Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 4.12.2007 16:36  2307
beorn
...
Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+?
...


Tabulka uz bude obsahovat *prumerny* (trvaly) prunik ziskany za jedno kolo MS.
To se da spocitat - mas nejaky konecny pocet kombinaci na obycejnem 2k6 - 2k6, a zvlastni pripady (na nekterem 2k6 padlo 2 nebo 12) se dopocitaji budto souctem geometricke rady (kdyz je to 12 pro utocnika nebo 2 pro obrance) nebo [konecne] geometricke posloupnosti (2 pro utocnika, 12 pro obrance).

Takze proste jenom vezmes bonus z tabulky, prictes bonus za cas, prevedes pres tabulku neceho (se zakladem 1) a dostanes jako hodnotu ziskany prunik (rekneme ze bych tenhle system pouzil pro MS trvajici 10 kol a vic, pres 50 uz urcite).


A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14?


hodnota z tabulky + doba = bonus(presah)

... cili
doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky


Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...


Staci ...
Jedina vyjimka je, kdyz chces jeste na konci pouzit docasny prunik - to bych snadno vyresil tak, ze si nejdriv hodim na to posledni kolo a pak budu podle vyse uvedeneho vzorce pocitat potrebnou dobu na (trvaly) prunik snizeny o presah v tom poslednim kole.
lanx 4.12.2007 16:11  2306
Já hraju za theurga kterej je na 8. lvl a celej život se zabývá jen duš. světem a ment. soubojem (je trochu šílenej)... Nedávno jsme hráli dobrodružství který bych jen za pomoci duš. světa dokázal vyřešit asi za 5min... ale dal jsem si práci, tahal ostatní hráče sebou snažil se mít co největší kontakt s oběťma a prostě hrál tak aby to bavilo... je možný že je ment. souboj přehnanej, ale hraje se pro zábavu ne pro to aby se dohrálo...
beorn 4.12.2007 16:11  2305
irigi:
ad 2)
OK máš pravdu. Mentálně útočit 4 hodiny asi jen tak někdo nezvládne :-)

ad 1)
No já teda notebook na každé dobrodružství nosit nehodlám a předpokládám, že to ani záměr autorů nebyl.
Ta tvoje tabulka se mi zamlouvá. Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+? A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14? Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...

Noir: Souhlasím, že MS tak jak je napsán v pravidlech není dobrý. Buďto by tam měla být nějaká přehledová tabulka (jakou má irigi, ale komplexnější), nebo to mělo být řešeno praktičtěji.

Davec: Můj návrh by to řešil :-)
noir 4.12.2007 15:59  2304
Hm, psycho... Ono by ostatně stačilo nějaké kouzlo nebo schopnost na odbourávání únavy a therg podporvaný knězem nebo čarodějem by byl killer všeho...
Ne, takhle nastavený mentální souboj není pro hru dobrý.
davec 4.12.2007 15:54  2303
A už jste se jako postavy potkali s nemrtvým, používajícím mentální praktiky? Já jo. Docela mazec, protože se neunavuje, tak jak vás jednou má v "adresáři" máte docela problém... :-)
irigi 4.12.2007 15:32  2302
beorn 23001) Já to řeším prográmkem, nebo svojí orientační tabulkou, viz níže. K ní se dá přičíst nebo odečíst počet kol za předpokladu, že rozdíl je gaussovský, tedy zhruba úměrný 2k6+. V praxi to jde udělat tak, že vezmu průměrný počet kol, který to trvá a k němu přičtu nějak přenásobený 2k6+ hod.. IMHO spíš technický problém než problém pravidel.

2) To je ale sakra rozdíl! Je to rozdíl mezi totálním vyčerpáním a trojnásobnou smrtí únavou :) Navíc počet kol pak už neúměrně roste, když je oběť na vyšších úrovních. Na každé úrovni budou tvorové, kterým se maximálně podívám do smyslů, ale nikdy je nezvládnu zabít, prostě díky jejich úrovni. A pokud jsem o pár úrovní výš já, pak mi nevadí, že je můžu pouze za čtyřnásobnou cenu zabít, když válečník na mojí úrovni by to zvládl daleko rychleji :)
xkiv 4.12.2007 15:23  2301
Abych byl trochu fer, kdyz dam na nejnizsi praktiku potrebny prunik 10, na nejvyssi 40, presah v kazdem kole 11 (-10 za trvale navyseni proti neaktivnimu) a v poslednim kole pouziju docasny prunik, tak to neni 4*, ale:
na nejnizsi staci 1 kolo (11 prunik vs. 10 zapotrebi)
na nejvyssi 30 kol (29 kol po navyseni o 1, posledni kolo o 11: 29+11=40)
to je 30x ... ale
- cim vyssi dam utok (nebo nizsi obranu), tim mensi relativni rozdil
- naopak, kdyz dam mensi utok (vetsi obranu) tak se nejspis nedostanu ani na tu prvni praktiku
- cim vic praktik po sobe chci provest, tim mensi rozdil, protoze docasny presah se vyplati pouzit jenom na posledni (na tech pretim ho stejne musim nejak anulovat - dalsim trvalym prunikem).

Jenze rozdil mezi 30x a 4x neni zas tak podstatny.
beorn 4.12.2007 15:15  2300
irigi:Mě taky nepřipadá, že by to bylo extrémně mocné, nebo na nic. Jenom mi jako Noirovi a xKivovi vadí, že:

1) Je při praktickém hraní neproveditelné házet 360x na útok a na obranu. Lze to sice vyřešit jednoduchým prográmkem, ale já na dobrodružství pokaždé notebook netahám :-/

2) Mezi "snadnými" a "obtížnými" praktikami není co do obtížnosti provedení žádný rozdíl. Jenom ty obtížné trvají 4x déle. Tzn. theurgovi v obýváku to neva, jenoj hráč musí házet ne 360x, ale 1500x.
irigi 4.12.2007 15:07  2299
xKiv, beornJá jenom chci říct, že mi současný stav ani moc nevadí - spíš na to upozorňuju jako na zajímavou možnost jak theurga hrát, ne jako na bug. Pokud by mě chtěl válečník na 6. úrovni rozsekat, taky to snadno udělá, nepřipadá mi to tak mocné, aby to potřebovalo nějaké další úpravy. A navíc docela dlouho trvá, než se vůbec theurg k těm praktikám dostane přes dovednosti, pokud zároveň nechce úplně zanedbat formule, a vstup do sfér.. takže na nízkým úrovních není skrz to nijak extra mocný.

Ale je to samozřejmě věc názoru :)
noir 4.12.2007 15:03  2298
Mě se obecně vzato nelíbí žádná schopnost, pro jejíž využití můžu sedět doma na zadku a likvidovat, poznávat svět, manipulova jím a ještě z toho mít prospěch. Takovou postavu bych použil maximálně tak jako NPC, ale pro hráče? Rozhodně ne, jen to narušuje hru, odvádí pozornost bokem, rozmělňuje příběh (tak počkejte 360 kol, theurg si něco zjistí), případně to rozhodí celou kampaň.
beorn 4.12.2007 15:02  2297
Tím se IMO zabijí hned tři mouchy jednou ranou:
1) Je to v praxi použitelné (nemusí se házet 300x na útok a na obranu)
2) Jednoduché MP jsou opravdu jednoduché (dosažitelné, i když útočíte na postavu na vyšší úrovni)
3) Obtížné MP jsou opravdu obtížné (nelze to protahovat do nekonečna)
beorn 4.12.2007 14:54  2296
irigi:Hm, četl sis to celé, nebo jen první tři řádky?? Já jsem to zároveň omezil tím, že lze navyšovat přesah jen 9 kol. Tím se IMHO umožní snadné provedení jednoduchých praktik a zabrání provádění silných praktik se stejnou obtížností jen za 4x delší dobu.
irigi 4.12.2007 14:49  2295
beornJá si myslím, že postih -10 je adekvátní, rozhodně nevidím potřebu to posilovat. Už takto s tím jdou dělat neskutečné vylomeniny: třeba minulé dobrodružství jsem díky tomu pomocí proniknutí do smyslů koňům odhalil polohu nepřátelské bandy, a to podotýkám, že jsem theurg na 3. úrovni..

Mj. uvědomuješ si, že s postihem -2 bych jako theurg na 6. úrovni odrovnal v pohodě válečníka na 14. úrovni a ani bych se na něj nemusel podívat? :) Neudělal by proti tomu naprosto nic..
xkiv 4.12.2007 14:49  2294
irigiJo, to uz jsem taky pocital.

IMO by mel mentalni souboj mit podstatne jine mechanismy, ten system jak je udelany ted zaplatuje jeden extrem druhym, kdyz dosahnu na nejnizsi praktiky (krome tech *uplne* nejnizich - theurg narozdil od carodeje ma praktiky v dosahu castecneho presahu - taky BUG) tak na ty nejvyssi taky (za cenu, ze to bude trvat cca 4-krat dyl, pokud nechci pouzivat docasny prunik - a pokud chci provadet vic praktik po sobe, tak je mi docasny prunik extremne na nic)
...

Uz jsem navrhoval i nakolik (zatim nezavislych) zhorsovaku ve stylu
- sila kontaktu neovlivnuje pocatecni prunik, ale kazdy hod na utok
- vyssi mentalni praktiky maji v podminkach uspesneho spusteni nejen potrebny prunik, ale taky "aktivacni presah" (musim hodit dost na utok - a tady se taky da aplikovat postih za neutociciho obrance)
- resit dlouhodoby MS pausalni hodnotou z nejake tabulky (podle rozdilu MU-MO a toho, jestli jde o utok na aktivniho/pasivniho obrance) a prenasobit poctem kol [ cili bonus z tabulky + bonus za cas, prevest na hodnotu ]

...
stejne to nebude ono
beorn 4.12.2007 14:45  2293
irigi, Noir:Já jsem si z tohoto důvodu vymyslel vlastní homerule, ale ještě není číselně zcela domyšlené, ani vyzkoušené. Nicméně dávám na zvážení.

Aby byl mentální souboj v praxi využitelný, oddělal jsem ten brutální postih -10 při trvalém navyšování přesahu. Takto je možné docílit mentální praktiky i třeba během souboje.
Nicméně aby to nebylo všemocné, omezil jsem dobu navyšování přesahu na 9 kol. Po devíti kolem musí theurg/čaroděj provést ment. praktiku, na kterou zatím dosáhl, nebo souboj ukončit.
Pokud theurg navyšování z jakéhokoliv důvodu ukončí a nedosáhne přitom ani na nejjednodušší praktiku, nemůže už tento den na dotyčnou osobu útočit.

I takhle mi to ovšem vychází moc silně, takže uvažuju o nějakém dalším omezení. Buďto bych dal na trvalé navyšování přesahu postih. Ne však -10, ale třeba -2. Nebo by jej navyšování přesahu unavovalo jako sprint, nebo tak nějak...

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt