DotazKamos koupil tiskarnu. Vzal navod, podle nej instaloval ovladace (a kdovi jakou dalsi havet, ktera se tam pri tom cpala), lec v nejakem miste to proste vyhodilo jakousi chybu a nejde to dal. Jedine, co mu to poradilo, bylo jit na nejakou troubleshooting stranku na webu, kde je sice seznam nejakych chyb a jejich reseni, lec z toho popisu, co mam, mi prislo, ze ta jeho tam neni, nehlede na to, ze na nej samozrejme instalator mluvil cesky (a tu chybu mu popsal cesky), zatimco troubleshooting stranka je anglicky (takze se to trochu blbe matchuje, zadnej kod chyby, kterej by byl jednoznacnej, k dispozici neni), navic on anglicky nijak dvakrat perfektne neumi. Ja mu s tim nejsem schopen pomoct, jelikoz je to cely par set kilometru daleko.
No a ted dotaz. Co muze uplne obycejny zakaznik-neodbornik v takovemhle pripade delat? Ma pravo pozadovat podporu po vyrobci (HP)? Ma pravo pozadovat podporu pro prodejci (Alza)? Ma pravo to zcela normalne vratit jako reklamaci? Skoro by se mi chtelo rict, ze jo, protoze proste koupil komplexni produkt a ten nefunguje. Jenze co v situaci, kdy se ukaze, ze na jiny pocitac (s jinymi Windows, resp. prinejmensim Windows v jinem celkovem stavu) to nainstalovat jde? Coz je mimochodem situace, kterou se bohuzel podarilo overit (a asi to ztezuje argumentaci). (Mimochodem jedna se o vcelku udrzovanej comp, ne nic napadenyho deseti virama a triceti spywarama, na kterej se uz rozumne neda nainstalovat nic, dotycny se o to docela stara (samozrejme v ramci svych moznosti/znalosti, ale proste troufal bych si tvrdit, ze ten comp/jeho Windows je/jsou v nadprumerne kondici oproti tomu, jak to tak obvykle byva).) Prece zase ale nemuze byt jedinym resenim preformatovat disk, preinstalovat Windows, zkusit to na tom tak a dal to resit podle toho, jak to dopadne. |