Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23109 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 3.7.2024 19:41  29163
AntonyNež jsem si dohledala, co je to forsáž, jsme na 16474...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 19:37  29162
JudithTwl, turbo forsáž !
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 19:36  29161
JuriO existenci novinky MINDGAMES jsem povědomost měl, ale dosud jsem se k ní nedostal. Na základě tvého tipu jsem nahrávku šoupnul do čela poslechové fronty a dobře jsem udělal.
Naprosto skvělé album! Tohle je moderní neo-prog, bez motání se v kruhu a opakování jedné unavené nálady. Bez ufňukané přizdechlosti (nedávno jsem koštnul novinku EDISON'S CHILDREN, to jsem si dal, chcípácká slizomuzika, mělo mě varovat, že je připodobují k H-MARILLION a Woldemortovi). Spirals In The Wider Space je neklidná a jiskřivá hudba, prošpikovaná vynikajícím napruženým vokálem, kytarovými žhnoucími výšivkami, a dalšími zneklidňujícími ingrediencemi. Poslouchám a zaznamenávám spousty věcí, které se prostě mihnou kolem, a já jen čumím. Určitě se k nim brzy vrátím. To je tedy něco. Přirovnal bych k neo progovým překvápkům nejvyššího kalibru:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
DILEMMA - Random Acts Of Liberation (2018)
MAD CRAYON - Drops (2020)
A teď
MINDGAMES – Spirals In The Wider Space (2024)
Další kandidát na AOTY.
judith Judith 3.7.2024 19:35  29160
Nějak se splašily numera... twl!
Numero
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.7.2024 17:04 - Oblíbené kluby (20:57) 29159
Juri [29158]: dík za tip :-)
juri Juri 3.7.2024 16:45  29158
Aktuální poslech, novinka

MINDGAMES – Spirals in the Wider Space (2024) /DR12, digi/, Prog rock, Belgie

Progarchives
Bandcamp


MINDGAMES-Spirals-in-the-Wider-Space-2024

antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 16:43  29157
Ano, také si myslím, že jen čirou nepoznamenaností a přirozeností se nedá daleko dostat. Výjimky se najdou, ale cestu jim vytvořilo prostředí vzniklé systémem postaveným na jiných hodnotách.
judith Judith 3.7.2024 16:25  29156
Taky bych spíš řekla, že to myslel doslova... a jazyk s vyjadřováním propojený bude, konkrétně právě italština a zpěv - celý žánr opery je do velké míry italský. Ačkoli tito moderní pěvci se někdy obracejí k angličtině. AREA jsem si uložila, vyzkóšám, děkuji.

Jsem trochu háklivá i na tohle adorování dětí, jak jsou úžasně přirozené, nebo třeba neškolených, nedotčených, nepoznamenaných uměleckých samorostů, viz Hermeto PASCOAL (ten teda ale vážně je přírodní živel a úkaz, baštím ho :)). Obecně vzato tudy podle mě cesta nevede
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 15:48  29155
Stratos to myslel primárně nemetaforicky, si myslím.
Mezi ním a ideologem byl asi takový rozdíl, jako mezi primabalerínou a mnou, když řekneme - tancuju, jak píská.
:)
judith Judith 3.7.2024 15:38  29154
"Najít svůj vlastní hlas" je metafora, která někdy slouží ideologii, na tenhle obrat jsem trochu háklivá. Čistě fyziologicky, a k tomu může odkazovat poznámka o malé dceři, jsou hlasivky propojeny s bloudivým nervem (nervus vagus), který mj. zodpovídá za regulování stresu, přepínání mezi sympatickým a parasympatickým nervovým systémem. Proto třeba bručení pomáhá dostat se do pohody. Hlas je skutečně propojený se základními funkcemi organismu, v tomhle ohledu je pravda, že společensky přijatelné formy jeho užití člověka ovlivňují a mohou omezovat jeho potenciál nebo přímo škodit.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 15:10  29153
Hlasových ekvilibristů v Itáliio bylo na scéně iks. Spíše si jich užívám, když svým vokálním nadupaným nástrojem slouží celku, než když předvádějí svaly na hlasivkách.

Vynikajícím příkladem toho byl Demetrio Stratos. Člověk-fenomén. Hudebním souborům, kterým propůjčil svůj hlas (především AREA, jedna z nejpozoruhodnějších italských kapel vůbec), náramně prospěl. Jako bych seděl na sudu střelného prachu těsně před výbuchem. Vydal také nahrávky svých vokálních cvičení. Poslouchat se to nedalo, ale jako ukázka dosažení akusticky nemožného to posloužilo dokonale.


Z Wikiny:
Fonetické výzkumné studie
Stratosovým posláním bylo osvobodit hlasový projev od otroctví jazyka a hezkých melodií. Na základě pozorování své dcery Anastázie dospěl k závěru, že lidé mají obrovský vyjadřovací potenciál, který se během verbálního vývoje postupně omezuje jen na několik společensky vhodných funkcí, jako je jazyk a harmonický zpěv. Zkoumání hlasového potenciálu považoval za nástroj psychologického a politického osvobození[50], doslova chtěl, aby jednotlivci a sociální skupiny našli svůj vlastní hlas[22].

Má-li existovat nová vokalita, musí ji žít všichni, a ne jednotlivci: pokus osvobodit se od stavu posluchače a diváka, na který nás kultura a politika přivykly. Tuto práci nelze předpokládat jako pasivní naslouchání, ale jako "hru, v níž jde o život".
- Demetrio Stratos z knihy Metrodora (v italštině)[51].

Kromě oficiální diskografie Area, pro kterou je Stratos připomínán, je důležité připomenout jeho sólovou tvorbu, masivní soubor produkcí plných experimentů a vokálního výzkumu. Jeho studium hlasu používaného jako hudební nástroj ho přivedlo až na hranice lidských možností. Stratos dokázal dosáhnout 7 000 Hz, když tenor běžně dosahuje 523 Hz a ženský soprán 1 046 Hz (C6). Dokázal dlouho držet tóny, vibračně je modulovat a s precizní přesností přeskakovat a potápět se z nízkých tónů do vysokých a zpět. Pomocí různých overtonových zpěvů a dalších rozšířených technik dokázal provádět diplophony, triplophony a také quadrophony, tedy schopnost produkovat dva, tři a dokonce čtyři zvuky současně (multiphonic) s využitím pouze lidského hlasu jako hudebního nástroje[52]. ve spolupráci s CNR v Padově vydal mnoho studií z oblasti etnomuzikologie, vokálních extenzí a asijského hudebního zpěvu[1][3].

Když se podívám na to, co jsem zjistil při emisi, hlasové záhyby nevibrovaly. Frekvence (pro lidský hlas) byla velmi vysoká (hlasivkovým záhybům se nedaří překročit frekvence 1 000-1 200 Hz). Přesto Demetrio získal ne jedno, ale dvě neharmonická sykavky, jednu, která klesala od 6 000 Hz, a druhou, která stoupala od 3 000 Hz. Proto se nedalo předpokládat, že by jedno syčení bylo další harmonickou druhého. Pozoroval jsem také vydávání tří sykavek současně.
- Profesor Franco Ferrero (v italštině)[30].

Úžasný Stratosův výzkum přináší mnoho podnětů z dosud neprobádaných oblastí bádání, které je třeba ještě prozkoumat, jako je například zvláště podnětná a novátorská převaha významu nad míněným a rituální hodnota hlasu[30]. jeho výzkumy v oblasti fonetiky (artikulační fonetika, akustická fonetika a auditivní fonetika) a experimentální poezie[11] vedly k tomu, že svůj hlas zbavil všech naturalistických zábran a obnovil jeho hloubku a rozměr. Výsledek toho lze slyšet ve dvou nahrávkách jeho skladeb Metrodora a Cantare la Voce, kde to, co zní jako nástroj, je ve skutečnosti jeho hlas[13][14].

(lidský) hlas je v dnešní hudbě přenosovým kanálem, který nic nepřenáší. Západní hlasová hypertrofie učinila moderního zpěváka téměř necitlivým vůči různým aspektům vokality a izolovala ho v šermu určených jazykových struktur
- Demetrio Stratos z filmu Metrodora (v italštině)[30].


Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 14:56  29152
JudithHudebně hluché a chudokrevné týdny, ty jsou potřeba. Jak bychom se obdivovali kráse, kdybychom neměli povědomí ošklivosti. Jak bychom prožívali radost, kdybychom neměli povědomost o smutku? V tom je setrvalost i proměnlivost.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 14:53  29151
Poslouchám tyto stoner doom melancholiky a jedu je už potřetí:

NIGHT RESIDENT - Darkness Is My Home (2021) DR8

Introspektivní mysticizmus z Athén. Chce to naladění se, a zážitek zpoza rohu náhle přichází. Některé pasáže se zpěvy připomenou Švédy GHOST. Stejně jako u nich, ke komfortnímu poslechu vinyl nutný.
Hezký cover art.

Bandcamp

a2669176559-10
judith Judith 3.7.2024 14:51  29150
Vnímám tam rozdíl, který v tuhle chvíli asi neumím dobře popsat. Každopádně jsem si uvědomila, že pokud chci objevovat, co přetrvává, nesmím koukat do wishlistu, ale podívat se na alba, která jsem si koupila - že se jim vlastně věnuju dost málo. No a díky připomínce NICHELODEON s jejich nabušeným italským pěvcem mi vytanul na mysli projekt jiného Itala Nostalgia Progressiva, o kterém jsem psala před časem.

Zatímco Claudio MILANO z NICHELODEON je pro mě hlavně hlasový eskamotér až kulturista (jde hodně na efekt a na hranu toho, co je pěvecky možné, v roztodivných podobách), Boris SAVOLDELLI sice působí navenek podobně (dělá spoustu všelijakých projektů a experimentů, pracuje s hlasem i dost nezvykle), ale je přece jen výrazově podstatně jemnější a navíc mám pocit, že to u něj jde zevnitř ven, vkládá do zpěvu prožitek a tím jej tvaruje. Což je podivuhodné vzhledem k tomu, že album tvoří cover verze. SAVOLDELLI modeluje z hlíny, MILANO je spíš obráběč, soustružník s bicepsy na hlasivkách.

Každopádně jsem si poslech užila jako něco, co se mě týká, nejen zajímavou, hezkou muziku. Vtipné je, že po instrumentální stránce kombinování elektronických ambientních ploch a dechových nástrojů (zde trubka a křídlovka) krásně navazuje na moje aktuální zážitky se současným jazzem, nově se mi propojuje. A to všechno díky aktuálnímu podnětu a souběžně díky osobnímu šuplíku Naposloucháno. Protože jinak než přes první prchavé dojmy a hromady hlušiny se k diamantům a vytvrzenému kovu dostat nedá... jakkoli mě to někdy štve, protože si cením též ticha a vyhledávám je.

Hodně moc jsem podobný zážitek po pár hudebně hluchých týdnech potřebovala, děkuji za součinnost :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 3.7.2024 13:43  29149
Prubířský ámen. Pěkný. To je něco jako - bude po nás věta.
Dopad uměleckého zážitku momentální vs dlouhodobý. To je vždy otázka. I to vracení se je vlastně jen k zopakování momentálního. Zopakování ne ve smyslu, že bude stejný, ale že přijde znovu nějaký.
Mně k radosti stačí ono rozjitřování trvající po dobu hudební produkce. To je nehraditelné něčím trvalejším, protože kdyby bylo něco nad tím trvalejšího, tak bych si nic nemusel znovu pouštět. A já kua musím. Furt musím.

[ 23109 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt