Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 29.5.2024 13:33  27681
Trochu obecněji. My dnes žijeme v extrémně náročné době, na přelomu epoch, jelikož díky internetu máme možnost vnímat (s pocitem bezprostředního, přímého poznání) v reálném čase dění na celém světě. Je to třesk srovnatelný se zámořskými objevy nebo rozšířením obrazu světa díky železnici a novinám, tedy průmyslové revoluci a souběžnému nárůstu gramotnosti.

Přičemž v hlavě máme pořád výbavu, která odpovídá mladší době kamenné - mozek na vývoj světa reaguje, ale má holt svoje tempo. Nadmíra podnětů všeho rázu nemá obdoby a různí lidé ji zvládají různě. Někomu pod civilizačním náporem a z něj plynoucím stresem selže zdraví, jiný se chytí na konspirační teorie, další neunese pohled na zprávy, protože ho to prožitkově drtí. Každý má slabé místo někde jinde. K tomu, co zažíváme, lidé nebyli nikdy stavění.

Emoce jsou stejně důležité jako racionální argumenty, patří k základní lidské výbavě, pomáhají nám orientovat se ve světě. Potřeba bezpečí a jistoty je stejně reálná jako potřeba autonomie a samostatnosti - tohle jsou dvě základní síly, které se začínají prát u dvouletých dětí a nepřestanou, dokud člověk osobnostně nedozraje. S padesátkou za rohem mám občas dojem, že se tam pomalu blížím. Je to těžký, fakt že jo. Každý to nedá.

Nevím, jak tohle všechno vybalancovat. Úkol na Nobelovku, bez přehánění. Když se vrátíme k otázce placatého zvuku, nepřesvědčily mě racionální argumenty ani síla něčí osobnosti. Přesvědčilo mě, že jsem si opakovaně zakusila, jak odlišný může být prožitek, o kolik lepší a vlastně úplně jiné to je, když mám k dispozici zvukově kvalitní záznam. S podprůměrným technickým vybavením, průměrným sluchem a nadprůměrným prožitkovým aparátem :)

Argumenty a měřitelné údaje přicházejí až potom. Pomáhají do věci vnést nějaký systém a moci o ní srozumitelně hovořit, samy o sobě ale vlastně nic moc neznamenají. Upřímně, byly by mi šumák, kdybych neměla osobní prožitkovou zkušenost, libější dojem. Klíďo bych si řekla, že hudba přece není o číslech, netrápilo by mě to. Nebo možná jo, nevím. Stalo se to takhle.

Pro mě je poznání na prvním místě, chci vědět, jak věci jsou, chci jim rozumět. K tomu pro mě patří i to, že se občas ráda přesvědčím, že druhý vidí to, co já - bohatý vnitřní svět, vnímavost a představivost mohou člověka někdy dovést i do izolace a každého někde v hloubi trápí, když má pocit, že mu nikdo nerozumí, nevidí věci podobně. Nikdo nechce být letadlo :) Takže potřebě sounáležitosti svým způsobem též rozumím, i když bych jí osobně nechtěla dosahovat za cenu ohýbání reality.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 13:31  27680
Přitom nit, která by mohla člověka vésti z tohoto bludiště ven, je celkem zřejmá.
Nadrámcová myšlenková dovednost. Praktické oddělování věcí objektivních od věcí subjektivních. Připustit, že mohou vedle sebe existovat obecně platné změřitelné veličiny i nepřenosné pocitové dojmy. A že tato koexistence nemusí způsobovat kolizi, jen si to správně uspořádat.
Ovšem uspořádání hodnot je těžká věc, vyžaduje trvalou pozornost, soustředění, nadhled, moudré uvažování, přehodnocování, a hlavně to neustále připomínané zdravé kritické myšlení. Proto se lidé raději uchylují k trucovitému popírání a zautomatizovanému přijímání a papouškování toho, co se jim hodí, to je snadnější.
judith Judith 29.5.2024 12:39  27679
Takže placatost. Vidím tady několik faktorů, přičemž dva se mi jeví jako klíčové:

1. Vlastní přímá bezprostřední zkušenost. Země je plochá, to přece vidím. Muzika mi zní dobře, líbí se mi.

2. Objektivně prokazatelný fakt, změřitelný nezávisle na individuálním smyslovém vnímání. Který se u určité, relativně úzké části obyvatel shoduje s jejich osobní zkušeností. Zmršený zvuk slyší násobně víc lidí, než kolik mělo možnost na vlastní oči z vesmíru vidět tvar naší planety, ale pořád je to jen část populace.

Vzniká tedy rozpor mezi osobní zkušeností a tím, co mi někdo zvenčí říká. Znovu opakuji, já sama plochý zvuk poznám jen v případě, že je opravdu tragický, a rozdíl jsem se naučila vnímat na základě srovnání různých verzí (typicky digitál vs. vinyl rip). Na tohle je každý citlivý jinak a "naučit" se to zřejmě dá jen do jisté míry. Nevyčítala bych nikomu, že to neslyší, a nepodsouvala bych automaticky, že slyší, ale nechce přiznat. Fakt to není tak jednoduché rozeznat, pro běžné ucho.

Že je dynamicky bohatý zvuk ten správný, jelikož odpovídá tomu, jak hudba přirozeně akusticky zní, a že by měl být základem při vydávání záznamů na nosičích (a pouze pro zájemce, kteří chtějí hudbu poslouchat ze sluchátek v narvaném autobusu, by mohla existovat možnost přepnout si na zvuk dynamicky ořezaný, protože za těchto specifických podmínek je prostě příjemnější), jelikož v základní situaci domácího poslechu přes reproduktory dynamicky bohatý zvuk běžnému smrtelníkovi nijak neuškodí a citlivějším jedincům nebude trhat uši, to je poznání, k němuž jsem se dobírala za laskavé pomoci těch nejlepších hlav víc než rok. A to nemám v osobním repertoáru nic z dalších faktorů, které se dostávají do hry:

- Potřeba udržet si stálý, bezpečný, neměnný obraz světa.
- Potřeba zapadnout do kolektivu.
- Prostá permanentní opozice vůči každému, kdo "mi chce něco vykládat" a "vyvyšovat se", jelikož je chytřejší, má větší rozhled, investoval víc času a jiných zdrojů do poznání.
Atd.

Rozumím, že proti těmto rysům, které by se daly shrnout jako omezenost, se zde brojí. Je zlé, když tyto faktory v debatě převládnou - děje se to denně u řady různých témat. Což ale nic nemění na tom, co píšu výše: lidi většinou potřebují trochu navést, pomoct, aby věc pochopili. Něco podobného vlastně říká také Olias ze svojí zkušenosti. I ze strany obránců kvalitního zvuku bych viděla jako šťastnější zůstat u faktoru 1 a 2 a svou argumentaci, potažmo osvětu stavět na jejich základě. Totalitní manýry a boj proti nim jsou jiná věc, byť též důležitá.

Ještě budu pokračovat, ale raději v dalším, samostatném příspěvku kvůli rozsahu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 12:36  27678
NovinkaNeuvěřitelně plodní. Letos už třetí album ...

KARFAGEN - Land of Chameleons (2024)
Symphonic Prog • Ukraine

...
jen škoda, že je ta jejich hudba takové moc plochá a po čase nudná. Stejně si je ale vždy alespoň jednou poslechnu. :-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 12:01  27677
Antony [27676]: nadčasové vyznání. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 11:52  27676
Okolnosti jsou právě ty kulisy. V podstatě synonymicky. Lidi jsou stejní. Kromě technologií se toho moc nezměnilo. Dřív jsme si mohli myslet, že lidi byli tak blbí, protože doba temna, protože nebyla dostatečně rozvinutá věda a svoboda poznání. Dnes víme, že jsou tak blbí, protože je to v nich, nikoli v kulisách/okolnostech. Drtivá většina homo sapiensů vyhledává instantní požitky, pavědy, mentální temnotu a sebeohlupování, a odmítá svobodu, neboť je to pro ně neatraktivní dřina a zodpovědnost za vlastní činy. To většina nechce a raději si nechává nakukávat stranické pověry, čímž si vytváří pocit falešného bezpečí. Od doby starého Egypta dodnes.

U hudby minulé a současné mnoho rozdílů nevnímám. Instrumentální i jiné. Změnily se prostředky, dopad je u mne stejný. Klasika na mne nepůsobí proto, že jde často o staletími prověřená díla, ale hlavně díky komplexnosti a hloubce pocitů, jež vyvolává. Ostatně děje se mi to i u současné klasiky a děje se mi to i u TOP hudby jiných žánrů. Spousta rockových tematicky ucelených kompozic má ten klasický rozměr také. Zdůrazňuji - pro mne. Tohle je samozřejmě oblast, kterou můžeme každý vnímat zcela individuálně a naprosto odlišně, aniž by se tím cokoli narušovalo.

Na závěr si nechávám téma "viny a vykoupení". Bez vztahu k hudbě. Je to celé o manipulaci a snaze dominovat. Kostelnička/Petrona svévolně manipuluje svojí svěřenkyní, pod záminkou výchovy ji formuje ku obrazu svému, šlape po její osobnosti, udržuje ji v temnu intrik a dezinformací. Když se jí uzurpování nakonec vymkne z rukou, snaží se důsledky zamaskovat vraždou. Vražda se provalí (jinak by ale bylo vše docela v poho, svatba, a tak), baba přiznání stále bez jakékoli sebereflexe prezentuje jako ušlechtilý čin. Jediný strach má sobecky jen o sebe, aby se nezatížila dalším hříchem a co by na to řekli lidi. Žádné vykoupení, žádná pozitivní postava, jen příběh zla, neštěstí a mravní bídy v kulisách venkovského tmářství.
judith Judith 29.5.2024 11:03  27675
K Její pastorkyni a Gabriele Preissové se časem vrátím, až si osvěžím nějaké prameny, ukazují se na tom hezky i mechanismy fungování umělce ve společnosti. Plus otázka výkladu - čím dál víc WTF mi připadá celý ten konstrukt "viny a vykoupení". Gdes na tym byl, wikipedisto? Začíná mě též skutečně zajímat, jaké vyznění dramatu dává Janáčkova hudba, kam pokládá důrazy... jak se to vůbec dá vysledovat. Z opery jsem před časem odešla, ale chci jí dát další možnost.

Myšlenkový horizont má každý nějak omezený, potřebujeme vidět ve světě určitý řád. Nevím, jestli lidé "řeší stále to samé", každá společnost generuje jiná třecí místa, své vlastní konflikty. Okolnosti jsou tady pro mě trochu víc než kulisy.

Pokud jde o umění, když zůstaneme u hudby bez dramatické zápletky vyjádřené slovy, čistě instrumentální - ocitneme se u klasiky. Při poslechu velkých klasických kusů, symfonií atd. mám častěji pocit něčeho cizího, jiné senzitivity, než je ta současná. Tato hudba mě osobně láká spíš tím, že mi ukazuje něco odlišného, neznámého. Velké emoce, velká témata. Připadá mi, že bych jí ublížila, kdybych se snažila vyznění redukovat a převést na něco mně známého.

Muzikanti, kteří mají opravdu velký talent, rozhled a schopnosti, dokážou udržet v hlavě obrovské celky, volně přecházet mezi různými způsoby vyjádření, pracovat s jemnými odstíny i velkými kontrasty, ukazují spíš otevřenost, komplexnost. Řád, který se nechce nechat spoutat do pár vět nebo odstavců. To mi na tom připadá sexy. Btw, Tony Levin měl podle spolehlivého zdroje svůj první kšeft v orchestru s Igorem Stravinským!

Kroužím kolem témat po svém, znáte mě. K placaté Zemi a zvuku se ještě vyjádřím, až tady něco podělám :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 09:42  27674
OliasProto se do politiky a debat o ní zásadně nepouštím. Vystačím si bohatě s názorovým systémem v jiných oblastech. Navíc, protože su držka a radikálně nazývám věci nikoli milosrdnými eufemismy, bych si v politice brzo naběhnul. Za to mi fakt nestojí.

Zpět ke zvuku. Člověk když čelí těmto jevům, uvědomí si, jak je všechno možno zrůznit, ideologicky vyložit, zneužít, proměnit v něco opačného. Často už pak není řeč o problému, ale o záměru mluvčího. Kupříkladu heslo "poslouchejte hudbu, ne DR" má stejnou hodnotu jako "kupředu levá, zpátky ni krok". Pod takovou masáží stranických sloganů někteří ne úplně technicky zdatní a poslechově zkušení jedinci buď podlehnou, nebo propadnou skepsi, rezignují, nebo se stane to nejhorší - přidají se k temné straně. Ne každý je nadán schopností zdravě kriticky uvažovat a zachovávat si obhajitelný osobní postoj. V některých sektářsky se profilujících společenstvích je to pokládáno za vyloženě nežádoucí.

Proto se výhradně snažím držet objektivně prokazatelných skutečností a důsledků z nich vyplývajících. Řádně zdůvodněného funkčního systému příčina-následek. Jsou to jediná fakta, která mají relevantní argumentační hodnotu, lze je opakovaně zkoumat, lze k nim vztahovat úvahy, a tím hledat cestu z problému.

Právě proto se snažím zachovávat opatrný optimizmus, aniž bych tím zastíral "komplexni rozpad, jehoz gradace jsme svedky", jak jsi trefně napsal. Jsem dalek od zaslepování sebe sama, kteroužto taktiku mnozí volí, neboť strkání hlavy do písku je pro ně pohodlnější a ideologicky schůdnější. Chci vidět a jasně si uvědomovat, že v tom moři bahna jsou i ostrůvky a čisté oázy. Jinak by to nemělo cenu.
olias Olias 29.5.2024 09:02  27673
AntonyOd tretiho odstavce pekne popsany komplexni rozpad, jehoz gradace jsme svedky. Bohuzel, zatimco v problematice zvuku je pravda zcela zjevna, v politice apod. je to ponekud slozitejsi. O to horsi je fanatismus, kterym je ta rozpolcenost prostoupena. Tady asi zadna osveta nepomuze, jen bida a dno, ktereho zrejme musime dosahnout, aby se to SNAD zase na cas uklidnilo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 07:43  27672
JudithPodle dochovaných uměleckých děl starých i několik tisíc let si troufám tvrdit, že lidé řešili a řeší stále stejné problémy. Mění se jen kulisy.

Ostatně, dá se to dokumentovat i na Její pastorkyni. Kostelnička předvádí směs bigotního ideologického fanatismu a potřeby za každou cenu být populární i ve smyslu společenských konvencí. V této konstelaci mravní lobotomie se jí jako dobové intrikující influencerce jeví i zločin vraždy jako přijatelný. Necítí vinu, neprovádí sebereflexi, mašíruje vpřed bez ohledu na mrtvoly vedena vlastním sobectvím. Ústa plná ideologických hesel. Když to srovnám s tím, co dělají dnešní influenceři a hlasatelé současných ideologií, nezměnilo se vůbec nic.

Debata o destrukci zvuku a jejím negativním dopadu na poslech je nezbytná nejenom pro vlastní existenci problému (jakkoli by tento důvod dostačoval), ale hlavně také pro přítomnost kvanta popíračů tohoto jevu. Ti vedeni vlastní morální přikrčeností a neochotou překročit mez svojí zabedněnosti se neštítí překrucovat skutečnost, hlásat prosté lži, ignorovat argumenty. Jsou svými způsoby zcela totožní s hlasateli placaté Země. Přeměnili popírání technicky prokazatelného jevu na záležitost víry pravé. A každého, kdo se dostatečně hluboko nesklání pod jejich diktátem se snaží perzekuovat. Argumenty nemají žádné, jen opakují svoji mantru lží, neboť tím se přece promění na zářivě čistou pravdu. Jejich póza opozice za každou cenu je jediný způsob, jak si mohou namasírovat povadlé ego, jiných způsobů nemaje. Tito jedinci jsou předvídatelní, jejich deformované mysli mají modus operandi alkoholika ve 4 stádiu. Pro rozumnou debatu jsou zcela vyloučeni, je tedy jen třeba se postarat o to, aby neškodili. Náprava je prakticky vyloučena. A je úplně jedno jestli se vyskytují pod indiánským nickem nebo se pojmenují podle obvyklých podezřelých.

Opět, problematika stará jako lidstvo samo. Vždycky existovalo pár procent osvícených lidí schopných zachovávat pravidla korektní komunikace, dav lokajů bez názoru posluhujících tomu Praseti Napoleonovi, které právě moderuje jejich chlívek, a pak nezanedbatelná skupina psů, co dohlížejí na stanovený totalitní pořádek. Kastovní společnost přežívá v myslích spousty lidí a není to jen politická záležitost, zhusta se vyskytuje i v umění.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 07:14  27671
DesdichadoMax Brod, pro mne celkem známé jméno, ale považoval jsem jej dosud výhradně za literáta. Jeho hudební činnost je milé překvapení.
judith Judith 28.5.2024 23:15  27670
Vlastně mě zajímá, jestli se za padesát nebo sto let budou lidé dívat na dramata, která žijeme, a příběhy, které si tvoříme v hlavě, s podobným WTF pocitem, s jakým my dnes čteme o postavách sto let starých dramat - co ti lidé považovali za správné, za nevyhnutelné, za nepředstavitelné, jakým ideálům se snažili dostát atd.
judith Judith 28.5.2024 22:48  27669
Co mi šrotuje v kebuli, když do ní nevalím další muziku Ad Její pastorkyňa:
Sled událostí v dramatu jsem popsala podrobně. Je zajímavé, nakolik se může lišit výklad. Na Wikipedii se uvádí, že Kostelnička má za to, že svým činem (vraždou nemluvněte) zachránila budoucnost své milované pastorkyně, jelikož ta se teď může řádně vdát, ale své svědomí zatížila vinou. Po prozrazení, když na sebe tuto vinu vezme, si Jenůfa "uvědomuje bezmeznou oběť své pěstounky a vše jí odpouští". Kostelnička se následně z viny vykoupí, když přijme trest, zbaví se tíhy na duši tím, že se přizná. Je to opsané z nějaké příručky, přímý zdroj uveden není.

Ve zmíněné Pitínského inscenaci (s hudbou Vladimíra Franze) bylo vyznění úplně jiné a mně naplno došlo až teď. Kostelnička Jenůfě na konci mimo jiné říká něco ve smyslu - teď vidím, že jsem se víc bála o sebe než o tebe. Preissová později příběh rozvinula do formy románu, kde prohloubila kresbu postav, a tvůrci inscenace vycházeli i z něj, ale v podstatě jde hlavně o přesun důrazu v zápletce, která je stále stejná. Tragičnost v jejich pojetí plyne z nadřazování vnějších norem (strach, "co by na to řekli lidi") nad zdravý rozum a přiznané žití s tím, co se stalo a co zkrátka je, byť to není bez poskvrny. Dost podstatný posun.

Ad Max Brod:
To mě vede k názoru, že lidé, kteří uvádějí díla jiných ve známost, interpretují je, pomáhají jim na svět, jsou neméně důležití než samotní tvůrci, byť bez těch by nic nebylo.

Ad zvuk a debaty kolem něj:
Já jsem poměrně bystrá osoba, datla na obrázku najdu hned, kupříkladu, ale stejně na spoustu těchto věcí přicházím pomalu, zprostředkovaně a spíš jen ve srovnání. Na příkladu Její pastorkyně je vidět, že týž děj se dá vnímat a hodnotit naprosto odlišným způsobem. Život a umění jsou si v tomhle podobné. Myslím, že problém není v tom, jestli lidi něco uchem rozeznají. (Pokud si někdo myslí, že druhý musí DR změřit, aby ho poznal, tak to prostě neslyší...) Problém je, že spousta lidí nedokáže přijmout existenci čehokoli, co přesahuje jejich obzor a chápání. Nevím, jak podobné diskuse probíhají ve světě, z domácích debat mi to plyne jasně.

Poslouchám po kouskách hodinový rozhovor, kde Steve Vai mluví o Adrianu Belewovi, Dannym Careym, Billu Bruffordovi, Tony Levinovi, Robertu Frippovi... samozřejmě s odbočkami k Franku Zappovi a spoustě dalších muzikantů. Čiší z toho ohromná znalost, pokora, respekt a hlavně vším prosakující radost z toho moci být v blízkosti podobných mimořádných osobností, zaobírat se jejich dílem, něco z něho nasát. Tohle my u nás moc neumíme (a má to hluboké historické kořeny, přečuhovat se nevyplácelo). Radovat se z toho, že někdo dokáže něco, co já ne. Dívat se na téma věcně, pokusit se porozumět a vzít případně jako fakt, že moje silné stránky jsou prostě jinde. Neumíme být velkorysí... a přiznaně nedokonalí.
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 28.5.2024 17:50 - Oblíbené kluby (22:12) 27668
Judithtaky jsem nevěděl, že Max Brod skládal ... a proto jsem to sem nahodil! ☺
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 28.5.2024 16:52  27667
JuriDíky!

Franz Joseph Haydn
Velký melodik, velkolepý skladatel, neopominutelná osobnost. Stanovil mnohé principy klasické hudby. Jeho hudba je nesmrtelná.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt