Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18361 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.1.2023 10:35  18771
Část včerejší zásilky Japonců. STYX se mi pěkně kompletují. Interesantní kapela.

STYX-Japan
dutch Dutch 13.1.2023 10:28  18770
AntonyDíky za popis tvého interpretačního procesu, fakt si toho cením. Já tak hluboce jistě nejdu a do hlav autorů se nesnažím dostat. Dokážu si představit, jak málo sobě autoři rozumí. Beru dílo tvůrců (zřídkakdy umělců) jako samostatnou entitu, poselství, které poslali do světa. Vlastně mi je jedno, co tím zamýšleli. Já vyhodnocuji, zdali to je autentické. Zdali tomu rozumím. Zdali jsem něčím drážděn. Co vnímám je propastný rozdíl mezi Strugackými a Tarkovským. Tarkovskému věřím každou sekundu filmu, protože tam cítím bytostný vztah k pravdě. Možná to je i tím, že audiovizuální technika je tak naléhavá. Tarkovského dílo je tak křesťanské, tak pravdivé, tak odvážné. A možná proto pak u bratří Strugackých vystupuje to jak zatemňují, aby… Ten strach z „aby“ a následné kroky zakalují zurčící studánku „osobní“ pravdy a ztěžují interpretační proces. Vždyť o tom být pravdivý vlastně sám píšeš, když naznačuješ, že „sebevědomých povah opatřených jasným intelektem i mravním kodexem, skutečných osobností schopných sebereflexe, těch je málo“ a že často zůstávají osamocení. Jsou sami, aby nemuseli kolaborovat s jakousi (možná zdánlivou) lží. A z té samoty může povstat velká síla, která ve správný čas promluví či dobrou věc učiní.
///
Když mluvím o Strugackých, či Tarkovském, tak se vždy snažím mluvit jen o jejich díle. Neboť člověka lze jen těžko poznávat, když s ním nepijeme víno. Otázka mnohoznačnosti je otázka široká, a právě při osobním setkání lze spatřit, jestli to není jen intelektuální póza, tvářící se jako vyšší pravda.

Přeji všem pěkný den. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.1.2023 01:01  18769
DutchKdyž to teď po sobě čtu, co jsem napsal v poledne, je to nějaké nešikovné a kostrbaté. S chybami ve vazbách, myšlenky jsem nahazoval narychlo, fakt časový pres. Ze tvé odpovědi lze vycítit, že jsi smysl sdělení rozšifroval..

Nalézat shodné postoje, shodné výklady, to je skoro nemožná věc, vzhledem k odlišnosti každého člověka. Vlastně je v jistém aspektu názorová jednota nežádoucí. Na naprosté shodě se nedá vůbec bazírovat, pokud k ní dojde, je podezřelá, neboť, kam se poděla originální osobnost..? I na první dojem stejné smýšlení je vlastně vždy v něčem jiné, třeba jen o nuanci. Proto mi nikdy nejde v hledání a vykreslování názorů primárně o výsledek, ale hlavně o přístup, proces, kterým se k myšlenkovému rezultátu přišlo. Pokud je v onom procesu zachováno respektování pravdy (a na tom se shodujeme bezezbytku, domnívám se) je mi odlišný výsledný názor bližší, než nějaké zištné přikyvování. Vím moc dobře, že lze dojít k různým výsledkům právě při respektování osobní pravdy. Každý jsme měli jiné kulturní, rodinné a sociální zázemí, prošli jsme jinou cestou, vidíme věci z jiných úhlů a v jiných odstínech, máme jiné preference, emocionální reakce, charakter, své líbí/nelíbí, proto i naše pravdy nemohou být totožné. Promyšleného a vyargumentovaného odlišného názoru, postaveného na vnitřně žité zkušenosti v souvislostech, si vážím více, než nějakého jednoduše a snadně shodného. Vždy hledám logiku a příčinnou vazbu, respektování zásad korektnosti, a pokud je nevidím, zeptám se. Když je tam ani po té nenacházím, názor je pro mne bezcenný, byť třeba shodný. Pokud je tam ale vidím, odlišný postoj jiného člověka mi nevadí, naopak přispívá k obohacení mého vidění světa.

Tolik k mému přístupu. Proto se mnou mají mnozí problém v diskuzi. Vykřikované primitivnosti, lži, křivárny, nálepkování bez argumentů, bezmyšlenkové blábolení vydávané za diskuzi, to je běžný jazyk mnoha jedinců vyskytujících se všude možně na internetu i v realitě. Že se jim shodou okolností líbí stejná muzika jako mně, nebo že existuje jakákoli jiná shoda, nehraje pro mne žádnou roli. Jsou to pro mne závadní lidé, nic jim nedaruji, škodí jako zombie. Stádovitý reflex většiny lidstva se projevuje podle zvráceného pravidla. Nehodnotí člověka podle smýšlení a chování, nýbrž podle jeho příslušnosti. Jsi ze stejné vesnice? Tak jsi krajan a dozajista kamarád, i kdybys fetoval a kradl. Jsi partajní soukmenovec? Výborně, jsi spřízněnec pod naší ochranou, i kdybys byl pedofil. Máš rád Dženále a božského Stýva? Fajn, seš supr borec, budeme se okázale teple družit i kdybys byl zákeřnej ouchyl.. Hlavní je shoda. Má někdo někdo odlišný názor? Pak bude za vyvrhele, neboť nezachovávání ideové jednoty je horší než lhaní a sprosté podrazy.

Takhle funguje svět, lidé se srocují do tlup a mlátí kolem sebe klacky, cítí v tom sílu. Ve vlastnostech pak stádovitost masy a nízkost lůzy dominují. Oproti tomu silných a sebevědomých povah opatřených jasným intelektem i mravním kodexem, skutečných osobností schopných sebereflexe, těch je málo, a navíc mají mezi sebou ty odlišnosti. Proto spolčení takových jedinců na úrovni bývá vzácné. Naštěstí je tu jistá možnost, že právě tito budou schopni se vzájemně respektovat, právě pro to vědomí odlišnosti. Zde se nám to daří a jsem za to opravdu rád.

Po úvodu, který jsem považoval za nezbytný, zpět k Borisi Strugackému. Proč jsem jeho citát zvolil a proč zrovna tenhle? Právě pro jeho dvojznačnost, protože mne přinutil se nad ním zamyslet. A pak se zamyslet nad jeho různorodou významností, i do jisté míry protimluvností. Stále v něm vidím rozpor. A o to jde. Opět, nechci nacházet přímočarou shodu, to by bylo vskutku prostoduché, ale jde mi o vyvolávání otázek a hledání odpovědí. Jde o nasměřování k problematice, která mne zajímá. Tato mne zajímá velmi, popravdě doslova fascinuje. Mohl bych ji nazvat třeba "paradox tvoření", a napřemýšleno mám o ní nekonečně, stejně tak i prožito. Vždy mne zajímá, jak to vidí jiní, co se uměleckou tvorbou zajímají. Osobní úvahy Čapka, Šostakoviče, Juráčka, a mnoha dalších, to tvoří většinu mojí knihovny. Beletrie se tam vyskytuje vzácně, v tomhle je Odsouzené město výjimkou. Vzhledem ke znalosti kontextu vnímám ale toto dílo jako natolik introspektivní, že v něm dokáži vysledovat mnohé ze světa autorů, určitě více, než z nějaké monografie o Strugackých. Proto i v Pikniku u cesty má pro mne úvodník od Strugackých, kde je líčena geneze díla, stejnou cenu jako vlastní novela.

Z výše zmíněných důvodů a zasazením do světa mé imaginace jsem daný citát rozklíčoval jako autorskou reflexi o odvaze k nespoutanosti. O hledání mezí autorské svobody, která má jediné hranice, a to ty, které jí tvůrce sám stanoví. Ale na základě čeho? Nežije ve vzduchoprázdnu, právě v takovém okamžiku v něm rezonuje všechno, úplně všechno, co má v sobě i kolem sebe. Co prožil, po čem toužil, čeho se obává, čeho by chtěl dosáhnout, co by chtěl ze sebe vydat. Současně chce, aby byl čten, aby jej nezavřeli, aby měl co jíst, aby mělo to co dělá nějaký smysl. Pořád hledá hranice, spíše prostor za tou hranicí, zda-li se za ní nachází ještě pevná půda, nebo je tam už propast, do níž se nezastavitelně zřítí, pokud onu hranici překročí. Hledá svoji pravdu, a aby ji mohl formovat, potřebuje odezvu. Ale jen od stejně odvážného čtenáře. Ten je pro něj stejně nezbytný, jako vlastní schopnost tvořit. Alespoň takto vidím smysl výroku pana Strugackého.

Samotnou realitu uměleckého světa, kdy je spousta literátů, hudebních skladatelů, výtvarníků a dalších jen prodejnou sebrankou, líčíš správně a trefně. Byli umělci-řemeslníci, populární a oslavovaní, prodali se ze zištnosti a vypočítavosti, mnozí i ze strachu a potřeby přežít. Kdo jsem já, abych je soudil. Jejich život jsem nežil. Vnímám jejich dílo a snažím se za ním vidět ducha, který je vytvořil, se všemi jeho těžkostmi, strastmi, slabostmi i radostmi a nehmatatelnými zážitky. Občasné transcendentální prolnutí je mi odměnou. Stejně tak mám právo dílo odvrhnout, jako špatné, neboť taková je moje pravda. Každý má ni právo. V umění není povinností.

Na pozadí tragických událostí současného reálného válečného zločinu a teroru je pro mne těžké mít cokoli společného s ruskými autory. Strugačtí, Tarkovskij, Šostakovič a další jsou výjimkami. Byli vždy v opozici proti diktatuře a byli touto zrůdnou ideologií celoživotně perzekuováni. Nezaprodali se. Částečně je můj vztah způsoben i tím, že k ruské kultuře mám blízko, doma mluvíme rusky. I přesto, že je mi nyní celý tento národ odporný právě pro tu jeho zombie stádovitost, tupost a nízkost. Vůbec se nedivím, že po druhé světové speciální vojenské operaci byli němečtí autoři dlouho přehlíženi, i když se událostí neúčastnili. Byli to Němci, a to stačilo. Nechci být v roli toho, kdo bude tvrdit, že každý Rus je špatný. Doba a události melou každého přemýšlejícího člověka, jenž má soudnost a svědomí. Jen tupé stádo slepě dupe dál, bez citu, a ještě si svůj chlív bučivě chválí.. Netřeba chodit daleko.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 12.1.2023 23:08 - Oblíbené kluby (11:01) 18768
Dutch hezky jsi to napsal.
Líbí se mi přesah tohoto klubu. Proto sem chodím rád.
:)
dutch Dutch 12.1.2023 19:52  18767
AntonyTak to se v tom podstatném shodneme.
Ta citace B. Strugackého mi zarezonovala z toho důvodu, že tvrdí, že lze porušovat jakékoliv zákony, pokud to způsobí soucit. Žádná odpovědnost tvůrce směrem k pravdě. A právě pravda by měla být tím nejdůležitějším co umělec ze svého srdce vylévá do světa. Manipulovat lidmi, aby soucítili je tak jednoduché. A to kvůli kdovíjaké ptákovině.
Myslím, že to bylo třeba říci, neboť i ruští umělci tak odporně šli zločinnému režimu na ruku, tolik soucitu v ruském lidu probouzeli. Mnozí umělci jsou děsné prostitutky.
Vztah k pravdě je klíčový. A pravda není prázdná nádoba. Je to vztah myšlenky a reality.
///
Tolik k mé kritice daného výroku. Možná vyhraněnému, ale na pozadí ruské invaze, lze nacítit můj nesoucit s ruskou mentalitou, která byla léta deformována. Vyvolávat soucit v národu, který nemá úctu k člověku je věcí podivnou. Howgh.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.1.2023 14:52  18766
Až na jednu výjimku DR4/5/6. To ani nebudu zkoušet.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 12.1.2023 13:34 - Oblíbené kluby (11:01) 18765
Docela dobréMusic | Valley of the Sun
:-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.1.2023 12:55  18764
Dutch 18717Zcela jistě souhlasím s postojem k "účel světí prostředky". Současně se ztotožňuji s postojem k ruskému vystupování nyní až sto let zpátky. Dlouhodobá ideologická totalita je devastující mravně, hodnotově, sociokulturně, projevuje se v mentálním i fyzickém světě, a to po dlouhé generace. O smýšlení lidí z rusky hovořících národů mám rozsáhlé znalosti. Stejně tak jsem si vědom toho, že "Západ" (tento termín vnímám jako zástupný pro civilizovaný svět demokraticko liberálního smýšlení) opakuje stejnou chybu jako ve třicátých letech 20. století, kdy ukolébán vlastními zábranami silně podceňuje úmysly agresora a toxické dopady jeho konání.

Vlastně jediné, na co jsem nepřišel, je souvislost výroku Borise Strugackého s účelem světícího prostředky. Tu tam nijak nenalézám. Jeho citát je o autorské odvaze a až sebekritickém vnímání odezvy, tedy pravý opak ÚSP.

Ale dodám úsloví, které mi přišlo na mysl - "cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly"
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 12.1.2023 11:44  18763
( cas) :-)
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 12.1.2023 11:44  18762
AntonyPust az bude chut!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.1.2023 11:43  18761
suchosUž se těším, jak si je pustím. Včíl dost bojuji s časem, blbé, ale užitečné.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 12.1.2023 11:38  18760
antonyad SEAX...ano, ziji. Speed Infoerno mi prijde jako esence vseho speed metalu. uz asi nemusim nikdy poslouchat jine speed metalove album!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.1.2023 11:33  18759
puschpullNeklid - to je ono!
Některé scény dřely nervy.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.1.2023 11:31  18758
suchosSEAX - twl, ti borci žijou v osmdesátkách!
Už jsou ve wishlistu..
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 12.1.2023 11:22  18757
Doplnek k memu TOP 2022

Tohle je asi jenom pro Antonyho...

Seax - Speed Inferno - 2022 - DR8
Dycky Speed metal, vole!
5/5!

https://seax.bandcamp.com/album/speed-inferno

[ 18361 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt