Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 4.12.2007 17:25  2320
Wolfi:
Ne, ne, ne-uzavřená mysl se dá rozlousknout (resp. měla BY se dát IMHO prolomit), ale těžko a namáhavě. A nemělo by v tom theurgovi pomoci 368 kol za sebou, ale spíš úroveň, dovednosti a schopnosti.
Klidně bych navázal na každou úroveň mentální schopnoti svě-tři "finty", jimiž sice theurg zvíší svůj mentální útok, ale o to víc sníží svou obranu-což by fungovalo různě pro různé módy obrany či útoku...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:21  2319
NoirNjn, princip je to pěkný. Ale stále zde zůstává problém s absolutní nemožností útoku uzavřené mysli ^^ Takže zůstáváme ve světě Čaroděj/Theurg si hrají mezi sebou a občas si rozlousknou nějakou tu mysl (to přirovnání se mi líbí :)
noir 4.12.2007 17:18  2318
Wolfi:
Mě se líbí psionické dělení na otevřené a uzavřené mysli. Otevřená mysl umí sama mentální útok provést, ale je tudíž proti němu zranitelnější, uzavřené mysli je aktivní účast záhadou a tudíž je odolnější proti útoku. Tedy, dokud ji někdo nerozlouskne (neotevře), pak se před útočníkem rozcapí jako, eh, jako... jako knížka.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:16  2317
beorn [2316]: Viz tento klub
beorn 4.12.2007 17:15  2316
beorn [2313]:Respektive napadlo mě, že ten prvek náhody by mohl být dostatečně zastoupen tím posledním hodem na dočasné navýšení průniku. Ale stejně by to bylo dost zjednodušující...

PS: Jak tam dáte interaktivně ten odkaz na něčí příspěvek??
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:14  2315
"Vnést do mentálního souboje více taktizování, současně udělat ty, kdo mentál neumí sami iniciovat, silnějšíimi při obraně, odstranit prostorovou neomezenost"

Více taktizování - pro.
Silnější v obraně - proti. Já bych šla ještě dál a nechala je to třeba i samotné iniciovat, popřípadě utíkat. Samozřejmě v omezenější míře a jejich případné útoky by byly velmi slabé, ale stejně - proč by bojovník na 21. nemohl mentálně přebít chcípáčka z první úrovně? Daly by se nějak udělat i útěky, atd, atd. Ponechaná jednostrannost mi dost vadí, protože (podle mne) ponechává jednostrannou výhodu. - diskuse k debatě
Odstranit prost. neomezenost - proč ne. Popřípadě ji odstupňovat (Dotyk, dohled, znalost)
noir 4.12.2007 17:10  2314
Wolfi: Nemám nic proti ultimátním technikám ať už v boji nebo mentálním boji. Jen mi vadí házení kostkou 300krát za sebou, postava, která narušuje fungování družiny, rušení plynulosti hry, počítání pravděpodobností a nuda.

Vnést do mentálního souboje více taktizování, současně udělat ty, kdo mentál neumí sami iniciovat, silnějšíimi při obraně, odstranit prostorovou neomezenost, to vše by IMHO vedlo k větší oblibě theurga.
beorn 4.12.2007 17:05  2313
xKiv:Takže jestli to dobře chápu:
Z tabulky si přečtu průměrný trvalý průnik za jidno kolo MS. (V případě že se útok a obrana rovnají to je tuším -10). Budu chtít dosáhnout přesahu +14.

doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky

Tzn. doba = 14 - (-10) = 24 což je dle tabulky 16 kol

Pokud bych chtěl zabíjet s přesahem +57, tak to bude:
doba = 57 - (-10) = 67 což je dle tabulky 6,3 hodiny

Pokud jsem to pochopil dobře, tak mi ještě není jasné, jak tam napasuju tu náhodu.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:04  2312
NoirProblém je IMHO v tom, že MS je mnohem "přímočařejší" a nese mnohem větší handicap pro jednu ze stran.

Tj. jsi slabý v boji? Uteč před ním, popřípadě se nauč bojovat. Jsi bojovník? Pak v MS nemáš šanci.

A navíc má MS více "ultimátních" technik. Kde máš něco jako automatické zabití v boji nablízko? A kolik takových (ať už přímo či nepřímo) jich má MS?
noir 4.12.2007 17:00  2311
Hm, celé je to divné. Obecně se vzato by se mě souboj řešit pár hody, a ne házením po několik hodin, nebo braním čísel jako nějakého matematického základu pro hod na pravděpodobnost úspěchu. Navíc je krapet nudné a ubíjející, že mentální souboj nepřipouští žádné "manévry", "triky" ani "finty", vůbec by mi nevadilo, kdyby něco podobného mentální duely zpetřilo (a současně urychlilo). Klidně něco jako byla psionika ve druhé edici DaD-tedy její část o mentálním souboji, kdy se pracovalo se systémem kíme-nůžky-papír, ale s pěti nástroji. Různé formy útoku (v řeči +ka finty) byly různě výhodné proti různým obranám, což z momotónního házení kostkou činilo souboj myslí, jak má být...
dajen 4.12.2007 16:59  2310
xKiv [2307]: Ale pravda je, že taková tabulka by byla docela šikovná :-)
dajen 4.12.2007 16:56  2309
irigi [2295]: To byli asi dost dobří koně, na vyšší úrovni, když [spoil] měli duši, na které jsi mohl provádět mentální praktiky[/spoil].

Davec [2303]: Ono dost záleží, jakým stylem ten nemrtvý mentální souboj umí - jestli theurgickým nebo čarodějným nebo úplně jiným. Hlavně co do způsobu získání vazby.
dajen 4.12.2007 16:48  2308
mentální soubojMy to řešíme jednoduše tak, že si párkrát (cca 10 až 20x) hodíme na útok a na obranu a takto získaný průnik pak beremme jako průnik, který se průměrně za daný počet kol podaří získat. Pak jen záleží jak dlouhou dobu tomu chce/může theurg (čaroděj) věnovat. Vím, že je to dost nepřesný a zjednodušující způsob, ale IMHO pro odbourání stovek hodů a složité počítání pravděpodobností dostačující.
xkiv 4.12.2007 16:36  2307
beorn
...
Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+?
...


Tabulka uz bude obsahovat *prumerny* (trvaly) prunik ziskany za jedno kolo MS.
To se da spocitat - mas nejaky konecny pocet kombinaci na obycejnem 2k6 - 2k6, a zvlastni pripady (na nekterem 2k6 padlo 2 nebo 12) se dopocitaji budto souctem geometricke rady (kdyz je to 12 pro utocnika nebo 2 pro obrance) nebo [konecne] geometricke posloupnosti (2 pro utocnika, 12 pro obrance).

Takze proste jenom vezmes bonus z tabulky, prictes bonus za cas, prevedes pres tabulku neceho (se zakladem 1) a dostanes jako hodnotu ziskany prunik (rekneme ze bych tenhle system pouzil pro MS trvajici 10 kol a vic, pres 50 uz urcite).


A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14?


hodnota z tabulky + doba = bonus(presah)

... cili
doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky


Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...


Staci ...
Jedina vyjimka je, kdyz chces jeste na konci pouzit docasny prunik - to bych snadno vyresil tak, ze si nejdriv hodim na to posledni kolo a pak budu podle vyse uvedeneho vzorce pocitat potrebnou dobu na (trvaly) prunik snizeny o presah v tom poslednim kole.
lanx 4.12.2007 16:11  2306
Já hraju za theurga kterej je na 8. lvl a celej život se zabývá jen duš. světem a ment. soubojem (je trochu šílenej)... Nedávno jsme hráli dobrodružství který bych jen za pomoci duš. světa dokázal vyřešit asi za 5min... ale dal jsem si práci, tahal ostatní hráče sebou snažil se mít co největší kontakt s oběťma a prostě hrál tak aby to bavilo... je možný že je ment. souboj přehnanej, ale hraje se pro zábavu ne pro to aby se dohrálo...

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt