Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 25.1.2008 14:45  530
ekousTo jo, ale u slozitejsich zamku je ten bonus moc velkej (ze skoro ztracenyho pripadu udela 1:1).
ekous 25.1.2008 14:25  529
xKivCoz je taky v poradku nebo aspon myslim ne? U zamku, který jsou celkem jednoduchý a zná jejich systém dobře, by mu melo prodlouzeni casu a tedy i vetsi preciznost pomoci radikalne zlepsit svou uspesnost ne?
xkiv 25.1.2008 13:59  528
ekousA řešíme tu vysloveně jen zámky nebo všeobecně ten bonus.
Zamky resim jako specialni pripad.

Ale kdyz uvidi zámek, který sice umí otevřít ale neni to pro nej jen tak brnkacka, radeji se bude sakra soustředit a davat pozor na kazdy svuj pohyb.
Ale to dela hlavne proto, aby neco vylozene nezvoral (fatalni neuspech a rozbiti zamku bez odemceni, hluk a privolani strazi, ...).
Ano, trochu mu to pomuze i u veci, co jsou u hranic jeho moznosti, ale s tema jednodussima mu to pomuze podstatne vic.
ekous 25.1.2008 13:46  527
xKivA řešíme tu vysloveně jen zámky nebo všeobecně ten bonus. Prostě u těch zámků to vidím tak, že ta zakladní čísla jsou prostě určitý kompromis mezi straveným časem a využitím vlastního potenciálu. Teda když si myslí, že to zvládne za těch 5 minut nebo kolik to vychází tak ví, že tím neztratí až tak moc času, přesto si myslí, že by daný typ zámku mohl otevřít nebo ho alespoň nezablokovat. Pokud tak přijde k zámku, který mu připadá totálně jednoduchý klíďo si to hodí jen tak rychle s jednim prstem v nose. Ale kdyz uvidi zámek, který sice umí otevřít ale neni to pro nej jen tak brnkacka, radeji se bude sakra soustředit a davat pozor na kazdy svuj pohyb. Ciselne to samozrejme prepocitavat na pravdepodobnosti nebudu, to zvladas ty:-) Kazdopadne by bylo asi dobre, aby PJ zlodeji rovnou rekl jak na nej zámek pusobi a zda si mysli, že ho zvládne. Tzn. jeste pred rozhodnutim jak rychle bude zamek otevirat mu muze rict neco typu : jde o jednoduchý zámek, na kterých ste cvičili při pri prvnim treningu; běžný zámek, který evidentně ale vyráběl zámečnický mistr a dal si praci s upravou kazdicke soucastky; s podobnym typem zámku jsi se nikdy nesetkal, v tomhle okamziku nevis jakym zpusobem ho otevrit.

Trochu jsem to zestrucnil, pracuju:-)
xkiv 25.1.2008 13:22  526
ekousa kde udelas tu hranici?

Vono totiz +6 u zamku, na ktery bych jinak musel hodit 12 (to jako, ze sice celkem vim jak funguje, ale treba jeste nemam uplne dost pevnou ruku, takze otevrit se mi podari spis nahodou) je neco jineho (meni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 55%), nez u zamku, kde bych jinak musel hodit 7 (meni pravdepodobnost otevreni z cca 55% na cca 97%].
Kdyz ho misto toho +6 necham hodit dvakrat, tak u toho prvniho zamku zmeni pravdepodobnost otevreni z cca 3% na cca 5%, u toho druheho z 55% na cca 80%.
Kdyz ho necham hodit trikrat, tak je to na cca 9% a cca 90%.
Efektivni zlepseni zalezi na puvodni narocnosti trochu jinym - a rekl bych ze realistictejsim - zpusobem.
U toho sloziteho zamku dostal za trojnasobne hazeni efektivne cca +2, u jednoducheho cca +5 - to mi spojite[1] simuluje rozdil mezi situaci, kdy to nezvlada kvuli spatnym okolnostem (ale vi co dela) a situaci, kdy se vubec nechyta.

[1] aniz by tam nekde byl ostry predel = prilezitost k min-maxovani
ekous 25.1.2008 13:10  525
xKivJenomze to jsou zase dve veci spletene dohromady. Jedname porad o zamku, ktery je schopen otevřít, místo kde je schopen se schovat, stěna, kde má pravděpodobnost, že ji může slézt. Já tu náročnost vidím třeba v minimalizaci jednotlivých součástek, zvýšení počtu západek či jiných zamykacích mechanismů apod. Tady mu imho to, že má klídek a víc času rozhodně pomůže až natolik, že si ten bonus +6 zaslouží.

Pokud přijde k zámku, který evidentně neumí otevřít protože neví jak funguje, tak mu rozhodně prodloužení času ani dobrý hod nepomohou a prostě mu rovnou PJ řekne, že podobný zámek neviděl, nezná a tedy neumí otevřít. To by zvládl v případě, že by to pár dnů až týdnů zkoušel a studoval (pokud ho nezničí u toho) ale jinak má prostě smůlu.
xkiv 25.1.2008 12:39  524
ekousprostě bude všechno dělat pečlivěji a uváženěji

To ale neznamena, ze najednou dokaze (priklad) otevrit mnohem slozitejsi [1] zamek - spis ze si da vic pozor na to, aby neudelal neco spatne.
Na to se fakt lip hodi vicenasobne hazeni, nez nejaky bonus.

[1] tady se nam jeste dohromady plete to, ze slozitejsi muze znamenat "vyzaduje lepsi znalosti, aby se vubec dal otevrit" nebo taky "vyzaduje stejne znalosti, ale proste je tam vic kousku, co potrebujou zpracovat".
beorn 25.1.2008 12:14  523
Profa:
Pokud by se zlodějovi zvýšil bonus za stupeň zvládnutí schopnosti o 1 (celkem tedy až o +3) a zrušil bonus za prodlužování času (až +6), tak v tom pro zloděje velké zlepšení nevidím. Ale osobně bych to taky nedával. Činnosti které prodlužovat jde by se tím ztížily, a ty které prodlužovat nejde naopak značně ulehčily.
A navíc by to opět nebylo systémové. Leda by se bonus +3 za stupeň zvládnutí schopnosti dával i u obecných dovedností.

Pecka123:
Theurg ovšem dostává jen čtyři profibody za úroveň (edice B).

xKiv:
Druhý (resp. třetí) hod mi připadá nejsystémovější. Zloděj se pohybuje ve stejných hodnotách obtížnosti, čili lze využít tu univerzální tabulku a neexistuje jen pro něj žádné extra pravidlo.

XXX:
U nás v družině pokud má zloděj na zámek čas pět minut, tak má téměř vždy čas i deset minut. Ale asi záleží na stylu hraní...
ekous 25.1.2008 11:45  522
To je ale zase krasne tema na reseni. Bonus +6 je sice dost to je jasny, ale proste zloděj který pracuje v klidu a nemusí nikam spěchat a bát se že nekdo přijde, prostě bude všechno dělat pečlivěji a uváženěji, tedy v tom zas takovej problem nevidim.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 25.1.2008 11:28  521
já bych mu nechal ten bonus, ale už bych v tom zahrnul i tu přípravu a tak dle PPH, takže bych ho 2x házet nenechal. Dle mých zkušeností to neco spíš potřebuješ rychle a jen v málo případech máš čas se v tom dýl rýpat.
xkiv 25.1.2008 10:57  520
Co treba:

za zdvojnasobeni casu muze zlodej hazet 2x a vybrat si lepsi hod
+ pokud ma bonus mistra, muze za ztrojnasobeni casu hazet 3x
?

Me jen tak napadlo, ze sice vyssi stupne davaji zvysene predpoklady (a tudiz jeste zlepsovat "pripravu" by byl overkill), ale bonus mistra obvykle dava neco trochu jineho ...
profa 25.1.2008 07:31  519
Pecka123No, já nevím, mně zlehčení obtížnosti na polovinu (bonus +6) už na II. stupni připadá trochu moc. Bonusy bych nechal, jak jsou, jenom bych místo +6 za prodlužování času dal další hod za přípravu.
pecka123 24.1.2008 23:26  518
Já bych to pravidlo zrušil, ale nechci poškodit našeho zloděje. Kompenzoval bych to zvětšením bonusů za zlodějské schopnosti na +3/+6/+9. Formule u theurga a specializovanější obecné dovednosti dávají totéž. Zlodějeské schopnosti jsou podle mě zhuba stejně specializované, takže by se k nim mělo přistupovat podobně...
beorn 23.1.2008 18:18  517
Pecka123To je fakt. Tady by se zlodějovi asi dost uškodilo.

Ale stejně mi to přijde dost nevyrovnané. Třeba u takového ukrývání si zloděj prodlouží dobu o 2 kola a už dostane bonus +6. Kdežto u takového kapsářství může dostat maximálně dva hody, pokud se na to pečlivě připravuje.

Řešení by bylo jak říká Profa dát mu za prodloužení času druhý hod (což by mu ale stejně dost uškodilo), nebo mu dát maximální bonus +3 (což ale opět učiní tabulku obtížností neuniverzální). :-(
pecka123 22.1.2008 23:10  516
já mám dojem, že to někde nějaký vliv mít bude, u oreintace ve městě, nejsem si jist herectví, ale nakonec i ukrývání a vůbec všude, kde je podstatná kvalita pro srovnání s ostatními postavami

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt