit dlouhodoby MS pausalni hodnotou z nejake tabulky (podle rozdilu MU-MO a toho, jestli jde o utok na aktivniho/pasivniho obrance) a prenasobit poctem kol [ cili bonus z tabulky + bonus za cas, prevest na hodnotu ]

...
stejne to nebude ono
beorn 4.12.2007 13:45  2293
irigi, Noir:Já jsem si z tohoto důvodu vymyslel vlastní homerule, ale ještě není číselně zcela domyšlené, ani vyzkoušené. Nicméně dávám na zvážení.

Aby byl mentální souboj v praxi využitelný, oddělal jsem ten brutální postih -10 při trvalém navyšování přesahu. Takto je možné docílit mentální praktiky i třeba během souboje.
Nicméně aby to nebylo všemocné, omezil jsem dobu navyšování přesahu na 9 kol. Po devíti kolem musí theurg/čaroděj provést ment. praktiku, na kterou zatím dosáhl, nebo souboj ukončit.
Pokud theurg navyšování z jakéhokoliv důvodu ukončí a nedosáhne přitom ani na nejjednodušší praktiku, nemůže už tento den na dotyčnou osobu útočit.

I takhle mi to ovšem vychází moc silně, takže uvažuju o nějakém dalším omezení. Buďto bych dal na trvalé navyšování přesahu postih. Ne však -10, ale třeba -2. Nebo by jej navyšování přesahu unavovalo jako sprint, nebo tak nějak...
davec 4.12.2007 13:34  2292
NoirAmen.
noir 4.12.2007 13:27  2291
Hm, a teď mi někdo vysvětlete, čím je tohle zajímavé pro hru.
"Sedím si tak doma a 360krát si hodím na útok! Juj, to zase dneska byla zábava!"
IMHo jsou takovéhle mechanismy pro hru naprosto nesmyslné, narušují ji, ničím jí neprospívají a měly by být co nejrychleji zrušeny nebo napraveny...
irigi 4.12.2007 12:58  2290
Asymptotika mentálního soubojeZamýšlel jsem se nad tím, co všechno s mentálním soubojem zvládne theurg, pokud se ho rozhodne používat řekněme 300 kol, tedy sedí v obýváku, provede souboj a jde se rovnou prospat. Kupodivu docela dost.

Trvalý průnik se navyšuje s postihem -10, za těchto podmínek je střední čas získání průniku +57 při daném rozdílu SM a PM udaný tabulkou zde:

http://irigi.wiki-site.com/index.php/Asymptotika_ment%C3%A1ln%C3%ADho_souboje
http://irigi.wiki-site.com/index.php/Asymptotika_mentálního_souboje

Hodnoty v tabulce mají směrodatnou odchylku cca 40% své hodnoty. Z toho mi mj. vychází, že kdybych udělal theurga krajního specialistu na práci s tělem, který by měl na šesté úrovni práci s tělem na třetím stupni, dokáže z křesla svého obýváku s trochou štěstí za 360 kol zlikvidovat válečníka na stejné úrovni. Postavy o dvě úrovně níž jsou už jistotou.

Na vyšších úrovních je složitější zabít postavu srovnatelné úrovně, protože PM roste vždy rychleji než SM. Přesto si myslím, že mentální souboj je jednou z hlavních schopností theurga..
davec 3.12.2007 15:25  2289
xKivTak to jo :-)
irigi 3.12.2007 14:15  2288
2284To je v pohode, vzdyt vime, ze je to "az na konstantu" a zaklad je v DrD+ jenom jeden :)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt