Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18961 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 17:56 - Úvodní stránka (21:28) 24178
Dutch 24176Mno jo, su divnej. Když je mi někdo blízký, projevím to upřímností ve všech směrech, nikoli mazáním medu. To je nejvíc, co člověk může dát.

Ano, umění má povznášet ducha. Dialog o umění má povznášet ducha. Souznění v komunikaci, ale i rozdíly a doplňování, objevy i vracení se ze slepých uliček, to vše má povznášet ducha. Cokoli, co povznáší ducha má smysl. Ano, takhle to vidím. I když su kokot, o tom prosím nepochybujte, na to se znám docela dobře. Ale raděj kokot než primitiv a uzurpátor.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 17:47 - Úvodní stránka (21:28) 24177
DutchMám knihu:
Andrej Tarkovskij - "Krása je symbolem pravdy" (Camera obscura 2005) 1. české vydání

Jak je psáno v podtitulu - rozhovory, eseje, přednášky, korespondence, filmové scénáře a jiné texty 1967-1986. - publikace obsahuje množství rozmanitých textů, jež mají jedno společné. Jsou velice poučné. Dovolí nahlédnou někam, kam nás většina autorů nepustí. Tarkovskij je nemilosrdný až krutý, nesmlouvavý a přísný, kategorický, striktní a vyhraněný, radikální avšak současně mnohoznačný a těžko nějak demagogicky vyložitelný. Je takový ke všemu a nejvíc sám k sobě. K sobě je tvrdý a krutý. Nic si nepromíjí. Fascinující text, četl jsem mnoho biografií, srovnatelný je snad jedině s Juráčkovými deníky a ještě s knihou Rudolfa Slobody "Láska", kterou velmi doporučuji (nenechte se zmást názvem).

Čtu ji prakticky neustále. Tarkovskij měl nesmírně složité přemýšlení, myslím, že překlad textu byl hodně tvrdý oříšek. Číst některé věty vyžaduje rozebírat je z mnoha stran, důkaldně se zabývat kontextem, a stejně si občas vůbec nejsem jistý, co vlastně sdělují. V tomhle směru je kniha nevyčerpatelná. Mnoho mne naučila.

Tebou postnutý citát je takový, jak Tarkovského znám. Velice za něj děkuji, úplně mi to rozsvítil svým duchem. Otevřeně ze sebe vydává autentické vidění věcí. Nechce se zalíbit, takhle to žije, takhle to má. Udělal, co bylo dle něj třeba.
dutch Dutch 5.2.2024 17:36  24176
AntonyTak čekal jsem, že od tebe dostanu pěknou bídu a ne že mi vlastně potvrdíš můj liberalismus a přidáš další rovinu, že má být možné vyjádřit bez uzardění názor kritický. Je to tak. A je třeba v klidu snést, že jsem pro druhé kokot. :-) A případně se z toho poučit, pokud uznám, že druhý může mít pravdu, byť třeba jen svou malou pravdičku. Jasně, všichni jistě známe kádrování a pak útoky proti osobě člověka. To se dá ještě pochopit u mrzké politiky, ale u něčeho co by mělo povznášet ducha, by to místo mít nemělo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 17:23 - Úvodní stránka (21:28) 24175
JudithZmínka o divadle není nijak vadná sama o sobě, patří sem stejně jako spousta ostatních témat. Jen se mi v tomto konkrétním případě zdála nepřiléhavá. A napsal jsem proč. Nezevšeobecňovat, prosím.

Problém není v existenci autorů nízké úrovně, ani ve většinovém vkusu jejich fandů, tedy mainstreamových konzumentů. Svůj k svému, svoboda platí pochopitelně i zde. Problém je v jejich využití k ovlivnění argumentace ve věci snahy o zachování úrovně literárního útvaru zvaného recenze. Tento mnou nazývaný "tojedobrýzmus" je častým znakem ideologicky šířeného zmaru.

Jiný typ psaní v českém prostředí nechybí, jen je velice vzácný. Podívej se např. na Rockboardu na recenze autora Akana.

Horší než mrhání potenciálem je házení perel sviním.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 17:01 - Úvodní stránka (21:28) 24174
DutchAutor - "každý může psát co chce"
Čtenář - "můžu číst co chci a hodnotit jak chci"
Jedny z postulátů svobody.

Zrada následuje vzápětí. Recenzent křivého charakteru požaduje "Můžu si psát co chci, a všichni mi to musí chválit jako nádhernou, skvělou a dokonalou recenzi". Bere právo čtenáři na svobodný výběr a hodnocení. Cenzura a kádrování nejhrubšího zrna.

Dostal jsem na vánoce knihu "Farma zvířat". Všechno je tam popsáno, všechno už tady bylo.
Nejprve:
"Všechna zvířata jsou si rovna"
A pak najednou:
"Všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější"
A tak potom už nebylo zvířatům divné, že druhý den prasata,
která dohlížela na práci na farmě, měla všechna v paznehtech bič.
judith Judith 5.2.2024 16:57  24173
AntonyMmm, míjení vypadá malinko jinak, řekla bych... Podle mě problém není, že se někde pár čtenářů kochá podobnými texty. Každému dle svého / jeho. Problém je, že tu chybí jiný typ psaní, aspoň v češtině.

Já beru, že mě občas lízne nějaká ta blátivá koule z té či oné strany. Ale nevěnovala bych tomu pozornost na úkor jiných věcí. Mrhání potenciálem je mi nepříjemné.

A divadlo jsem chtěla zmínit. Bavíme se o filmech, knížkách, fotkách. Proč ne.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.2.2024 16:52  24172
AudiophileSound - HD Download sites
High definition music | Audiophile music recordings | HD tracks by LessLoss
All about Hi-Res Audio and Free High Resolution Music Downloads
2L Music Store
.: Miluji hudbu :.
Rockový magazín Rockplus.cz – Zajímavé články pro všechny milovníky dobré muziky
Xiph.org
Internet Archive: Digital Library of Free & Borrowable Books, Movies, Music & Wayback Machine
Internet Archive: Digital Library of Free & Borrowable Books, Movies, Music & Wayback Machine
progVisions - Home
Artists | Dutch Music Works
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.2.2024 16:46  24171
Antony [24168]:
Progressive rock music discography & reviews
progrock.co.uk - the home of Progressive Rock
PROGRESSIVE ROCK - progressrock.cz
Úvod - Rockboard
Posledné články | ROCKOVICA.com
dutch Dutch 5.2.2024 16:36  24170
Já si myslím, že si každý může psát co chce, je to forma uchopování svých postojů, úvah, souvislostí, pocitů, vzpomínek. Krásná a vznešená činnost člověka. Jestli se to nazývá recenzí, nebo jinak mi je jedno. Buď mi to přijde dobré, tak si to přečtu, jinak nechám žít svým životem a bude to třeba pro někoho jiného. Co mi přijde mimo mne běžné je akademicky přesné tlachání o tom jestli to břinklo, nebo třísklo, jestli to bylo v té a té tónině a nebo, že to bylo použito u toho a toho jiného joudy. :-) Považuji za důležité, aby to bylo upřímné, niterné a když tam je byť kapička humoru, tak supr.
///
Dnes mne zaujal výrok Andreje Tarkovského k jeho filmu Zrcadlo: "Ptáte se na "Zrcadlo": je to výtvor vašeho vlastního světa, nebo pravda? Samozřejmě, že je to pravda, ale v lomu mé paměti. No, řekněme, že dům našeho dětství, který vidíte ve filmu, byl postaven přesně na stejném místě, kde stál před mnoha lety. Nezůstaly tam ani základy, ale jakýsi příkop z něj. A podle fotografií jsme ho zrekonstruovali tak, jak byl. Nejsem přírodovědec, ale kdyby ten dům vypadal jinak, bylo by to pro mě dramatické, protože pro mě bylo důležité propojit tolik okolností. Samozřejmě tam vyrostly nové stromy. Všechno je zarostlé. Museli jsme toho hodně vykácet. Ale když jsem tam přivedl maminku, která tam natáčela několik scén, byla z té podívané prostě v šoku a já si uvědomil, že to působí správným dojmem. Zdálo by se, proč je to nutné - taková obnova toho, co bylo? Možná ani ne to, co bylo, ale jak si to pamatuji. Přitom jsem se nesnažil hledat podobu vzpomínek, nějaká vnitřní, subjektivní zkreslení, ale naopak jsem se snažil doslova zopakovat to, co se mi vtisklo do paměti."

Translated with DeepL.com
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 16:28 - Úvodní stránka (21:28) 24169
JudithKaždá recenze se bez určité míry popisnosti neobejde, každá recenze má současně dokumentární hodnotu. Tím spíše, když se jedná o neopakovatelnou událost. Nemuseli jsme utíkat k divadlu, stačí zmínit články z hudebních akcí, to jsou dokumenty jak vyšité. Současně, pokud je samotná akce hodnocena, je v nich i recenzentský aspekt.

Drtivé většině čtenářů vyhovuje konzumní jednoduchý styl. Červenou knihovnu ale kvůli tomu číst nezačnu. Chci tím říci, že pro mne argument "někomu takový styl psaní může vyhovovat" není argumentem. Jedině tak, že pokleslý styl vyhovuje pokleslým konzumentům. Obojí mne míjí.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 16:14 - Úvodní stránka (21:28) 24168
puschpullVýborný nápad, rád udělám.

Zkusme nahodit nějaké návrhy. Já teď aspoň narychlo:

It's Psychedelic Baby Magazine
Hodně staromilské (v pozitivním slova smyslu!) stránky, kde jsou kromě recenzí a biografií provedeny i zajímavé rozhovory s různými personami art rockových legend.

Metalstorm - The History Of Progressive Metal
Mezinárodní web původně z Estonska. Zde pěkná stať o historii progresivního metalu.

Progarchy - Rockin' Republic of Prog
Sdružení nadšenců, kteří o prog rocku píšou velice pěkně. V pravém sloupci "BLOGROLL" jsou užitečné odkazy na spoustu dalších prog blogů.

Italian Prog Map
Jak je z názvu zřejmé, blog se věnuje italské progresivní scéně. A to poměrně podrobně jak historii tak současnosti.
judith Judith 5.2.2024 15:56  24167
Divadlo jsem použila jako příklad, že popisná recenze může mít smysl. V hudbě je dneska situace úplně jiná, souhlas. Což neznamená, že někomu takový styl psaní nemůže vyhovovat i jako čtenáři.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 15:49 - Úvodní stránka (21:28) 24166
K těm divadelním záznamům, svého času vycházely historické divadelní hry na DVD jako příloha časopisu Reflex v edici "X - krát divadlo - DVD". Většinu z nich mám a jsou to velice zajímavé věci.
Ale s recenzemi to nemá společného nic, jde o úplně jinou kategorii.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.2.2024 15:43 - Úvodní stránka (21:28) 24165
JudithĎjo, akorát pojmout recenzi jako popisný dokument z poslouchání je dost opruz. Jednou se to dá přežít jako experiment s formou ne-recenze, což toleruji u autora, který má rozsáhlé dílo a je schopen pracovat s různým výrazovým rejstříkem. Ale v drtivé většině je tato joudovská metoda jediná, jíž je pisálek schopen a tím je degradován nejenom slovesný útvar, který z něj vypadne, ale v důsledku i on jako posluchač.
judith Judith 5.2.2024 15:33  24164
Ad popisné recenze: Já takové texty neumím psát a většinou mě moc nebaví je číst. Někdo jiný to může mít jinak. Celkově ale tento styl považuju za pozůstatek dob, kdy nebylo snadné a leckdy takřka ani možné se k nahrávkám dostat. V takovém kontextu šlo o službu čtenáři, ale doba se změnila. Je potřeba spíš navigovat v nepřehledném oceánu než ukazovat diapozitivy z dovolené v Jugoslávii, aby se tam kamarádi podívali aspoň takhle. Proto se mi systém The Progressive Subway líbí: mají zřetelnou redakční koncepci, pokud jde o vymezení okruhu zájmu, a přispěvatele, kteří disponují potřebným rozhledem.

Vedle toho například divadelní recenzenti i dnes píšou s vědomím, že jejich texty budou mít brzy též dokumentační hodnotu. Už nějakých pětadvacet let většina divadel představení natáčí pro svůj archiv (a pro archiv Divadelního ústavu), ale dostat se k takovému záznamu vyžaduje úsilí a čas, mimo specializovaných badatelů do toho málokdo půjde. Pro televizi je nasnímaný jen zlomek, dobrou službu dneska dělá Dramox - spousta divadel pro ně uvolní záznam souběžně s derniérou.

J. A. Pitínský v 90. letech nedovolil pořídit záznam své inscenace Sestra úzkost v Divadle v Dlouhé s odůvodněním, že představení je vizuálně založeno na odstínech šedé a na záznamu by jeho kouzlo zaniklo. Šlo o kompozici z textů Jana Čepa a Jakuba Demla. Pitínského i Čepa jsem v té době těžce žrala, tak jsem si do té Prahy zajela. Dvakrát. Omračující zážitek. Pár citátů, recenzí, rozostřených fotek v Divadelních novinách, jedna písnička na CD Krátké písně z Dlouhé. Slehla se zem.

Každý řádek od člověka, který inscenaci viděl, má hodnotu, i kdyby jenom popisoval, jak představení začínalo. Situace v hudbě dnes je prostě úplně jiná.

[ 18961 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt