Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
layath 28.3.2008 18:27  2476
Zmetené příspěvky, Part.2 ^_^Irigi: Máš pravdu, staty jsou taky důležité, dělá to hur zábavnější ;-)
Nepředstavuju si "mocné proti mocným", ba naopak, snažím se ukázat, že hra hrdinů proti běžným CP se stává méně zajímavou, při možnostech které hra nabízí - tuplem potom pro hráče, kdy prostě velká síla není to samé co hratelnost, spíše naopak to hru trochu kazí. Co má říkat bojovník, když ho (a jeho dva přátele) dokáže zabít jeden průměrný mág, který se k boji ani původně nechystal? Nemusel by mít ani větší level a stejně by je (skoro) zabil, všechny... Proč, ptáte se? Důvody mohou být jakékoli.

Dajen: Ano, v zásadě chci upravit formule - trochu, protože jsou v mnohých ohledech trochu špatně napsané - a errata nejsou svatá, jde o hru, ne? Že nemaxujete staty? Mrkni na příspěvek 2465, to je třeba krásná ukázka... A mít na řádek 56 bodů zranění na 10.levelu (nebo tak nějak)? Zeptejte se v klubu bojovníků, každý se vám pomalu vysměje, takhle se to nehraje, to by byla pomalu zrůda... Nutno podotknout, silná a neobratná zrůda.

Pecka123 a Irigi: Protože je drak nejvyšší žijící bytostí na světě, řekněme že je skoro symbolem světa. A že bys byl jako theurg mocnější než energ.mág? To tedy nevím, mrkni na jeho možnosti a kouzla a pak uvidíš, že bez boostování Výboje a tak nemáš pomalu nárok. Samozřejmě s tím "odstraněním" šílených mágů/vrahů máš pravdu.

Gran: Podívej se do historie našich diskuzí a takových vylomenin jako "přehnaně silný bojvovník" a "co kdybych to měl na maximu" je tu víc. Hodně jich staví na infu o horním stropu schopností, další jsou ale vykládány jako "pravidla", kdy prostě theurg musí mít silné naboostované kouzlo, protože by tu mohl být podobně silný naboostovaný bojovník. Tak jsem to myslel - tenhle přístup je trapný...
gran 28.3.2008 02:43  2475
Pokud si dobře vzpomínám, tak zatím dycky přišel člověk, který tvrdil, že Theurg má moc velkou sílu - a "místní" mu vysvětlovali, že ji přece nemusí použít (zodpovědnost, zdravý rozum apod.).

Tohle je poprvé, co sem přišel člověk s tím, že "místní" moc maxují, a začal jim vysvětlovat věci o zodpovědnosti (ty věci, které oni předtím vysvětlovali mnoha před ním).
*řeže se smíchy*

Jinak co se týče nových formulí: Ani já žádnou nevymyslel, ani v poznámkách (jako myšlenku) žádnou nemám. Přidával jsem zatím jen Rysy a Modifikátory.
Což mi připomíná, že to, co visí na Orbu, je staré a potřebuje to zaktualizovat (po hovoru s autorem Theurga)... ale mít tak čas.
pecka123 27.3.2008 23:38  2473
layatha proč ne sekanou z draka? máme se bát, že nám kouzelníci nadělají ze světa trosky? neřekl bych...i mocného kouzelníka lze otrávit, zabít ve spánku, zastřelit kuší. Naopak, je dobře, že když se zblázní drak, dokáže ho někdo zabít (ačkoli by asi bylo stylovější, kdyby to byl nějaký bojovník).

nevidím a priori problém v tom žít ve světě, kde je silná magie, pokud bude zároveň vzácná. Dělá to fantasy svět fantasy světem, řekl bych. Problém by byl, kdyby silná magie byla dostupná pro hromadné vojenské nasazení.

oč mi šlo je, jestli nemám nějak zajistit, aby theurg v naší družině neuzbrojil energetického čaroděje a tím ho odsunul do pozadí...
dajen 27.3.2008 23:12  2472
layathUž ti někdo řekl, že píše strašně zmatené příspěvky? Skáčeš z tématu na téma. A z těch pár příspěvků, co tady pár lidí napsalo a ve kterých obhajovali účelnost silných formulí, hned dovozuješ, že všichni hrajeme na maxovaní statů a schopností? :-/
irigi 27.3.2008 22:17  2471
layathJinak samozřejmě souhlasím, že daleko důležitější je příběh a vlastní hra, nejen maxování statů. Ale na práci s tělem/vědomím III se těším stejně (víc, než na smrtící formule) - o těch schopnostech je to trochu taky, dělá to hru zajímavou.
irigi 27.3.2008 21:58  2470
layathJá myslím, že v tom, že jsou kouzla zničující problém není. Už tak se mi zdá, že v DrD+ jsou postavy daleko víc zranitelné než v DrD nebo v AD&D, takže bych silná kouzla asi nevyřazoval - koneckonců se vsadím, že bojovník na sedmé úrovni by mého theurga taky rozkrájel v prvním kole.

IMHO je chyba v tom, jak si představuješ hraní s mocnou postavou proti mocným postavám. Pokud vím, že mne nepřítel zabije v prvním kole, nepůjdu do otevřeného střetu - budu spřádat intriky a snažit se ho přechytračit. Bude to souboj informací, ne souboj kouzel (ten až potom, až bude spát, muhehe ;-) )

Pokud budu prudit místní podsvětí, zákonitě se mi jednou stane, že mne v osamocené uličce přepadne devět chlápků a všichni na mne vytáhnou kuše. Pak proti sobě nemusím mít ani čaroděje na 8 lvl dávajícího 100 DMG, když budou všichni na trojce, zabijou mě stejně. Svět je prostě nebezpečný i bez mocných kouzel.

P.S. nevysvětlil jsi, proč nedoporučuješ sekanou z draka? (Jako theurg bych se k němu nepřiblížil ani na míli .. ;-) Z mojí strany ohrožený není, ani kdybych to uměl během jednoho kola .. zbabělost se vyplatí ;-) )
layath 27.3.2008 20:53  2469
Promiňte...Nechci vám mluvit do duše, ani vás kritizovat, jako tvůrci pravidel, úprav a skvělých nápadů jste skvělej tým, vymýšlíte věci, které mě jen tak nenapadnou a tak, děkuju. Někdy ale mám pocit, že hrajete jenom na max. sílu, co nejsilnější efekt a hlavně, maximální staty, to mě moc mrzí. Hra je hlavně o zábavě, mimo jiné je taky ale o roleplayngu - síla a moc to vše určitě usnadňuje, ale znám hráče, pro které je to později jediný cíl jejich hry...

Ale díky za pomoc, nejlepší se mi zdál tento nápad:
Nedostupnost super-ničivých kouzel (tedy vzácný výskyt, dary od mocných, zástupců dobra či zla, to je jedno).
Jinak ale chystám úpravu-opravu errata čaroděje, jsou tam bugy jako prase... A můj theurg? Co kdybych vám řekl, že je to chvípák, co nejen, že není schopný, ale do bojové magie skoro nejde - a přesto si žiju dobře, bránit se mi stačí. A že na vysokém levelu budu umět super-ničivý Výboj? No a? myslíte, že ho v boji použiju? Myslíte, že je nutné usmrtit každého, koho vidíte? Pak si přečtěte psáž o Hře jako takové, nejlépe vícekrát...
layath 27.3.2008 20:44  2468
Příliš silná kouzla a Velký mord, pokračuju...Irigi: Geinální a účelné :-)
Pecka123: Sekanou z Draka ti jako Pj nedoporučuju, hned vysvětlím proč...

Abych uvedl svou argumentaci na pravou míru - ZZ 20 jsem počítal jako BONUS, dosazeno do tabulky (tedy přesněji je to 40 bodů zranění, což je kotel, připočteme-li častou možnost hodu 1K6, který číslo zvýší třeba až na 70 - 80). Sekaná z Draka? Lidi, uvědomujete si, o co tu jde? Síla chce zodpovědnost. Nehlásám "paušální snížení síly formulí", snažím se jenom přizpůsobit jejich sílu funkci, kterou mají plnit - seslat (při maximálním boostování - nemám pro to ale výpočty) Velký mord, který dá 100 DMG jednou ranou lze skoro do 10 levelu, bavila by vás potom hra, kdyby každý boj (proti jiným CP-theurgům), kdybych vám jeno suše oznámil: Dostal jsi strašlivou ránu (+/- 100 DMG, jsi mrtvý) a boj skončil...
Chápete? Síla u mágů? Můj mág (ze družiny) umí na 7.levelu kouzlo, jímž dává přes 100 DMG, do jedné osoby, nebo rozděleně do více. Chcete hrát v takovém světě? Já ne...

Energetický mág je nevyvážená postava, jeho kouzla jsou špatná a celkově je mág jako povolání paskvil - špatně sepsaný. Co do síly a zranění se asi theurgovy nevyrovná, je ale praktičtější a velice schopný...
pecka123 27.3.2008 18:50  2467
hmmm...jen tak kvůli budoucí vyváženosti, jaké máte zkušenosti...není energetický čaroděj vedle theurga na vyšších úrovních moc slabý?
dajen 27.3.2008 16:48  2466
layathNavíc Velký mord je fakticky dostupný nejdříve na 8. úrovni. Mno a se zbraněmi určenými primárně proti davu je to vždy drsně, když to schytá jenom jednotlivec. Navíc by to bylo plýtvání náročností používat VM na jednotlivce, když stejnou službičku udělá Výboj nebo Úder.
davec 27.3.2008 15:14  2465
CelebrindolJá u hraničáře (horal) nedávám vše do síly, mám průměrné vlastnosti a mám na 9tém lvl SIL 9. Na 11tém lvl můžu mít SIL 11, na 14tém 13. Válečníci jedoucí na sílu mohou mít i víc. Setkat se s takovým hovádkem může, nehledě na existenci odolných potvor, takže zavrhovat extrémně poškozující zaklínadla se nemusí vyplácet a svůj účel prostě mají.
Toť vše co jsem chtěl říct, ne že kdejaká souška kouzelník co občas posiluje bude podobně odolná :-)
celebrindol 27.3.2008 14:47  2464
Davecnevím jak to počítáš, ale mě síla 13-15 vychází na úrovních až kolem dvacítky. Konkrétně pro mého čaroděje, který pokud může dává všechno do síly a měl výjimečné vlastnosti mu vyjde síla 14 až na 21. úrovni. Neříkám, že válečník jiné rasy nemůže mít více, ale ne o moc (vyšší bonusy za rasu (cca +3) a ještě bonus +1 k hlavním vlastnostem a nebo bonus k odolnosti). Rozhodně to není průměrná postava.
davec 27.3.2008 06:24  2463
layath"...ZZ vetsi než 20 stejne nejspis nikdo nepouzije..."
- Aby ses nedivil. Jenom u svého hraničáře mám řádek 28 (lvl 9).

"Mrzí mě ale (a to velmi), když jsem viděl kouzla mágova, hlavně ta energetická - tedy, nevím, kdo to vymýšlel, ale věci jako ZZ +28 jsou šílené, nevím, kdo to vymyslel..."
- čarodějovi se kouzla sesílají obtížněji, než theurgovi, má prostě nižší základ. Navíc kouzla s velkým dmg smysl mají. Schválně si udělej postavu se silou 13-15, bude mít řádek 45-56. Vynásob si to 2x, abys ji dostal do bezvědomí, 3x na zabití (a u některých i 4x :-)). A to mluvím o postavách kolem 12té úrovně.
irigi 27.3.2008 00:46  2462
Pecka123Ono jakmile se clovek dostane k vazbochytum, naskyta se moznost atentatu, kdy das svemu Cronovi prikaz "jakmile se tato broz obsahujici demona spravce priblizi na primy dostrel k vrchnimu soudci, sesli na nej formuli vyboj", pak staci, aby mel demon tak malou vydrz, ze hned prchne do sfery a o diskretnost je postarano ;-)
pecka123 27.3.2008 00:07  2461
IrigiOno to může být zajmavé, když se rozhodneš nadělat sekanou třeba z draka ;-)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt