"upskový" kolem 7,2Ah -- technologie AGM systém VRLA, většinou se udržovací napájení pohybuje 13,2-13,8V. Plně dobíté AGM má 12,9V (12,6V platí pro starý antimonový baterie) a většina nabíječek v udržovacím režimu obnovuje nabíjení při poklesu na 12,8 - 13,2V, aby byly (samo)vybíjecí cykly co nejmenší.
po odpojení moderních akumulátorů, pokud jsou v pořádku, se dlouho dlouho drží napětí okolo 13V (!!)
jinak, pokud ten akumulátor vybiješ při výpadku byť jen na polovičku, tak 13,8V ho nedobije plně ani za prdel zlata >> hlavní nabíjení by mělo být omezeným proudem 0,1CA do vystoupání napětí na 14,4 až 14,7V (dál už hrozí plynování) a pak napětím omezeným na oněch 14,4 až 14,7V do vyklesání proudu na 0,01CA . pak si s tím dělej co chceš -- staniční akumulátory mají mnohem silnější desky než startovačky, takže trvalým napětím okolo 13,4V jim neublížíš, proud omezovat netřeba - ta baterka bude papat jen tolik, kolik potřebuje
|