Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 5.12.2007 16:09  2348
DajenMě se možnost zabít člověka na druhé straně světa, nezanechat za sebou stopy (pokud mě někdo neobjeví při činu) jeví velmi praktická. Nevím, prostě mě jako PJ po zkušenost s některými hráči, se kterými jsem v minulosti hrál zalarmuje cokoli, co umožňuje dosti beztrestně páchat trestnou činnost.
dajen 5.12.2007 10:47  2347
Pecka123 [2345]: 13+ úroveň (což tvrdil v PJ klubu je moc). Prostá metoda brutal force by díky uspořádání systému měla přinést výsledky

Což je pořád jen teoretická stránka věci. Teoreticky je šikovný zloděj (vrah) schopen během noci vyvraždit celé město. Ale sotva to někdo někdy udělá, protože by musel čelit sociálním důsledkům. Takže pořád je tu ta otázka, proč by theurg (VP ale i CP) něco takového dělal, když je to jednak velmi vysilující, druhak by mu to nepřineslo žádný velký užitek (krom možného uspokojení nějaké jeho úchylky)?
dajen 5.12.2007 10:43  2346
Wolfi [2344]: ad 1) No to mě napadlo, ale právě tomu nerozumím. Jaká aktuální únava, zvyšování zranění, užití jednotlivých částí zbroje? Co to má co společného s hody v souboji? A i tak zatím moc 1000 neblížíš.
A hlavně to jsou všechno teoretické možnosti. Já si ovšem nedovedu představit proč by měl prakticky souboj trvat tak dlouho aby v něm bylo 1000 hodů. Do té doby jedna strana odrovnala druhou, utekla či jinak ukončila souboj.

ad 2) Čímž ale pořád nevysvětluješ, proč MS vyděluješ jako třetí rovinu. Jak se můžou fyzická (vlastně všechna) povolání jinak než pasivně bránit kouzlům, formulím, démonům, zázrakům atd.? Pořád nevidím důvod, proč brát MS jako něco extra a nikoliv jako jednu ze schopností některých duševních povolání.
pecka123 4.12.2007 20:41  2345
Já myslím, že to tu splnilo účel a tuhle debatu bych odsunul do PJ klubu. Doufám, že to tu uvidí Gran, aby mi věřil, že 13+ úroveň (což tvrdil v PJ klubu je moc). Prostá metoda brutal force by díky uspořádání systému měla přinést výsledky (použitou matematiku si prohlídnu až se k tomu dostanu).
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 19:59  2344
Dajen1) Jak dosáhnout soubojáku s tisícem hodů :)

2) Protože MS nabourává tu rovnováhu. Dobrá, fyzická povolání mají schopnosti, založené tak, že duševní povolání budou jen čučet. Ale vše je založené tak, že je to silnější varianta schopností a vždy (nemýlím-li se) se tomu dá bránit a zaútočit zpět stejnými prostředky. Můžeš fláknout bojovníka, můžeš probodnout zloděje ze zálohy, můžeš zastřelit hraničáře.

Fyzickým schopnostem tato možnost vrátit to (ve slabší formě) v MS chybí (ne duševně. V jiných duševních věcech mají různé schopnosti všechna povolání (kouzla, formule, démoni, zázraky vs silné duševní schopnosti fyzické) - to se špatně poměřuje, ale dobrý PJ si s tím poradí), což "já osobně" považuji za nedostatek duševního světa a hlediska classové vyváženosti.

xKiv: *Hmmm, pravda, takže duševní všechny tři. Hraničář nicméně může toto provést pouze na zvířata, ne? Zkontroluji si to na koleji, ale myslím, že to stále není nic, čím by mohl konkurovat MS (viz dořešení různých kategorií :)*
dajen 4.12.2007 19:32  2343
Wolfi [2338]: Teď nějak vůbec nechápu o čem to píšeš...

Wolfi [2341]: Hlavně nevidím důvod proč vyděluješ MS z "duševní roviny". IMHO je to vyšší úroveň schopností duševních povolání.
xkiv 4.12.2007 19:27  2342
Wolfi*

MS maji:
carodej - na fyzickou cast
knez - na dusevni cast
thurg - na obe casti, teoreticky by mel byt na telo horsi nez carodej a na dusi horsi nez knez (neni)
hranicar - rika tomu mysticky souboj, ma naprosto nejjednodussi mechanismy a asi nejsilnejsi nasledky (bezproblemove vteleni na cely den ...)

takze zbyva jenom zlodej a bojovnik ...
.. a taky doresit, co se stane, kdyz se "potkaji" mentalni souboje ruznych kategorii (carodej+theurg vs. knez vs. hranicar)

*
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 19:09  2341
NoirJeště úvaha. Fyzická povolání vlastně tímto postupem ztrácejí jednu z rovin DrD+.

*Máme tu rovinu fyzickou. Fyzická povolání excelují, ale i ta psychická se mohou snažit (svět s řádem bojových čarodějů, zakutých do brnění a sesílajících jedno lehčí bojové kouzlo za druhým, okutí mniši s obouručními meči,...)

Pak tu máme rovinu duševní. Zde excelují povolání duševní (víme, jak), s tím, že na vysokých úrovních se dostávají k těmto schopnostem i postavy fyzické (víme jak).

A pak tu je MS, který aktivně ovládají dvě povolání (možná tři, pokud i kněz, pouze bránění nepočítám za aktivní ovládání). Nenarušuje to rovnováhu?
*

Proč ano a proč ne.

A možná se přesunout do obecného/PPJ klubu, protože tahle debata je obecnější.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 18:37  2338
Dajen [2336]: Dej tam aktuální únavu, zvyš zranění, aby mohlo reflektovat opravdové zásahy, přidej nějaké hody na výdrž a užití jednotlivých částí zbroje, vliv počasí, okolí, vliv náhody, a pár set hodů z toho vyždímeš.

Případně postupuj stylem theurg. Přesah, a kdo první dosáhne daného přesahu, má zásah (který se potom doháže zvlášť ;)
dajen 4.12.2007 18:29  2336
Wolfi [2334]: Hm, já teda ne.
xkiv 4.12.2007 18:24  2335
NoirNo jo, jenze ve fyzickem boji typicky nemas situaci, ze bys mlatil do nekoho, kdo tam jen tak sedi a schytava to - a vsichni jen chodi okolo a nevsimaji si toho.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 18:24  2334
DajenA já si dovedu představit souboják dvou postav na tisíc hodů. Got a point? :)
dajen 4.12.2007 18:23  2333
Noir [2331]: Fyzický souboj (několika postav) je nastaven tak, že nikdy tak dlouho trvat nebude. Na druhou stranu si dovedu představit nějaké zjednodušení souboje dvou znepřátelených armád.
xkiv 4.12.2007 18:22  2332
irigi1) Mas to spocitane skutecne vcetne vsech moznosti, co muzou padnout na 2k6+? [ tj. analyticky vyjadrene, ... E = sum(P[utocnikovi padlo X]*P[obranci padlo Y]*max(X-Y,0)]
2) ja chci radsi videt tabulku "UC-OC=x" - "prunik v jednom kole=+y"
Neni to uplne jednoduchy spocitat, ale napriklad pro MUC=MOC vychazi ocekavany presah neco pres 2 .. (tj bonus rekneme +7, nepocital jsem to presne)
noir 4.12.2007 18:13  2331
Hm, kdyby se fyzický boj řešil jakýmsi průměrováním 330 hodů, bylo by to OK?

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt