Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub High End [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Hudba) moderuje Royal.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
left channel High End

Tento klub slouží jako fórum přátel věrné reprodukce zvuku. Projevy agrese, arogance či urážky jsou zde nepřípustné, stejně jako příspěvky s tématem nesouvisející.
right channel

Odkazy a HTML tagy: (další odkazy a zálohy klubu na Homepage)
Hifi - obvody a měření: Odborný klub
HighEnd - Akce: Neveřejný uzavřený klub
Heli a jiné OT: Pokecání, které nepatří sem
High End - Projekty: Už jen ke čtení.
Hi-Fi inzerce - inzertní klub na Lopuchu, náhrada padlého AMPu
Hifi na slovanetu - threadová diskuse
Pavel Macura Audio - špičkové HighEnd výrobky z dílny Pavla Macury
CustomWorks - kvalitní DIY stavebnice nekompromisních audio zařízení
Fullstars.cz - Fullstars – Magazine for audiophiles. The best music, films and hi-fi technique..

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
royal Royal Hippies na zeď udělal a řek - pijte, kuřte klidně dál 18.9.2013 22:09  59780
Ne, nezdá se mi to pořád. Fáze se stejně ještě kdovíjak zamotá v poslechové místnosti, něco asi rozhodí třeba basreflex, ale hlavně: každý zvuk z principu je střídavý signál obsahující kladnou a zápornou půlvlnu. Ano, jsem ochoten připustit, že některé perkusní nástroje mívají nesymetrický průběh (náběh tónu je dynamičtější než následné doznívání). Ale pořád si nechci připustit, že prvotní atak přichází ve formě tlaku, nikoli podtlaku. Domnívat se, že tomu tak je nedorozumění nerespektující dva základní fakty - za prvé že většina "úderových" zvuků probíhá tak, že "membrána má dvě strany". To znamená, že někudy se šíří tlak a v opačném směru podtlak. Vše záleží na tom, v jakém poměru/čase to dorazí k uchu posluchače či záznamovému mikrofonu.
Za druhé tím vším ještě zamíchá poslechový prostor = prostředí, v němž se tyto vlny šíří.

Pročež možná, že změna fáze za jistých podmínek slyšet je, ovšem můj veskrze laický názor je ten, že to je projev akustických vlastností poslechového prostoru.
Doufám, že Velký Druid nám do toho vnese jasno až tuto debatu najde.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 18.9.2013 19:46  59779
Royal: Proč ti přijde, že by to mělo být jedno? Vždyť přece každej zvuk, každej impuls přichází do ucha nejprve jako tlaková vlna. Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, vydutí membrány bubnu. Ucho je nazvykaný na to, že prvotní atak přichází ve formě tlaku, nikoli podtlaku. Když se to přefázuje, mozek je zmatenej a nelíbí se mu to. Aspoň tak si to vysvětluju já.

Proč by to mělo být jedno?
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 18.9.2013 19:39  59778
Fix :-))
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 18.9.2013 19:39  59777
Možná by byl zajímavý pokus s byť jednoduchým signálem jen nad nebo pod "nulou". Aby se ve výsledku repráky hýbaly jen na jednu stranu od klidové polohy. Představuju si, že výsledek by byl zvukový vjem vyvolaný v jednom případě jen různě velkým tlakem a ve druhém různě velkým podtlakem. Třeba by to bylo bylo při určitém tvaru signálu rozpoznatelné (ale při sinu sotva)...
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 18.9.2013 19:39  59776
Už jsme to kdysi dost propírali :-), zřejmě trochu jiná odezva (naše) na zvýšení tlaku a na snížení tlaku. Co třeba "kopák"? (buben)
royal Royal Hippies na zeď udělal a řek - pijte, kuřte klidně dál 18.9.2013 19:18  59775
Machalík [59773]:
jak kdyby existovalo neznámý procento aut, kterým točím doprava a jedou doleva. To není takhle. Jsem si skoro jist, že u normálního přístroje jedno, jestli "membrány jdou dovnitř nebo ven". Mně by naopak vadilo, kdyby to bylo jinak. Nevylučuju ovšem, že se to za nějakých okolností může projevit, ale fyzikální zdůvodnění pro to nenacházím. To jako, že by jedna půlvlna signálu měla hrát jinak než druhá???
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 18.9.2013 18:55  59774
Už asi cca před 20 lety (nevím to přesně na rok, tak mě nechytejte za slovo) AES definovala, že pin 2 je + a pin 3 je -. Právě proto, že v tom byl binec. Co jsem četl testy ve Stereophole preampů co mě zajímaly, tak žádný fázi nepřevracel. Některé mají přepínač, kterým lze fázi invertovat.

Royal: bylo to v Gaudeamusu na Vysočině. Měl jsem preamp, který invertoval fázi. Když se použil, tak jsme otáčeli reprokabely. Jednou se na to zapomnělo a rychle se na to přišlo, že to hraje jinak.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 18.9.2013 18:43  59773
Tak už mi předhodili první přístroj za sto tisíc, kterej fázi převrací a výrobce se tím nijak netají:

http://www.artisanaudio.co.uk/Quicksilver/Full%20Preamplifier/fullpre.html
(PDF od výrobce zde: http://www.quicksilveraudio.com/products/LSPreampManual.pdf)

Taky si neumím představit, že nějaký procento přístrojů má prostě vzadu ty červený svorky daný na mínusu - jen tak. Nerozumím, když už jim to třeba konstrukčně vyjde tak, že jim svorky jdou přímo do desky bez kablíků, proč teda neprohodí barvy těch svorek. Rázem by tím bylo po inverzi signálu.

Nicméně jsem teda šokovanej. Přijde mi to jak kdyby existovalo neznámý procento aut, kterým točím doprava a jedou doleva.
royal Royal Hippies na zeď udělal a řek - pijte, kuřte klidně dál 18.9.2013 18:26  59772
PMA [59770]: Slyšet (otočení fáze) to je, nakonec na některém ze srazů, tuším tak v roce 2002 - 2003 jsme to demonstrovali.
Možná, že jsme (jste) slyšeli nějaký rozdíl, ovšem neleze mi přímo rovně do hlavy myšlenka, že to má nějaký reálný (fyzikálně vysvětlitelný) důvod.
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 18.9.2013 17:48  59771
" Dle této logiky se zabývat tím, jestli nám muzika hraje v původní fázi, je zhola zbytečné."

Není.
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 18.9.2013 17:48  59770
Dokázal. Slušné přístroje fázi signálu neotáčejí. Setkal jsem se tím jen u některých PC karet Creative. Je pravda, že s komerčními výrobky moc do styku nepřijdu. ALe slušné přístroje to NEDĚLAJÍ.

Testovat to lze snadno, vypálit impuls na CD a měřit osciloskopem na výstupu kteréhokoliv komponentu.

Slyšet (otočení fáze) to je, nakonec na některém ze srazů, tuším tak v roce 2002 - 2003 jsme to demonstrovali.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 18.9.2013 17:33  59769
Oprava (nejde tu mazat): Dle této logiky se zabývat tím, jestli nám muzika hraje v původní fázi, je zhola zbytečné.
machalik Machalík má vždycky pravdu. 18.9.2013 17:31  59768
Ahojte, mám dotaz, vlastně dva:

1) Setkal jsem se s názorem, že audio přístroje celkem náhodně obracejí fázi signálu. Konkrétně mi ten člověk tvrdil, že spousta zesilovačů, předků a CD přehrávačů, vlastně i výhybek, může a nemusí mít na výstupu opačnou fázi signálu než na výstupu. Operoval i invertovaným zapojením - já mám pocit, že si to popletl, ale rád bych byl v obraze. Kupř. prý Behringer A500 má na plusu mínus a na mínusu plus, tvrdí onen člověk. A spousta dalších. Dle této logiky se zabývat tím, jestli nám muzika hraje v původní fázi, a tak je možné, že zcela náhodně, podle toho, jak má kdo vyskládanou sestavu, mu první půlvlna bubnu způsobí vyhřeznutí basáků, zatímco jinému zalezou do bedny. Je to možný? Já si myslím, že je to úplnej nesmysl.

2) Dále mi tvrdí, že 92 % všech CD disků přehraje 92 % přehrávačů s opačnou fází. Zaštiťuje se tímto odkazem. Když pominu, že vlastně ani nevím, jak by se u muziky zjistilo, jestli je obrácená (snad leda nagrabovat CDčko, zobrazit v analyzéru a podívat se pod lupou, kam jde první půlvlna každé skladby, očekával bych nad nulu), pouhým poslechem bez následného přefázovávání kabelů, tak mi to přijde též jako úplná hovadina. 92 % CDček se na 92 % přehrávačů přehraje blbě. Proč??

Dokázal by k tomu někdo něco říct?
Díky.
phanny phanny Chuť na sladké? - - Přijďte k nám 13.9.2013 20:41  59767
R.I.P.
mak MaK 13.9.2013 10:40  59766
Zemřel Ray Dolby, zvukový vizionář a otec Dolby systému

Kde jsou ty časy, kdy stačilo mít na magnetofonu nápis Hi-Fi a řídit se hlavně podle hodnoty harmonického zkreslení, frekvenčního rozsahu a odstupu šumu...

[ 2185 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt