nash: obchodní strategie - celá sada mayovek čítá 16 filmů. Kdyby vydali jako úvodní tituly Vinnetoua, tak si je zákazníci koupí a na ostatní méně atraktivní díly se vykašlou. Při současném rozložení dílů si musí Vinnetoua pohlídat - rezervovat u prodavače. Jako první vyšel Poklad na Stříbrném jezeře, ten se bude prodávat dobře. Následuje Vinnetou, u něj také není co řešit. Třetí v pořadí jde nezáživná Pyramida boha Slunce. Kdyby vyšla až na konci ediční řady, neštěkl by po ní ani pes. Teď však bude mít pořadové číslo 3, zákazníci ji proto koupí. Řeknou si: z mayovek mám už jedničku i dvojku, vezmu tedy také trojku. Čtvrtý titul už je atraktivní, pátý ne, šestý a sedmý dobře prodejný, osmý blbost, devátý je další Vinnetou a když už budou zákazníci u desátého titulu, koupí i zbylých šest. Aby měli sérii kompletní. Vydavatel chytře díly zpřeházel, aby udržel zájem zákazníků. |