Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19972 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pegas Pegas 14.4.2017 23:36  16803
Antony: Ty tři body o DR mám vypozorované z mnoha internetových diskuzí, nepsal jsem, že nutně odtud. Řekl bych spíš od běžných posluchačů, nevím jak je to na odbornějších fórech, kde se třeba pohybuješ ty. To samé platí pro tu neoriginální hudbu na drahých aparaturách, alespoň v tom duchu se někteří vyjadřovali. Snad jen bych doplnil, že v okolí pozoruji, že lidi, kteří evidentně peníze mají a nákup CD by pro ně nebyl žádný zásah do rozpočtu, tak si ho raději vypálí.
Mimochodem k tomu stahování, stáhnout si to opravdu na zkoušku a když je to tak špatné, tak to smazat, tomu bych rozumněl, ale nenechávat si to v archivu a poslouchat, to je něco jiného. To je podobné jako počítačoví piráti, kteří si stáhnou nelegálně tzv. "na zkoušku" hru, dohrají, zabaví se s ní a pak ji kritizují. Filmoví "fanoušci" zase mají plnou hubu keců, jak by klidně platili za filmy v digitální podobě, nebo kdyby byla média levnější a potom si přepalovali DVD prodávaná pod stovku a u online služeb si zase vymyslí, že stejně nebudou platit, protože to nemají ve FullHD a bez DRM. Ve všech oblastech je to podobné.

Není nadřazenost vlastnit drahou aparaturu, přeju to všem, ale nadřazenost jejich vlastníků přímo čiší z některých příspěvků.

Sám nezpochybňuji, že jsou rozdíly v kvalitě reprodukce hudby na zařízeních v různých cenových relacích. Až na fakt, že bych najednou na něčem lepším slyšel něco víc, skyté nástroje, zvuky ap. (teď nemyslím v porovnání s mobilem nebo třeba obyčejným rádiem). Ale také vím, že v dohledné době nepůjdu cestou neustálého zlepšování/zdražování domácí aparatury. Tedy asi časem ano, ale do hodně omezeného cenového stropu. Nepředpokládám situaci, že bych vyhrál ve sportce, když ani nevím, jak se tam vsází :-), nebo že by mi do klína spadnul balík peněz a já nevěděl co jiného s nima.

A poslech mnoha alb se dá jistě zvládnout (pochybuji tedy o tom množství zde nedáno uváděném), ale soustředěně při práci, tomu fakt nevěřím, možná opravdu jenom výjimečně. Z poslechu se pak stává kulisa, nebo se šidí ta práce. Jo, dají se takovým způsobem dostat do hlavy melodie naposlouchávat to, ale přijde se tam o víc detailů, než kolik jich přinesou dokonalé formáty hudby a investice do aparatury.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2017 22:04  16802
OliasUž mě to taky nebaví, ale znáš to. Jisté formy primitivizmu je nutno potírat už z principu. Pegas - ne abys to zase vztáhnul na sebe :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2017 22:01  16801
Heslovitě postupně:

- není důležité co máš, ale jak k tomu přistupuješ. Taky jsem měl aparaturu za tisícovku, pak za pět, pak za třicet, atd, jak šly roky. Ale! Chtěl jsem vždycky víc, časem si to pořídil, a uslyšel rozdíl. Nepochybuji, že to budeš mít stejně. Není příčinná souvislost v tom, co píšeš v prvním odstavci - mikrověž za 5 tis. vs. fanoušek hudby.

- vlastnit drahou aparaturu není nadřazenost. Je to výsledek postupného vývoje hudebního fandovství, který dovoluje slyšet v hudbě víc. A o to víc se na hudebních fórech snažím podělit, třeba to někoho osloví. Od toho tady ta fóra jsou.

- podrobná technická diskuze s vyjmenováním některých komponent není chvástání. Je to snaha o podchycení hloubky problematiky na konkrétních příkladech.

- znám desítky lidí, co mají v aparatuře přes milion, a všichni mají originály. Včetně mně a např. Mike Dimitrova, kde jsme se kdysi potkali, jen ty bedny měl za půl mega, zesilovač taky. Samé originály, dodnes. Neznám ani jednoho člověka, co by spadal do kategorie, jak píšeš "majitelé statisícových sestav přehrávající vypalované CD (dnes už postahovaná z internetu)."

- "Není soustředěný poslech jedné desky kvalitnější zážitek než poslech desítek alb za den při jiné činnosti?" To je velmi individuální schopnost, ale poslech mnoha alb denně někteří lidé dokáží soustředěně zvládnout. Ber to jako nezpochybnitelný talent, se kterým se lze setkat. Uznávám, není toho schopen každý.

- DR je doplňující technický údaj a je dobré znát ho, ještě než si CD pořídím. Abych si jako mnohokrát v minulosti nekoupil CD s vidinou nového remasterovaného vydání, přičemž šlo hlavně o zmršené DR. Byl jsem v podstatě opakovaně vydavateli podveden. Kupovat muziku naslepo? To už nehrozí.

- podle mé zkušenosti na DR nadávají lidé, kteří s ním mají osobní dlouhodobé slyšitelné negativní zážitky. Třeba je zpočátku neuměli ani pojmenovat, změřit, ale věděli, že je něco špatně. Dnes to jde zjistit, zabijáka hudby jsme identifikovali. Slyšet je to na všem, kromě mobilu. Neznám nikoho, kdo by jen papouškoval a neslyšel.

- Stažení hudby pro kontrolní poslech a změření technických informací (nejen DR) je standardní postup, zcela regulérní a žádoucí. Opět, neznám nikoho, kdo by zneužil DR, aby obhájil, že si jen stahuje. Ale znám spoustu lidí, kteří si pomocí DR (nejen) určí, jestli má vůbec smysl o daném albu uvažovat.

- "větší paseku nadělá odfláknutá produkce a blbý mix než DR" tyto faktory jsou často vzájemně podmíněny a jdou ruku v ruce, kdy nemá cenu řešit, co je horší. Obzvláště, když dynamický rozsah nahrávky by se dal řadit do problematiky produkce i mixu současně.

To byly hlavní mimozity, mám pocit, že sis existenci některých lidí v bodech 1) 2) 3) spíš vyfabuloval, než, že by byli reální.

Souhlasím s: "Sám se naštěstí řídím vlastním uchem a buď s mi zvuk líbí nebo ne" toho se drž. Navíc si myslím, že konkrétně ty máš na to pochopit, co vlastně řešíme, třeba časem.
olias Olias 14.4.2017 21:54  16800
nazdarhttps://www.youtube.com/watch?v=IU3V6zNER4g
olias Olias 14.4.2017 21:52  16799
Mimo je oboje - obě strany mají argumenty, které stojí za zamyšlení, největší ubohost je právě ten naprosto zbytečnej svár, kterej taky živí obě strany, takže klid a pusťte si radši něco hezkýho..
pegas Pegas 14.4.2017 21:11  16797
Antony: Co je na tom mimo?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2017 21:06  16796
PegasObávám se, že jsi naprosto nepochopil smysl psaného slova.
Známe se odhadem 15 let, měl možnost se s tebou setkat 2x osobně a pohovořit, považuji tě za rozumného, přemýšlivého člověka.
Škoda, že to vidíš právě takhle, je to úplně mimo (16790).
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2017 20:50  16795
OliasDle IT zásady - data, která nemáš na třech různých místech, nemáš vůbec - jsou to 8TB poslechové + 8 TB záloha + 8TB záloha.
NAS cloud je součástí poslechového řetězce, a spokojenost.
pegas Pegas 14.4.2017 20:38  16794
No tak na úplném chrastítku to ale také není ono.
pepanovacek PepaNovacek 14.4.2017 20:23  16793
PegasNapsal jsi to moc dobře - pro mě má mnohem větší hodnotu člověk, který si dokáže soustředěně poslechnout jedno album na nějaké levné aparatuře, a třeba o něm napsat upřímně, jako kdysi při recenzích v klubu Genesis, než namyšlený a prolhaný "nadčlověk", který poslouchá denně 35 alb, tedy nonstop, i ve spánku, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 14.4.2017 20:16  16792
PegasJe to fakt směšný, a neuvěřitelně nabubřelý, jak někdo "vyvolený" rozhoduje o tom, kdo může být fanoušek hudby, a za jakých podmínek si ji může užít.
pepanovacek PepaNovacek 14.4.2017 20:09  16791
PegasJá si myslím, že za tím chvástáním jsou evidentně nějaké problémy v soukromém životě, a tak je potom potřeba je nějak "řešit" - povyšováním, nadřazováním, urážením, ponižováním ...
pegas Pegas 14.4.2017 19:58  16790
Patřím k těm dementům a fetišistům, co mají blbou mikrověž za 5 tisíc a kupují si CD (a u vinylů vidím výhodu a krásu v tom velkém obalu). Dokážu žít s tím, že mě proto někdo má za hlupáka. Ale znamená to, že hudba nemůže být moje záliba, nemůžu být její fanoušek a nemůžu si ji pořádně užívat?
Napadlo vás nadřazené třeba to, že někdo (nejspíš většina lidí) na tu hodně drahou aparaturu prostě nemá? Není soustředěný poslech jedné desky kvalitnější zážitek než poslech desítek alb za den při jiné činnosti?
Je hezké mít digitální sbírku hudby přenosnou v kapse, ale kolik těch desek si majitelé takových sbírek koupili? Vždycky mi přišlo milejší, když si někdo za našetřené peníze koupil desku své oblíbené skupiny, než majitelé statisícových sestav přehrávající vypalované CD (dnes už postahovaná z internetu).

Připouštím, že DR může být problém a rád bych měl možnost porovnat ty rozdíly, ale z různých diskusí na internetu je zcela evidentní,:
1) že až moc lidí hodnotí desky podle hodnoty DR, aniž by je slyšeli.
2) že na to nadávají lidi, kteří si to pouštějí na zařízeních, kde to stejně nepoznají (ale na internetu psali, že to zní hrozně, tak to papouškují)
3) že to je pro mnohé zase jeden důvod, čím si ospravedlnit nekupování hudby, ale její stahování zadarmo

Sám se naštěstí řídím vlastním uchem a buď s mi zvuk líbí nebo ne a jsem přesvědčený, že větší paseku nadělá odfláknutá produkce a blbý mix než DR. Jinak stejně jako Pepa nechápu, co vlastně řešíte. Nebo vám dělá dobře to chvástání?
olias Olias 14.4.2017 19:52  16789
AntonyJseš se třemi 8TB disky v pohodě? A záloha?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2017 19:01  16788
GilbertMne to téma zaujalo hlavně proto, že je to pohled z oblasti, ve které se neorientuji, a tak jsem se zeptal.

Je pravda, že se pohybuji výhradně mezi lidmi, kteří LP neberou jako hipsterský fetiš, ale snaží se je poslouchat (popřípadě i ripovat) na sestavách za statisíce. Nedokážu posoudit, kolika současným uživatelům LP jde o co špičkový zvuk a kolika jen o ten sběratelský předmět, který si pak hoblují na nějakých rydlech. Netuším v jaké poměru jsou tyto dvě množiny posluchačů, popravdě, s těmi druhými jsem ani nepočítal, proto jsem tak úplně nerozuměl tvému sdělení. Teď je mi to jasné.

Předpokládáš správně, převodník mám tento:
http://www.sroll.com/muse.html
a zesilovač:
http://www.sroll.com/rhythm.html
Plus další komponenty, sestavené tak, aby digitální signál dokázaly co nejlépe reprodukovat. Vše hraji z uložených digitálních souborů různého rozlišení. Mám zkušenost, že pokud aparatura umí opravdu kvalitně přečíst, distribuovat, převést, zesílit a reprodukovat digitální/analogový signál z klasického CD formátu 16/44,1 , tak je výsledek bez veškerých zvukových nectností, které bývají digitálu vyčítány. Tím mám na mysli určitou hrubost, zrno, syntetičnost, chlad, nedostatek prostoru, atd. Dobře zpracovaný digitál zní zcela analogově, věrně. V podstatě HD digitální formáty jsou tady navíc, než by se výrobci naučili vytěžit vše z CD, raději vymysleli SACD, jako posun dopředu, ovšem zbytečně. Blbě převedené a zesílené SACD zní hůř, než dobře přehrané CD. Tím se chci dostat k závěru, že honba za LP a hi-res formáty je u audiofilů často způsobena výhradně zoufalstvím z toho, jakým způsobem je prováděna zvuková produkce CD zhruba od roku 1998. První vydání z přelomu 80/90 bývají v drtivé většině skvělá.

Nefyzický digitální formát má mimo jiné tu výhodu, že sbírka 4 tisíc CD mi zabrala několik skříní, je to těžké při stěhování, a vůbec je to s takovou hromadou materiálu složité. Teď mám vše na třech 8TB HDD a jsem v pohodě. Když někdo v roce 2017 vydá CD a LP, ano, je to opruz, protože zvuk CD je mizerný a LP rip musíš obtížně shánět. Tudíž jako za totáče a v raných dobách po něm, člověk hledá a hledá. Ale taky poslouchá a poslouchá.

[ 19972 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt