Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GPS navigace [ŽP: neomezená] (kategorie Počítače - V ODPADU) moderuje ullicnik.
Archiv
Odkazy jsem zrusil, stejne si kazdej najde sam co potrebuje:)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: solorau
[ 478 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 25.1.2008 01:25  388
nekromancer [383]: No ono se to zpožďuje i u dospělých navigací, nejen u SW tomíka někde v PDA nebo v komunikátoru. Ale příčina může být klidně tatáž. Jinak vzhledem ke stáří SE-P900, na které to honím, musím mít bohužel taky jen starouše TT5 s nějakou hysterickou mapou (trochu přeháním, už je tam i D3 od Chotovin do Tábora). Mám i ještě starší průjezdní mapu Evropy, což na obecnou navigaci stačí, ale je už nutno sebou mít aktuální tištěný autoatlas. Ale v tom, co se dá koupit, není třeba ani ten nový kus obchvatu Mnichova (tuším A99). Výhledově plánuji nějakou dospělou navigaci (asi TT OneXL) a tuhle starou pětku si nechám v telefonu jen pro sběr POI.
Podle posledních zpráv už konečně dostali u TT rozum a dá se koupit podrobná mapa celé Evropy (dřív to nešlo, buď byla západní nebo střední a východní). Mě by stačila klidně jen střední plus aktuální průjezdní tahy, ale člověk nikdy neví... zřejmě se pak rozhodnu pro kompletní Evropu, ještě uvidíme podle ceny.
ullicnik ullicnik 24.1.2008 21:50  387
mate tu nekdo zkusenost s ASUSem P535?? předem dík za info
sany 24.1.2008 16:59  386
proste tomtom 6,neco s mapa Alps tohle dela :))))
ale jak jeste jednou rikam, neni to nic co by to nejak kazilo celou navigaci... proste vim ze bud jde o bordel v mapach a nebo o spatny synchro s hlasem... :)))
nekromancer 24.1.2008 15:59  385
sany: To je nějaký divný, asi to úplně blbě řeší níjezd na dálnici a kategorizaci silnic. Na konci napojováku totiž neodbočuješ, natož doprava, alébrž přeřazuješ se doleva.
sany 24.1.2008 14:15  384
nekro: nene... mapa v poradku podle realu, cesta v poradku, proste blizis se dalnici, dalnici podjedes a ostra prava o 270°. A tenhle bod oznacilo otocenim se do protismeru :)
To byla jenom proste perlicka.

to s tema pruhama nevyvracuju, uzitecna vec, ale proste o tom jsem se nebavil, ja jsem rikal ze to na najezdech hlasi "na konci ulice odbocte vpravo" pricemz uz jsem na najezdu a vubec netusim co je konec ulice a proc bych mel jeste na konci neceho odbocovat vpravo kdyz se potrebuju dostat do pruhu vlevo odeme... :)
jestli to nemysli spis konec odbocovaciho pruhu a na konci toho odbocit doprava... to je tak jediny co me napada :)
nekromancer 24.1.2008 12:36  383
sany: 371: TT nehlídá zákaz otáčení na řízených křižovatkách, protože v mnoha státech se to narozdíl od ČR smí. Pokud ti místo projetí tobogánu na dálnici hlásil ostrou levou na protější nájezd, byla chyba v mapovým podkladu - osobně bych hádal zastaralou mapu.
A jak píše Zkazius, pokyn "drž se v pruhu X" je suprová věc. Stačí složitější křižovatka nebo několik po sobě následujících, a nevíš čí jseš. Oceníš to třeba v Mnichově na městským okruhu, v Berlíně (no tam už teď moc ne, co zavedli ty zelený zlodějský nálepky za nic), a vůbec na víceproudovejch silnicích, na kterejch náhodou nezůstáváš a musíš přejet jinam. V ČR je křižovatek, kde řazení neodpovídá výslednýmu směru minimum, ale v Německu, Francii, Itálii a Rakousku je spousta dálnic, kde se vedlejší směr řadí do pomalejších pruhů a hlavní směr podjíždí a točí úplně jinam.

Zkazius: 372: Což je přesně důvod, proč je blbost mít zobrazený všechny POI. Pro zobrazení mám zapnutý jen radary a křižovatky, plus upozornění na Shellky, Esso, a nebezpečný místa.

sany: 373: Je to jako v rallye v jednom typu itineráře - není-li řečeno jinak, drž hlavní nebo na rovnocennejch silnicích rovně a jen počítej křižovatky a v otočným bodě vynuluj odometr. Pojeď příští léto na Adama a Evu a nacvičíš si to.

Johnny_G: 375: V mapě ji vypni, a dej navigovat na POI ve městě. Vybereš kategorii, ta se setřídí podle vzdálenosti vzduchem, vyber bod, on tě tam navede a hotovo. TT5ka ji zapnutou nenechává.

david11: 379:
ad1) jo, všim jsem si žes to psal, ale jelikož jsem odpovídal na víc věcí najednou, sepisoval jsem to v notepadu a zapomněl vymazat. Takže sorráč a tyhle renoncy s klidem ignoruj :-)
ad2) tak s tím božuhell nic neuděláš, jenom TT má naštěstí v licenční smlouvě (která je ovšem v balení uvnitř zavařená), že v případě nesouhlasu můžeš odstoupit a bude ti refundována zaplacená částka. Což např. Sunnysoft respektuje a prachy vrací, ovšem pod podmínkou že obálka s kartou / CD / DVD není odplombovaná.
ad3) to jseš na tom líp než já :-) TT5ku jsem si kupoval, teď už jen musím vydržet přes lyže, abych s kompletní Evropou v TT5ce dojel tam a z5, koupím si "malou" 6ku (PL, CZ, HU, SK) a před zimou dokoupím centrální Evropu kvůli cestám na lyže. Nebo na starém palmovi nechám TT5ku a do telefonu si hodím 6ku.
ad4) to už božuhell záleží jen na serióznosti marketingového oddělení. TT aspoň uvádí, že regionální edice sice mají celou Evropu taky, ovšem pouze průjezdní (1.kat. + dálnice a ve městech Ečkové tahy). Většinou to stačí a hlavně víš co kupuješ, takže pak nekoukáš jak husa do flašky :-)

Zkazius: 381: Osobně bych to viděl ne na zátěž procesoru, ale na zdržování při čtení z karty a tam je potom každý přenášený bajtík znát.
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 22.1.2008 15:48  382
Zkazius Catrix [381]: Můj beznadějně zastaralý Acer n50 :-). Zkusím to, děkuju.
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 22.1.2008 11:34  381
Johny_G [380]: Ano, ještě jednou to shrnu: POI v souboru poi.dat jsou komprimovány a práce s nimi procesor zdaleka tolik nezatěžuje, jako když jsou používány v nekomprimované podobě (to jsou třeba u navigací TomTom ty soubory .ov2).

Pro ilustraci přikládám odkaz na diskusi, kde se řeší právě způsob, jak vytvořit vlastní soubor poi.dat. upozorňuji, že se jedná o navigace TomTom, u jiných to může probíhat jinak.

Osobně jsem se do toho ještě nepustil, hlavně kvůli tomu, že od navigace si nechávám při jízdě hlídat ("Upozornit na blížící se POI") jen radary, nebezpečná místa, nízké podjezdy (ty hlavně kvůli kontrole databáze), letiště a dvě soukromé databáze hasičských stanic. A tohle v pohodě zvládá i poněkud slabý procesor na telefonu SE-P900. Jak už jsi napsal, je ale bezpodmínečně nutné mít vypnuté zobrazování POI ve funkci Prohlížení mapy!! To jsou dvě naprosto odlišné záležitosti! Tam si POI zapínám, jen když něco hledám a pak to zase hned povypínám. Jakmile tam máš zapnuté nějaké kategorie, navigace s nimi pracuje i za jízdy a ty, co jsou zrovna ve výřezu obrazovky se na ní zobrazují, ačkoliv tě to třeba zrovna vůbec nezajímá. To by ani tak nevadilo, horší je, že právě tohle nejvíc zatěžuje procesor. Snaž se mít v mapě POI vypnuté a při jízdě se nech upozorňovat jen na nejnutnější kategorie - když to zvládne i můj beznadějně zastaralý komunikátor, tak nevidím důvod, proč by to nezvládla tvoje mašina.
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 21.1.2008 16:53  380
Zkazius Catrix [378]: Takže to mám našťouchat do toho datového souboru a ono se to zázračně zrychlí? :-)) Já těch POI určitě nemám ani zdaleka tolik, jako ty, ale už teď je to neúnosné :-).
david11 David11 - Bilbo..and the mouse police never sleeps 21.1.2008 16:19  379
nekromancer: 370:
(1) Co je to zac jsem odpovedel v 367. Nebo jsi mel na mysli neco jineho?
(2) Jo, jasne, kazdej dodavatel si muze zvolit jakykoli obchodni model, me se jen ten nize popsany hrube nelibi.
(3) Neslapnul vedle, ja toho Garmina dostal... lepsi neco nezli nic a darovanemu koni na zuby nehled. ;-)))
(4) Samozrejme, muzou "podrobnymi mapami" nazyvat ruzne podrobne mapy a pak kdyz by o nejake mene podrobne napsali ze je taky "podrobna", tak by asi v podstate "nelhali"... :-)))

Jinak dekuji vsem za podeleni se o zkusenosti. Aspon vim na co mam byt pripraveny; po Praze mi to zatim fungovalo docela dobre, ale pouzil jsem to zatim jen asi dvakrat a na samych jednoduchych trasach... tak uvidim, ceho se od toho jeste dockam. ;-)
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 21.1.2008 13:46  378
Johny_G [375]: Existuje. Jde o tohle: když si koupíš navigaci, obvykle má nějaké POI v sobě. Ale správcem souborů v PC je nenajdeš. Přitom stahované a aktualizované seznamy POI jsou dobře viditelné v rootu mapy. A jsme u toho. Tyhle přednastavené POI jsou v komprimovaném stavu uloženy v souboru... a teď mě oškubej a uvař v polífce, ale z hlavy to nedám, pravděpodobně poi.dat :-). Zatímco stahované POI nejsou komprimované a práce s nimi značně zatěžuje procesor. Proto se doporučuje stáhnout si zdarma dostupný program POI edit a pomocí něj nahradit obsah přednastavených kategorií tím staženým a aktuálním. Bohužel, pokud se něco nezměnilo, tak:
1) nejdou měnit názvy těch přednastavených kategorií a jejich ikonky (alespoň u TT to tak bývalo), takže si pak musíš pamatovat, co máš pod kategorií Trajekty :-D
2) web POI.cz musel dočasně přerušit možnost hromadné editace právě pomocí POI editu - neúměrně to zatěžovalo server, ze kterého tak jako tak museli odejít a momentálně se řeší možnosti nějaké formy placeného přístupu s určitými výhodami - i teď je při stahování sloučených kategorií nastaveno omezení jedna kategorie za 90 sekund. POI edit právě umožnoval automatickou aktualizaci, takhle se to musí dělat manuálně, což je zdlouhavé a nepohodlné. Obzvláště pokud aktualizuješ mnoho kategorií,což je můj případ.

No a protože navigace TomTom ke všemu neumožňují mít v přístroji víc, jak necelých 40 kategorií, je bohužel nutno mnohé slučovat (to jde jak na webu POI.cz, tak v POI editu). Třeba já mám takhle sloučené všechny kategorie čerpacích stanic, dále sloučeny policejní služebny, dále všechny kategorie radarů ap. Zase to tolik nevadí, protože každý POI má své jméno, které se poklepem na POI v mapě zobrazí (to jistě víš) a kategorie mají rozlišovací znaky v začátku názvu (obvykle jméno nebo zkratka, např. v kategorii Restaurace mají pizzerky na začátku PIZ) takže i vyhledávání nejbližších POI z jedné kategorie ve sloučeném celku je dobře možné. Prostě zadáš PIZ a už to tam skáče.

Předpokládám, že tohle všechno asi víš, ale třeba to bude zajímat i jiné, kteří s tím zatím nepřišli do styku. Jinak pokud to nevyplynulo z textu - pokud nahradíš obsah vložených kategorií obsahem staženým (POI edit je zkomprimuje), práci s nimi procesor takřka ani nepozná. Proto se tento postup vřele doporučuje.
gentlejan 21.1.2008 12:57  376
ad Garmin do autaKdyž je na to reklama v televizi, tak to nemůže bejt špatný, no ne? :)
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 21.1.2008 12:22  375
Zkazius Catrix [372]: Existuje nějaký trik, jak učinit práci s POI snesitelnou? :-)) Když jsou zapnuté, tak je to pomalé k nevydržení, takže je musím povypínat. Ovšem pak hledám třeba nějaký obchoďák na blízkých souřadnicích, a on si tu kategorii zapamatuje, začne jí zobrazovat na mapě a zase je to nesnesitelné. Tak po každém hledání hurá do menu a rušit kategorie POI...
sany 21.1.2008 11:41  373
zkazius: ale jo, na dalnici to chapu to drzte se vlevo, vpravo... me jen vadilo pri prujezdu mestem kdy objizdis rozsireny prechod (takovy to ze maj uprostred jeste ostruvek) ze mi to hlasilo bud odbocte vpravo, nebo mirne doprava... a zase to nezahlasilo nekolikrat klasickej kriz kdy se hlavni tocila doleva nebo doprava... :)
na dalnici mi vadil akorat obrat do protismeru na najezdu :)
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 21.1.2008 11:31  372
sany [371]: To bys koukal, jak přijde vhod, když ti TT na složitém dálničním sjezdu v Německu říká, že po odbočení se máš držet tam a tam. Často to mají tak, že sjezd je několikanásobný a i ten pitomý sjezd (souběžně vedený mimo dálnici) má tří a více pruhů, všude mraky aut a teď se tam motej... Takže když zahlásí "sjeďte a pak zůstaňte v levém pruhu" nebo "se držte vlevo", tak je to fajn. Samozřejmě ještě pro jistotu koukám na displej.

P.S. Ale bacha, pokud pojedete třeba v Braníku z křižovatky Branická X Modřanská (nájezd z Branické) vlevo směr Modřany a pak budete chtít na spojku směr na Brno. Nevím, jak to mají ošetřené v nových mapách, ale pětkovej TT tam hlásí odbočte vlevo a pak zůstaňte v levém pruhu. Když to uděláte a on vzápětí zahlásí, že po šestistech metrech odbočte vlevo, zcela jistě se trefíte na JS, ale v opačném směru. Protože ten levej pruh vás tam dovede, zatímco vámi požadovaná křižovatka je až za touhle a málokomu dojde, že 600 m je něco jiného, než 300... a že ten levej je jen pro odbočení... což třeba v době vzniku mapy nebylo (a bohužel některá HW zařízení nejsou schopna s novými mapami pracovat). Vůbec tyhle vzdálenosti je vhodné velmi dobře poslouchat, když řekne, že po pětistech metrech odbočte vpravo, tak to neznamená, že to bude první odbočka, co uvidíte. Obzvláště veselé to je u SW aplikací TT pro PDA a smartfouny, kde to často procesor trochu nestíhá (obzvláště pokud navigace musí sledovat mnoho POI) a celý běh navigace je oproti reálu poněkud opožděn. Takže poslední kategorický příkaz před tou pravou křižovatkou (odbočte ...), přichází často už pozdě... Tím více je vhodné na to vždycky mrknout, než člověke provede nějakou pitomost :-)).

A takové to "držte se vlevo" (např. příjezd po 1/3 od Benešova k D1 v Mirošovicích) je tam hlavně tehdy, když z hlavní něco pozvolna odbočuje nebo se hlavní jakoby rozdvojuje a řidič by mohl být na pochybách, kam má jet. Né každý je protřelý silniční pirát a jsou i uživatelé, kteří používají jen hlasový mód a na navigaci z nějakého důvodu nekoukají. Mě to taky přijde většinou zbytečné, ale chápu nezkušeného řidiče, který tam jede poprvé a teď najednou neví...

Garmin je ukecanej strašně a v Německu na dálnici furt něco přepočítával, to se TT nestane, ten přepočítá jednou a konec. :-)

[ 478 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt