Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Fotografie [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Koníčky) moderuje Royal.
Archiv
Tento klub slouží k debatě nad fotografiemi, které přinesete ukázat. K ničemu jinému.






Jestli chceš být slavný, musíš něco dělat tak blbě, že tak blbě to na světě nikdo neudělá!
(Miroslav Tichý)
Ať je jeho nebe plné holek!
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: jngnlun
[ 0 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
phanny phanny Chuť na sladké? - - Přijďte k nám 25.10.2012 18:30  17331
Ty Kamarádovy Mrtvé akácie mě uplně rozsekaly na šrot... nádherná fotka, spíš Fotka :)
machalik Machalík má vždycky pravdu. 25.10.2012 03:47  17330
Well well well, let's not get ahead of ourselves.

Nemyslím si, že ultraširokáč je něco univerzálně spasitelnýho, ono to s ním pak začne bejt dost jednotvárný, člověk buď fotí krajiny s tenkým pásem zajímavosti uprostřed (veškerý dění se nacpe do jakýhosi pruhu podél horizontu) nebo tohle schema neustále rozrušuje umístěním dramatu na popředí. Není to nic samospasitelnýho a neudělá to lepší krajiny. Mít čas a hlavně světlo a nápad, kterej funguje dál než na majitele, je dåležitější. Tož ať to vyjde.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 25.10.2012 00:29  17329
Asi bouchnu flašku kyanidu, Machalík mi pochválil postprocess digitálních fotek...

Každopádně to pořád jsou primárně fotky z dovolené, nebyla snaha tvořit kdovíjaké umění, na to nebyl čas ani možnosti (měli jsme neskutečně nabitý program a stejně jsme toho bohužel spoustu nestihli). Krom toho dost často bojuju s ohniskem - na těch 18mm musím docela často nějak improvizovat oproti tomu, jak by se mi to líbilo, kdybych měl k dispozici něco širšího (a nebylo by třeba o moc, už takových 15-16mm by mi většinou stačilo). Jenže nemám a pochybuju, že s ohledem na ceny těch skel někdy mít budu. A občas fotím něco třeba jen kvåli nějakému barevnému kontrastu nebo něčemu takovému, co dost možná spoustu jiných våbec neosloví (pokud våbec někoho kromě mě). A možná jsou to jen výmluvy, kterýma si omlouvám neschopnost, co já vím.

Tak jako tak bych se tam ale hrozně rád vypravil na nějaký čistě fotografický pobyt (ideálně i s nějakým tím ultraširokáčem), kdy bych měl čas se s jedním záběrem piplat dlouhé minuty a na každé místo bych si mohl zajít přesně ve správnou denní dobu a počasí. Málokde mě focení tak bavilo jako tam. O astrofotografii nemluvě (astrofotky jsem prakticky ještě nezpracoval, ale tak jako tak jich mám jen zlomek z plánovaných, nebylo v lidských silách to zvládat). Bohužel to ale není reálné, je to jen zbožné přání - budu rád, když se tam někdy v relativně dohledné době vrátím aspoň na další normální dovolenou.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 25.10.2012 00:05  17327
Já bych mohl bejt trochu v protiváze, nejsu z toho tak odvázanej jako další, ale na druhou stranu to na místní poměry není zlý. Postproces je zvládnutej příjemně, konečně digitální fotky, na který fyzicky nebolí se koukat, no a pak už to chce jen makat na kompozici. Kdybych měl mít jednu obecnou výtku za sebe kterýho krajina baví asi ze všeho nejvíc, tak je to, že v těch fotkách není ani vidět "do daleka", což bejvá jakejsi univerzální tahoun většiny krajin, ten pocit pråhledu do kraje, kdy stačí chytit světlo a zajímavej horizont a víc většinou netřeba, ale ani tam není ta pointa, která by ospravedlnila ten uzavřenej prostor. Na detail/uzavřenou kompozici tam chybí ta samotná focená *věc* (pár příkladå třeba tady, tady, tady nebo tady), a pråhledy do daleka tam taky nejsou (pár příkladå třeba tady, tady, tady nebo tady). Nebo minimálně tenhle výběr je pojednanej spíš tak, že tam nenacházím, co hledám. Nicméně jedna dvě by se tam našly, to zas ne že ne. U drtivé většiny se ale nemåžu zbavit nepříjemnýho dojmu, že se dívám nahoru na kopec a nevidím přes něj. Jak kdyby na fotkách byly zachycený místa, odkud se mělo fotit, ne který se měly fotit. Každopádně jen mejch pět centå, jedním uchem tam, druhým ven. To se vypiluje.
royal Royal Hippies na zeď udělal a řek - pijte, kuřte klidně dál 23.10.2012 18:00  17326
No, tak já bych už vlastně jen nosil dříví do lesa - skoro vše už tu bylo řečeno.
Fotky tak nějak líbí všechny, k tomu jen, že na to máš cit.
Hned jak jsem na to kouknul, tak mi byly jasné dvě věci:
1) Je to Canon
2) Je to postprocesované ála Velvia.
Což se mi v dalším potvrdilo, takže jsem rád, že jsem to odhadnul správně (Teda foťák je v EXIFu, to jsem si ověřil hned.)

Jinak díky za reportáž ze Španělska, rád jsem to viděl.
phanny phanny Chuť na sladké? - - Přijďte k nám 16.10.2012 17:26  17325
Case [17324]: ...ten stín jsem myslel :)
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 16.10.2012 16:15  17324
Heh, už jen ten hřeben v pozadí je skoro dva a pålkrát vyšší než Ještěd ;)
phanny phanny Chuť na sladké? - - Přijďte k nám 16.10.2012 15:41  17323
Case [17312]: 0809 - to znám, to je focený z Ještědu :)
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 16.10.2012 06:21  17322
Case [17321]: Díky moc. A co mi to dá...No potvrdí to, že z digitálu vyleze vždycky jen polotovar. Ale i na těch polotovarech základ těch barev je, byť jsou schované v té podexpozici.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 16.10.2012 00:34  17321
Měním obvykle docela významně kontrast, což má vedlejší vliv i na saturaci barev zpåsobem, který je mi sympatičtější než výslovné saturování barev (takže saturaci jako takovou občas dokonce spíš stahuju). Prostě podobný postup jako když se podexponovávaly diáky, aby měly lepší barvy. A selektivně měním barevné podání vlastním presetem inspirovaným diáky (primárně Velvií, ale se specifickými změnami), na kterém už pråběžně pracuju hezkých pár let.

Nezpracované fotky pro srovnání linkuju hrozně nerad, podle mého názoru je nezpracovaná fotka ze zrcadlovky pro nějaké porovnávání úplně k ničemu, nic to IMO nikomu nedá, nezpracovaná fotka je akorát hnusnej polotovar, nic víc, na jehož podobě ve výsledku zas tak moc nezáleží. Navíc už při focení zohledňuju potřeby svého následného postprocesu, takže například vědomě podexponovávám. Ale teda abys neřekl, tak tady máš aspoň dvě (byť jak říkám fakt netuším, co ti to dá):

Ruina, sopečná puma.
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 15.10.2012 22:59  17320
Case [17319]: Měnils nějak saturaci, nebo barvy a tak? Mohl bys někde dát jednu fotku přímo tak, jak vylezla z foťáku? Zajímal by mne ten surový stav, co z toho vyleze bez úprav.
Ty fotky se mi hodně líbí.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 15.10.2012 21:55  17319
Nicméně teda Canon 350D se seťákem, naprostá většina, nic lepšího nemám a asi hned tak mít nebudu. Pár z nich je Tamronem 55-200 a pár EF50 1.8II. A postprocess måj standardní, v Silkypix, pro web doděláváno v Paintshopu Pro X4.
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 15.10.2012 21:04  17318
Misa [17317]: Ach so....
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 15.10.2012 21:01  17317
themajkl [17316]: většinu máš v Exifu
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 15.10.2012 20:55  17316
Case [17312]: Måžeš říct, číms to fotil a jaký postprocesing?

[ 0 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt