Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gran 6.12.2007 19:08  2357
Přesně tak. Theurg neumí zastavit životní funkce těla, umí z něj jen odpoutat duši.
dajen 6.12.2007 16:50  2356
Wolfi [2355]: Hod na odolání funguje na podobném principu jako -10 postih k trvalému průniku. Takže tady obrana je. Je pasivní, ale o to hůře proniknutelná.

I MS se musí člověk naučit (hlavně theurgovi bude trvat dlouho než se dostane na pořádné praktiky, čaroděj, i když je teoreticky umí, tak na ně prakticky nedosáhne), také se nedá zkoušet pořád.

MS na druhou stranu můžeš zkoušet jak dlouho chceš, dokud se neunavíš.
Což je protimluv. Jsi omezen nejen svou výdrží, ale také rozdílem úrovní, silou vazby/kontaktu (a čaroděj navíc nutností bezprostředního kontaktu s budoucí obětí).

A nechápu proč oba ( i Pecka123) pořád mluvíte o smrti. Žádnou, opakuji, žádnou mentální praktikou nelze člověka zabít.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 6.12.2007 16:23  2355
Dajen [2352]: Buď hod na odolání, a ta, která ho nemají, těm se obvykle dá nějak bránit (uhnout, schovat se za brnění,...) - pokud to u nějakého nejde, pak by IMHO mělo být přímé...
K tvému druhému argumentu - stále se mi to nezdá. Přeci jen, kouzla mají dost omezení, člověk se je musí učit, nedají se zkoušet pořád (těch pár magů nevystačí na moc pokusů, a dobíjení není zrovna časté)

MS na druhou stranu můžeš zkoušet jak dlouho chceš, dokud se neunavíš. Pak si odpočineš a můžeš znovu. A ono se to jednou povede. Porovnej dosah většiny drtivých kouzel a dosah MS, který je prakticky neomezený, pokud máš silnou vazbu. Opět přirovnání k voodoo - nezáleží, jak daleko utečeš, pokud si tě šaman/čaroděj zapamatoval (nedejbože má nějakou tvou věc), pak jseš mrtev, záleží jen na tom, jak dlouho mu to potrvá...
dajen 6.12.2007 15:22  2354
Pecka123 [2353]: 1) Theurg na 5. úrovni nemůže umět Práci s tělem III.

2) Nezapomeň na počáteční zpravidla záporný průnik, který ti prodlouží dobu získání dostatečných trvalých průniků pro obě praktiky. Protože na cizího člověk, pokud s ním nejsi v bezprostředním fyzickém kontaktu těžko získáš silnou vazbu jen tak bloumáním v duševním světě.

3) K motivaci - tu pořád nevidím. Sluha mocného nepřítele bude sotva na 1. úrovni. A důvod, proč se zabývat nějakým obyčejným vidlákem pořád nevidím. Co se "přesouvání" duše tam a zpět týče, nezapomeň že theurg musí v různých případech proniknout do různých duší. (To znamená opět dostatečně silné vazby na oba subjekty atd.).

4) Těmihle praktikami nikoho nezabiješ, ale vyvolají otázky. A pokud to udělá víc než jednou, patrně to někdo začně i řešit. Dřív něbo později by ho vypátrali (např. za pomoci jiného theurga).
pecka123 6.12.2007 14:58  2353
DajenJeště jednou si dovolím poprudit.

Tvrdím, že theurg na 5. úrovni, s inteligencí 4, Prací s tělem III je schopen za cenu cca 8 bodů únavy, cca půl hodiny času a prozrazení získat na vesničana na 1. úrovni průnik potřebný k provedení mentálních praktik Vytvoření vazby k tělu a Přeražení vazby k tělu.

Dál tvrdím, že psychopatický theurg na 5. levelu není věc vyloučená, ale pouze nepravděpodobná. A tvrdím, že vesničan není schopen do půl hodiny opatřit pomoc - když bude mít smůlu, ani to sousedům nestihne oznámit. po té už nebude možné theurga zaměřit podle jeho umělých vazeb.

Motivace hráče k podobnému jednání může být různá - námátkou uveďme možnost unést sluhu mocného nepřítele do jiného těla za účelem výslechu :-). Přesunutí vlastního špiona do jeho řad...

Motivace CP k podobnému jednání může být daleko širší, proč by nějaký zlý theurg měl vyvolávat démony, na což potřebuje daleko víc schopností, když má tenhle levný způsob útisku okolí :-).

Pochop, nesnažím se to a priori zakázat nebo změnit. Snažím se vytvořit svět, který s tím bude umět žít. S vraždícím maniakem z řad bojovníků a zlodějů si má poradit městská stráž. Kdo zastaví šíleného theurga?
dajen 6.12.2007 10:53  2352
Wolfi [2350]: Tak ještě jednou z mé strany:
Duševní speciality - je na ně reakce nebo se "nárazově" nepovedou (hod na odolání)
Jaká je reakce (protiútok) na kouzla? Že se nárazově nepovedou=hod na odolání? To může platit u přímých kouzel. Ale jaká je reakce na nepřímá?
Ale to samé je u MS. Stížené získávání průniku je vlastně skoro totéž jako hod na odolání u přímých kouzel. Proto si mentální útok na "nemága" může úspěšně dovolit jenom "mág" na vyšší úrovni (relativně). Stejně jako si může dovolit bezpečně seslat přímé kouzlo čaroděj na relativně vyšší úrovni.
merwin 6.12.2007 10:41  2351
Noir [2318]: Wolfi [2319]:
IMHO mi v tomhle přijde, že oba máte stejný cíl, jen jej každý z vás jinak prezentuje a tak spolu nesouhlasíte.

Při zavedení něčeho typu "když je mentální útočník marný, tak může solidně pohořet ... sám se rozbije o soupeřovu obranu s kterou nepočítal a buď bude zraněn, nebo se mu stane něco podobně nepěkného (poskytne cíli útoku své smysly apod.), případně soupeře naproto ztratí (něco jako by obránce utekl)" to bude fungovat tak jak chcete oba. Fyzická povolání stále nebudou mít přístup k MS a ani o něm nebudou potřeba vědět (tohle chce Noir) a přitom to bude stejný efekt, jako kdyby tomu theurgovi slabý útok opětovali (to co chce Wolfi), jen nebudou útočit oni, ale theurg se rozbije sám.

To jen taková poznámka, popřípadě inspirace k možnému řešení.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.12.2007 16:54  2350
Dajen [2346]: Ne, MS vyděluji, protože je výjimkou. A nejde mi o obranu. Jde mi o protiútok.

Ještě jednou
Fyzické speciality - je na ně reakce
Duševní speciality - je na ně reakce nebo se "nárazově" nepovedou (hod na odolání)
MS - nedá se na něj reagovat. Je to prostě takové voodoo.
dajen 5.12.2007 15:50  2349
Pecka123 [2348]: Jen technická, theurg neumí "zabít člověka" na druhé straně světa.
Tak mi zkus aspoň naznačit, jakou by k tomu měl ten hráč motivaci?
pecka123 5.12.2007 15:09  2348
DajenMě se možnost zabít člověka na druhé straně světa, nezanechat za sebou stopy (pokud mě někdo neobjeví při činu) jeví velmi praktická. Nevím, prostě mě jako PJ po zkušenost s některými hráči, se kterými jsem v minulosti hrál zalarmuje cokoli, co umožňuje dosti beztrestně páchat trestnou činnost.
dajen 5.12.2007 09:47  2347
Pecka123 [2345]: 13+ úroveň (což tvrdil v PJ klubu je moc). Prostá metoda brutal force by díky uspořádání systému měla přinést výsledky

Což je pořád jen teoretická stránka věci. Teoreticky je šikovný zloděj (vrah) schopen během noci vyvraždit celé město. Ale sotva to někdo někdy udělá, protože by musel čelit sociálním důsledkům. Takže pořád je tu ta otázka, proč by theurg (VP ale i CP) něco takového dělal, když je to jednak velmi vysilující, druhak by mu to nepřineslo žádný velký užitek (krom možného uspokojení nějaké jeho úchylky)?
dajen 5.12.2007 09:43  2346
Wolfi [2344]: ad 1) No to mě napadlo, ale právě tomu nerozumím. Jaká aktuální únava, zvyšování zranění, užití jednotlivých částí zbroje? Co to má co společného s hody v souboji? A i tak zatím moc 1000 neblížíš.
A hlavně to jsou všechno teoretické možnosti. Já si ovšem nedovedu představit proč by měl prakticky souboj trvat tak dlouho aby v něm bylo 1000 hodů. Do té doby jedna strana odrovnala druhou, utekla či jinak ukončila souboj.

ad 2) Čímž ale pořád nevysvětluješ, proč MS vyděluješ jako třetí rovinu. Jak se můžou fyzická (vlastně všechna) povolání jinak než pasivně bránit kouzlům, formulím, démonům, zázrakům atd.? Pořád nevidím důvod, proč brát MS jako něco extra a nikoliv jako jednu ze schopností některých duševních povolání.
pecka123 4.12.2007 19:41  2345
Já myslím, že to tu splnilo účel a tuhle debatu bych odsunul do PJ klubu. Doufám, že to tu uvidí Gran, aby mi věřil, že 13+ úroveň (což tvrdil v PJ klubu je moc). Prostá metoda brutal force by díky uspořádání systému měla přinést výsledky (použitou matematiku si prohlídnu až se k tomu dostanu).
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 18:59  2344
Dajen1) Jak dosáhnout soubojáku s tisícem hodů :)

2) Protože MS nabourává tu rovnováhu. Dobrá, fyzická povolání mají schopnosti, založené tak, že duševní povolání budou jen čučet. Ale vše je založené tak, že je to silnější varianta schopností a vždy (nemýlím-li se) se tomu dá bránit a zaútočit zpět stejnými prostředky. Můžeš fláknout bojovníka, můžeš probodnout zloděje ze zálohy, můžeš zastřelit hraničáře.

Fyzickým schopnostem tato možnost vrátit to (ve slabší formě) v MS chybí (ne duševně. V jiných duševních věcech mají různé schopnosti všechna povolání (kouzla, formule, démoni, zázraky vs silné duševní schopnosti fyzické) - to se špatně poměřuje, ale dobrý PJ si s tím poradí), což "já osobně" považuji za nedostatek duševního světa a hlediska classové vyváženosti.

xKiv: *Hmmm, pravda, takže duševní všechny tři. Hraničář nicméně může toto provést pouze na zvířata, ne? Zkontroluji si to na koleji, ale myslím, že to stále není nic, čím by mohl konkurovat MS (viz dořešení různých kategorií :)*
dajen 4.12.2007 18:32  2343
Wolfi [2338]: Teď nějak vůbec nechápu o čem to píšeš...

Wolfi [2341]: Hlavně nevidím důvod proč vyděluješ MS z "duševní roviny". IMHO je to vyšší úroveň schopností duševních povolání.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt