Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23737 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 13:27  28301
AIRBAG - The Century of the Self (2024)Doposlechnuto.
A velké zklamání. Pro mě. :-(
Je to takové unylé, nudné zdlouhavé, napadá mě jedno - Wilsonovsky vykleštěné!
V tuto chvíli bych hodnotil tak někde mezi 1 - 2 hvězdami z pěti.
Něco může být tím zdrojem, ze kterého jsem poslouchal, ale dojem z hudby byl pro mě zklamáním. Jedno velké očekávání, které se nenaplnilo.
Ale zkusím to za 2-3 dny poslechnout znovu.
olias Olias 14.6.2024 13:23  28300
AntonyByla tam ta věta - Pokud se budeme bavit o hudebních skladatelích.

Nějaké menší těleso (kapela) noty samozřejmě nutně nepotřebuje. Tedy v případě, že autor (jedinec, někdy část kapely) je schopen svojí představu naplnit bez nich.

Hudební skladatel ve smyslu klasickém se bez not obejde těžko. A výrazové prostředky notového zápisu jsou samozřejmě omezující.
Proto interpret, čili dirigent s orchestrem je schopen umělecký dojem buďto umocnit, nebo taky pokazit. Příkladů nespokojenosti s provedením vlastního díla bychom našli spousty.

Posluchač je pak jednoznačnou i když také oddělenou součástí díla, to je nezpochybnitelné.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:09  28299
Tohle mám vyhlédnuté už dlouho, a je to bomba!

ORQUESTA DEL DESIERTO - Dos (2003) Remixed and Remastered Reissue 2024

Amíci z Kalifornie. Latiskoamerická muzika střižená desert rock and rollem (jinde píšou psychedelic blues, no kliďo..). Žánrově ne úplně obvykle vychází na Heavy Psych Sounds Records, což je můj oblíbený italský label, který vydává mimo jiné Brant Bjorka. Osvěžující hudba. Album původně vyšlo roku 2003 jen digitálně v USA a Španělsku, LP reedice se objevila v roce 2017 u italských Spin On Black, teď je remixované oživili Heavy Psych Sounds Records. Po více jak 20 letech velice aktuální záležitost, co na mne v záplavě současné muziky doslova zasvítila.

Bandcamp

a2470231983-16
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 12:46  28298
OliasAby bylo umění zprostředkováno, vyžaduje akci, atd..
S celým odstavcem souhlasím, naprosto, tak to je. Nemusíme se omezovat jen na hudbu, spisovatel taky potřebuje někoho, kdo knihu připraví k tisku a vydá, režisér potřebuje herce a spoustu techniků, a dají se nacházet další analogie. Onu "akci" důsledně odděluji od samotného vzniku uměleckého díla, od tvůrčího procesu. Jen tato akce se dá naučit jako řemeslo, nikoli umění.

Ostatně i hudebníci, kteří neuměli noty (a že jich bylo), si svoje díla museli jen pamatovat a neustálou reinterpetací je předávat dál. Nijak nedostatečná řemeslná znalost jejich hodnotu nesnižuje. Řemeslo se určitě hodí a každý umělec, který má vysoké řemeslné znalosti, toho může využít ke svojí výhodě, obzvláště při jeho přípravě pro realizaci. Ale nemusí, přílišné podřizování se řemeslu může být škodlivé. Skutečnost, že něco má na vnimatelský zážitek vliv, z toho něčeho umění rozhodně nedělá.

Umělecká (de)formace sebou samým může mít hodně podob, ať kreativně nápaditou nebo i tu omezující. To už je na talentu a přístupu každého, ale hlavně na našem úhlu pohledu. Co je u jednoho zlozvyk u druhého hodnotíme jako charakteristický vypracovaný rukopis. Chci tím říci, že opět přebíháme ze strany tvůrčí na stranu vnimatelského vyhodnocení líbí/nelíbí, které však na vlastní artefakt nemá vliv a ani nemůže suplovat roli rozhodčího, jestli se umělec vyvíjí správně. Sice jsme to individuálně my, kdo nám určí hodnotu díla, ale nemůžeme tím nijak popřít samotnou nezbytnost tvůrčí samoformace pro autora. Toho se naše hodnocení netýká. Za jeden z největších projevů autorské bídy považuji, když se chudák snaží zavděčit svým posluchačům/čtenářům/divákům. To je slouhovství, komerce, mainstream, popření samotného umění.
olias Olias 14.6.2024 12:01  28297
AntonyAby bylo umění zprostředkováno, vyžaduje akci. K té jsou potřeba určité znalosti. Nezpochybňuji existenci samorosta jako nemožnou. Ale pokud se budeme bavit o hudebních skladatelích, ti potřebují své myšlenky, tedy své umění interpretovat pomocí notového zápisu. Ten často vzniká pomocí další akce, např. u klavíru - někdy jistě, jindy metodou pokus/omyl. Samozřejmě často hudební skladatel nedosahuje takové technické úrovně, aby mohl své skladby předvést. To za něj dělají školení řemeslníci. Bez nich by to nešlo. Ale myslím, že na napsání např. symfonie už jsou potřeba docela velké zkušenosti.

Na hudebních uměleckých školách se vyučuje historie, teorie, řemeslo (interpretace) a také skladba. Zaměření na skladbu má jen část studentů, kteří třeba nemají takové předpoklady stát se dobrými interprety, ona je tam i docela tlačenice.

Osobně bych interpretaci jako umění úplně nezatracoval, protože na posluchačský zážitek má myslím nesporný vliv.

Deformace sebou samým není nutně žádoucí. Na jedné straně sice dává punc originality, vznik něčeho, co je originální, svébytné. Na druhé straně vytváří zlozvyky, které jsou omezující a pokud si je člověk vůbec uvědomí (nebo je na ně někdo upozorní), velice těžko se jich zbavuje.
Zazdít se mantinelech, které si pracně vydobyl může jak perfektně vycvičený instrumentalista, tak technicky omezený samouk. Ale pokud je člověk soudný, uvědomí si tyto hranice.

Osobně tedy nezatracuju ani jednu cestu, obě mohou být autentické a i člověk, který se věnuje umění profesně, tedy sduduje jej pod nějakým vedením, může pracovat na svém rozvoji, tedy pokud mu to vedení pro to připravuje dobré podmínky a pozor, tím nemyslím ten klid, po kterém touží současná mladá generace..

O tom, že skvělý umělec nemusí být dobrý pedagog a naopak doufám není potřeba dlouze polemizovat.

Jak se stále snažím říct, umění je fenomén, pro jehož zjevení je zapotřebí široká škála vědomostí, intuice, představivosti a také řemesla. Pokud některá z položek pokulhává, pořád to může být umění, akorát v mezích svých (ne)kvalit.
judith Judith 14.6.2024 11:57  28296
AIRBAG si pustím hned, jak mi dopere pračka. Poezie všedního dne :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 11:50  28295
AIRBAG si pustím hned jak mi dohraje De Rossi e Bordini (2022). Není to špatné. Trochu více klávesově utahané, ale drama a napětí je stále přítomno.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 11:21  28294
AIRBAG - The Century of the Self (2024)Dnes mi to nesedí. Zkusil jsem zatím polovinu první skladby. Nechám si to na jindy.
Po Weltschmerz to bylo moc fádní ...
Ale časem určitě poslechnu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 11:19  28293
Antony [28292]: :-) díky
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 11:16  28292
puschpull 28285Dobrá otázka. Dostaneš dobrou odpověď.. :)
Architekturou se 35 let profesně zabývám, uměním neprofesně o 10 let déle. Fundovaně tvrdím, že architektura umění není. Asi tak jako rámování obrazů není výtvarné umění.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 11:10  28291
OliasAd deformace.

Zde narážíme na samotnou definici umění, jak ji mám v sobě ustanovenou a ověřenou i podle různých dalších definic.

Deformace zevnitř sebou samým je jediná žádoucí umělecká formace, jde o validní proces vývoje, o tvůrčí růst, bez toho nastává stagnace, zakrnění, zkostnatění, zmar.

Deformace zvenčí jsou různého druhu. Buď dobrovolně přijaté, tam se jedná o inspirace a vlivy, které umělec nezbytně potřebuje. Podle své nátury si vybírá sobě vlastní. To však není otázka školství, tam jde prakticky výlučně o deformace nedobrovolné ve stylu "tahle se to musí". To je nežádoucí deformace, která nic dobrého skutečnému uměleckému a tvůrčímu duchu nedá.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 11:08  28290
Už je k dispoziciAIRBAG - The Century of the Self (2024)
...
alespoň na Tidalu ...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 10:57  28289
OliasReálie kauzy neznám, pro dokreslení kontextu stačilo. Její samotná existence vypovídá o mnohém.

Interpretační prostředky se rozhodně naučit dají. Interpretaci za umění nepovažuji. Dá se naučit technika, osvědčené postupy, správné držení, prstoklad, pojmy, muzikologie, atd., ale to není umění. Dokonalá znalost gramatiky také z nikoho dobrého spisovatele neudělala.

Poměrně často se dozvídám, že velké umělecké osobnosti, které mne fascinují, jsou buď úplnými nebo částečnými samouky. A to, co se naučily (ty osobnosti), jsou potřebné řemeslné znalosti, nikoli to, co závisí na talentu.

Současně si pamatuji na příběh jednoho českého hudebního skladatele, který měl na univerzitě nastoupit na místo lektora výuky skladby. Svoji pozici konzultoval, aby učil správně, se svým předchůdcem, také slovutným mistrem skladby. Konkrétní jména už hledat nebudu, nejsou ani potřebná. Jeho předchůdce mu říká - "nic vám pane kolego neporadím. Sám to nevím. Učíme něco, co se naučit nedá."
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 10:39  28288
CHERRY FIVE
Pro člověka obeznámeného s RPI skupina, která se v žánrové oblasti profilovala ne úplně obvyklou jazzrockovou orientací. Známí jsou také svojí personální provázaností s legendárními GOBLIN, ale je nutno připomenout, že se v jejich řadách vyskytovaly i osobnosti z L'UOVO DI COLOMBO a RUSTICHELLI-BORDINI.

Kapela vydala v roce 1975 svoje nadlouho jediné album Cherry Five, které představuje vynikající ukázku italského art rocku s nepřeslechnutelnými vlivy YES a EMERSON, LAKE & PALMER školy. Nahrávka byla uskutečněna o cca 2 roky dříve, ale než vyšla, skupina se přejmenovala na GOBLIN a začala být velice úspěšná. Proto se vydání Cherry Five odkládalo, aby si nepokazili pověst stylově odlišnou deskou. Na edici nejsou proto uvedena jména muzikantů, co v té době působili v GOBLIN. Deska byla provedena na labelu Cinevox, na kterém se proslavili právě GOBLIN, na pulty se dostala ve velice nízkém nákladu až v lednu 1976, dnes si na exemplář v NM stavu budete muset nachystat 5-6 tisíc. Ne korun českých, ale Euro, aby bylo jasno.

O této desce ale psát nechci. Po 40 letech vychází pod hlavičkou CHERRY FIVE druhé album Il Pozzo dei Giganti (2015). Z původních členů se zde vyskytují dva - zpěvák Tony Tartarini and bubeník Carlo Bordini - obklopují se dalšími muzikanty a nahrávají nový materiál. Tři dlouhé kompozice jsou inspirovány Dantovým dílem "La Divina Commedia". Hudebně zde nacházím skvělou směs starého art rocku s jiskřivým rockováním i jazzováním, což mne uvádí do nadšení. Italský zpěv, ostrá melodika, přidrzlé klávesy, nekompromisní razance, současně přemýšlivost a propracovanost skladeb. Prostě vše, co u hudby této hledám. Velmi doporučuji.

V roce 2022 vydalo duo Carlo Bordini a Gianluca De Rossi (klávesista z Il Pozzo dei Giganti) další nahrávku - De Rossi e Bordini. Jsou zde předělané dvě kompozice ze zmíněného alba Il Pozzo dei Giganti, a tak je Prog Archives zařazují pod CHERRY FIVE. Nahrávka vyšla pouze digitálně, neslyšel jsem ji, nemohu hodnotit, ale určitě napravím neb mne zajímá.

Prog Archives
Bandcamp
olias Olias 14.6.2024 09:49  28287
puschpullDejme tomu, ze lze bez vzdelani postavit dum, ktery muze byt nazvan umeleckym dilem. Je ovsem otazka, jestli bude drzet pohromade a vsechno bude fungovat, jak ma;)

[ 23737 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt