Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub High End [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Hudba) moderuje Royal.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
left channel High End

Tento klub slouží jako fórum přátel věrné reprodukce zvuku. Projevy agrese, arogance či urážky jsou zde nepřípustné, stejně jako příspěvky s tématem nesouvisející.
right channel

Odkazy a HTML tagy: (další odkazy a zálohy klubu na Homepage)
Hifi - obvody a měření: Odborný klub
HighEnd - Akce: Neveřejný uzavřený klub
Heli a jiné OT: Pokecání, které nepatří sem
High End - Projekty: Už jen ke čtení.
Hi-Fi inzerce - inzertní klub na Lopuchu, náhrada padlého AMPu
Hifi na slovanetu - threadová diskuse
Pavel Macura Audio - špičkové HighEnd výrobky z dílny Pavla Macury
CustomWorks - kvalitní DIY stavebnice nekompromisních audio zařízení
Fullstars.cz - Fullstars – Magazine for audiophiles. The best music, films and hi-fi technique..

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
richard Richard - MA-SYS 29.9.2010 08:34  59169
WD na kolo ne... zatim nejlepsi zkusenost ze vsech mam s Motorex (http://www.motorex-cycling.cz/2010-motorex-mazadla)
sendy 28.9.2010 20:54  59168
Já ho dělám přidáním trochy prachového grafitu, ale dělá se i mazivo s obsahem nějakého vodivého polymeru (moc to nevede, ale na statiku stačí). Problém je v tom, že při rotaci se vytváří mezivrstva maziva a dotyk kov-kov moc nefunguje.
opa 28.9.2010 15:13  59167
Jak se dělá elektricky vodivé mazivo ? Já naměřil odpor v řádu MegaOhmů (složené ložisko)
sendy 28.9.2010 14:13  59166
Tak u centr ložisek silně záleží na konstrukci. Na klasické "průběžné" ložiska jako v Technics SL1200 používám překvapivě Technics Direct Drive Oil :-) a používám ho do všech podobných DD gramofonů. Na ložiska s "mazanou patkou" mám nějaký řídký tuk (zkoušel jsem vše možné, molybdenové tuky neuspěly). Do některých mám od pana Studera olej na R2R unašeče, je podobný tomu na šicí kola. Silikon nikdy, po čase polymeruje nebo vysychá.

Nepříjemné je, že některé zvláště české gramofony, umístěné v suchu potřebují mazivo aspoň trochu e. vodivé, jinak není zaručen kontakt a svod statiky a velmi nepříjemně to při otáčení talíře lupe.
navvy 27.9.2010 22:50  59164
Ložiska gramofonuZáleží na druhu ložisek, ale myslím, že hodinářský olej se na to hodí dobře. Jednou za čas se to musí tak jako tak vyčistit a znovu namazat. Olej na šicí stroje funguje, ale je hustý, proto se na něj lépe chytá prach. WD by mělo stačit také. Určitě by dobře fungoval i olej na kola do prašného prostředí s molybdenem (vyrábí to nějaká švýcarská firma).
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 27.9.2010 20:38  59163
ledeman [59162]: No vidíš, já slyšel tožéž o oleji na šicí stroje (že časem zasychá) :-))
ledeman ledeman 27.9.2010 20:30  59162
olej na sici stroje, ale zadne kapky, "maze" se v sirkou, navlhcenou v tom oleji :)toto plati obecne pro jemnou mechaniku
ricinovy olej casem zasycha a lepi
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 27.9.2010 18:45  59161
OPA [59159]: To s tou přilnavostí nevím nevím, od určité vyleštěnosti povrchu už to asi bude problém. Viděl jsem někde rozebrané, jak fungují (doufejme, že jen některá)) ta zázračná mazadla - přísady, co se nalijí do motoru auta. Obsahují nějaké pidiaturní ostré částečky, které ohladí (prostě obrousí) povrch kovu, takže je hladší a líp klouže... Ovšem nemají problém ohladit povrch tak, že se na něm olej už neudrží vůbec, takže za nějakou dobu jde kov na kov...
opa 27.9.2010 17:43  59159
Když je tu řeč o těch mazadlech, ať se trochu vrátíme k HiFi, co na ložisko gramofonu ? Mně se docela pozdává olej určený do šroubového kompresoru. Když jsem zkoušel jiné oleje, hlavní problém byl v tom, že ocelová osa ložiska je tak vyleštěná, že ten olej udělal kapky a prostě stekl dolů. Jasně, že v úzké mezeře ložiska jsou jiné poměry, ale očekával bych větší "přilnavost" či jak to nazvat.
jhradec 27.9.2010 15:02  59158
Mazadla Díky,
ale.... 1) hodinářské oleje standardní nejsou vůbec ropné produkty.
2) ricinový olej se těžko sežene je to hlavní složka červené brzdovky ( k dostání tam, co díly na traktor )
3) když jsem kdysi namazal ( gramofon) silikonovou vazelínou, tak to s olejem který byl zapitý v sintru zatuhlo - doba zatuhnutí byly vtěřiny !!! a následovala demontáž palicí ( spojená s destrukcí ložiska ) tak jsem opatrnější :)
navvy 27.9.2010 10:24  59157
Složení mazadelAno, benzín je tam kvůli ředění a aby se pak rychle vypařil. Lehký petrolej má vysokou viskozitu a zároveň funguje podobně jako ten benzín. Dříve se normálním petrolejem na svícení uvolňovaly zatuhlé štouby a podobně. Petrolejem se také myla zavšivená hlava, léčil záškrt atd. Je to velmi universální uhlovodík :-) Pro zlepšení kluznosti se do mazadel přidávají i další látky, jako jsou droboučké částečky teflonu nebo jiného plastu s vysokou kluzností (DuPont dokonce vyvinul plast, který je tak kluzký, že jeho tření se blíží valivému odporu). Pozor na oleje obsahující molybden - je černý a hodně špiní! Klouže však nádherně... Tam kde jsou vysoké teploty, nebo roziko nalepení prachu, se používají prášková mazadla - mně vždycky stačila obyčejná tuha. Tou se dají mazat i zámky, které pak nezamrznou.
frantrax Frantrax Hifisti hifisti... 26.9.2010 11:22  59156
Týjo, tak to si už do čaje lejt nebudu...
sendy 26.9.2010 10:23  59155
WD40 podle bezp. listu má obsahovat frakci, které u nás říkáme obvykle lehký petrolej (tuším 80%).
simon simon 25.9.2010 18:56  59154
OPA, aniz bych tomu rozumel :), bych rekl, ze benzin tam je jen proto, aby to bylo ridsi a udelalo to vice tenky povlak na mazanem povrchu.
opa 25.9.2010 09:34  59153
Ten benzín se mi nezdá, vždyť se musí za pár hodin až dní vypařit ?

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt