Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19670 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 25.7.2024 16:30 - Oblíbené kluby (20:15) 30055
Znáte někdo?Progressive Metal • Multi-National
SHUMAUN discography and reviews

Shumaun původně vznikl jako sólový projekt Farhada Hossaina (bývalého zpěváka/kytaristy/klávesisty progresivního metalu Iris Divine ze Sensory Records). Po nahrání několika demosnímků se rozhodl přibrat několik přátel, aby mu pomohli vybudovat projekt do podoby plnohodnotné společné kapely. V průběhu nahrávání debutového alba si Shumaun prošel obdobím trápení při shánění bubeníka. Původní bubeník Tanvir Tomal (ex Iris Divine) musel uprostřed nahrávání odejít kvůli pracovním povinnostem a později byl nahrazen Waqarem Khanem (Entity Paradigm), který je známý také díky spolupráci s platinovým Ali Azmatem z nahrávací společnosti EMI Junoon (jedna z nejúspěšnějších jihoasijských rockových kapel). Waqar zůstal s kapelou dost dlouho na to, aby nahrál několik skladeb na debutovou desku a také se objevil živě na některých dřívějších koncertech. Později musel odejít kvůli pracovním povinnostem, které si vyžádaly stěhování.

např:
2015


2024
judith Judith 25.7.2024 13:49  30054
Každý tvůrce je jinačí - a tvůrcem myslím člověka v autorské roli. Šlo by si to představit vizuálně jako rozšíření pomyslného pole různými směry, zhuštění některých oblastí zvýšenou pozorností, pečlivěji rozlišujícím vnímáním... Mezi tvůrce a dílo se vsouvá cosi dalšího, však jsem mu taky věnovala jen jednu přemosťující větu. Někdo je jako autor éterický, rozevlátý, metodický, vytrvalý, skřípavý, masitý a tak dále. Dá se to nacítit a vstřebat - pozvolna, časem. Proto je pro mě důležité vracet se k tomu, co mě oslovilo, nehonit se pořád za něčím novým. A následně se dá uvést výrazný příklad něčeho, co člověk zachytil z éteru, třeba jen bohatosti a směru toku energie. Což může znít jako výsledek racionální analýzy, ale proces v pozadí je komplexnější.

Má smysl se bavit o tom, co kdo zachytil, podle mě. Někde musí být průsečík, kde je možné se potkat, i když každý přijde z jiné strany a ponese si v rukách jiné střípky skládačky.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 25.7.2024 12:43 - Oblíbené kluby (20:15) 30053
TANGERINE DREAMPustil jsem si na ukázku toto album (kompilace) 2008:
The Electronic Magic Of Tangerine Dream - The Anthology | Tangerine Dream (Bandcamp)
Tangerine Dream - The Electronic Magic Of Tangerine Dream (The Anthology) | Releases | Discogs


Mě vlastně nejprve rozložilo to neuvěřitelné množství alb!! Studiových, koncertů, kompilací, singlů, ...

slava [30036]:
to Tangerine Dream - Force Majeure 1979 jsem, matně tuším, kdysi slyšel ... :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 12:29  30052
TANGERINE DREAM
Tož, já su z jejich způsobu organizace poněkud dezorganizované.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 12:27  30051
slava 30048Přesně tohle jsem chtěl napsat.
Každý tvůrce je i objevující vnimatel vlastního díla. Instintivní tvorba (čirý talent) vs. uvědomování si vložených významů. Ohromná věc.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 25.7.2024 12:25  30050
Tangerine DreamTG naplňují hraničně definici hudby - organizovaný systém zvuků tvořený člověkem.
Klaus Schulze ve své solové tvorbě tyto hranice nejspíš ještě porušuje:)
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 25.7.2024 12:21  30049
Dnes jsem den započal deskou Trespass. Nádhera.
Teď mi tady dovádí SOT - Kind of Saltz. Skvělá věc.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 25.7.2024 12:19  30048
Judith... umělec dává do díla nějaký záměr.
Mnozí umělci tvoří na nevědomé úrovni bez záměru, vedeni jen instiktem. A sami záměr pak hledají a objevují.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 25.7.2024 12:16  30047
Stick MenNa tom videu jsou excelentní muzikanti.
Markus Reuter se svou specifickou technikou (obdobně jako Levin na stick) a osmistrunnou kytarou. A hravý Pat Mastelotto.
Byl jsem na nich 2018 v Lucerna Music baru a s Levinem prohodil pár slov. Vyzařoval z něho pokora a skromnost.
judith Judith 25.7.2024 11:11  30046
Nursery rhymesŘíkanky, ukolébavky, básničky pro děti - často strašidelné, děsivé, nesmyslné. V Anglii nutno připočíst silně vyvinutý smysl pro nonsens a specifický humor, kterému Češi shodou okolností dobře rozumí. Našla jsem diskusní vlákno, kde lidé sdílejí, která říkanka jim z dnešního pohledu připadá nejpodivnější; některé citáty jsou i německy. Opakování a rytmizace jsou důležité způsoby, jak u dětí rozvíjet řeč a nakonec i hudební cítění, každý jazyk má svou melodiku. Jen tak mimochodem se při tom ale mrňatům dostane do hlavy spousta smetí.

Pro mě jsou GENESIS ve svém sedmdesátkovém období kapelou, která doopravdy vnímala svět. Běžný člověk tráví spoustu času v mlze - umění dělá to, že skutečně, zplna a do důsledků vidí. Východ slunce, bouřkové mraky, křivky krajiny, ale taky lidské pohnutky, výšky ducha i hlubiny srdce. Pokud jde o GENESIS, projevuje se to u nich především v hudební stránce. YES víc ulítávali na imaginaci, KING CRIMSON šli po skrytých principech. GENESIS viděli svět. Rozbitá hračka pro ně měla stejnou váhu jako velké dějiny. Melodie hrací skříňky, drobné popěvky, útržky všedních dialogů, to vše má v jejich hudbě své místo a vytváří její specifičnost. Proto jako posluchač cítím v jejich případě potřebu opravdu vnímat, co přesně hrají a zpívají. Mám pocit, že mě k tomu svým přístupem zvou, a já jejich výtvoru chci učinit zadost.

Obecně se mi moc nelíbí představa umění jako příjemného drbátka, které budu používat ryze dle svého uvážení. Každý vnímatelský dojem má vedle ostatních stejnou váhu, nikdy bych žádné osobní psaní o hudbě nezpochybňovala, nedivím se, že každý slyší něco jiného a jiné věci se mu líbí. Právě proto je krásné (a důležité) si o tom povídat. A vím, že nemá smysl snažit se v tomto ohledu cokoli "rozsoudit", je to neřešitelné. Na druhou stranu... umělec dává do díla nějaký záměr. Dílo nikomu nic nepřikazuje, ale samo určitý způsob vnímání modeluje - některé volněji, jiné vcelku přísně. Díky tomu je každé jiné, koneckonců. Zdá se mi cenné pokoušet se tuto specifičnost nahmatat a formulovat, nespokojit se s tím, že "každý může slyšet, co chce".
judith Judith 25.7.2024 10:52  30045
tucnak01Jo, tam jsem přesně byla. Další den hráli stejný program v Praze, jako celek ojedinělá akce. Samotný Tony Levin se svou skupinou pomalu ukončoval turné tak dlouhé, že už v Brně stihli prodávat live CD nahrané v Japonsku - deska se jmenuje Umeda. Ale třeba Pat Masteloto se svou kapelou (to byli ti první ze tří účinkujících) cestoval jenom kvůli těmto dvěma datům a myslím, že pak ztvrdnul na tři dny ve Frankfurtu, protože se kvůli chumelenici rušily lety.

Bill Bruford se údajně odmítl zúčastnit aktuálního turné Beat (osmdesátkový KC materiál) se slovy "Zvete mě, abych seděl na letišti na kufrech?"
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 10:29  30044
Jako nekoncertantní typ vám tyto zážitky docela závidím. Není mi dáno..
tucnak01 tucnak01 25.7.2024 10:25  30043
Bylo to 29.11.2023 v Sono Music Club. Tony Levin tam byl a prave se Stick Men.
A ano, naprosto bozi koncert.
judith Judith 25.7.2024 10:18  30042
TANGERINE DREAM jsou pro moje ucho elektroničtí nelibě. Kompozice by se mi i zamlouvaly, ale prostě mi to není příjemné poslouchat, nedávám je.
judith Judith 25.7.2024 10:15  30041
STICK MEN jsem viděla živě v rámci večera "Crimson Marathon". Lark's Tongues In Aspic (obě) tam hrál DAVID CROSS BAND a nevybavím si, jestli s nimi byl i Tony Levin. Boží to bylo úplně celé a nejvíc když se na konci všichni účinkující (dohromady snad dvanáct lidí) sešli k nečekanému přídavku v podobě Starless a 21st Century Schizoid Man.

[ 19670 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt