Možná řešení přestavby Benešovy třídy se rýsujíTři možné návrhy možného budoucího fungování Benešovy třídy má v současné době k dispozici vedení hradeckého magistrátu. Prezentace, které byly radnici v minulých dnech předloženy, měly namodelovat varianty řešení problému značně zanedbané a nezadržitelně chátrající dominanty Moravského předměstí. Město sice každoročně investuje nemalé peníze do oprav Benešovky, ty však situaci příliš nezlepšují, ale spíše udržují v alespoň přijatelném stavu.
Návrhy řešení Benešovy třídy se od sebe v některých bodech liší. Všechny tři týmy architektů se však shodly na tom, že by se měla zbourat veškerá zákoutí, rampy, horní a dolní podchody apod. Shodují se též na rozšíření či zachování stávající kapacity parkování. "Jedni navrhují, že by se prostředek vybagroval a udělalo se tam parkování. Jiní počítají s odbouráním všech ramp, aby se tam vešlo ještě jedno stání, které by se následně zakrylo. A další by pod prostředkem udělali parkoviště, možná parkovací domy," uvedl hradecký primátor Otakar Divíšek.
Větší rozdíly v návrzích jsou například v pojetí prostřední části třídy, tam kde je dnes silnice. Jeden z návrhů prosazuje třídu uprostřed zastavět a postavit zde ještě jednu řadu garáží, domů apod. Jiný návrh představuje revitalizaci tak, že by se celá třída hlavně opravila, udělaly se nové fasády a zvětšil prostor parkování. Poslední z návrhů je pro řešení vše srovnat a udělat uprostřed obrovský park. Cena celé rekonstrukce není přesně vyčíslena, ale podle prvotních odhadů by se mohla pohybovat od 300 milionů korun až po dvě miliardy. Z komunikací by měly zbýt dvě jednosměrné silnice. Podle primátora větší část vedení města přiklání k řešení s parkem na povrchu a zbourání veškerých ramp a zákoutí okolo domů.
Týmy architektů budou nyní své návrhy ještě propracovávat. "Následně to musí projít klasicky radou a zastupitelstvem, kde se bude rozhodovat o tom, kterým směrem by se ne snad přestavba, ale regenerace Benešovy třídy měla ubírat," doplnil Divíšek.
|