xKiv:
1) Protivník má hod na obranu 0, ale na boj si hází.
2) IMHO bojování je činnost s plným soustředěním, takže jakým právem si postava, která se na boj vůbec nesoustředí a kouká do blba, chce házet na Boj?
BČ(a potažmo i boj) vyjadřuje míru orientace postavy v boji(+ schopnosti dezorientovat jiné postavy). Čím vyšší číslo, tím lepší přehled+zmatení ostatních. Pokud si ale vezmu nadupaného, leč momentálně lelkujícího šermíře s vysokým BČ, ale nulovými smysly, za kterého se vrah připlíží, jakou šanci má šermíř na překazení vrahovy finty? I když má vysoké BČ, není mu to nic platné, protože přehled stejně nemá - neví, že tam ten zloděj je.
V boji je to jinak. Šermíř se pohybuje, provádí klamné výpady, poskakuje, je nečitelný a nikdo nemá přehled nad tím, co v dalším okamžiku udělá - tedy ani vrah, o kterém sice šermíř neví, ale který stejně musí šermířovy pohyby přečíst a odhadnout, jak se mu dostat na kůži. Proto v boji by se měla porovnávat BČ vraha i šermíře, zatímco podřezávání strážných je vrahův jednostranný hod.
(když zloděj někoho překvapí útokem zezadu, tak se dotyčný stejně nemůže krýt, protože proti útoku zezadu se IIRC dá jen uhnout)
|