Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 18:29  23610
Faktorů, které mají vliv na zvuk, je spousta, to je jasná věc. Známá všem, co jsou schopni nad problematikou přemýšlet.

Čím více zkušeností, tím spíše zareaguješ na podělaný zvuk. Nevědomým může být člověk jenom chvíli (pokud onu nevědomost nezvolí jako pózu a hešíkovsko ideologický slogan), vnímavou bytost čeká prozření. Bez nějakého odhalování, měření a přemýšlení ten fujky zvuk rovnou uslyšíš. Srovnání napoví více. Až bude vinyl rip VIRGIN STEELE, ukáže se, co je víc vitální. Jedno jisté již nyní. Poslechová únava je signifikantním projevem přeřvaných nahrávek.

Dobrým příkladem jsou NYOS. Vltava nemá úplně tragické DR, ale jak je výše psáno, faktorů je více. Dobré DR je podmínka nutná, nikoli dostačující. NYOS mají mizerný zvuk z jiných důvodů.
judith Judith 21.1.2024 17:39 - Úvodní stránka (08:52) 23609
Antony, fakt nevím, třeba ti Virgin Steele se mi líbili i ze streamu, přišli mi spíš zdravě vitální než nějak uřvaní. Ale je fakt, že v půlce už jsem album přestala vnímat. Těžko říct, čím to, faktorů je spousta.

Dokud mi nebude zvuk podezřelý sám o sobě u věcí, které prostě někde najdu a pustím, nic moc to neznamená, řekla bych.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 17:26  23608
DVR-2Vstal jsem ze sedmikrásek a zasedl k přístrojům.

Miroslav KRÝSL SAXTET - Sax Syndrom (1983) DR13 DR_SNOP DVR-2

Významná postava československého jazzu Miroslav Krýsl (20.02.1928 - 08.01.1988), nahrála jen jednu autorskou desku. Tento poněkud pozapomenutý pán spolupracoval s mnoha osobnostmi a tělesy, mimo jiné se významně podílel na činnosti TOČR a JOČR (Taneční/Jazzový orchestr Československého rozhlasu). Jinak jej můžeme najít na nahrávkách například SHQ, Suchého a Šlitra, Vlastimila Hály, Petry Janů, Marthy Elefteriadu a dalších.
Deska vznikla ze snahy zachovat alespoň něco z převzatých i autorských nahrávek, kterých vytvořil pro rozhlas desítky. Čs. rozhlas velice často pro potřebu dalšího nahrávání mazal archivační pásky, a tak byly nenávratně zničeny mnohé hudební unikáty.

Cituji z knihy Lubomíra Dorůžky "Český jazz mezi tanky a klíči 1968-1989", část - LIDÉ, Big bandy:
Rozhlasové nahrávky orchestru byly ovšem daleko početnější než ty, které se objevily na deskách, a byla mezi nimi i řada unikátů, kterých si orchestr velmi vážil. Pracně jsme opsali celou desku Kentona Cuban Fire. To je strašná kláda, obrovské obsazení, tam jsou tuby a kdovíco ještě. Dalo nám to strašnou práci a strašně jsme si na tom zakládali, vzpomíná Kamil Hála. A potom jednoho dne dal Dalibor Basler naráz smazat 365 snímků. Chápu, že rozhlas potřebuje materiál, aby mohl natáčet, ale že se Basler aspoň s nikým neporadil, nikoho se nezeptal! Udělali jsme tenkrát Ellingtonovskou Shakespearovskou suitu – ta se smazala taky. Náhodou ji měl někdo natočenou z vysílání na pásku na devítce. Kopáček, který to tenkrát z desky opisoval – to mu dalo strašlivou práci -, zatím šel a potom si prosadil, že mu to z té devítky v rozhlase přetočili znova. Bohužel ta zvuková kvalita je dneska už nepoužitelná. V té době se skutečně smazala ohromná spousta snímků. Krýsl dělal s naší saxofonovou sekcí Supersaxy, s ohromnou námahou přepisoval jejich originály a ty pak s našima saxama nahrával znovu – to se všechno smazalo.
Výběr nahrávek Krýslových Supersaxů z roku 1982 vyšel na LP SAX SYNDROM (Panton 8115 0267). Josef Vejvoda na to vzpomíná: „Dědek“ Krýsl byl tak poctivý, pečlivý a obětavý muzikant, snad nejobětavější z celé kapely. Jeho fandovství a přístup k muzice byly opravdu příkladné. Když se studovala nová věc, vzal si sága zvlášť a rozpitvával to s nima do nejmenších detailů, dokud všechno opravdu neklapalo. Myslím, že v kapele nebyl nikdo, kdo by bral hudbu tak vážně a zodpovědně jako dědek Krýsl.
Jednou ho napadlo, že by těm svým milovaným chtěl postavit nějaký pomníček, něco, jako byl americký Supersax. Ale když se to mělo nahrávat pro desku, nechtěl hrát americké věci. Tak chodil a hledal, kdo by mu co napsal. Přispěl jsem mu k tomu jednou věcí, kterou jsem pojmenoval New Heaven.


Nahrávka vyšla 2x na vinylu, na fyzickém digitálním médiu nikoli. Nyní je ke stažení na supraphonline.cz, dokonce tu nalezneme i Hi-Res. Kvalitu přepisu jsem nezkoumal, pobavil legrační překlep v části "Informace o albu", který v původním sleevenote opravdu není. Jinak je zajímavé, jaká plejáda hudebníků z různých generací se nahrávání v roce 1982 účastnila. Na jedné straně saxofony obsluhovali dědkové Krýsl (1928) a Josef Audes, ročník 1931, na straně druhé za bicími seděl teprve dvaadvacetiletý Američan Dave Weckl, který se později prosadil díky spolupráci s Chick COREA ELEKTRIC BAND a také vlastní sólovou dráhou.

Enjoy!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 17:13  23607
Pěkné, výstižné a pravdivé, zejména ve světě názorové svobody.
Jen nezapomeň, že v Severní Korea hlásá ve své ideologii o DR, potažmo zvuku, něco úplně jiného. Ať nedopadneš jako nebožák Otto Warmbier. Na propagandistické plakáty se nesahá, jsou posvátné.. :)
judith Judith 21.1.2024 16:55 - Úvodní stránka (08:52) 23606
GRAVE DIGGERPustila jsem si pro srovnání kousek na netu (remaster) a normálně se mi udělalo úzko. Znělo to mnohem víc jako tupé bušení odnikud nikam, bez rozmyslu. Kdybych neměla možnost vypnout ho, asi bych se brzy vypnula já. Dokonce bych si měla tendenci myslet o kapele, resp. hudbě něco nelichotivého. Takže za mě dost rozdíl, jestli mám možnost vnímat, že vložená energie má nějaký rozsah, a tím i záklopku, nebo si budu připadat, že na mě někdo naběhnul a bude na mě zplna hulákat, dokud se mu zlíbí. U ripu jsem se cítila příjemně, album mělo nějaký průběh a modelování jako křivka vitálních funkcí, vlastně znělo až radostně. To jsou mi věci. (Je to samozřejmě dedukce a to se mi to machruje, když vím, ale ten pocit byl prostě úplně jiný.)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 16:04  23605
GRAVE DIGGER tehdy německou scénu hodně nasměřovali. Že pak po třech albech vyšuměli a po reunionu kolovrátkově hrají dodnes, to je už jaksi krutá daň za zastavení. Debut je dodnes silný kusanec muziky.
judith Judith 21.1.2024 15:38 - Úvodní stránka (08:52) 23604
Abychom nezakecali, co že Antonyho rozechvívalo v roce, kdy jsem já šla do první třídy (máš náskok prostě), GRAVE DIGGER: Heavy Metal Breakdown (1984) právě běží! A šlape jim to moc pěkně. Vcelku bezpřívlastkový metal, řekla bych. Na to, jak je nabroušený, zní vlastně měkounce... Hudba nebuší zoufale na vrata, aby ji někdo pustil ven, ona venku je a může ukázat, kam přesně chce jednotlivé údery zasadit, jak moc se rozjet. Mají páru, ale mají to pod kontrolou. Opakovat asi nebudu, ale dohrát nechám s chutí.
judith Judith 21.1.2024 15:27 - Úvodní stránka (08:52) 23603
Večer jsem se pustila do objevování dalších položek skupin, které mě zaujaly. Už mi to moje frenetické pouštění nových a nových interpretů začalo připadat trochu plané, na úkor věcí, u kterých jsem pro sebe potenciál rozpoznala. Jenže to není totéž jako tu cestu projít a prožít - takové spokojené koukání na katalog cestovky s vědomím, že je spousta zajímavých destinací, kam bych kliďánko mohla vyrazit, místo skutečného výšlapu :)

Pustila jsem si od MOONGARDEN namátkově album Round Midnight (2004) a od JACK O' THE CLOCK Outsider Songs (EP, 2015), každé dvakrát a obojí hodně zaujalo, jo, sem mě to táhne.

No a potom jsem opět zamíchala karty s pro mě zcela novými M-OPUS: At The Mercy Of Manannán (2023) a ty jsem hned ráno zopakoval do sluchátek, jestli se mi to nezdálo. Nezdálo, fakt je to tak moc dobrý. Zas mám o čem přemýšlet...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 13:03  23602
Vždycky je to něčím vykoupeno. Zážitky nejsou zadarmo.
Je hezké se kochat každým záhybem cesty, každým oblázkem při jejím okraji, ale bez přípravy, řádného obutí a oblečení, kusu nepohodlí a vytržení se z domácího pohodlíčka toho nedosáhneme. Ale víme, že to všechno za to stojí.
Za všemi impresemi se skrývají lopaty každodenní zcela světské dřiny.
judith Judith 21.1.2024 12:51 - Úvodní stránka (08:52) 23601
Pt. 2: Zasažení krásou- Tadyhle mi vyrazily sedmikrásky, a támhle hřadují havrani. Krajní tak divně kouká. Tekutý písek v rohu, co měl být na celou zimu, se dočista pomátl, opalizuje signály, a keř stále hoří. Seš si jistej, že je to normální?
- Jsem. Není. Je to krásný. Dívej...

Neusnout na sedmikráskách, přátelé. Zpátky k přístrojům! Ty obzory se samy neobjeví :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 11:42  23600
puschpull, Judith & spol.Psát do takto ustanoveného prostředí je radost. Zásluha každého z nás.

Ještě zazněla pěkná metafora, v lijáku kapku viděti. To je ono. Smysl pro emocionální detail v záplavě podnětů. Schopnost vidění. Její tříbení otevírá vnitřní zrak. Ten potřebujeme jako základní nástroj.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 21.1.2024 08:58 - Oblíbené kluby (09:08) 23599
Antony [23597]: Judith [23598]:
:-)
Moc hezké. Opět děkuji všem za tento klub. Chodit sem je pro mě očistné a inspirující ...
judith Judith 21.1.2024 01:41 - Úvodní stránka (08:52) 23598
... nám ta puschpullova kapka debatu pěkně oplodnila...

Tohle se prosím pěkně děje, když spolu lidi opravdu mluví. Bez tohoto nadhozu by se metafora nezrodila.

Nechávám znít.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 01:04  23597
Úvaha o umění v životě lidském a kráse coby živlu

Jsem přesvědčen, že v okruhu účastníků tohoto klubu není třeba roli umění v životě lidské bytosti nijak zvlášť zdůrazňovat. Ať se nám líbí co chce, ať se v tom setkáváme či míjíme, v tomhle jednotu prokazujeme samotnou přítomností a ochotou debatovat. Abych zdrojovou úvahu někam posunul, neboť polemizovat s ní opravdu nehodlám, na to je dost vyčerpávající a souladná, svázal jsem ji s inspirativním mottem "Krása je živel". Protože ona je.

Pojetí krásy může být v různých dobách a kulturách různé, odlišné až zcela protikladné. Vlastní postoj k umělecké kráse si v sobě každý pěstujeme sám, za přispění vnějších vlivů. Dospíváme k různým definicím krásy, tím stanovujeme uvědomění. Nejde nutně o verbalizovanou definici, jde ale o vědomý proces, neboť se nad ním zamýšlíme. Nelze to nechat na intuici, ta je sice zásadním a neopominutelným základem, ale každý přemýšlivý člověk se stejně jednou zeptá, proč? Proč se mi líbí tohle? A Karlovi ne? Neumíme si odpovědět na otázku, jak se dělá dobré umění, to ani není v principu možné, ale můžeme sledovat a rozpoznávat procesy, které s námi hýbou. To je ono uvědomění. Kdo si neuvědomuje sebe, těžko vypoví o tom, co se mu líbí. Velice těžká věc, často ignorovaná a obcházená za pomocí zkratek až manipulací. Měřítko krásy je jedině v každém z nás.

Živelnost krásy je výstižný aspekt, pravdivý, zároveň ze stolu metoucí krásu poníženou na něco obecně předepsaného hezkého. Neškodného, prvoplánově přívětivého a příjemného, tím děsivě okleštěného. Neškodná krása je mrtvá krása, to není krása, jen utrpení, bolest a žal nad promarněnou příležitostí. Jakékoli předpisy svazující krásu do svěracích kazajek s nášivkami "hodnota", "technická zdatnost", "úspěch", "většinová popularita", "světový význam", jsou akademicky jalovým popisem průmyslového produktu, nikoli krásy. Často právě z úst lidí, co sebevědomě prohlašují, že umění rozumějí. Už tímto prohlášením jsou veřejně determinováni, aniž by si to uvědomovali.

Krása je nespoutaný živel, nemusí být příjemná, ani na první pocit libá. Má horizonty, za nimiž se něco skrývá, a my toužíme odhalit co. Proto může měřítko absolutní krásy splňovat pomalovaný řičící blackmetalista stejně, jako sluncem prosvícená vitráž v katedrále. Nejde vůbec o to, co konkrétně nám pocit uměleckého krásného zážitku přináší, hlavní je, připustit si to. Nebránit se, nesvazovat, neohlížet se, neostýchat. To živel nemá rád. Když mu dáme volnost, odmění nás. Donekonečna nás může zaplavovat povznášejícím pocitem nádhery. Jediná droga, kterou se nelze předávkovat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.1.2024 00:24  23596
Další ripy mám ve frontě podle různých kritérií. Jakékoli přání samozřejmě upřednostním. Jediné, co to nyní ovlivňuje, je nachystaná várka LP, která jsem před časem vypral, tak je chci ripnout co nejdříve.
Zuzana Homolová je připravena k vyprání spolu s dalšími. Bez řádného vyčištění (dvoufázové - ultrazvuk + mokrá cesta s odsáváním) není rip dokonalý, ale na velké prádlo si musím udělat čas. Postupně bude všechno.
Průběžně kromě novinek nakupuji bazarové raritní desky, ty jsou někdy skoro nehrané, ale zaprasené, až hrůza. Těším se, že brzy udělám ty GATTCH, protože jejich album, poklad ČS hudební scény, nikdy nevyšlo na digitálu v nezprasené podobě, ani vinyl není skoro k vidění. Předevčírem jsem si koupil první edici The PROGRESS ORGANIZATION - Barnodaj (1971) v prakticky Mint stavu, půjde do pračky, a šup sem s ním. Nebo COLLEGIUM MUSICUM, desky v TOP stavu, obě Petřinovy sólovky i se singlem, COMBO FH, atd, atd..

[ 19138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt