Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 25030 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 4.5.2024 19:45  26767
Poslouchám:Tuhle skvělou kompilaci (a to výběry moc rád nemám ...)

Volker Kriegel – Biton Grooves (2019)
Jazz Rock/Fusion • Germany


Volker Kriegel – Biton Grooves (2019, CD) - Discogs

VOLKER KRIEGEL discography and reviews
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 4.5.2024 19:38  26766
:-)„Miluj to, co máš. Přijmi to, co dostáváš. Dávej to, co můžeš. Jdi za tím, co chceš. A vždy měj na paměti, co se má skutečně stát, stane se.“
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 19:30  26765
JudithTohle jsme už řešili, několikrát. Různé pohledy, především individuální a obecný, a hledání samotné podstaty toho, co činí umění uměním. Vzhledem k tomu, že představu mám vytvořenou velmi exaktní, mohu být konzistentně neopatrný.. :)

Důležitý aspekt jsou okolnosti. Tatáž hudba nám v jednom rozpoložení přijde velmi libá, jindy příšerná. Co se změnilo? Hudba určitě ne. A to nemluvím vůbec o hluku. Ten může být také někdy příjemný, jindy rušivý. Tedy naše osobní okamžité posouzení nemá co do činění s tím, jaké to působení obecně je jak v rámci času tak množiny vnimatelů. Člověk by správně neměl říkat "to se mi líbí/nelíbí", plnou větou by zmíněný výrok měl znít "to se mi teď a tady líbí/nelíbí". Stejně ten nevyjádřený význam bývá ve výroku obsažen, což je plně v souladu s předpokládaným posluchačským vývojem i právě zmíněnými okolnostmi.

Další aspekt je dán tím, co jsi uvedla jako "kterážto duševní práce má mít povahu tvůrčího aktu". Tak schválně, která má a která nemá? Úmyslně ponechávám nezodpovězeno, jen naznačím, že umění není to, co vnimatel za umění označí. Vnimatel v tomto smyslu má zanedbatelnou až nulovou roli. Mám v tom zcela neopatrně jasno. Postuláty jsou stanoveny. Jeden z nich praví, samotné vnímání nestačí.
judith Judith 4.5.2024 18:52  26764
AntonyPřehled vývoje hlukové hudby podává i zmíněná esej, strávila jsem podnětné odpoledne s Albanem Bergem či Franciscem Lopézem (něco jako jeho VirtuAural Electro​-​Mechanics jsem v uplynulých dnech marně hledala) za souběžného googlení informací o stochastickém procesu či památném výbuchu sopky Krakatoa, přičemž mi na mysli neustále tanul jev známý jako Dunning-Krugerův efekt, který říká asi tolik, že někdy je člověk tak blbej, že ani neví, jak moc velký blbec je (nemá dost poznání, aby pochopil, že tématu vůbec nerozumí - i k tomuto mentálnímu kroku je nutno něco znát)...

abych nakonec dospěla k závěru, že citovaný výrok je pravdivý jen z jedné strany. Tedy, je plně v kompetenci vnímatele označit cokoli za hluk, pokud jde o zvuk nevyžádaný a nevítaný. Pouhou silou myšlenky se na druhou stranu z libovolného zvuku hudba (a tedy umění) nestane. Estetická funkce se vyjevuje pouze skrze estetickou libost posluchače, není možné ji identifikovat nezávisle na vnímateli (byť by jím byl pouze sám autor), nicméně opačně to neplatí, nestačí.

Kecá mi do toho opět Ajvaz, jehož jedna postava vytvoří sousoší tím, že dva náhodně nalezené antikvární přístroje (chromatograf vynalezený mladým Robertem Musilem a optický přístroj na trojnožce) označí názvem "Setkání Oidipa se Sfingou", načež před ním hodnou chvíli sedí a odhaluje ve tvaru významy, kterážto duševní práce má mít povahu tvůrčího aktu... Vlastně jde o podobnou otázku, zda můžeme stvořit umění tím, že ho v něčem uvidíme či uslyšíme. Byla bych opatrná.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 4.5.2024 18:01  26763
Antony [26762]: to bude pro mě další hudební svátek. :-))
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 17:58  26762
puschpullELEPHANT TREE
Provedu, pane!
:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 17:57  26761
JudithPodnětné.
Nyní se podívejme, co na to náš pan profesor Miloš Navrátil:
Vysloveně futuristické snahy reprezentuje v oblasti hudby bruitismus, využívající zvuků netónovaného charakteru. Historicky stojí v popředí futurista Luigi Russolo se svým manifestem z roku 1913, v němž položil teoretické základy hlukové a šumové hudby. V této souvislosti můžeme připomenout i tehdejší pokusy Henryho Cowella, který při hře na klavír úderem dlaně, pěsti, lokte vytvářel harmonicky nedefinovatelné tónové hrozny - "tone clusters", náležející také o sféry spíše zvukově hlukového než tónového charakteru. Jsou-li Russolovy a Cowellovy pokusy víceméně jen inspirativní experimenty, je vystoupení amerikanizovaného Francouze Edgara Varèseho skutečným tvůrčím činem.
Dále Navrátil rozebírá vazby hlukové hudby na obraz moderního světa, hlučná velkoměsta a strojovou civilizaci, kdy vyčerpaný temperovaný systém vedl skladatele k rytmicky diferencovanému netónovému zvuku, kdy tato inspirace postupně pronikla do hudební řeči v různých podobách v celé námětové oblasti.
Pro mne z toho vyplývá několik skutečností. Hluková hudba figuruje jako součást vážně míněné tvorby je už více než jedno století. Důležité také je, že pan profesor v této souvislosti nepíše nic o hranicích hudby, ani o hodnotovém vymezení, ačkoli u konkrétních skladatelů se jim nevyhýbá. Věřím, že s takto laděnými námitkami se musel setkat každý hudební novátor, ale samotná obecná tematika skutečně hranice nemá, tak jako hodnotit kvalitu tvorby jen základě stylu je zcestné. Dalším mým úvahovým krokem je, že individuálně si každý z nás tuto hranici stanoví. Má dvě vlastnosti - je ryze osobní (tedy nelze podle ní určovat obecně co je a není hudba) a je proměnlivá. Ona proměnlivost, nebo chceme-li pružnost, zajišťuje, že jsme jako posluchači schopni vývoje. A o to jde především.
judith Judith 4.5.2024 14:53  26760
Hudba a hlukGarret KEIZER v knize The Unwanted Sound of Everything We Want. A Book About Noise píše, že rozdíl mezi hudbou a hlukem je v důsledku etický. Pokud se rozhodnete něco poslouchat, není to hluk, i kdyby to většině lidí připadalo nevýslovně strašlivé. Jestliže jste nuceni něco poslouchat, jde o hluk, i kdyby to pro většinu lidí bylo neskonale nádherné. "Lou Reedova Metal Machine Music prezentovaná v parku Gramercy není hluk - gregoriánský chorál pronikající zdmi mé koupelny ano."

Citováno podle eseje What Is Noise? Alexe Rosse v časopisu New Yorker. Zajímavý pohled :)
judith Judith 4.5.2024 12:08  26759
JuriAd DEPECHE MODE: Děkuji ještě jednou za všechny ripy! Zajímalo by mě, jak slyšíš rozdíly mezi nimi ty, případně v čem se liší "doopravdy"? Z přiložených fotek bych řekla, že dva průsvitné jsou z téhož zdroje, vidím stejný stůl, jinak se pozadí liší, takže tipuju, že rozdíly, které se mi zdají docela velké a určitě se nedají svést jen na odlišný šum, z velké části vznikly při pořizování ripu.

Bohužel to vůbec neumím popsat nějak srozumitelně exaktně, černý mi každopádně připadá hodně zvukově výrazný a trochu moc na efekt, jako když si člověk přidá basy, aby to hezky dunělo. Velmi zvučné jsou v něm i elektronické instrumenty, které jsem jako takové jinde vlastně moc nevnímala. Ostatní ripy jsou zvukově čistší, jemnější, víc "akustické", ale pořád navzájem odlišné. Red opaque je malinko víc zastřený, milovník čirých vinylů vykazuje též náklonnost k projasněnému, odhmotněnému zvuku (a nezájem o hmotné statky, viz stav laku na stole :)).

Což posouvá vyznění některých skladeb - hodně se mi líbí závěrečná Speak To Me a zatímco nepatrně zrnitější, teplejší zvuk red opaque evokuje hovor s blízkým člověkem, rampouchově přísný clear náladu posouvá někam na hranice absolutna. Zajímavé je, že různá zvuková pojetí jako by akcentovala odlišné aspekty hudby, které tam všechny reálně jsou - zde průzračná nadzemskost i výrazová vřelost, v černém se hodně ukazuje magnetismus Gahanova hlasu, jeho pokušitelská stránka... Speak To Me každopádně vystihuje moment vystoupení člověka ze sebe, odevzdání se, překročení hranic jejich rozpuštěním. Je to magický závěr a Gahan je tady (stejně jako na celém albu) naprosto neskutečný.

Úvahu zakončím citátem z rozečteného Michala Ajvaze, který podivuhodně ladí: "Poezie je jedním ze způsobů, jímž duše vítězí nad časem tím, že se mu zcela poddá, promění se v něj, že se vetká do světa jako tkaniny proměn." Něco takového se na albu děje...
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 4.5.2024 10:33  26758
Antony [26757]: Děkuji. :-)
A rád bych poprosil i o ty ELEPHAT TREE.
:-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 10:21  26757
BISMARCK - Vourukasha (2024) DR8
Pro zájemce jsou nahozeni TAM v lossless digi provedení. Rip bude, až vinyl dorazí.
Poslechových dojmů mám plnou hlavu, nyní zmíním jen jeden. Album je nečekaně hodně v duchu předchozího, čtyři roky starého Oneiromancer (2020). Změny jsou podpovrchové a je třeba dát všem nuancím vyznít. To chce hodně poslechů, které mám ještě před sebou. Opatrně se začínám domnívat, že z letošního díla BISMARCK se vyklube pěkná Godzilla.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 09:34  26756
slavaDobrá připomínka SOLSTEIN. K těm se musím ještě vrátit, dost se mi líbili.
ACQUA FRAGILE mám na cestě z MaRaCash Records, snad příští týden i s dalšími italskými dobrůtkami dorazí.
BISMARCK jedu ostošest, to bude na samostatný report.
No, a ELEPHAT TREE, z toho vyrostla další megácká kapela, co rozdává vrcholný požitek ve všech směrech.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 4.5.2024 09:28  26755
JudithDíky za podrobný rozbor DM-MM, je milé vidět, že jsi zpět ve formě.
Různé barvy vinylu mají různý šum a hluk v pozadí, je to dáno odlišnými fyzikálními vlastnostmi materiálu. Preferuji černý, pokud je k dispozici. Jinak ale barvičky jsou pěkná věc, různé čiré a semi transparent verze probouzejí vizuální radost.
judith Judith 3.5.2024 23:15  26754
DM - MMTak jo, digitál. Nažehlovací obrázek na tričko. Iluze třetího rozměru obstojí jen pod velmi specifickým úhlem. Nad stolem se vlní horký vzduch, trochu to smrdí a krása nepřežije první nošení. Fujky. Kde je ten vypínač...

Tá dy dá dy da. A to je konec!
judith Judith 3.5.2024 22:26  26753
DM - MMK předešlému bez přívlastků ještě doplním, že mi po chvíli začal připadat trochu prvoplánový, až otravný. Hodně z něj lezla elektronika, osmdesátky. Vyzývavost, která se snaží působit tajemně, Mefisto na módní přehlídce. Tísnivé a trochu zlověstné.

Red translucent (v názvu složky je roztomilý překlep "transculent" :)) je jemnější, vokály máslově hebké, ale vemlouvavá magičnost zůstala. Stav beztíže, vycentrování v oblém prostoru, všechno je stejně daleko. Lehce sušší zvuk, škrabkavý. Působí až radostně, přemety na trampolíně, ranní šikmé světlo. Je v něm něco svěžího, pocit, že se může stát cokoli. Možná až moc nezávazný.

Asi zůstanu věrná variantě red opaque, dobře mě instinkt vedl.

[ 25030 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt