Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19624 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 11:50  31700
slavaCo znamená terminus technicus "nakašírovaný karton"?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 11:48  31699
OZRIC TENTACLES jsou fajn.
Akorát mají tu vlastnost, že hrají dost jednotvárně a jejich alba se vzájemně moc neliší. Stačí si oblíbit jedno, a máš je vlastně komplet..
U mne tuto roli plní Arborescence (1994)
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 3.9.2024 11:45  31698
ad obaly Yes z W Boxu... recovery mě nijak neuchvátily. Yesalbum a Relayer jsou zachovány v původní podobě. (kdo by se s tím taky maloval.
Ale technologicky (papírenský:) jsou provedeny velice pečlivě až dokonale. Zase... včetně nakašírovaného kartonu apod. Ale to je Rhino taky.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 11:39  31697
JudithTeď přemýšlím, jak moc jsem předchozí repliku myslel vážně. No, nemyslel..

Mám-li se tématu věnovat seriózněji, jsou pravopisné odchylky žádoucí, pokud něco přínosného, či alespoň nosného, vyjadřují. Úzkostlivé dbaní na gramatickou správnost může text učinit sterilním. I velcí autoři si pomáhali novotvary a novovýznamy. Teď čtu finský epos Kalevala v překladu Josefa Holečka (1999, nakladatel Ivo Železný). V každém druhém verši je něco "nesprávně" užitého, aby text fungoval. Veliká krása.
Zato gramatické chyby bez účelu (ale i syntaktické, tautologické a další), mohou být projevem nízké slovesné kultury pisatele. Tím nemám na mysli překlepy, přehlédnutí kvůli časovému presu, atd. Ale očividná nedbalost je pro jazyk škodlivá.

Nebo jinak. Psát nespisovně si mohu dovolit tehdy, když vím, jak je to správně, a tu nespisovštinu volím pro dosažení emocionálního účinku. Kdežto, pokud jde o neznalost, je to jen úkaz ducha slabého.

Dodám, že slaboduchost se umí vyjádřit i gramaticky bezchybně, stačí mít zacyklené a plytké lexikum.
judith Judith 3.9.2024 11:15  31696
AntonyAd pravopis. Neposkvrněnost se přeceňuje :) Profesně i osobním založením jsem spíš ponoukač než arbitr čehokoli, mým posláním - pokud se přidržím naznačeného metaforického soudku - je spíš zbavovat autory ostychu (který obvykle vznikl ve škole) než nad nimi stát s bičíkem, červenou propiskou.

Za sebe bych podstatu vystihla tímto obrazem: editor je most mezi autorem a čtenářem. Pomáhá zprostředkovat sdělení tak, aby byla zachována jeho osobitost a ošetřeny předvídatelné překážky porozumění. Sem patří i jazyková správnost, ale je to tak 5 % práce.

Kdyby mě měl pohled na nedokonalý text vnitřně dráždit, zabila by mě první hromádka čtvrtletních slohovek před dvaceti lety. Jsem v tomhle ohledu při čtení úplně v klidu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 11:12  31695
PercyLesní Tales bych si rád jednou v alternativní realitě poslechnul. Songs From The Wood a lá YES.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 11:01  31694
OliasUrčitě je dobře, že se obaly remixů liší. To považuji za zásadní.
Historky to jsou známé a zábavné. Taky z nich vyplývá, že Anderson byl vždycky trošku šiblej a musel tím lézt některým zúčastněným na nervy.
percy_ Percy_ 3.9.2024 10:55  31693
AntonyŠkoda, že se tenkrát nerealizoval ten Andersonův nápad nahrávat v lese. :-) Já vím, je to už strašně ulítlý, i na něj. Stejně mi to ale vždycky vrtalo hlavou. Nebo aspoň ten venkov, ten by je možná trochu víc ztmelil. A nebo naopak, když by Wakeman neměl kam utéct. Těžko říct. A taky bychom ho asi neslyšeli na Sabbath bloody Sabbath. Potažmo Ozzmosis o "pár" let později. :-)
percy_ Percy_ 3.9.2024 10:51  31692
Olias 31690Tak to každopádně, hehe.
olias Olias 3.9.2024 10:49 - Oblíbené kluby (19:56) 31691
AntonyJojo, tyto historky jsou docela zname..
olias Olias 3.9.2024 10:47 - Oblíbené kluby (19:56) 31690
Ja myslim, ze to je dobre, ze maji ty remixy jine obaly..je to hned pekne poznat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.9.2024 10:39  31689
Historky z natáčení Tales From Topographic Oceans (1973), mého velice oblíbeného alba:

Behem rozhodování o místě nahrávání se skupina rozdělila: Anderson a Wakeman chtěli odjet na venkov, zatímco Squire a Howe dávali přednost pobytu v Londýně, přičemž rozhodující hlas měl White, kterému to bylo jedno. Anderson chtěl nahrávat v noci pod stanem v lese s elektrickými generátory zakopanými do země, aby je nebylo slyšet, ale „když jsem to navrhl, všichni řekli: ‚Jone, vzpamatuj se!‘“. K Yes se připojil Offord, inženýr a producent, který s kapelou spolupracoval od roku 1970 a míchal zvuk na turné. Naléhal na jejich manažera Briana Lanea, aby nahrávali na venkově, protože si myslel, že „nějaké květiny a stromy“ zmírní napětí, které album ve skupině vyvolávalo. Yes se přiklonili k tomu, aby zůstali v Londýně, ale chtěli se vyhnout známému prostředí Advision Studios ve Fitzrovii, a tak se rozhodli nahrávat v Morgan Studios ve Willesdenu, protože se v něm nacházel 3M M79, první britský 24stopý magnetofon, který představoval větší možnosti ve studiu (přístroj se často porouchával a vyžadoval přestávky kvůli opravám). Squire pracoval ve studiu až šestnáct hodin denně sedm dní v týdnu.

V červenci 1973 se Yes na deset týdnů usadili ve studiu 3 v Morgan Studios. Lane a Anderson studio vyzdobili tak, aby připomínalo farmu. Squire se domníval, že Lane si z Andersona vystřelil, protože jeho vlastní nápad se stanem byl zamítnut. Anderson přinesl květiny, květináče se zelení a vystřižené krávy a ovce. Kolem Wakemanových kláves byly umístěny bílé ploty a zesilovače stály na hromadách sena. Když se Black Sabbath tou dobou přestěhovali do studia 4, aby nahráli album Sabbath Bloody Sabbath, navštívil je zpěvák Ozzy Osbourne. Vzpomíná si na model krávy s elektronickými vemeny a malou stodolu v rohu, „jako dětskou hračku“. Offord vzpomínal na krávy pokryté graffiti a rostliny, které v polovině nahrávání umíraly: „To tak nějak vystihuje celé to album.“ Jednou během nahrávání chtěl Anderson napodobit zvuk, který slyšel při zpěvu v koupelně, a požádal osvětlovače Michaela Taita, aby mu postavil třístrannou kachlovou kabinu, ve které by mohl zpívat. Přestože mu Tait vysvětloval, že tento nápad nebude fungovat, postavil ji z překližky a zevnitř přilepil dlaždice. Zvukař Nigel Luby vzpomínal, že dlaždice z budky během záběrů padaly. Wakeman se v průběhu nahrávání od kapely distancoval a většinu času trávil pitím a hraním šipek ve studiovém baru. Ozzy Osbourne se s ním spřátelil a vzpomněl si, že Wakeman se „k smrti nudil“, a pozval ho, aby hrál na syntezátor v písni „Sabbra Cadabra“. Wakeman za svůj příspěvek nechtěl přijmout peníze, a tak mu kapela zaplatila pivem.
judith Judith 3.9.2024 10:31  31688
Bubliny do uchaSpace for the Earth (2020) bylo první album, které jsem od OZRIC TENTACLES slyšela, a silně mne okouzlilo. U dalších z novější éry nadšení postupně opadalo, ale tahle hravá a radostná bublinková koupel bez hranic si místo v mém srdci získala. Lahoda. Vím, že skupina je tady známá a celkem oblíbená, obal navíc krásně zapadá do debaty :-)

unnamed
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 3.9.2024 10:18  31687
Mě nejvíc rozsekal obal na Close to the Edge. Tu modrou jsem nemohl rozdýchat:)
Je to Deanovo dílo (řekl bych spíše žertík) ale zůstávám při starém.
Na CD jsem mě verzi Tales from Topographical Oceans, která začínala hučením a šuměním moře. Na to jsem si také nezvykl.
percy_ Percy_ 3.9.2024 10:13  31686
Fragile se mi docela líbí, ale zase mi úplně nesedí k té desce.

[ 19624 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt