Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:35  2321
Asi si nerozumíme :) Mně vadí spíš to, že aktivní mysl má dva módy, jeden silný (útok) a druhý slabší (obrana), kdežto pasivní mysl má mód pouze jeden, silnou obranu. Nějak mi tam chybí ten slabý útok pro pasivní mysl.
noir 4.12.2007 17:25  2320
Wolfi:
Ne, ne, ne-uzavřená mysl se dá rozlousknout (resp. měla BY se dát IMHO prolomit), ale těžko a namáhavě. A nemělo by v tom theurgovi pomoci 368 kol za sebou, ale spíš úroveň, dovednosti a schopnosti.
Klidně bych navázal na každou úroveň mentální schopnoti svě-tři "finty", jimiž sice theurg zvíší svůj mentální útok, ale o to víc sníží svou obranu-což by fungovalo různě pro různé módy obrany či útoku...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:21  2319
NoirNjn, princip je to pěkný. Ale stále zde zůstává problém s absolutní nemožností útoku uzavřené mysli ^^ Takže zůstáváme ve světě Čaroděj/Theurg si hrají mezi sebou a občas si rozlousknou nějakou tu mysl (to přirovnání se mi líbí :)
noir 4.12.2007 17:18  2318
Wolfi:
Mě se líbí psionické dělení na otevřené a uzavřené mysli. Otevřená mysl umí sama mentální útok provést, ale je tudíž proti němu zranitelnější, uzavřené mysli je aktivní účast záhadou a tudíž je odolnější proti útoku. Tedy, dokud ji někdo nerozlouskne (neotevře), pak se před útočníkem rozcapí jako, eh, jako... jako knížka.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:16  2317
beorn [2316]: Viz tento klub
beorn 4.12.2007 17:15  2316
beorn [2313]:Respektive napadlo mě, že ten prvek náhody by mohl být dostatečně zastoupen tím posledním hodem na dočasné navýšení průniku. Ale stejně by to bylo dost zjednodušující...

PS: Jak tam dáte interaktivně ten odkaz na něčí příspěvek??
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:14  2315
"Vnést do mentálního souboje více taktizování, současně udělat ty, kdo mentál neumí sami iniciovat, silnějšíimi při obraně, odstranit prostorovou neomezenost"

Více taktizování - pro.
Silnější v obraně - proti. Já bych šla ještě dál a nechala je to třeba i samotné iniciovat, popřípadě utíkat. Samozřejmě v omezenější míře a jejich případné útoky by byly velmi slabé, ale stejně - proč by bojovník na 21. nemohl mentálně přebít chcípáčka z první úrovně? Daly by se nějak udělat i útěky, atd, atd. Ponechaná jednostrannost mi dost vadí, protože (podle mne) ponechává jednostrannou výhodu. - diskuse k debatě
Odstranit prost. neomezenost - proč ne. Popřípadě ji odstupňovat (Dotyk, dohled, znalost)
noir 4.12.2007 17:10  2314
Wolfi: Nemám nic proti ultimátním technikám ať už v boji nebo mentálním boji. Jen mi vadí házení kostkou 300krát za sebou, postava, která narušuje fungování družiny, rušení plynulosti hry, počítání pravděpodobností a nuda.

Vnést do mentálního souboje více taktizování, současně udělat ty, kdo mentál neumí sami iniciovat, silnějšíimi při obraně, odstranit prostorovou neomezenost, to vše by IMHO vedlo k větší oblibě theurga.
beorn 4.12.2007 17:05  2313
xKiv:Takže jestli to dobře chápu:
Z tabulky si přečtu průměrný trvalý průnik za jidno kolo MS. (V případě že se útok a obrana rovnají to je tuším -10). Budu chtít dosáhnout přesahu +14.

doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky

Tzn. doba = 14 - (-10) = 24 což je dle tabulky 16 kol

Pokud bych chtěl zabíjet s přesahem +57, tak to bude:
doba = 57 - (-10) = 67 což je dle tabulky 6,3 hodiny

Pokud jsem to pochopil dobře, tak mi ještě není jasné, jak tam napasuju tu náhodu.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 17:04  2312
NoirProblém je IMHO v tom, že MS je mnohem "přímočařejší" a nese mnohem větší handicap pro jednu ze stran.

Tj. jsi slabý v boji? Uteč před ním, popřípadě se nauč bojovat. Jsi bojovník? Pak v MS nemáš šanci.

A navíc má MS více "ultimátních" technik. Kde máš něco jako automatické zabití v boji nablízko? A kolik takových (ať už přímo či nepřímo) jich má MS?
noir 4.12.2007 17:00  2311
Hm, celé je to divné. Obecně se vzato by se mě souboj řešit pár hody, a ne házením po několik hodin, nebo braním čísel jako nějakého matematického základu pro hod na pravděpodobnost úspěchu. Navíc je krapet nudné a ubíjející, že mentální souboj nepřipouští žádné "manévry", "triky" ani "finty", vůbec by mi nevadilo, kdyby něco podobného mentální duely zpetřilo (a současně urychlilo). Klidně něco jako byla psionika ve druhé edici DaD-tedy její část o mentálním souboji, kdy se pracovalo se systémem kíme-nůžky-papír, ale s pěti nástroji. Různé formy útoku (v řeči +ka finty) byly různě výhodné proti různým obranám, což z momotónního házení kostkou činilo souboj myslí, jak má být...
dajen 4.12.2007 16:59  2310
xKiv [2307]: Ale pravda je, že taková tabulka by byla docela šikovná :-)
dajen 4.12.2007 16:56  2309
irigi [2295]: To byli asi dost dobří koně, na vyšší úrovni, když [spoil] měli duši, na které jsi mohl provádět mentální praktiky[/spoil].

Davec [2303]: Ono dost záleží, jakým stylem ten nemrtvý mentální souboj umí - jestli theurgickým nebo čarodějným nebo úplně jiným. Hlavně co do způsobu získání vazby.
dajen 4.12.2007 16:48  2308
mentální soubojMy to řešíme jednoduše tak, že si párkrát (cca 10 až 20x) hodíme na útok a na obranu a takto získaný průnik pak beremme jako průnik, který se průměrně za daný počet kol podaří získat. Pak jen záleží jak dlouhou dobu tomu chce/může theurg (čaroděj) věnovat. Vím, že je to dost nepřesný a zjednodušující způsob, ale IMHO pro odbourání stovek hodů a složité počítání pravděpodobností dostačující.
xkiv 4.12.2007 16:36  2307
beorn
...
Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+?
...


Tabulka uz bude obsahovat *prumerny* (trvaly) prunik ziskany za jedno kolo MS.
To se da spocitat - mas nejaky konecny pocet kombinaci na obycejnem 2k6 - 2k6, a zvlastni pripady (na nekterem 2k6 padlo 2 nebo 12) se dopocitaji budto souctem geometricke rady (kdyz je to 12 pro utocnika nebo 2 pro obrance) nebo [konecne] geometricke posloupnosti (2 pro utocnika, 12 pro obrance).

Takze proste jenom vezmes bonus z tabulky, prictes bonus za cas, prevedes pres tabulku neceho (se zakladem 1) a dostanes jako hodnotu ziskany prunik (rekneme ze bych tenhle system pouzil pro MS trvajici 10 kol a vic, pres 50 uz urcite).


A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14?


hodnota z tabulky + doba = bonus(presah)

... cili
doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky


Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...


Staci ...
Jedina vyjimka je, kdyz chces jeste na konci pouzit docasny prunik - to bych snadno vyresil tak, ze si nejdriv hodim na to posledni kolo a pak budu podle vyse uvedeneho vzorce pocitat potrebnou dobu na (trvaly) prunik snizeny o presah v tom poslednim kole.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt