Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23676 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 14.6.2024 14:10  28311
Déjá-Vu – Between The Leaves (1976)Norský progrock, nabídlo mi je YTB . "Skupina existovala jen krátce, stihli však odehrát tři koncerty a natočit album. To vzniklo původně jako promo v nákladu 100 kusů, z nichž většina byla zničena kvůli skladování příliš blízko zdroji tepla." Album bylo později vydáno na CD a LP, v roce 2022 se skupina dokonce sešla a nahrála novou verzi. Osobitost a charakter ve srovnání s AIRBAG 1000 : 1, musím uznat.
judith Judith 14.6.2024 14:03  28310
Šak proto máme každý vlastní pár uší. Jsem nadějeplná opatrně, absolutní pecka to určitě nebude, cosi tam ale tuším.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:56 - Klub Hudební klub (15:27) 28309
Hm. Já ty AIRBAG dotrpěl, a krom jedné skladby je to břenda. Později zkusím, naděje nedávám.
judith Judith 14.6.2024 13:55  28308
AIRBAGMně dneska sedli. Nechci předbíhat událostem, ale cosi se tam rýsuje a dokonce i odlepuje od země. Hutnější sound mi vyhovuje. Pustím ještě párkrát a uvidím.
judith Judith 14.6.2024 13:53  28307
OT: Typografická hádanka
Kolik log přečteš, tolikrát jsi extrémním metalistou!

logos

Stránky festivalu - přehled kapel
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:47 - Klub Hudební klub (15:27) 28306
Ještě k AIRBAG 2024.
Jediné, co je tam občas zajímavé, je basa. Ve skladbě Erase dělá divy.
Za to bych albu v tuto chvíli ** dal.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:39 - Klub Hudební klub (15:27) 28305
puschpullCHERRY FIVE
Je to paráda, že jo.. !
:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:38 - Klub Hudební klub (15:27) 28304
puschpullAIRBAG
Právě poslouchám, jsem v půlce. Zatím raději nehodnotím. Není to vysloveně špatné, ale v té mlžné roztahanosti se není čeho chytit. Ta na místě přešlapující ukňouranost Wilsona připomíná. Jako venezuelská telenovela. Když přeskočíš 10 dílů, o nic nepřijdeš, děj je pořád stejný.
Tohle album roku nebude.. :)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 13:37 - Oblíbené kluby (15:28) 28303
Poslouchám:CHERRY FIVE - Il Pozzo Dei Giganti (2015)
Rock Progressivo Italiano • Italy


Napravuji si náladu po těch Airbag.
Díky za tip.
Tohle je paráda!!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:34 - Klub Hudební klub (15:27) 28302
OliasJasně, byla tam ta věta. A já tematiku zcela úmyslně rozšířil. Snažím se o širší platnost v rámci umění, ačkoli jsem si dobře vědom, že každá disciplína má svá specifika.

Z hlediska hudebních aspektů, souhlasím s tím, co píšeš. Určitě každý zúčastněný výsledný umělecký dojem z díla ovlivní.

Velice se mi líbí, jak formuluješ posluchačovu roli. Je oddělenou součástí. Výstižné. Proto také tvrdím, že každé hudební dílo má tolik podob, kolik je posluchačů. A možná i tolik, kolik je poslechů.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 14.6.2024 13:27 - Oblíbené kluby (15:28) 28301
AIRBAG - The Century of the Self (2024)Doposlechnuto.
A velké zklamání. Pro mě. :-(
Je to takové unylé, nudné zdlouhavé, napadá mě jedno - Wilsonovsky vykleštěné!
V tuto chvíli bych hodnotil tak někde mezi 1 - 2 hvězdami z pěti.
Něco může být tím zdrojem, ze kterého jsem poslouchal, ale dojem z hudby byl pro mě zklamáním. Jedno velké očekávání, které se nenaplnilo.
Ale zkusím to za 2-3 dny poslechnout znovu.
olias Olias 14.6.2024 13:23  28300
AntonyByla tam ta věta - Pokud se budeme bavit o hudebních skladatelích.

Nějaké menší těleso (kapela) noty samozřejmě nutně nepotřebuje. Tedy v případě, že autor (jedinec, někdy část kapely) je schopen svojí představu naplnit bez nich.

Hudební skladatel ve smyslu klasickém se bez not obejde těžko. A výrazové prostředky notového zápisu jsou samozřejmě omezující.
Proto interpret, čili dirigent s orchestrem je schopen umělecký dojem buďto umocnit, nebo taky pokazit. Příkladů nespokojenosti s provedením vlastního díla bychom našli spousty.

Posluchač je pak jednoznačnou i když také oddělenou součástí díla, to je nezpochybnitelné.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 13:09 - Klub Hudební klub (15:27) 28299
Tohle mám vyhlédnuté už dlouho, a je to bomba!

ORQUESTA DEL DESIERTO - Dos (2003) Remixed and Remastered Reissue 2024

Amíci z Kalifornie. Latiskoamerická muzika střižená desert rock and rollem (jinde píšou psychedelic blues, no kliďo..). Žánrově ne úplně obvykle vychází na Heavy Psych Sounds Records, což je můj oblíbený italský label, který vydává mimo jiné Brant Bjorka. Osvěžující hudba. Album původně vyšlo roku 2003 jen digitálně v USA a Španělsku, LP reedice se objevila v roce 2017 u italských Spin On Black, teď je remixované oživili Heavy Psych Sounds Records. Po více jak 20 letech velice aktuální záležitost, co na mne v záplavě současné muziky doslova zasvítila.

Bandcamp

a2470231983-16
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 14.6.2024 12:46 - Klub Hudební klub (15:27) 28298
OliasAby bylo umění zprostředkováno, vyžaduje akci, atd..
S celým odstavcem souhlasím, naprosto, tak to je. Nemusíme se omezovat jen na hudbu, spisovatel taky potřebuje někoho, kdo knihu připraví k tisku a vydá, režisér potřebuje herce a spoustu techniků, a dají se nacházet další analogie. Onu "akci" důsledně odděluji od samotného vzniku uměleckého díla, od tvůrčího procesu. Jen tato akce se dá naučit jako řemeslo, nikoli umění.

Ostatně i hudebníci, kteří neuměli noty (a že jich bylo), si svoje díla museli jen pamatovat a neustálou reinterpetací je předávat dál. Nijak nedostatečná řemeslná znalost jejich hodnotu nesnižuje. Řemeslo se určitě hodí a každý umělec, který má vysoké řemeslné znalosti, toho může využít ke svojí výhodě, obzvláště při jeho přípravě pro realizaci. Ale nemusí, přílišné podřizování se řemeslu může být škodlivé. Skutečnost, že něco má na vnimatelský zážitek vliv, z toho něčeho umění rozhodně nedělá.

Umělecká (de)formace sebou samým může mít hodně podob, ať kreativně nápaditou nebo i tu omezující. To už je na talentu a přístupu každého, ale hlavně na našem úhlu pohledu. Co je u jednoho zlozvyk u druhého hodnotíme jako charakteristický vypracovaný rukopis. Chci tím říci, že opět přebíháme ze strany tvůrčí na stranu vnimatelského vyhodnocení líbí/nelíbí, které však na vlastní artefakt nemá vliv a ani nemůže suplovat roli rozhodčího, jestli se umělec vyvíjí správně. Sice jsme to individuálně my, kdo nám určí hodnotu díla, ale nemůžeme tím nijak popřít samotnou nezbytnost tvůrčí samoformace pro autora. Toho se naše hodnocení netýká. Za jeden z největších projevů autorské bídy považuji, když se chudák snaží zavděčit svým posluchačům/čtenářům/divákům. To je slouhovství, komerce, mainstream, popření samotného umění.
olias Olias 14.6.2024 12:01  28297
AntonyAby bylo umění zprostředkováno, vyžaduje akci. K té jsou potřeba určité znalosti. Nezpochybňuji existenci samorosta jako nemožnou. Ale pokud se budeme bavit o hudebních skladatelích, ti potřebují své myšlenky, tedy své umění interpretovat pomocí notového zápisu. Ten často vzniká pomocí další akce, např. u klavíru - někdy jistě, jindy metodou pokus/omyl. Samozřejmě často hudební skladatel nedosahuje takové technické úrovně, aby mohl své skladby předvést. To za něj dělají školení řemeslníci. Bez nich by to nešlo. Ale myslím, že na napsání např. symfonie už jsou potřeba docela velké zkušenosti.

Na hudebních uměleckých školách se vyučuje historie, teorie, řemeslo (interpretace) a také skladba. Zaměření na skladbu má jen část studentů, kteří třeba nemají takové předpoklady stát se dobrými interprety, ona je tam i docela tlačenice.

Osobně bych interpretaci jako umění úplně nezatracoval, protože na posluchačský zážitek má myslím nesporný vliv.

Deformace sebou samým není nutně žádoucí. Na jedné straně sice dává punc originality, vznik něčeho, co je originální, svébytné. Na druhé straně vytváří zlozvyky, které jsou omezující a pokud si je člověk vůbec uvědomí (nebo je na ně někdo upozorní), velice těžko se jich zbavuje.
Zazdít se mantinelech, které si pracně vydobyl může jak perfektně vycvičený instrumentalista, tak technicky omezený samouk. Ale pokud je člověk soudný, uvědomí si tyto hranice.

Osobně tedy nezatracuju ani jednu cestu, obě mohou být autentické a i člověk, který se věnuje umění profesně, tedy sduduje jej pod nějakým vedením, může pracovat na svém rozvoji, tedy pokud mu to vedení pro to připravuje dobré podmínky a pozor, tím nemyslím ten klid, po kterém touží současná mladá generace..

O tom, že skvělý umělec nemusí být dobrý pedagog a naopak doufám není potřeba dlouze polemizovat.

Jak se stále snažím říct, umění je fenomén, pro jehož zjevení je zapotřebí široká škála vědomostí, intuice, představivosti a také řemesla. Pokud některá z položek pokulhává, pořád to může být umění, akorát v mezích svých (ne)kvalit.

[ 23676 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt