Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 20437 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 26.7.2024 09:08  30075
OliasPtáš se doopravdy? Víš, co umím :)

Dej mi klidně počet znaků, kolik mám na odpověď, vlezu se do něj.
judith Judith 26.7.2024 09:06  30074
AntonyNekapacitu chápu, téma je velké a v nějaké podobě se jistě časem opět vynoří. Dvě věci na tomto místě přece jen trochu rozvedu, protože tady cítím neporozumění.

Komentáře kolem hudebního díla jsou jistě navíc, ale text je jeho součástí, jakmile tam je. Ze způsobu, jakým se s ním pracuje, lze vytušit, jak moc je v celku důležitý. Pokud je zřejmé, že důležitý je, připadala bych si, že k dílu přistupuju nenáležitě, kdybych ho ignorovala. A měla bych dojem, že dílo partnersky nevnímám, ale používám, kdybych ho brala čistě jako podnět pro vlastní fantazijní jízdu. Trochu to souvisí s následujícím bodem a trochu je to z nouze ctnost, jelikož zpívané angličtině prostě rozumím, neumím slova nevnímat. A když už je vnímám, chci to dělat pořádně, dohledávám si nesrozumitelné pasáže, abych tam nevkládala něco svého (viz honzlovci). Nechávám se unášet... ale snažím se pokaždé k dílu vrátit a posoudit, nakolik moje představy sedí. Tohle je můj způsob a samozřejmě ho považuju za nejlepší, proto ho praktikuju :) ale ráda si vždycky přečtu, co svým vnímáním v hudbě našli jiní.

Napsala jsem, že tvůrce do díla vkládá záměr, a pak doplnila, že mezi tvůrce a dílo se nasouvá ještě něco dalšího. Můžeme to chápat vznešeně jako věci mezi nebem a zemí, nebo jednodušeji jako neuvědomované pohnutky, setrvačnost výrazové formy a podobně - lze shrnout pod pojem nezáměrnosti, která je v umění nepochybná a důležitá. Krom základního faktu, že dílo je výsledkem záměrné lidské činnosti (nevzniká bezděčně, autor tok inspirace nějak koriguje, vybírá a uspořádává materiál), je pro mě záměr důležitý ze dvou důvodů. Umělecké dílo mě zajímá jako tvar, který mi někdo předkládá, jímž chtěl konkrétní člověk něco vyjádřit, sdělit. Zajímají mě lidi. Hledat v uměleckém díle prapůvodní instinkt nebo dotek něčeho vyššího je podle mě stejně legitimní. K tomu všemu umění otevírá cesty. A za druhé, autorský záměr jako skutečnost, že někdo dílo právě v této podobě uznal za hotové a celé, je hlavně zpočátku garantem jeho smysluplnosti. Je to důvod, proč setrvávat v otevřenosti a věnovat poslechu čas, zdroj naděje, že se z prvotního zmatku vynoří celkový dojem - komplexní, ačkoli vždy též ponechávající volné konce, něco nevyřčeného a nejistého. Ochota a schopnost setrvávat v nejistotě je velkým darem, který se v kontaktu s uměním tříbí.

Tvoje teze, že dílo nemá něco znamenat, ale vyvolávat, se mi už dlouho líbí a beru ji vážně. Je to jedna z těch věcí, které si klestí cestu v mé mysli, noří se stále hlouběji a po cestě mnohé mění, byť to tak možná nevypadá. Díky za ni.
judith Judith 26.7.2024 08:18  30073
DesdichadoU tvých tipů se vždycky dívám, jestli mě ťukne do oka nějaký název. Osvald CHLUBNA zaujal symfonickou básní Brněnské kašny a fontány, op. 86 (1956). Sedmnáctiminutová skladba je tak akorát, co jsem v tuhle denní dobu schopna pojmout, a je nadýchaná a hlaďounká. Připomíná mi filmovou hudbu této éry, napůl impresionistické a napůl velkolepé podkresy přírodních scenérií. Harfa, smyčce, snad i xylofon... Poetické a přívětivé.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.7.2024 07:37  30072
Ovšem ony tři nyní dostupné skladby z novinky ANCIIENTS mají DR6. Co dodat.. Zbytečně jste se hoši s tím namáhali.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.7.2024 07:35  30071
puschpullDěkuji za upozornění na Methenyho, novinku vyslechnu.
Extreme prog tech metal z Kanady nejprve prodělá zkoušku DR způsobilosti, a pak se uvidí. Uslyší.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.7.2024 05:42  30070
NovinkaPAT METHENY - MoonDial (2024) (vyšlo dnes)
Jazz Rock/Fusion • United States



ANCIIENTS - Beyond the Reach of the Sun (2024) (vyjde 30.8.2024)
Tech/Extreme Prog Metal • Canada
zaujal obal:
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 26.7.2024 00:46  30069
Osvald Chlubna (22. července 1893 Brno – 30. října 1971 tamtéž) byl moravský hudební skladatel a pedagog.
Ve své tvorbě vycházel z odkazu Leoše Janáčka. Svůj vztah k němu vyjádřil i tím, že instrumentoval třetí jednání Janáčkovy opery Šárka (Janáček dokončil pouze klavírní výtah) a dokončil podle Janáčkových poznámek nedokončenou symfonii Dunaj. Byl silně ovlivněn instrumentací Richarda Strausse a zvukovou barevností Claude Debussyho.
Brněnské kašny a fontány, op. 86 (1956)
Sonatina pro housle a klavír (jednovětá), op. 119 (1971)
Hornická balada (1949) text Josef Václav Sládek kch
Adagio, op.57 (1946)
Janáček - Chlubna - Dunaj (1. a 2. věta)
Janáček - Chlubna - Dunaj (3. a 4. věta)
Šárka - kratičká ukázka aneb česká (jakože kmene Čechů) mytologie, sepsaná autory moravskými, po španělsku, což vypadá vtipně
Doznávám, že operu Šárka vůbec neznám (o čem to je je ovšem jasný).

Chlubna napsal i vlastní opery, ale asi je nikdo nenahrál.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 21:43  30067
JudithNemám teď kapacitu se do toho ponořit.
Tak jen sklouznu po povrchu a glosnu - Mezi tvůrce a dílo se vsouvá záměr. Vzhledem k tomu, že jsem stanovil premisu, dílo nemá něco znamenat, ale má něco vyvolávat, je záměr rušivým prvkem. U umění mi jde vždy o nezáměrné účinky. Proto text, či jakýkoli jiný druh myšlenkového poselství kolem díla, cíleně ignoruji, případě vykládám zcela nezávisle, po svém. To je role a smysl umění obecně a tyto zásadní vlastnosti mu nehodlám odnímat, neboť by jej to degradovalo na angažované umění..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 21:36  30066
SHUMAUN
Neznám, ani ťuk.

Zato teď dávám SOT. Takové legrační a hravé. Škoda absence zpěvu, tahkle to vypadá jako nedodělané kratochvíle. Místy v něčem připomenou LIVING COLOUR.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 21:33  30065
DutchTo máme podobnou Cold Brew genezi. Nejprve zužitkovat nechtěné sorty, co mi jich je líto vyhodit, a pak se postupně propracovávat k lepším a lepším. Rozhodně si tohle pití užívám.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 25.7.2024 21:31  30064
DesdichadoNěmčina se v písních hodí k uplatnění hlavně v marších nebo kabaretu. Tohle mělo z obojího něco.
olias Olias 25.7.2024 20:01  30063
JudithNeděláš si to zbytečně těžký? Vždyť to jsou jen slova..
judith Judith 25.7.2024 19:52  30062
Uvědomila jsem si dneska, že se hudbou nechci nechat unášet. Chci vkořenit, někoho a něco skrze tvorbu důkladně poznat. Ale vybavilo se mi díky názvu album Plavidlo: VITSKÄR SÜDEN - Vessel (2024). Krvavě prorostlý vinyl rip. Zkouším, jestli mě tentokrát vezmou za chlopně, nebo aspoň zavadí.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 25.7.2024 19:42  30061
Troška té chlapské muziky:
Georg von Frundsberg, Fuhrt Uns An
pravda, není to engliš ;-)
judith Judith 25.7.2024 19:34  30060
OliasBruforda sleduju poslední roky pravidelně. Plně se zaměřil na uspořádání svého archivu a čiší z něj spokojenost. Potěšilo mě, že neztratil smysl pro bonmot.

[ 20437 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt