Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 17820 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 24.8.2024 18:45  31170
puschpullPetře, té bolesti rozumím. Našemu šestému psímu příteli je jedenáct.
Před dvěma roky jsem se v dubnu vyfotil se svými třemi chlupatými přáteli a v listopadu pochoval posledního.
Teď jsme si vzali desetiletého uličníka pod ochranu.
Smrt je platba za život a bolest přetavíme do vzpomínek. Jsou to s nimi hezké časy.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 24.8.2024 16:19 - Oblíbené kluby (23:01) 31169
Gisela Khoss-Sternegg (17. srpna 1892 Brno – 22. října 1986 Vídeň) byla moravská německá hudební skladatelka, pedagožka a spisovatelka.
Rodiče Gisely byli August Khoss von Sternegg (1860–1927) a Rosa Khoss von Sternegg-Kregczy (1865–1927). Měla bratra Egona Khoss von Sternegg (1895–1941).
V Moravské Třebové absolvovala dívčí lyceum a hudební studie u Hilde Shauer (klavír), v Brně u Heinricha Janocha (klavír), u Lilly Fried-Weigl (varhany) a u Bruna Weigla (teorii a skladbu).
Její práce – klavírní a varhanní skladby, cykly a básně. Od roku 1928 pracovala jako klavíristka, skladatelka a učitelka hudby ve Vídni. Svá díla představila v Brně (1928) a ve Vídni (1933). Spolupracovala s rozhlasem (Rádio Brno 1929).
Holka ze Štatlu, ovšem na YT nic!

Ale neměl jsem tucha, že někdo takový existoval (a dokonce jsem se s ní, teoreticky, mohl setkat, že ... - ale do Vídně to tou dobou bylo nepředstavitelně daleko).
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 24.8.2024 15:52  31168
Hezká debata. Mířící k věci, to je potřeba.

Judith 31148
Debata na téma zvuku byla vyvolána okolnostmi a těmto okolnostem byl přizpůsoben vyjadřovací i argumentační způsob. Zpětně ji je nutno posuzovat s přihlédnutím právě k tomu. V průběhu času se ukázalo mnohé, co bylo v oné debatě naznačeno. Tedy, co jsou někteří diskutující zač. Ostatně, jak sama v závěru svého příspěvku naznačuješ, toho odkopání se některých jedinců si nešlo nepovšimnout a dodnes je to více než patrné.

Judith 31149
Diskuze Diamond Star Halos je dobrá prdel. V pozitivním slova smyslu. Jedno z prvních střetnutí zcela rozdílných názorů, kdy se ukázalo, že diskutovat umíme při zachování fair play. Věřím, že jsi od té doby na mnohé sama přišla, takže ti je můj postoj srozumitelnější. Ale fakt, krásná ukázka dvou vesmírů.. :)
Na druhou stranu, omlouvat se za prvotní rozjásaný impuls není nutno. Asi každý občas prožíváme něco podobného, než plamínek nadšení je po nějaké relativně krátké době sfouknutý průvanem produkční zhůvěřilosti. Jenže, radostná reakce je už odeslaná. Za to se není třeba omlouvat. Naopak. Daleko důvěryhodněji a člověčenštěji na mne působí ten, kdo na své hudební pouti dělá chyby a škobrtá (však sám nejsem jiný), než ten kdo káže, že hudbě rozumí.
Jo, a při poslechu HIDDEN PARTS byl navíc puštěnej mixér, sbíječka a pod okny zavile vyli šakali lítí.. :)

pokračování později..
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 24.8.2024 14:43  31167
OliasBěžným provozem myslím spíš situaci, kdy se na zvuk vědomě nezaměřuju, něco jen tak pustím a poslouchám. Bez zaměření pozornosti si zvuku spíš nevšimnu. Zařízení máme asi ne úplně špatné, muž má jistou technickou kvalifikaci, ale relativně obyč, když jsme byt vybavovali, poslech hudby nebyl priorita. Reproduktory sloupové a dřevěné, to dá určitě lepší výsledek než malé bedničky k PC. (Teď jsem vyplýtvala všechny technické znalosti, které mám já :))
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 24.8.2024 14:30  31166
DutchBedýnečky v koupelně, tak tomu říkám vášeň pro poslech!
percy_ Percy_ 24.8.2024 13:52  31165
OliasAno, to je presne ona. :-)
percy_ Percy_ 24.8.2024 13:50  31164
Ja zvuk resim tak nejak v ramci svych moznosti. Mam jakousi sestavu, kterou hodlam vylepsovat, jak mi stav konta dovoli. Zvuk je pro me urcite dulezity. A ze existuje zasadni vztah mezi DR a zvukovou kvalitou nahravky, jsem si overil mnohokrat v praxi. Treba takovi Led Zeppelin, moje kapela nejmilejsi. Jimmy Page o sobe nedavno prohlasil, ze ma stale vynikajici sluch. Nicmene zkuste schvalne poslechnout neco z vyberu s nazvem Mothership. Bud to jeho usima vubec neproslo, nebo to s tim jeho sluchem tak slavne nebude. Nicmene nic tak silene zpraseneho se v oficialni diskografii kapely nevyskytuje.
dutch Dutch 24.8.2024 13:49  31163
Podotýkám že mám všechny Candlemassy jako LP rip, hodně dobře udělaný.
olias Olias 24.8.2024 13:48  31162
PercyJetsli myslíš tu od Vladimíra Miltnera, tak ta je fakt srandovní a legendární. Ale má myslel jinou.
olias Olias 24.8.2024 13:45  31161
JudithNevím, co je pro tebe běžný provoz. S určitou zkušeností dle mého citlivost na přeprasené nahrávky stoupá a dá se poznat spolehlivě i z ntb, nebo PC repráčků nízké kvality. Je tam totiž vždy jasně slyšet to, co tu nedávno popisoval Dutch. Samozřejmě jde taky o míru té přeprasenosti. Pokud je malá, tak se to může u nějakého lowcost zdroje jevit ok. Ale mě přijde, že všechny zdroje ukazují tento nedostatek velmi spolehlivě. Sám nemám nijak skvělou room aparaturu, většinou jsem nucen poslouchat přes Dragon Fly a sluchátka. Je pravda, že hudba ve smyslu skladatelském mne může zaujmout, ale pokud má pokažený zvuk, nemohu jí poslouchat. Ve výjimečných případech to nějak přetrpím, ale taková nahrávka nemůže skončit v playlistu na dlouho a jak říká Antony, svým provedením je prostě se sama diskvalifikuje, já dodám, že bohužel, ale nedá se nic dělat....
dutch Dutch 24.8.2024 13:40  31160
To já si užívám už dva dny Candlemass, poslouchám na aparatuře, u noťase a v kuchyni na šušních Genius a taky na bedýnečkách v koupelně. Všude to zní dobře. :-)
percy_ Percy_ 24.8.2024 13:39  31159
Hehe, ja mam nejakou ceskou indickou kucharku. Dostal jsem ji jako takovy sranda darek. A sranda s ni tedy je velika.
olias Olias 24.8.2024 13:35  31158
puschpullNo, hezky jsem to napsal, až na ty překlepy, haha
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 24.8.2024 13:32  31157
puschpullCesty jsou rozličné, je možné se ztratit různým způsobem. Někdo úzkostlivě řeší aparaturu a uteče mu prožitek, někdo má obrovský přehled v hudbě a zvuk opomíjí... Proto mě tak fascinuje, když někdo umí spojit všechno dohromady a ještě o tom skvěle psát - asi je jasné, o kom mluvím :)
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 24.8.2024 13:22  31156
OliasUrčitě jde o spojené nádoby. Vím právě díky srovnávání různých verzí, že se hudba od zvuku nedá oddělit, stejné album působí úplně jinak - není to "stejná věc, která jenom jinak zní". Proto mě vlastně tak vzalo zjištění, že v běžném provozu sama od sebe špatný zvuk nerozeznám, nepraští mě do ucha. Protože jsem mezitím přijala za svou perspektivu, že kvalita je důležitá. Jenom tomu jaksi neumím dostát, což je nemilé.

(Na druhou stranu, člověk určitě je schopen ze slyšeného abstrahovat určitou podstatu, například melodii, hudba je do jisté míry na slyšeném nezávislá. Díky tomu je možné mít stejnou skladbu v úpravě pro jiné nástroje a podobně.)

Jeví se mi, že cit pro zvuk je něco jiného než třeba hudební sluch - spousta aktivních muzikantů včetně tvůrců zprasený zvuk podle všeho sama nevnímá nebo pro ně není důležitý. I kapely, které si produkují zcela podle svého, bez vydavatelských tlaků, mají odlišné přístupy. Někdo to slyší a řeší a někdo prostě ne.

Ale když se vrátím na začátek, vydané album má zkrátka určitou podobu a kvality, do nichž se promítá i zvuk. S vyšší dynamikou by třeba znělo méně kompaktně, byl by v něm větší prostor... tak holt je kompaktní a já ho tak beru. Když se mi jako takové líbí, nic s tím nenadělám. Současně nebudu popírat, že lepší je prostě lepší. Jestli chceš, dohledej si, co jsem tady psala o CELTIC FROST, to bylo hodně velké wow a aha moment.

Věc má ještě jeden rozměr. Právě proto, že se z poslechového hlediska nedá hudba od zvuku oddělit, rozumím tomu, že lidi vnímají kritiku zvuku jako kritiku svého prožitku, potažmo vkusu. Rozplést všechny roviny sdělení tady chce chladnou hlavu nebo naopak velkou dávku empatie.

[ 17820 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt