Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 18.5.2008 22:48  2538
Gran1) je to tak jednodussi
2) delani tmy (potlacovani svetla) je fundamentalne odlisne od rozsvecovani (pridavani svetla)
3) nic tomu nebrani
4) carodej a theurg pouzivaji prakticky stejnou magii, jenom theurg to ma lip zvladnuty teoreticky
5) kdyz si ji vymyslim, tak bude podle me!
gran 18.5.2008 22:14  2537
xKivJak víš, že případná Theurgova Tma vytváří tmu stejnou fyzikální/bůhvíjakou mechanikou jakou tmu vytváří Čarodějova Tma?
xkiv 18.5.2008 20:33  2536
GranSrovnavej, principy jsou stejny (z hlediska PPJ).
gran 18.5.2008 19:56  2535
xKivNesrovnával bych to s Čarodějem, tedy si nemyslím, že to "musí být jiná formule" .)
xkiv 18.5.2008 19:43  2534
Pecka123Pletes se :)
[spoil]

Je zadefinovano, ze veci (krome vybusnin, motoru, elektriny a podobne) funguji stejne jako u nas - na urovni pozorovatelne lidmi ve svetech DrD+.
Na urovni "nasich" fyzikalnich zakonu uz to smi (a musi) fungovat uplne jinak.
Napriklad funguje duha - a nejspis bude fungovat i rozklad svetla na hranolu. Proste proto, ze to tak naridil Velky Konstrukter, ne kvuli nejakym vlnovym delkam ...
A vubec, kdo tvrdi, ze pro odbourani relativistickych efektu musi rychlost svetla byt nekonecna? Vzdyt uplne staci, aby i na svetlo platila Galileova transformace (a ne Lorenzova). Ruzna svetla se pak *muzou* pohybovat ruznou rychlosti (ale pro postavy to bude nerozlisitelne).

[/spoil]
pecka123 18.5.2008 19:05  2533
xKivJen bych se vyjádřil k návaznosti PPJ na debatu o barvě světla.
[spoil]
Aby nebylo nutno uvažovat relativitu, je nutno uvažovat nekonečnou rychlost světla (jak nám radí PPJ). Aby byl zachován vztah mezi rychlostí světla, jeho frekvencí a vlnovou délkou, znamená to, že buď je nekonečná frekvence nebo vlnová délka. Je-li nekonečná frekvence nebo neplatí-li ten vztah, nemá valného smyslu řešit nějaké spektrum. Je-li nekonečná vlnová délka, pak lze pozorovat ohybové jevy na makroskopických objektech.

Oprav mě, jestli se pletu, ale mám dojem, že předpoklad c = ∞ zabije nejen speciální relativitu, ale i optiku. Proto si myslím, že +ko má vlastní optiku, která pouze dává podobné výsledky jako ta naše a tudiž v případě potřeby v ní lze akceptovat i černé světlo.
[/spoil]
xkiv 18.5.2008 13:23  2532
GranPrave ze ne ... mame *formuli* Svetlo.
Tma musi pracovat na jinem principu (jiny obor) = musi to byt jina formule.
gran 18.5.2008 09:23  2531
Kdyžtak ne dvě odlišné formule, ale rys "Tma" ;)
xkiv 17.5.2008 15:05  2530
irigiFyzika DrD+ je urcite jina, ale v zalezitostech "malych energii" ma davat stejne vysledky.
Mam pocit, ze zrovna optika je explicitne jmenovana mezi tim, co se ma chovat stejne.

Kdyz rozsvitim svicku, tak se udela (trochu) vetsi svetlo, prestoze "barva" toho svetla je mnohem tmavejsi, nez barva slunecniho svetla.

Kdybych mel zaporne svetlo, tak uz nejspis dokazu udelat perpetuum mobile, a to je prozmenu neco co jit nema.
irigi 17.5.2008 13:23  2529
2528xKive, myslim, ze se prilis vazes na to, jak to funguje v nasem svete .. ve svete Draciho doupete je fyzika jina .. mozna se nelysi co do mechaniky, ale co do vlastnosti svetla urcite..
xkiv 16.5.2008 23:20  2528
No, technicky vzato ...

1) barva svetla: "tmave" svetlo je proste mensi mnozstvi svetla, nez "svetle" svetlo "stejne barvy". "Cerne svetlo" = zadne svetlo, takze kdyz si nekam "svitim cernym svetlem" tak vlastne nedelam nic.

2) barva povrchu (nejakeho predmetu): tmava barva znamena, ze pohlti vetsi cast svetla, nez svetla barva (a ta zase vic odrazi).

Ale v obou pripadech ma smysl mluvit zvlast o "odstinu" (Hue & Saturation) a intenzite (Value).

Carodejova Tma a Svetlo patri do rucnych oboru magie, takze i u theurga by davalo smysl udelat pro ne dve ruzne formule.
beorn 16.5.2008 23:08  2527
xKivOna snad ani barva nemůže být tmavá, ne? Barva závisí na frekvenci, kdežto jas na intenzitě odraženého záření. Neboli také černá barva není černá, že ;-)

Ale v rámci zachování relativní jednoduchosti pravidel bych to nekomplikoval.
xkiv 16.5.2008 19:26  2526
Theurg-B, s.80 vlevo nahore (formule Svetlo, odstavec Barva):
Pokud je svetlo tmave, jeho pusobnost konci na hranici polomeru a prikryva oblast pokryvkou spatne viditelnosti. Jas ma potom presne opacny vyznam, totiz ze se viditelnost naopak snizuje.

A jestli pocitam dobre, na na vyrovnani se prvnimu stupni carodejovy tmy potrebujes narocnost *tricet* ctyri (jeste doba trvani a polomer).

Problem je v tom, ze formule Svetlo nepouziva zrovna nejvhodnejsi princip pro ztmavovani ... pridani svetla jakekoli (i hodne tmave) barvy normalne nemuze ostatni svetlo zablokovat ...
anonym 16.5.2008 17:07  2525
Světlo - temnotaJak je to s formuli svetlo s modifikatorem barva na cernou (nebo chcete-lli na tmavemodrou). Sila tmy bude urcena podle jasu primo? Takze abych se vyrovnal prvnimu stupni kouzelnikova kouzla tma budu potrebovat narocnost +24? Nebo se to nejak upravi, viz kouzlo svetlo (Nar. +8 >Jas +6/+11>+9/+14>+12) a kouzlo tma (Nar. +8 >tma 48/+11>60/+12>72)
xkiv 25.4.2008 17:04  2523
To je v pravidlech popsany - epicentrum a smer se urci podle rozkazu, ktere dostal Cron od sveho theurga.
Cili typicky napriklad: epicentrum = konec hulky, smer = podle osy hulky, ven z hulky
To je samozrejme uspesne automaticky, ale to by bylo i pri seslani samotnym theurgem.

V uvedenem pripade ukaze hulkou a dostane uder centrovany 5 metru pred spickou. Zasah se pak urci podle Utocnosti pouzite Transpozice.

Alespon tak si to predstavuju ja, mozna to bude jeste horsi - cil (a vzdalenost a smer) transpozice totiz musi urcit Cron (a predat Spravci), teprve potom se muze kouzlo pokusit cil zasahnout.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt