Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 22.1.2008 16:17  513
A zkracovat cinnosti (za postih) muzou (vetsinou) vsichni.
A to klidne az na -9999999999, kdyz to zvladnou =)
profa 22.1.2008 15:54  512
xKiv [511]: Asi tak, protože kromě vyloženě napjatých situací má zloděj dost času.
xkiv 22.1.2008 13:08  511
beorn
Začínám uvažovat nad homerule, kde bych mu schopnost prodlužování činnosti zrušil


Ono to prodluzovani vpodstate je ekvivalnentni tomu, ze by vsechny zakladni casy byly o +6 delsi, vsechny narocnosti o 6 mensi a jenom se reklo, ze zlodeji radi pracuji v kratsim case nez zakladnim.
beorn 22.1.2008 12:58  510
xKivA v podstatě je to to samé, jako by se vytvořila obtížnosti (náročnosti) s tím, že pokud přehodím obtížnost o 3, je to kvalitnější výsledek a pokud ji přehodím o 6, je to bezchybná práce.

Co se týče toho zloděje, tak ten s tou tabulkou docela hapruje. Začínám uvažovat nad homerule, kde bych mu schopnost prodlužování činnosti zrušil. Stejně to má význam akorát ten, že u schopností, kde to může použít bych mu jako PJ musel dávat ty obtížnosti vyšší. Takže zloděj o nic nepřijde a já můžu vesele používat univerzální tabulku.
davec 22.1.2008 12:58  509
xKivjj, tohle zní zajímavě.
xkiv 22.1.2008 12:29  508
beorn:
Tu tabulku náročností jsem sestavoval pro obecné dovednosti. Pro zloděje by to pravda chtělo trochu roztáhnout.
Ale v tom okamziku jsi prisel o jeji nejvetsi vyhodu - ze je spolecna pro vsechno.

XXX, Davec:
Tabulka narocnosti podle vyroby je mirne slozitejsi, nez chceme, protoze kombinuje slozitost/narocnost cinnosti (jako opravu k hodu, +5(primitivni) .. -5(komplikovane)) s narocnosti kvality vysledku (14/17/20).
To ale neni zas *tak* uplne spatnej napad ... kdyz se trochu roztahnou ty opravy (tak kolem -10 *opravdu* slozite, -15 az -20 legendarni/epicke), prida se narocnost pro fatalni neuspech a jeste bych zneuzil mechanismus pripravy (vyber nejlepsiho hodu z nekolika) a dal tim "profesionalum" nejakou vyhodu nad "amatery", aniz bych je nejak vyrazne posunoval smerem k "nemoznym" vysledkum (vicenasobne hazeni pomerne rychle eliminuje nizke hody, ale nijak zvlast nevylepsuje frekvenci tech vysokych ... zvlast u 2k6+ to konverguje k +1 za kazde zdvojnasobeni poctu hodu)...
davec 22.1.2008 11:50  507
beornNo ono tam je ještě určitý dodatek, že při opravdu primitivní činnosti je k tomu bonus tuším +5, čili je to potom míň než 14. A v příkladu je za takovou hodně primitivní činnost považována třeba výroba pochodní.
beorn 22.1.2008 10:34  506
XXXJá u hraní tabulku při ruce mám. Akorát mi vadí, že musím listovat i PPH, protože u některých akcí se nepoužívá standartní hod: vlastnost + bonus + 2k6+. Podle mě by to bylo mnohem intuitivnější.

No třeba to zapálení suchých větviček nebo uvaření poživatelného jídla je podle mě jednodušší než čtrnáctková obtížnost. To by u mě postavy na 1. úrovni asi umřely hlady.
beorn 22.1.2008 10:27  505
BouchiMě osobně by nevadilo, že to není stoprocentně reálné. Vždyť se pohybujem v hrdinském světě, ne? Navíc mě to ani nepřipadá jako příliš velký rozdíl:

Člověk s rychlostí 2 bez Atletiky skáče s rozběhem do dálky:
1 + 6 + 1k6 = 8-13 tzn. 2,5 - 4,5 m
Kdyby se házelo 2k6+ a samozřejmě by se upravila tabulka bonusů aby to bylo porovnatelné (čili za dálku s rozběhem by bylo třeba +2):
1 + 2 + 2k6+ = reálně tak 5-15 tzn. 1,8 - 5,6 m
To podle mě není až tak markantní rozdíl, abych kvůli tomu dělal zvláštní pravidlo. Navíc ta možnost že i namakaná postava zapackuje a dá si na frňák by se mi docela zamlouvala. Mě to přijde dost reálné i při dosavadním systému využívání tabulky vzdáleností, který je mimochodem úplně super (abych jen neházel špínu).

Jo a když jsme u toho, tak u plavání ten nesystémový hod nechápu úplně. Hod 1k6 ani ten omezený bonus za vlastnost.

Tu tabulku náročností jsem sestavoval pro obecné dovednosti. Pro zloděje by to pravda chtělo trochu roztáhnout.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 22.1.2008 10:06  504
Beorn: u většiny těch činností bych se řídil výrobou dle PPH, kde je něco jako (valím z hlavy):

14 min úspěch
17 průměr
20 supr výrobek
k tomu co dělá, jak je to náročné a popis + co k tomu používá

to jde aplikovat na vaření, zapálení ohně atd. atd. na zlodějské schopnosti to však nepasuje, ty mají (skoro všechny) návod jak co dělat.

nesystémové hody? Po úpravě té rychlosti nevidím problém ani ve šplhu, skoku, plavání. Natiskni si tu tabulku do osobáku (tak jak to u nás mají postavy) ať to nemusíš hledat a je to v poho. je to otázka přípravy postavy na hru.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.1.2008 14:49  503
xKiv [502]: Jo, pri takovemhle pojeti by to slo.
xkiv 21.1.2008 14:36  502
BouchiNo ne, jakmile by vsechny hody byly Vlastnost + Dovednost + 2k6+ a zaroven existovala jednotna tabulka vysledku ve stylu [499], tak by se vysledek samozrejme nemohl neinterpretovat jako bonus za vzdalenost.
Muselo by byt definovane/tabelovane, co je (v danem svete) jednoduchy skok, narocny skok, nemozny skok ...

Pravda, i pak by to jeste potrebovalo doresit "potencialne neomezenou horni hranici" (dolni jenom jde k nule - kdyz hodim hodne malo, tak jsem proste (pri skakani) zakopnul a na miste se svezl na zem, ...).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 21.1.2008 14:09  501
beorn [499]: "Proč nemůtou být všechny hody Vlastnost + Dovednost + 2k6+?"
Protoze by to k nekterym cinnostem davalo prilis velke rozpeti vysledku. Schvalne si zkus rozepsat, jak by vypadaly vysledky skoku do dalky pro nejakeho cloveka, jehoz rekord (odpovidajici dejme tomu hodu 12) je 8 m, kdyby se pouzival hod 2k6+.
xkiv 21.1.2008 13:14  500
Ja bych se teda fakt nejdriv podival, co takovej zlodej muze bezne hazet ...

Na 1. urovni to vezmu s prvnim stupnem dovednosti (+2), zakladni vlastnosti 1 nebo 3 a opravou za pomucky 0:
Hod 2k6+ vezmeme rekneme v "beznem" rozsahu 5-9:
to je celkem 8 .. 14.
Zacatecnik prakticky vzdycky zvladne neco s obtiznosti 8 a ma realnou sanci zvladnout neco s obtiznosti 14 i v narocnejsich podminkach. Pokud si muze dovolit plytvat casem, tak bez problemu zvladne obtiznost 14 a muze klidne risknout 20.

Na 5. urovni dame zakladni vlastnost 2..6, dovednost na tretim (+6), hod zase 5..9.
to je celkem 13..21, plus muze dostat neco za pomucky a +6 kdyz na to muze hodit hodne casu.

Takze bezny smrtelnik obcas (ne vzdycky, ale rekneme jednou za deset pokusu), kdyz na to ma podminky (cas a pomucky), muze zvladnout obtiznosti az nekam k 30.

Vyssi urovne uz tak zajimave nejsou, protoze bonusy z dovednosti uz dal moc nerostou - maximalne si poridi lepsi naradi, jinak se zvedaji hlavne vlastnosti.
Prumernym tempem 1/2 urovne, takze nekdo na 10te urovni bude proti nekomu na 5te urovni mit zhruba +3, na 15te +5 (porad proti 5te) a 21ni +6.

Nejvetsi nabusenec na 10te urovni (coz bych jeste povazoval za normalniho smrtelnika, i kdyz spickoveho) (+9) se tretim stupnem (zlodejske) dovednosti (+6), za idealnich podminek (+6 za cas) s beznymi pomuckami (+0) a bezpecnym hodem (+4 nebo vic) dosahuje celkoveho hodu 25, s jistotou 92%. 24 da s jistotou 97%, takze bych to moc za "neproveditelne pro bezneho smrtelnika" nepovazoval.


[ano, jsem si vedom toho, ze to zlodejske "az +6 za prodluzovani casu" je nesystemove]
beorn 21.1.2008 11:45  499
Máš na mysli něco takového?
Hod_Obtížnost______Příklad
3___Primitivní______Překročit pařez, Vylézt na žebřík, Vytasit zbraň
6___Velmi snadné___Zapálit suché větvičky, Přeskočit plůtek
9___Lehké_________Uvařit poživatelné jídlo, Podojit krávu
12__Středně obtížné__Uvařit chutné jídlo
15__Obtížné________Zapálit mokré dřevo,
18__Velmi obtížné___Vykovat meč, Uvařit královskou pochoutku
21__Extrémně obtížné_Šplh na hladkou stěnu,
24+_Neproveditelné__(pro běžného smrtelníka)

Obtížnosti jsou stanovené za téměř ideálních podmínek s běžnými pomůckami.

Nápad s tabulkou postihů za podmínky je zajímavý, ale podle mě neproveditelný. Síla větru jinak ovlivní vrhání lasem a jinak otvírání zámku. Tma znemožní čtení, ale vyvlékání se z pout prakticky neovlivní...

Jinak co se týče nesystémovosti hodů, to je asi jediné, co mi na plusku fakt vadí. Proč nemůtou být všechny hody Vlastnost + Dovednost + 2k6+? Proč se vytváří zvláštní hody pro plavání, skákání, zvedání předmětů...

Tyhle nesystémové hody jsou jednak strašně neintuitivní a navíc v podstatě zamezují použití jedné univerzální tabulky náročností.

No, pokud byste náhodou chtěli na toto téma diskutovat, tak bychom se asi měli přesunout do obecné diskuze DrD+.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt