Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 21.6.2006 16:09  989
Blesk se myslim vetsinou uvadi jako -Zeme nebo +Vzduch, kazdopadne to neni pevna hmota ani tekutina.

A ten "naprogramovany" seznam je spravna myslenka - nerozsiruje se ale (alespon v hlavnich rysech) v zakladni formuli, nybrz pridavanim modifikatoru (zrovna jedy a jine osklive vzduchem prenasene latky mi neprijdou jako vyjimecna situace).
Protoze, priznejme si to na rovinu, je daleko jednodussi proste mit seznam a ten rozsirovat, nez pri kazdem rozsireni znova optimalizovat program, aby se vesel do co nejmensi Narocnosti.
Nemluve o tom, jak narocne by to bylo na studenty.
noir 21.6.2006 15:55  988
Co je blesk, je těžké říct, bo elektřina neexistuje, takže co je blesk vlastně nevíme...
noir 21.6.2006 15:55  987
xKiv: Prostě bariéra má naprogramován seznam toho, co může ublížit-když to potká, tak to vyhodnotí. Protože je to kouzlo staré, ale inovované, zkušenosti jeho autorů mu ten "program" udělají tak dobře, že až na výjimečné situace, neselhává.
xkiv 21.6.2006 15:50  986
NoirVzduch je taky hmota, presto (bez Filtru) volne prochazi.
Plazma je podle me pro barieru jenom forma plynu.
Uder (vsimni si, ze jsem specifikoval carodejuv Uder - theurguv je proste "abstraktni" aplikace sily) je vzduch.

Hranice nemuze byt tam, kde ji kouzelnik (ted) chce mit, bariera podle me neni ani zdaleka tak chytra (navic by to spojeni muselo byt obousmerne - nejenom ze theurg vidi jenom jednim smerem, jeste muze odejit a usnout).
Mozna si ji muze nastavit pri seslani, bude to pak asi odviset od jeho zkusenosti.
noir 21.6.2006 15:43  985
xKiv: Hranice je tam, kde ji chce kouzelník mít. Vůbec mi nevadí, kdyby měl nějaké podvědomé spojení s bariérou a říkal jí, co projde a co ne.
že pravidla pořádně nepopisují typy energií a projevy magie je IMHO velký problém, nicméně blesk a ohnivá koule jsou žhavá plazma, neboli hmota, ne? Uder? Netusim, pravidla o tom mlci. Ale je to asi neco hmoneho, protoze to cil odzduchne-jako by do nej narazilo auto. Autu bariéra zabrání, tka proč ne Úderu?
Nekomplikoval bych to ještě víc, než už to komplikované je...
xkiv 21.6.2006 15:33  984
NoirA k cemu jim bude, ze je bariera prorazitelna, kdyz kvuli tomu budou treba minutu skoro nehnute stat na miste (a schytavat to)?

No ale jinak - bariera ma zjevne nastavene nejake "podminky aktivace", ktere za normalnich okolnosti (bez modifikatoru) nechavaji projit cast svetla, plyny (a tim i zvuky, jakozto pohyb plynu), ...?
Zastavi jakoukoli pevnou hmotu a tekutiny (vodu).
(Zkusi zastavit silnejsi vitr? Kde je hranice?)

Bariera je "chytra", ale ne zas moc - nepozna od sebe ruzne druhy plynu, pritele od nepritele, ...

Dal - co je ohniva koule? Co je carodejuv Uder? Co je blesk?
Co z toho nemuze projit - a proc?
xkiv 21.6.2006 15:25  983
MigelFiltr:
Mas pravdu, je to tam (a z toho plyne, ze Bariera je "chytra", vybira si, co projit necha, i kdyz ne podle umyslu, ...).

Barva:
Zakladni bariera *neni* pruhledna (na to je potreba Neviditelnost), je jenom polopruhledna (a sediva).
Pruhlednost *neni* vlastnost barvy.
noir 21.6.2006 09:01  982
xKiv: Je to nesmysl. Zbytečně to komplikuješ-bariére je v tvém podání prorazitelná, což se každý dozví, takže je zbytečná (proti profíkům), tedy by neexistovala. ALe ona jako kouzlo existuje.
Navíc je to ZCELA nehratelné-strávit hodinu prorážením jedné bariéry (t.j. řešit tlaky, tahy, způsoby vzniku energie apod) je nudné, herně nezajímavé a zbytečné.
Nejlepší je IMHO brát to tak, že je to magie, takže si bariéra odkloní, co chce-tedy veškeré fyzické projevy-od firebalu, až po šíp nebo padající kmen.
migel 20.6.2006 17:15  981
peca 974No taky mě to napadlo, ale to by znamenalo vypočítat, jak lehké a jak rychlé předměty jí proniknou a které ne, navíc takový silový štít dokázal zastavit nastavený na neslabší výkon i vydechnutý jed...
migel 20.6.2006 17:06  980
xKiv 967 Poslední odstavec:
Rozhodně s tebou v tomto nesouhlasím, v pravidlech, jestli se npletu, je napsáno, že bariéra normálně vyměňuje vzduch vnitřku s okolím, proto je tam taky jeden modifikátor, který jak se tam píše je zkonstruován na filtraci daného vzduchu, pokud ten vzduch je nasycen nějákým jedem. Vidět je z ní z toho důvodu, protože jako základní formule má barvu průhlednou, atd...
Leticí koule ohně je věc, kterou na své dráze můžeš do ruky uchopit, tzn., že když jí dáš do dráhy ruku, popálí tě, a ještě na tebe bude určitou silou tlačit.
migel 20.6.2006 16:57  979
Davec 964Od stínil bych přesně a všechny ta, která vytvářejí cokoli hmotného na své dráze bůsobení, Takže i klidně dým, nebo zvířený prach, ale když si člověk hodí transpozici, a kouzlo bude transponovat na nepřítele,tak jej může a nemusí, podle přesnosti transpozice natransponovat za bariétu, ta mu již nebude k užtku. Právě v některých případec jen ke zlosti, jen takový malý příkladek:
Theurg sešle bariéru, tak aby ochránil celou družinu, proti padajícím balvanům. Družina je v kruhu kol theurga a směje se že zas záškodníky převezli, jenže do vnitř dané bariéry sešle nepřátelský theurg transponovanou explozi. Co se stane Exploze exploduje, poraní všechny, co jsou uvnitř a dostane se ke stěnám bariéry, teť mohou nastat dva případy:
1) Bariéra je dost pevná na to aby explozi udržela, ta se odrazí ode stěny bariéry, a o něco oslabena se vrací zpět
2) Bariéra natolik pevná není a něco se odrazí a něco projde bariérou..
Ten odraz co jsem popisoval může proběhnout aji několikanásobně..
V tomto příkladě platí pro postavy to že čím slabší bariéra tím lepší.
xkiv 20.6.2006 12:35  978
DavecStejne se to bude muset vyresit pro kazde kouzlo zvlast, u nekterych kouzel nebude zadna kineticka slozka, u nekterych vic, kazde bude hybat jinou hmotou ...
U nekterych muze byt ta sila tak nizka, ze bude pod hranici rozliseni vsech mechanismu ...
xkiv 20.6.2006 12:31  977
NoirNe, ja bych to videl tak, ze vetsina leticich kouzel bude pod hranici odvraceni - nemaji dost hmoty.
Kdyz budes tlacit kopim, tak zalezi na tom
1) jakou rychlosti se pohybuje (vzhledem k bariere)
2) jakou silou tlacis

Kdyz s nim budes pohybovat dostatecne pomalu (coz u kopi muze znamenat, nevim, metr za kolo nebo i min?), tak projde (ale nezrani).
Kdyz bude rychlejsi, tak bariera zareaguje. Pak:
- kdyz kopi jenom leti, tak ho bariera muze beztrestne zpomalovat
- kdyz na nej tlacis, tak by se teoreticky nejdriv mela odecist (hodnotove) tvoje sila od sily bariery, a zpomaluje se teprve o vysledek.

davec 20.6.2006 12:01  976
BariéraOsobně bych Bariéru nechal v tom stavu, v němž je. Mimo jiné se tím nevyřeší průraz jinou překážkou, než je Bariéra). Raději nějak udělat kinetiku kouzel, pokud možno v jediném číselném údaji. Vzhledem k mechanismům platícím v Drd+, to bude muset být v podobě bonusu, a to nejspíš za sílu. A pořád platí, že tato síla by neměla být větší, než je síla finálního (zraňujícího efektu), pokud je tento v kouzle obsažen. Vzhledem k těmto omezením, bude ta síla relativně nízká. Může tu být započítán i nějaký bonus za sféru, případně cokoliv na co přijdeme. Ale obávám se, že jinak to asi nepůjde.
marcus 19.6.2006 16:35  975
BariéraMožná bychom se měli zamyslet jinak. Nebylo by lepší nejdřív vymyslet, jak by to fungovat mělo, nezávisle na pravidlech, která jsou v platnosti nyní, ale udělat to tak, aby to bylo především vyvážené a elegantní. Teprve potom bychom hledali vysvětlení, proč to tak je(bude). Sice to na první pohled zní nelogicky, ale podle mě je třeba dát přednost hratelnosti a vyváženosti, před tím, že vysvětlení ve světě drd+ MOŽNÁ bude trochu pokulhávat.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt