Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18935 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 14:33 - Klub Hudební klub (09:48) 24162
Úvahová konstrukce pojetí recenzí, které neotročí popisu skladeb je natolik správná, že mne vede k dalšímu rozvinutí.

Jde o jednu jedna z mnoha naprosto zásadních věcí v pojetí recenzí, aby se recenzemi skutečně staly. Zdaleka ne každý text je recenzí, i když se toho pisatel domýšlí. Humpolácké sypání schematických klišé, amatérské pseudo rozbory skladeb, dětinské popisování vlastních zážitků, citoslovce a nicneříkající fráze, stereotypní a zacyklené fanouškovské výkřiky, to vše v nudné uniformě skladba po skladbě. S recenzí jakožto literárním útvarem takové plácání nemá nic společného. Je to většinou jen upachtěně slátaná diletantská hromádka slov, bez valné hodnoty. Tuhá bezradnost a přízemní neumětelství maskované za silácké řeči, rádoby objektivitu a ostentativně okázalý postoj - já muzice rozumím, hraju přece na vozembouch a umím do pěti napočítat. Jenže, zápisek stylu "můj milý deníčku, dneska jsem uvařil/a bramboračku, a moc mi chutnala" dá čtenáři více.

Existuje citát "Řekni mi, co čteš, a já ti řeknu, kdo jsi.". Na něm jsou zajímavé dvě věci. Jednak, že je připisován různým osobnostem, zdroje se neshodují, jednak, že jej nepovažuji za tak úplně výstižný. Osobně tvrdím "Řekni mi, co a jak píšeš, a já ti řeknu, kdo jsi.".

Každý píše jak umí. Každý má své limity a pokud se je nesnaží překonávat, zastydne v jejich mezích, a je jimi, ehm, omezen. Trapas nastává až tehdy, kdy si narcismem stižený zastydlý omezenec začne domýšlet, že právě takový tristní výplod je skvělou recenzí. A když se podobných nýmandů sejde víc (stává se to často, neb oni disponují stádním efektem), začnou se poplácávat po zádech, aby komplex vlastní nedostatečnosti zaplašili intenzívním hýkáním. Smůla, hýkající stádo oslíků je jen hýkajícím stádem oslíků, nic víc. Žádná plastická operace z nich skutečné recenzenty neudělá. Jimi provedená mentální selflobotomy z již dosti ducha mdlého, udělá ještě zemdlelejšího. Případný pokus o komunikaci s nimi podle toho vypadá. Ano, prakticky 100% platí, že pokřivený styl psaní, značí pokřivený charakter osobní.

Internet je plný všech možných ukázek, jak se dá psát o hudbě. Je to jako s muzikou, poslechneš deset podprůměrných, než najdeš jedno slušné album. Písálků mnoho, skutečně psát umí málokdo. Tím spíše si ale rád počtu v textu, který má skutečný přínos. Který dokáže čtivou formou vystihnout to zásadní a předložit názor uvěřitelnou a elegantní formou. Takové recenze mne obohacují a dají se na internetu naštěstí také nalézt. Přicházejí od osobností, s nimiž o hudbě, ale i o spoustě ostatních věcí, lze vést dialog. Schopnost korektně komunikovat je vždy dobrým znamením. Dá se říci, že právě tato vlastnost o člověku napoví, zda je hoden.
judith Judith 5.2.2024 14:32  24161
Prostě velký palec nahoru puschpullovi za tento objev :-)

Myslím, že podobné stránky a kluby dělají ještě jinou důležitou věc. Napadlo mě to nad citátem u mých oblíbených knihomolů - baví mě vést paralely s hudebními kolekcemi: "Samy o sobě se knihovny mohou zdát osamělé. A ten věčný strach (z) nečtených knih. Ale tady, kde si dáme nahlédnout, aniž bychom příliš zalidnili soukromá zákoutí, si náhle uvědomíme, že nejsme sami."

Milovníci hudby, jaká neplní titulní stránky, a poslechu, který se neodbývá na nacpaných stadionech, si mohou snadno připadat izolovaní. Internet je v tomto ohledu skvělý vynález, jelikož umožňuje sdílet právě tolik, kolik člověk chce, v čase, jaký si zvolí. Něco zarezonuje až později a vrátí se z úplně jiné strany, ale je to k dispozici. Jako ve společně doplňované knihovně, kam může každý sám přijít, když má chvíli, porozhlédnout se, nechat vzkaz.

Díky všem, kdo plní regály a obracejí stránky!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 13:00 - Klub Hudební klub (09:48) 24160
Ano, v tomhle jsou různé stránky velmi užitečné. Vychází toho tolik, že jeden nemá nárok pojmout všechno, ani to není cílem. Každý chtě nechtě vyzobáváme. Ale přes vytříbený vkus jiných posluchačů/vyzobávačů, kteří vědí co a jak, dospějeme k dalším objevům dobrých kousků. Rád procházím stránky, z nich je patrný systém a současně cítím nezavilou otevřenost.
Vystřižená věta z recenze na The CHRONICLES OF FATHER ROBIN je trefná a výstižná. Takové psaní mi imponuje. Bezobsažných žvástů je internet plný, o to více vynikne ten, kdo má styl.
judith Judith 5.2.2024 12:26  24159
puschpullThe Progressive Subway je zajímavá stránka, pěkně promyšlená a vystavěná - jasně vysvětlují, co a proč dělají (vyzobávají), a je to víc než osobní blog. Líbí se mi i pojetí recenzí, které neotročí popisu skladeb, ale zhruba nahrávku zařazuje do kontextu a lehce nadhazuje, v čem je osobitá. Je za tím cítit určitý vnitřní řád.

Například věta z recenze The CHRONICLES OF FATHER ROBIN I.: "Podobný typ kapel se často chytí do pasti progrockového stylu a vlastně zapomenou dělat taky zajímavou muziku. Tady se nějak daří obojí."

No a Top 2023 za redakci plus odkazy na osobní žebříčky jednotlivých přispěvatelů - mňam!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 10:54 - Klub Hudební klub (09:48) 24158
puschpullPři hledání informací o kapelách narážím na různé zajímavé stránky.
The Progressive Subway neznám, díky za info.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.2.2024 10:06 - Oblíbené kluby (09:12) 24157
Narazil jsem při hledání informacína zajímavé stránky:

The Progressive Subway -

The Elite Extremophile – Highlighting Progressive, Psychedelic, and Otherwise-Weird and Interesting Music


Konkrétně:
Review: The Chronicles of Father Robin - The Songs & Tales of Airoea – Book 1 - The Progressive Subway
Album Review: The Chronicles of Father Robin – The Songs & Tales of Airoea – Book II – The Elite Extremophile
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.2.2024 07:36 - Oblíbené kluby (09:12) 24156
Antony [24155]: koukal jsem že to mám uložené v oblíbených ... :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 00:38 - Klub Hudební klub (09:48) 24155
Hodně, přehodně povedená věc:

GETŠEMANE - Viimaa (2022) DR8
Finský prog rock, nikoli neo, ale spíše pěkně po pás zanořený do bahýnka skandinávského avant jazzu. Saxofonové žahance jsou obzvláště toxické. No, a ta finština..

Bandcamp

a4278560861-16
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 4.2.2024 22:24 - Oblíbené kluby (09:12) 24154
Antony [24153]: dneska mi sedli. Poslech jsem dvě starší alba 1975 a 1976
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 4.2.2024 22:21 - Klub Hudební klub (09:48) 24153
puschpullELOY
Zasloužilá grupa s osobitým rukopisem. Rozsáhlá diskografie, některé kousky jsou pamětihodné. Musím si je připomenout, díky za zmínku.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 4.2.2024 22:18 - Klub Hudební klub (09:48) 24152
DutchNeexistuje hudba, která by se líbila všem. Velmi mne zajímají reakce posluchačů na to, co já považuji za zaznamenáníhodné. Ať jsou jakékoli, vždy jsou přínosné, a to nejenom v jejich vyjádřené, ale především v zařazení do universa.
judith Judith 4.2.2024 21:31  24151
Ad SAXON: Největší proměnu ve vnímání jsem zaznamenala u zpěvu. Tady asi analog dělá hodně, aby hlas zněl přirozeně.

Ad BISMARCK: Joo, je to rozdíl. Ani nemusím zkoumat, jestli hudba jinak zní - mám z ní prostě úplně jiný pocit, mnohem silnější a celistvější. Rip si určitě nezapomenu pustit podruhé, tak se to dá asi shrnout. Pro mě zážitek někde mezi nevyslovitelným a nepublikovatelným. Mám chuť mluvit sprostě, kdybych jenom mohla mluvit.
judith Judith 4.2.2024 21:21  24150
puschpullJsem tě samozřejmě naprásk... nechala pozdravovat! Dala jsem přednost rozmanitosti v menším formátu, budu si obrázky střídat na stole.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 4.2.2024 21:09 - Klub Hudební klub (09:48) 24149
Ještě dodám, že různé ripy a tipy nás vzájemně určitě přivádějí k muzice, po které bychom jinak ani nesáhli. I v tom tkví interpersonální přínos nevyjádřitelné hodnoty. Jsem za to rád.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 4.2.2024 21:08 - Klub Hudební klub (09:48) 24148
JudithTvoje popisy obou posledních ripů celkem odrážejí i zvukovou realitu.

SAXON
I dostupná digitální vydání mají DR11.
Dynamic Range DB
Zvukový rozdíl se projevuje v méně podstatných detailech, ale klasická demasakrizace se nekoná. Obojí přináší skutečně pěkné šlapající písničky s typickým soundem. Vinyl je lehce uvolněnější a jinak kreslí (ježatost kytar je pěkný příměr), jeho přínos není pouze v dynamice, takhle jednoduché to není. Navíc je otázkou, jaká verze se povaluje na streamu, v DR databázi není zdaleka všechno.

BISMARCK
Zde je rozdíl mezi digitálem a deskou propastný a na tom je přímo závislý i posluchačský zážitek každého, kdo umí poslouchat. Zde muzika unáší silou boha Atlase.

[ 18935 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt