Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
layath 26.3.2008 18:28  2454
Velký mord - vadná formulePočítali jste někdy formuli Velký mord? Asi ano, jak vás znám. Já jednou také a musím říci, že jsem byl dost zděšen při tom počítání. V zásadě je totiž VM funkční (podle záměrů autora) jenom pokud je seslán na větší plochy a do davu lidí. Představte si ale šílence (ano, třeba mého theurga), který nebude zvyšovat ani Poloměr VM, ani Dobu trvání a vše, celou možnou Náročnost boostne do Síly. Představte si taky modelovou situaci, že zasáhne jenom jednoho človíčka - sice jenom na dvě kola (min. že ano, +4) s nejnižším Poloměrem, ale maximální Silou.
Došel jsem tak k závěru, že by ani nemusel mít moc vysoký level a způsobil by danému člověku silně přes 100 DMG (v řeči bonusů kolem 35). Mě to tedy (jako nebojovému theurgovy) vadí a spolu s kolegou hráčem jsem vymyslel novou úpravu:
Staví na tom, že ZZ Velkého mordu se nejprve sníží (řekněme třeba až na nulu - s tím že zvyšování zachovám stejné, tj. +2/+3). Dále se bude počítat jako součet pouze Doby trvání (po kterou je cíl zasažen) a Síly, nikoli však bonusů za Poloměr (což je nesmysl) a odečtem počtu lidí (jejich bonusu - to bylo naprosto neúčelné).
VM tedy bude mít menší ZZ, ale každá zasažená bytost bez vyjímky dostane celé toto zranění, takže cíl (a to silné zranění co nejvíce osob) zůstane, přičemž pzamířený proti jednotlivci bude mít méně ničivý efekt.

Co vy na to? Uznávám, krkolomné, ale věřte, že by mě hra, kde lze boostováním jedné formule dosahovat ZZ přes 250 (a nad rámec tabulky ZZ; bonusy i kolem 40!!!), to by snad nebavilo nikoho...
layath 26.3.2008 18:16  2453
okibeorn: Co se týče poutače, v praxi ho používám jako Rys Pohybu s Nár.+3 - uvědomte si, že přesto se budu snažit získat démona Pohybu, protože tím přestanu zbytečně utrácet body Náročnosti do Pohyb ;-)
Navíc, démon uvmí více, než jenom "připoutat" formuli k sesilateli a často je i výkonnější (rychlejší)...

Praktický výčet mnou vytvořených démonů se chystám hodit někam na web, pak tady (takovou menší reklamkou ve svém profilu ;-) adresu určitě uveřejním.

xKiv: Lepší řešení se mi zdá snížení Náročnosti stupu s úplným úspěchem na 21, tohle už se tady řešilo a já soulasím s výsledkem.
beorn 26.3.2008 16:58  2452
xKivMystiku dostane theurg na začátku myslím automaticky a nic mu nebrání si vzít astrální vcítění. To dá dohromady +3. Ale je fakt, že pokud si hráč všechno nenacpe do vlastností, nebo si nevezme theurgé hobitku, tak musí hodit alespoň 11. Neřku-li kdyby si chtěl někdo udělat theurga trpaslíka :-)
xkiv 26.3.2008 15:27  2451
Dajen
No a co by to teda z hlediska mechanismů znamenalo?
Z hlediska stavajicich mechanismu: asi jak pise beorn - o vyvolavani vazbochytu by se nemluvilo jako o mistrovske schopnosti.
Z hlediska mechanismu jak bych je chtel videt ja: snizeni narocnosti vstupu do sfer pro vyvolani demonu z *nizkych* sfer.
Takovy 15 + 1.5*sfera [zaokrouhlit nahoru] je 16 .. 25, ale je tam to nasobeni necim co neni 2 (to se da v nejhorsim pripade odstranit prevodem pres tabulku nebo explicitni tabelaci hodnot pro vsechny sfery).
Ted koukam, ze theurg na 1. se moc snadno nedostane ani pro ty formule ... astrakni vciteni a vrcholne soustredeni asi moc mit nebude, takze jenom Chr + 2 a musi hodit celkem alespon 16?
beorn 26.3.2008 14:52  2450
DajenZ hlediska mechanismů nic, pokudm jsem to správně pochopil. Znamenalo by to pouze to že theurga vyvolávajícího vazbochyty by jeho kolegové nenazvali démonologem, jen by o něm tvrdili, že pracuje s formulemi :-)

xKiv:
Tou 21. sférou jsi asi myslel vstup do sfér s náročností 21, ne? Ale stejně mi ta obtížnost 27 připadá přehnaná. To že i na toho nejjednoduššího démona dosáhne theurg (s relativně slušnou pravděpodobností) až někdy na 8. úrovni je podle mě moc. Ale to už se tu řešilo a k ničemu novému asi nedojdem.
dajen 26.3.2008 14:34  2449
xKiv [2448]: Dejte si (koncepcne) vazbochyty k formulim ... podle me tam patri.
To neznamena plosne snizit narocnost vstupu pro vazbochyty

No a co by to teda z hlediska mechanismů znamenalo?
xkiv 26.3.2008 14:27  2448

Démoni jsou uváděni jako mistrovská dovednost

...

nelze udělat theurga zaměřeného pouze na formule


Dejte si (koncepcne) vazbochyty k formulim ... podle me tam patri.
To neznamena plosne snizit narocnost vstupu pro vazbochyty - kdyz z 21ni sfery nema jit zadny demon, tak ani ten nejblbejsi.
beorn 26.3.2008 13:21  2447
xKivTa náročnost vstupu pro démony se tu už řešila. Tuším, že se nakonec dospělo k polooficiálnímu pravidlu, že náročnost úplného úspěchu vstupu do sfér se snížila na 21. Tím by byl snad použitelný i ten démon pro pohyb (v praxi jsem to nezkoušel).

Mě na tom řešení ale spíš vadí, že nelze udělat theurga zaměřeného pouze na formule. Resp. pokud chci mít formuli podle svého gusta (i s pohybem), tak není řešením specializace na formule, ale musím se naučit i démony. K tomu by sloužil ten poutač, který ale ještě není doladěn. Asi by měl tu náročnost formule dost zvýšit, aby nezrušil využitelnost démona pro pohyb.

layath: Pokud to vyzkoušíte, tak dej vědět, jak to vycházelo.
layath 25.3.2008 21:20  2446
Démoni jsou uváděni jako mistrovská dovednost, nevadí mi, že jsou pro začátečníky nepoužitelní. Omlouvám se za dotaz, už jsem našel to co jsem potřeboval v historii (Poutač jako specifický Rys Pohybu to podle mého řeší krásně :-)
xkiv 25.3.2008 17:34  2445
theurgova Bariéra je jako ochranná zbroj téměř nepoužitelná? Bez Démona pohybu se s ní nelze přesouvat


Premyslel jsem o tom, a (po srovnani s carodejem) jsem dosel k zaveru, ze je to spravne.
Z meho pohledu je vyznam (nizsich) demonu v pravidlech takovy, ze omezuji *casovou* pouzitelnost nekterych efektu.
Napriklad theurg muze chodit z mistnosti do mistnosti a v kazde udelat Svetlo, ktere bude fungovat jeste pristich 1000 let ... a po pulnoci si dojde pro nove formule a postupne tak rozsviti uplne vsude.
Ale *pohyblivych* svetel muze mit jenom omezene mnozstvi.

Chyba je v tom, ze kdyz se posouvala narocnost vstupu pro demony, tak se vubec nekoukalo na to, ze do prvni par sfer by se pro demony meli obcas byt schopni dostat i theurgove-zacatecnici.
davec 24.3.2008 18:37  2444
Už se o tom mluvilo mnohokrát. Možná to záměr je, možná není, ale fakt je ten, že Bariéra je při samostatném použití jako zbroj k ničemu.
pecka123 24.3.2008 10:46  2443
layathjá s tím zkušenosti tolik nemám, ale není to nakonec trochu záměr? Existují formule, kterými theurg v porovnání s čarodějem nadělá výrazně větší škody. Tudíž třeba není cílem dosáhnout vyrovnání obou povolání, ale nechat každému nějaké výhody proti druhému?
beorn 24.3.2008 00:27  2442
Myslím, že kdesi v této diskuzi se problém s velkou přísností pravidel ohledně pohybu kouzel řešil. Někdo navrhoval modifikátor Poutač, který by na zadanou dobu připoutal efekt kouzla na určitý předmět nebo osobu (světlo na konec hole, bariéru na theurga...)

Takže si zkus zadat Poutač a dočteš se. Pokud vím, tak se ale žádná finální verze nevymyslela. U nás za theurga nikdo nehraje, takže jsem se tím víc nezabýval. Ale pokud jste to někdo uvedl do praxe, docela by mě výsledek zajímal.
layath 23.3.2008 21:13  2441
DodatekTakových "chybek" je trochu více, uznávám, že pravidla jsou v mnohých ohledech nepochopitelně přísná a hlavně, ani nejsilnější formule (tedy z nejvyšších sfér s nejv. Náročností) nejsou prakticky použitelné - týká se to třeba i Portálu, který nemá větší dosah než několik stovek metrů. K čemu potom takový Portál je? Podle mého k ničemu...

PS: No a nakonec jsem to fórum přeci jeno zahltil xD
layath 23.3.2008 21:03  2440
CelebrindolDíky, myslím ale, že je to trochu přehnané - dnes jsme při hře s kamarády použili variantu 1 bod za 4 kola ment.boje a musím říct, že se to ukázalo jako nejschůdnější...
Jinak mám ještě dva zásadní dotazy:

1) Pokud bystě měl někdo čas a chuť mrknout na démony, které jsem vypracoval, potřeboval bych je dopilovat, co se pravidel týče - kde bych je mohl zveřejnit (je to hodně textu, nechci zahltit fórum)?

2)Připadá vám v pořádku, že theurgova Bariéra je jako ochranná zbroj téměř nepoužitelná? Bez Démona pohybu se s ní nelze přesouvat, tedy jste odkázáni na statický boj, navíc její ochrana je tak mizerná, že ani z 21. sféry není silnější, než 30 (potažmo 60/2; maximum bodů je 70, uvažujme tedy, že něco dáme i do Doby trvání, řekněme těch zbylých 10 bodů). 30!!! To je proti kouzlům téměř nulová ochrana! Navíc na nižších levelech je její ochrana ještě nižší, jsem theurgem na 7 levelu a moje Bariéra má ochranu 5 - to je výsměch, mág na srovnatelném levelu má ochranu 9 a to na minuty, ne několik kol...

Nechci zde srovnávat sílu magie dvou povolání, chápu, že mágové jsou v podstatě účelnější, co se tohoto týče - dělit ale ochranu Bariéry dvěma je strašlivě nefér, stejně, jako statická forma, do níž se sesílá do doby vyvolání prvního Démona pohybu - a co si budeme namlouvat, to není dříve jak na 10.levelu.

Řešíte tu zajímavé otázky, proč vás tenhle error nikdy nezaujal?

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt