Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 29.5.2006 12:59  734
Já bych dal to Přidej elementála do modifikátorů, stejně jak jako Změnu skupenství, potom bys Ledovou střelu vytvořil pomocí formule Vytvoř živel (voda)modifikovanou Změnou skupenství (led) a odeslanou kupředu modifikátorem Pohyb. Ale myšlenka na formuli Odstraň element není špatná, mohl by sis hodně rychle třeba sušit prádlo.
xkiv 29.5.2006 10:52  733
Ja bych jenom upresnil:

Zamereni nehybneho predmetu/postavy/mista je utok proti *hodu na obranu 0*.
A podle PPH vlastne i v tom pripade zalezi na rychlosti projektilu - protoze (zakladni) utok na nehybneho a utok na "hybneho" maji stejne UC, a do toho se pocita utocnost zbrane (luk, kus, ostep, ...), ve ktere rychlost zahrnuta nejspis je.
I kdyz, v pripade konvencnich projektilu je nejspis jejich rychlost uz tak velka, ze dalsi zvysovani nehraje roli (daleko vetsi roli hraje, jak dobre si cil vsima, kam strelec miri).

731:
Dalsi stupen je elementy *odebirat* (na ohniveho elementala bude asi lepsi utocit *odebranim* ohne, nez jeho pridanim).

K tomu se taky vaze otazka - jak je to s odebranim elementu versus pridanim protielementu?
Tj. na ohniveho elementala "ledova strela" (to nemusi byt jenom voda, dulezite je, ze hlavni komponenta utoku je -Oh) vs. "tsunami" (hlavni komponenta +Vo).
davec 29.5.2006 09:08  732
Bouchi (729)S tou transpozicí a výbojem souhlasím, problém asi nastane při pokusu seslat něco na nabušenou postavu s velkou obranou, protože u výboje to je normální střelecký útok. U toho pohybu jde opravdu spíš o to, jak přesně se theurg trefí do místa kam to chce seslat. Dal bych to stejně jako u transpozice, ale bez možnosti navýšení. Teď jen rozhodnout jestli tam cíl pořád ještě je, ale když tam z výše popsaného důvodu dáme útočnost, tka je to útok a ta rychlost na to už má vliv, protože terč se bude bránit úhybem. Takže na pevné cíle bez rychlosti, na pohyblivé s.
anonym 29.5.2006 08:50  731
Bouchi (730)Vytvořit element opravdu není žádná sranda. Ono by to taky asi muselo být postupně přes předpoklady - napřed se nauč využívat elementy, následně ovládat, potom je můžeš tvořit. U všech ostatních formulí by to postupovalo stejně. Navíc by to znemožnilo specialistům na démony, nebo duševní svět vyvolávat pokročilé formule bez jejich řádného studia.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.5.2006 13:22  730
Davec [728]: Ano, formule jsou specializovane - treba theurgove na ty obecnejsi jeste neprisli, ostatne uz leta se o to snazi, ze? Ono vytvorit jakykoli element neni az takova sranda.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.5.2006 13:18  729
Jak uz jsem psal, zvysovanu utocnosti _nemuze_ zaviset na rychlosti, protoze sance zasahnout nezivy terc (nebo terc ktery o utoku nevi) _nezavisi_ na rychlosti (ale jen a pouze na presnosti zamereni).
Krom toho cim vic nad tim premyslim, tim vis si rikam ze zvysovani utocnosti by u Transpozie byt spis nemelo (a stejne tak treba u Vyboje), ale to je hlavne otazka na autora, jak vlastne dle jeho nazoru to zvysovani utocnosti (u Transpozice a Vyboje) funguje.
davec 28.5.2006 13:13  728
Bouchi (720)Já vím, že v pravidlech nejsou všechny formule a modifikátory. Formule v pravidlech jsou však dost specializované. Místo formule Oheň by mohla být formule "Vytvoř element", která by mohla vytvořit jakýkoliv element, Velký Mord vytvořit pomocí formule "Práce s elementy" (rozvibrování částic) atd.. Vytvořit modifikátory typu "Přidej element" a už tu máme společně s formulí "Vytvoř předmět" možnost zkonstruovat kouzlo Plamenný meč. Čili vytvořit systém formulí Vytvoř xxx, Práce s xxx, Práce (jako taková) atd. Modifikátory podobným způsobem. Bylo by to blíž filosofii theurgické magie.

Ale myslím to dát jako takovou libůstku v konstrukci kouzel v nějakém rozšíření - Ať si dotyčný theurg vybere.
davec 28.5.2006 12:58  727
Bouchi (724)Já měl ny mysli to co řešíš v bodě 2), jen jsem to špatně vyjádřil. Když dáme transpozici útočnost ve smyslu, jestli theurg epicentrum přesně umístil, tak by to mělo být i u pohybu při zaměření trasy. Máš pravdu, že rychlost na toto nemá vliv, ale i transpozici můžeme zvýšit útočnost a na podobný mechanismus by mohla mít vliv rychlost.
migel 27.5.2006 20:37  726
BouchiTo že se tu nyní řeší věc, která se netýká kouzel a ani theurgů s tebou musím souhlasit. Přesuneme ji do DrD+?
To že úč nezávisí na rychlosti je taky pravda, já bych řekl, že tady jde o to A) určit nějákou rychlostči past na to jestli postava z dráhy střely odpochoduje , či nikoli
B) A když to nestihne, s jakou přesností ji střela trefí.
peca_007 27.5.2006 20:27  725
Migel [723]: zamerovani holi u therga logicke neni. protoze theurg ma vytvorene kouzlo -- sestavenou formuli nabitou potrebnym materialem, ktere pouhou mylsenkou sesle. narozdil od theurga, carodej si holi pomaha pri vyvolavani a tam je to nasledne zamerovani i logicke.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.5.2006 20:24  724
Zkusim to napsat jeste trochu jinak.
Smesuji se tu dve veci, obe se zdaleka netykaji jen theurgu, ba ani jen kouzel.
1) Schopnost postavy uhnout z cesty pohybujicimu se objektu. Zde by se mela uplatnovat bud Obr nebo Rch, obtiznost bude zaviset na rychlosti objektu, plus jeste bude urcitou roli hrat vzdalenost, na kterou si postava objektu vsimne (a ta souvisi i s velikosti objektu).
2) Schopnost postavy nasmerovat pohyblivy objekt dostatecne presne, aby se pohyboval po pozadovane draze.
Pro urcite konkretni objekty mechanismus (resici 1 a 2 zaroven) mame - strelecky/vrhaci utok. Zobecneni vsak neni tak jednoduche. Je totiz treba si uvedomit, ze (kdyz si vezmeme treba tu pohybujici se ohnivou kouli) Utocnost nemuze byt nejak vyrazne zavisla na rychlosti. Protoze sance zasahnout tou kouli nehybny cil je uplne stejna, at poleti koule rychlosti +20 nebo +40, dulezite je jen jak presne sesilatel zamiri, nez kouli vypusti.
migel 27.5.2006 19:36  723
BouchiNO však právě že nemá a proto jsem z toho chtěl udělat precedens, protože mi to příjde logické.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.5.2006 19:33  722
Technicka poznamka - theurg ma nejake zamerovani pomoci hole?
migel 27.5.2006 19:23  721
K pohybuJá bych to udělal takto určit rychlost tak, aby daná postava, opravdu nemohla uhnout z daného směru. Př.Dva theurgové stojí na proti sobě ve vzdálenosti +20 (10m), a chtějí takto bojovat. Rychlost +20 (10m/k) je ještě dosti nízká daná střela dorazí k cíli za 10sec. Na tuto vzdálenost, aby jeden ze dvou duelantů, nemohl z trasy střely odejít, ale měl rezervu na nějáký úhybný manévr je rychlost podle mě +40(100m/k). V tomto případě by se brala čistě střelba útočníka, ale pozor co když oba budou míti hole, a budou zaměřovat pomocí nich. Zde bych navrhoval takový malý precedens, pro všechna takto zaměřovaná kouzla. A to bon. +2 když bude míti převahu +2
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.5.2006 16:44  720
Davec [719]: Theurgovy formule a modifikatory uvedene v prirucce nejsou ani zdaleka vsechny co existuji (je to tam i napsano). Tak k cemu odlisny system? Staci pridat dalsi formule a modifikatory.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt